הבורסה: לאחר מספר שינויי כיוון נחתם המסחר בעליות

מדד ת"א 25 עולה 0.41%, מדד ת"א 100 מוסיף 0.36%, מדד הבנקים התחזק ב-0.41%. טאואר עולה 6.98%, גילת מזנקת ב-6.22%
דותן לוי |

יום של תהפוכות עבר על הבורסה התל אביבית, את יום המסחר פתחה הבורסה בעליות שערים קלות, בהמשך עברה להיסחר בצד האדום, ומשעות הצהריים המאוחרות חזרה הבורסה לעליות שערים.

ברקע למסחר, המלצתם של סיטי גרופ שהודיעו היום כי הם מעלים את המלצתם על ישראל ממשקל "חסר" למשקל "נייטרלי". כלכלני הבנק אף הורידו את משקלו של השוק הטורקי ל"משקל חסר". נזכיר כי רק בשבוע שעבר הוריד בית ההשקעות HSBC את המלצתו לשוק הישראלי מ"משקל נייטרלי" ל"משקל חסר".

בעולם: הבורסות באסיה סיימו את המסחר במגמה מעורבת מדד הניקיי עלה 0.39%, מדד ההנג סנג ירד 0.34%, ירידה חדה של 2.24% נרשמה בבורסה בבומביי.

במסחר במטבעות: עם סיום יום המסחר הראשון לשבוע הצליח השקל לשמור על יציבות כנגד העיקריים. האירו השיל 0.64% ושערו היציג נקבע ברמה של 5.634 שקל, הדולר איבד 0.04% ושערו היציג נקבע על 4.478 שקל.

מדד ת"א 25 עלה 0.41% וחתם ברמת 820.90 הנקודות, מדד ת"א 100 הוסיף 0.36% לרמת 831.61 הנקודות, ומדד הטכנולוגיה תל טק 15 רשם עליה של 0.32% לרמת 368.65 הנקודות. מחזור המסחר היה ער והסתכם ב-1.187 מיליארד שקל.

מניות במרכז

חברת טאואר, יצרנית השבבים האלקטרוניים ממגדל העמק זינקה מעלה, לאחר שמוקדם יותר היום הודיעה, כי חתמה על הסכם ייצור שבבים לחברת fabless האירופאית, המבטיח לטאואר מכירות של כ-10 מיליון דולר ב-2006.

מניות חברת גילת סיימו את יום המסחר בעליה חדה כשברקע, חתימה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת סיסקו, חברת גילת תשלב את טכנולוגיית ה-SKYADGE עם מערכת הנתבים של סיסקו.

מניות חברת הנדל"ן - אפריקה ישראל רשמו עליות קלות והמשיכו לרכז גם היום עניין רב בבורסה המקומית. המניה נסחרה במחזורי מסחר גדולים אשר אינם נמדדים בימים כתיקונם. כזכור, אתמול צנחה מניית החברה בשיעור של 5.37% וזאת על רקע הודעת החברה על דחיית הנפקת החברה הבת, אפי אירופה בבורסת ה-AIM. ההחלטה הסבירו בחברה בתנאי השוק שהפכו לבעייתיים בכל השווקים המובילים בעולם.

שתי מניות נוספות שריכזו היום עניין רב בתל אביב הינן שטראוס-עלית וקבוצת דלק (דלק קבוצה ), אשר רשמו אתמול ירידות שערים חדות בסיום המסחר בשיעור של 6.68% ו-2.9%, בהתאמה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.