רבעון חזק לסרונו - הרביף המתחרה בקופקסון ממריאה

הרביף ממשיכה להיות התרופה הצומחת ביותר בארה"ב, עם הכנסות רבועיות של 104.2 מיליון דולר, זינוק של 35.8% בהשוואה לרבעון הראשון ב-2005. סך כל הכנסות סרונו ברבעון הראשון צמחו ב-11% ל-667.5 מיליון דולר.
אסף מליחי |

חברת הביוטכנולוגיה התרופתית השלישית בגודלה בעולם - סרונו (סימול: SRA), ויצרנית תרופת הרביף, לטיפול בטרשת נפוצה (המתחרה בקופקסון של טבע), מדווחת על תוצאות מצוינות לרבעון הראשון של 2006.

על פי התוצאות, ממשיכה הרביף להיות מובילת השוק לטרשת נפוצה מחוץ לארה"ב עם מכירות של 222.7 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2006. הרווח הנקי, בניכוי הוצאות חד פעמיות, זינק ב-76.1% ל-171.6 מיליון דולר, הרווח למניה זינק ב-75.2% ל-0.29 למניה.

סך כל הכנסות סרונו ברבעון הראשון צמחו ב-11% ל-667.5 מיליון דולר, לעומת 601.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. מכירות החברה ממכירת מוצרים צמחו ב-7.9% ל-594.9 מיליון דולר, לעומת 551.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה מרישיונות ותמלוגים צמחו ב-45.3% ל-72.6 מיליון דולר.

הרווח הגולמי ממכירת מוצרים שמר על יציבות של 88.4%, מהגבוהים בענף.

הרווח הנקי, כולל הוצאות חד פעמיות, זינק ברבעון הראשון ל-179.9 מיליון דולר לעומת הפסד של 567.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי, בניכוי הוצאות חד פעמיות, זינק ב-76.1% ל-171.6 מיליון דולר, לעומת 97.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

השבועון פורבס מדווח הבוקר, כי הרווח הנקי הכה את תחזיות האנליסטים לרווח נקי בניכוי הוצאות חד פעמיות שחזו 121.0-161.8 מיליון דולר. גם סך הכנסות החברה חצה את ממוצע תחזיות האנליסטים, שעמד על-פי פורבס על 664.4 מיליון דולר.

הרווח למניה זינק בניכוי הוצאות חד פעמיות ב-75.2% ל-0.29סנט למניה הנסחרת בניו-יורק ו-11.72 דולר למניה הנסחרת בשוויץ. סרונו הגדילה את תחזיותיה לרווח למניה בשנת 2006 ל-45 דולר למניה הנסחרת בשוויץ.

מכירות תרופת הרביף לטיפול בטרשת נפוצה, המתחרה בקופקסון של טבע ופותחה על-ידי חברת אינטרפרם הישראלית, צמחו ברבעון הראשון בכל העולם ב-11.7% ל-327 מיליון דולר, לעומת 292.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרביף ממשיכה להוביל את שוק הטרשת הנפוצה מחוץ לארה"ב עם מכירות ברבעון הראשון של 222.7 מיליון דולר לעומת 216.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הרביף ממשיכה להיות התרופה הצומחת ביותר בארה"ב לטיפול בטרשת נפוצה. מכירות הרביף בארה"ב זינקו ב-35.8% ל-104.2 מיליון דולר לעומת 76.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

כזכור, הרביף הושקה לראשונה בארה"ב בחודש מרץ 2002, לאחר שהצליחה לבטל את מעמד "תרופת היתום" של האוונקס של ביוג'ן. זאת בעקבות ניסוי קליני "ראש בראש" שהוכיח את יעילותה המובהקת של הרביף מול האוונקס. בימים אלה מתנהל מחקר "ראש בראש" שמטרתו להוכיח את יעילות הרביף מול הקופקסון של טבע. באחרונה דיווחה סרונו, על התקדמות הניסוי הקליני ועל כך שכל החולים במסגרת הניסוי, סיימו את השנה הראשונה לטיפול.

אינטרפרם, שפיתחה את הרביף, מעסיקה כיום כ-30 עובדים, העוסקים במו"פ ובאיתור הזדמנויות השקעה עבור הקונצרן סרונו. בכירי הקונצרן ביקרו מספר פעמים בישראל ופגשו מועמדות לרכישה או להשקעה, ונושא זה נמצא בתאוצה קדימה.

סרונו דיווחה באחרונה על ביטול הדיונים שניהלה לגבי רכישתה האפשרית ועל החלטתה לגייס הון באמצעות הנפקת מניות ולהתמקד ברכישות ובמיזוגים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי תעסוקה אבטלה
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון

מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי מענק

המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.

מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום

מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.

מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?

ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.

בין מקבלי המענק נמצאים:

  • מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
  • מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
  • זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
  • חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
  • ניצולי שואה
  • משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה

בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

אוטובוס
צילום: FREEPIK

משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס

משרד התחבורה משיק מתווה חדש לעידוד הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, המצטרף לשורה של צעדים לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, מעמדם וביטחונם; השרה רגב: "המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח"

רן קידר |

משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסם מתווה חדש לסיוע במימון הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, כחלק ממדיניות כוללת שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לחיזוק מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל. המתווה נועד לעודד גיוס נהגים חדשים לענף ולהבטיח את השתלבותם בעבודה בפועל, במטרה לתת מענה למחסור החמור בנהגי אוטובוס ולתמוך בהרחבת ושיפור השירות לנוסעים. 

במסגרת היוזמה, יוענקו לחברות האוטובוסים תמריצים כספיים עבור הכשרה והעסקה של נהגים חדשים, הכוללים מענקי הכשרה ומענקי התמדה. משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לחיזוק מעמד הנהגים, לשיפור תנאי העבודה שלהם ולשמירה על ביטחונם האישי, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפיהם. בין הצעדים שבוצעו: התקנת מחיצות מגן בכל האוטובוסים החדשים, הצבת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים ישירות לחברות התחבורה ולמשטרה, והובלת קמפיין תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחשיבותו של הנהג ולתרומתו למערכת התחבורה הציבורית. 

בתקופת כהונתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הועלה שכר הנהגים ב-11%, נקבעה תקופת הכשרה בתשלום, והוקמו עשרות תחנות ריענון ומנוחה לנהגים ברחבי הארץ. עד כה הוקמו למעלה מ-65 תחנות ריענון, ועד סוף השנה צפויות לקום כ-40 תחנות נוספות. במשרד התחבורה מציינים כי המאמצים הללו נשאו פרי: בשנתיים האחרונות הצטרפו לענף התחבורה הציבורית כ-7,000 נהגים חדשים - עלייה של כ-13% לעומת שנים קודמות. 

נציגי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלים דיאלוג מתמיד עם ארגוני הנהגים ומפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולפתח פתרונות מותאמים לשיפור תנאי העבודה, ההכשרה והביטחון של הנהגים. 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת מערכות הסעת המונים מתקדמות ובהטמעת טכנולוגיות חדשניות, מערך האוטובוסים הוא עדיין נדבך מרכזי וחיוני במערך פתרונות התחבורה הציבורית, המאפשר מתן שירות רחב ומסועף לכל יישוב בישראל. נהגי האוטובוסים הם הלב הפועם של המערכת , ובשנים האחרונות שמנו דגש מיוחד על שיפור תנאיהם וביטחונם, מהתקנת מחיצות מגן ועד העלאת שכר. המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח. החזון שלנו אומר בפשטות: אם הנהגים מרוצים ובטוחים - גם הנוסעים יהיו מרוצים ובטוחים".