סיסקו בחרה בטכנולוגיה של גילת עבור נתביה

שיספקו פתרונות תקשורת לוויינית ללקוחותיה. בנוסף, החברות ספייסנט וסאטלינקס הן בין ספקיות השירותים הראשונות שמציעות פתרון לוויני הפועל עם הנתב הלוויני של סיסקו
אסף מליחי |

חברת גילת רשתות לווין הודיעה, כי טכנולוגיית ה-SkyEdge שלה נבחנה ונמצאה תואמת את הקריטריונים של תכנית הפיתוח הטכנולוגית של חברת סיסקו. הטכנולוגיה תעבוד בתאימות עם מודול התקשורת הלווינית החדש של סיסקו (Cisco VSAT NM) המשתלב בתוך נתבי סיסקו. הנתבים של סיסקו מספקים ללקוחות סיסקו שירותים אינטגרטיביים, עם יכולת להעביר קול, וידאו ונתונים מאובטחים באמצעות תקשורת אלחוטית עם קישוריות לווייניות במהירות גבוהה.

בנוסף, החברות ספייסנט (מקבוצת גילת) וסאטלינקס הן בין ספקיות השירותים הראשונות שמציעה ללקוחותיהן פתרון לוויני הפועל בתאימות עם הנתב הלוויני של סיסקו (Cisco VSAT NMׂ). ספייסנט, הנמצאת בבעלותה המלאה של גילת, מספקת שירותים לוויניים בארה"ב, בעוד שחברת סאטלינקס (Satlynx) מספקת שירותים אלה באירופה, במזרח התיכון ובצפון אפריקה.

ספייסנט, חברת בת של גילת, השיקה את שירות ה-CI-Connexstarשהינו פתרון רחב של Full-Time, ועל פי דרישה, לשירותי תקשורת רחבת פס, ושפותח במיוחד למערכת ה-Cisco VSAT NM. ספייסנט הינה כעת ספק השירותים המוסמך היחידי עבור ה-Cisco VSAT NM בארה"ב ובקנדה.

תאימות זו (interoperability), בין מוצר ה- SkyEdge של גילת לבין נתב ה- Cisco VSAT NM מאפשרת לספקים של שירותי VSAT ברחבי העולם, שמשתמשים בטכנולוגיית ה-SkyEdge, לספק שירותי לוויין תוך שימוש בנתב של סיסקו. ספקי שירותים יוכלו גם לשתף פעולה עם סיסקו כדי לסייע ללקוחות קיימים וחדשים של סיסקו לפרוס רשת תקשורת לוויינית, למטרות של המשכיות עסקית, גיבוי, חירום, התאוששות מאסון, הפצת וידאו ותוכן, וכן קישוריות ראשונית לאזורים מרוחקים.

"ספייסנט מספקת שירותים ליותר מ-80,000 תחנות VSAT ולכ-100 ממשלות וארגונים ברחבי העולם. היכולת לתמוך ולספק שירות ללקוחות סיסקו היא מלהיבה, ואנחנו עובדים בצמוד עם סיסקו בנוגע להזדמנויות חדשות מגוונות נוספות" אמר המנכ"ל המכהן של ספייסנט, גלן כץ. כמו כן, הוסיף כץ:"חברת ואלרו אנרגיה היא דוגמא ללקוח של ספייסנט, המשתמש בטכנולגיית ה-SkyEdge, שישתמש כעת בנתב הלווייני של סיסקו - ה-Cisco VSAT NM".

סאני מהנט, מנהל קו מוצרים בקבוצת סיסקו, אמר כי: "סיסקו תומכת בארכיטקטורה מבוססת IP ומחוייבת למציאת פתרונות מתאימים עם גילת שהיא חברה מובילה בתחום רשתות הלוויין. תכנית הפיתוח הטכנולוגית של חברת סיסקו תיתן את האפשרות לבחור בין מגוון פתרונות תקשורת לספקים של שירותי VSAT בכל העולם ותאפשר לסיסקו לתת פיתרון מקצה לקצה בתחום התקשורת הלוויינית. עם היצע המוצרים ללקוחות, לרבות טכנולוגיית ה-SkyEdge של גילת, יוכלו לקוחותיה של סיסקו לתת פתרונות עסקיים רחבים ומעודדי חדשנות ויאמצו ביתר קלות טכנולוגיות לעסקים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חומוס
צילום: רותם ליברזון

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?

רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמות מס

בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים. 

סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.

מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל. 

אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון. 

רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

חותים בים
צילום: טוויטר

החות'ים חיבלו בכבלים ופגעו באינטרנט במדינות המפרץ, הודו ופקיסטן

כבלי תקשורת תת־ימיים שנפגעו סמוך לג'דה, סעודיה, הובילו לשיבושים חמורים בגישה לאינטרנט בהודו, פקיסטן ומדינות המפרץ; החשד הוא חבלה מכוונת מצד החות'ים, אם כי הם מכחישים; בנוסף, מיקרוסופט דיווחה על שיבושים בפלטפורמת Azure, אך עדכנה כי המצב התייצב; ממשלת תימן הגולה מאשימה את החות'ים בנסיונות פיתוח נשק כימי
רן קידר |
נושאים בכתבה חות'ים

פעולת חבלה בים האדום גרמה לשיבושים משמעותיים באינטרנט במדינות רבות באסיה ובמזרח התיכון, ביניהן איחוד האמירויות, הודו ופקיסטן. לפי הדיווחים חיתוך של כבלי תקשורת תת־ימיים העוברים סמוך לג'דה שבסעודיה הוביל לפגיעה בקישוריות האינטרנט באזור רחב. אמנם הגורמים הרשמיים טרם הצביעו על מבצע החבלה, האצבע המאשימה מופנית לעבר המורדים החות'ים בתימן, שפעלו בשנים האחרונות נגד מטרות ימיות באזור, בין היתר במסגרת מאבקם המדיני־צבאי על רקע המלחמה בעזה. 

החות'ים כבר הכחישו בעבר כל קשר לפגיעות בכבלים, אך ערוץ החדשות החות'י "אל מסירה" דיווח אתמול על חבלה באותו אזור.

החבלה פגעה גם במיקרוסופט, /הודיעה באתר הרשמי שלה על שיבושים צפויים למשתמשי פלטפורמת Azure במזרח התיכון. החברה ציינה כי "חתכים בכבלים הסיביים בים האדום משפיעים על תעבורת מידע במספר אזורים", אך הבהירה כי משתמשים מחוץ לאזור אינם צפויים להיפגע. שעות לאחר מכן, פרסמה עדכון לפיו הבעיה טופלה והגישה חזרה להתייצב.

שירות הענן של מיקרוסופט משרת מאות מיליוני משתמשים פרטיים, מוסדיים וביטחוניים , לרבות גופים ממשלתיים, ובכללם גם מערכת הביטחון הישראלית. פגיעה בפלטפורמה מהווה אירוע רגיש במיוחד, בעיקר בתקופה של לחימה מתמשכת בדרום.

כבלים קריטיים, תיקון מורכב

הכבלים שנפגעו כוללים את מערכת SEA-ME-WE 4, המחברת בין דרום מזרח אסיה, המזרח התיכון ומערב אירופה, וכן את מערכת IMEWE, המחברת בין הודו לאירופה דרך המזרח התיכון. שתי המערכות נשלטות על ידי תאגידים מהודו ומאירופה, אך נכון לעכשיו לא התקבלו מהם תגובות פומביות.