וול סטריט : למרות פסימיות החוזים - המאקרו ינווט
לאחר ירידות חדות שנרשמו אמש בצל נתוני הגירעון, צפויות בורסות וול סטריט לפתוח בירידות שערים, כך מאותתים החוזים העתידיים לפי שעה. יחד עם זאת, המסחר יהיה מושפע בעיקר מנתוני המאקרו שיפורסמו כשעה לפני המסחר הצפויים להשפיע על מדיניות הפדרל ריזרב בסוף החודש.
בנוסף צפוי הנגיד, בן ברננקי לנאום היום בסנאט כשעה וחצי לאחר פתיחת המסחר ולהתייחס לסוגיית הצריכה ונתוני המאקרו היומיים, זאת לאחר שאמש נמנע מלדבר על המדיניות המוניטרית של הבנק.
החוזים על מחירי הנפט לחודש יולי בבורסת הסחורות של ניו יורק יורדים לפי שעה ב-66 סנט ונסחרים סביב רמה 69.7 דולר עם פתיחת עונת ההוריקנים.
מאקרו
כשעה לפני פתיחת המסחר יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש מאי שצפוי לרשום עליה 0.5%, לעומת עליה של 0.9% שנרשמה באפריל. מדד הליבה (בנטרול מחירי אנרגיה ומזון), צפוי לרשום עליה בשיעור של 0.2% במאי, לעומת עליה של 0.1% באפריל.
במקביל יפורסם מדד המכירות הקמעונאיות לחודש מאי המודד את סך הקבלות מחנויות המסחר הקמעונאי. צפי האנליסטים חוזה שהמדד יוותר ללא שינוי לאחר עליה של 0.5% באפריל. ליבת המדד בנטרול כלי רכב צפוי לעלות ב-0.5% לעומת עליה של 0.7% באפריל.
כחצי שעה מפתיחת המסחר יפורסם דו"ח המלאים העסקיים המהווים רכיב חשוב בדו"ח התוצר היות שניתן לקבל באמצעותם רמזים משמעותיים על עתידה וכיוונה של הכלכלה האמריקנית, שכן גידול במלאים מצביע על ירידה בדרישה ועל מיתון פוטנציאלי. על פי הערכות הגידול במלאיים העסקיים צפוי לרשום עליה של 0.6% בחודש אפריל, לעומת עליה של 0.7% במרץ.
מניות במרכז
מניות וולט דיסני (סימול: DIS), צפויות לרכז עניין על רקע הורדת המלצה מכיוונו של בנק ההשקעות סיטיגרופ מ-"קניה" ל-"החזק".
בנק ההשקעות, גולדמן זאקס (סימול: GS) צפוי לפרסם את תוצאותיו הכספיות במהלך המסחר. על פי הערכות האנליסטים צפויה החברה להציג רווח של 4.28 דולר למניה - קפיצה של 150% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
ישראליות
מניות נס טכנולוגיות (סימול: NSTC), ירכזו עניין על רקע הודעתה מהיום לפיה, תנהל ותבצע את פרויקט מחשוב מערך קופות הגמל לעמיתים של בנק המזרחי-טפחות, הצפוי להסתכם ב-18 מיליון שקל. את ההחלטה להעדיף את נס טכנולוגיות על פני חברות מובילות אחרות קיבלו ראשי iteam - החברה הבת של הבנק לתחום המחשוב.
חברת אלדין (סימול: ALDN) השיקה פורום אינטראקטיבי חדש ללקוחות ה-HASP ומטרתו לאפשר שיתוף מידע, להתעדכן ביישומיו ולהוסיף יישומים נוספים. מתוך היישומים שבפורום HASP.
מניות מרקורי (סימול: MERQ.PK), ייסחרו על רקע הודעת החברה מהיום על רכישת טכנולוגיה ומשאבי מחקר ופיתוח בתחומי ה-ITIL וה-Service Desks מחברת Vertical Solutions ומחברת Tefensoft, Inc. מרקיורי תשלם בתמורה לרכישה סכום מצטבר במזומן של 18.5 מיליון דולר, הכפוף להתאמות במועד הסגירה של העסקה שנקבע ב-7 ביוני 2006.

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?
רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל
בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים.
סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.
מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל.
אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון.
- העלימו מאות מיליוני שקלים - וזה העונש שנגזר עליהם
- אב ובנו ממזרח ירושלים חשודים בהעלמת כ-8 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק
לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס
משרד התחבורה משיק מתווה חדש לעידוד הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, המצטרף לשורה של צעדים לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, מעמדם וביטחונם; השרה רגב: "המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח"
משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסם מתווה חדש לסיוע במימון הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, כחלק ממדיניות כוללת שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לחיזוק מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל. המתווה נועד לעודד גיוס נהגים חדשים לענף ולהבטיח את השתלבותם בעבודה בפועל, במטרה לתת מענה למחסור החמור בנהגי אוטובוס ולתמוך בהרחבת ושיפור השירות לנוסעים.
במסגרת היוזמה, יוענקו לחברות האוטובוסים תמריצים כספיים עבור הכשרה והעסקה של נהגים חדשים, הכוללים מענקי הכשרה ומענקי התמדה. משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לחיזוק מעמד הנהגים, לשיפור תנאי העבודה שלהם ולשמירה על ביטחונם האישי, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפיהם. בין הצעדים שבוצעו: התקנת מחיצות מגן בכל האוטובוסים החדשים, הצבת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים ישירות לחברות התחבורה ולמשטרה, והובלת קמפיין תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחשיבותו של הנהג ולתרומתו למערכת התחבורה הציבורית.
בתקופת כהונתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הועלה שכר הנהגים ב-11%, נקבעה תקופת הכשרה בתשלום, והוקמו עשרות תחנות ריענון ומנוחה לנהגים ברחבי הארץ. עד כה הוקמו למעלה מ-65 תחנות ריענון, ועד סוף השנה צפויות לקום כ-40 תחנות נוספות. במשרד התחבורה מציינים כי המאמצים הללו נשאו פרי: בשנתיים האחרונות הצטרפו לענף התחבורה הציבורית כ-7,000 נהגים חדשים - עלייה של כ-13% לעומת שנים קודמות.
נציגי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלים דיאלוג מתמיד עם ארגוני הנהגים ומפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולפתח פתרונות מותאמים לשיפור תנאי העבודה, ההכשרה והביטחון של הנהגים.
- טסט פעם בשנתיים? צעד מתבקש להורדת הבירוקרטיה
- מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת מערכות הסעת המונים מתקדמות ובהטמעת טכנולוגיות חדשניות, מערך האוטובוסים הוא עדיין נדבך מרכזי וחיוני במערך פתרונות התחבורה הציבורית, המאפשר מתן שירות רחב ומסועף לכל יישוב בישראל. נהגי האוטובוסים הם הלב הפועם של המערכת , ובשנים האחרונות שמנו דגש מיוחד על שיפור תנאיהם וביטחונם, מהתקנת מחיצות מגן ועד העלאת שכר. המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח. החזון שלנו אומר בפשטות: אם הנהגים מרוצים ובטוחים - גם הנוסעים יהיו מרוצים ובטוחים".
