עולם התוכן הסלולרי ממשיך להפתיע עם "AnySong"

מדובר בהיצע המוסיקה הרחב בעולם, הכולל 250 אלף שירים, קליפים, הופעות חיות ורינגטונים למנויי סלולר בהולנד
אפרת אדיר |

התשובה של ענקיות המוסיקה לעולם התוכן הסלולרי עוברת דרך טכנולוגיה ישראלית. ענקית המוסיקה, יוניברסל, הודיעה היום (ד') על שיתוף פעולה עם חברת הסטארט אפ הישראלית- טרגטייז וספקית התקשורת ההולנדית- KPN, במיזם המוסיקה הסלולרי הראשון מסוגו באירופה, הנושא את השם: "AnySong".

חברת טרגטייז הישראלית (TargetIze), מפתחת את פתרונות הדור הבא לחיפוש תוכן מבוסס WEB באמצעות מכשירי הסלולר.

מיזם AnySong, שהושק הבוקר בהולנד, מאפשר למנויי הסלולר בהולנד גישה ישירה ל-250 אלף שירים, קליפים, הופעות חיות ורינגטונים. השירות יחל כבר בקיץ הנוכחי ואל יוזמת העסקה, יוניברסל, הצטרפו הענקיות האחרות: SonyBMG וורנר מיוזיק גרופ.

אביחי לוי, מנכ"ל טרגטייז: "יוניברסל מצאה בטרגטייז שותף אמיתי ואנחנו מצפים להרחבת שיתוף הפעולה בהולנד, ברחבי אירופה, וגם באזורים אחרים בעולם. הפיתרון של טרגטייז משנה את חויית המשתמש ממתסכלת לידידותית והיא בעלת משמעות ישירה להתרחבות צריכת התוכן הסלולרי ולגידול בהכנסות ספקי התוכן והמפעילים מהתכנים ומפרסום".

גיא ארנסט, מייסד ו-CTO מוסיף, כי: "פרוייקט זה נותן משנה תוקף לפלטפורמה הטכנולוגית שלנו, אשר מאפשרת להוציא אל הפועל פרוייקטים מורכבים תוך שבועות ספורים בלבד".

בין האמנים הידועים המשתתפים במיזם נמנים: מדונה, U2, אמינם, 50 סנט, שאקירה, ביונסה, סטינג ורבים אחרים. למעשה, המנוי של ספקית התקשורת KPN, נכנס למעין חנות תקליטים וירטואלית, המאפשרת לו לאתר במהירות כמעט כל שיר או קליפ שנמצא בספריות העצומות ולא רק את "עשרת הגדולים".

ל-KPN 8 מיליון לקוחות בהולנד והיא ספקית התקשורת המובילה במדינה. לחברה 17.2 מיליון לקוחות תקשורת סלולרית בגרמניה, בהולנד ובלגיה.

ההכנסות ממיזם זה יחולקו בין שלושה שותפים: ספק התקשורת (KPN), ספקי התוכן (חברות המוסיקה) והשותפים הטכנולוגיים-טרגטייז הישראלית וחברת הבילינג MobileMoney.

יוניברסל מוסיפה, כי גם מפעילי התקשורת האחרים בהולנד עשויים להצטרף למיזם. עוד לדברי החברה, ספונסרים מהשורה הראשונה חתמו על חוזי פרסום עם AnySOng, עובדה המעידה על כך שצפויות בעתיד גם הכנסות משמעותיות מפרסום.

ריצ'י קרמר, המנהל של יוניברסל מיוזיק מובייל בהולנד: "יוניברסל מיוזיק בחרה בטרגטייז משתי סיבות עיקריות, חווית המשתמש האדירה, המבוססת על ממשק משתמש ידידותי, שליפת התכנים הרלוונטיים לפי אפיון אישי והעברתם באופן מלא למנויי הסלולר לפי מפתח אישי. כמו כן, היכולת להפוך במהירות וביעילות את כל מאגר המוסיקה העצום זמין למנויי הסלולר ללא צורך בהמרה ובבניית מאגרי נתונים מורכבים ויקרים".

לאחרונה, סיימה טרגטייז גיוס הון של 1.5 מיליון דולר ובשל התעניינות מצד משקיעים פרטיים וגופי השקעה שונים החליטו בחברה לפתוח גיוס הון נוסף של כ-5 מיליון דולר נוספים לפי שווי שוק גבוה יותר.

ענקית המוסיקה יוניברסל, פעילה ב-75 מדינות ברחבי העולם, ובעלת נתח השוק הגדול ביותר. בשנת 2005 דיווחה החברה על הכנסות של 5.8 מיליארד דולר. SonyBMG, הינה חברת המוסיקה השנייה בגודלה בעולם, כאשר מחזור מכירותיה המדווח ב-2005 הסתכם בכ-5 מיליארד דולר. מחזור מכירותיה המדווח של וורנר מיוזיק, השחקנית השלישית בגודלה, בשנת 2005, הסתכם בכ-3.5 מיליארד דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה