מבזקי שיווק: טלדור תקים פורטל עבודה ב-2 מ' שקל

וגם: אגוד מתרחב, יניר תייבא פלזמות, קניון ערים יחגוג בפורים, יוניליוור תפרסם את ליגת קורנפלקס, בלמוט תחשוף כלי סריקת צ'קים, קוסמופוליטן יוקדש לכלות, יוטבתה מרעננת אריזות ובירות לף והוגרדן יפעלו במסעדות
שי פאוזנר |

חברת טלדור זכתה במכרז של שירות התעסוקה, להקמת פורטל תעסוקה המעניק פלטפורמה אינטרנטית למפגש ווירטואלי באמצעים מתקדמים, בין מחפשי עבודה ומעסיקים בעלות של 2 מיליון שקל. הפורטל יאפשר למחפשי עבודה לעיין בהצעות עבודה, לפרסם קורות חיים ולהתמודד על המשרות שבאתר. מעסיקים יוכלו לעיין בקורות החיים של מחפשי העבודה, לפרסם משרות ולאתר עובדים העונים לדרישותיהם. הפורטל יהיה פתוח לכל אזרחי המדינה בחינם, הן למעסיקים והן למחפשי העבודה (ללא תלות בקבלת קצבאות).

בנק אגוד חונך סניף חדש נוסף, ברמת בית שמש. סניף זה נבנה והותאם במיוחד לצרכים של האוכלוסייה הדתית חרדית באזור. סניף בית שמש הוקם כחלק מתוכנית אסטרטגית מוצלחת של בנק אגוד להעמיק את פעילותו בקרב לקוחות פרטיים, תוך התמקדות באזורים שבהם קיים מחסור בשירותים בנקאיים. הסניף החדש ינוהל על ידי אמנון סימון, ויעניק שירותי בנקאות מקיפים ומשכנתאות לתושבי האזור. בסניף החדש יוצב גם כספומט לשירות תושבי האזור.

יניר מערכות, נציגתה הבלעדית של NEC הענקית היפאנית בישראל משיקה את סדרת הפלזמות החדשה מבית NEC. פלזמות חדשות אלו מיועדות לשוק הביתי ובעלות עיצוב חדשני וייחודי להגברת ההנאה מחוויה קולנועית מקצועית בסביבה הביתית. סדרה זו כוללת את הפלזמות האינטראקטיביות הראשונות בישראל, בשל יכולת המשתמש להתערב בתצוגת המסך, באמצעות השתלת כתוביות להרצה בתחתית המסך ובעוצמות משתנות.

קניון ערים בכפר סבא, מהקניונים הבולטים והמובילים ברחבי הארץ, החל את פעילותו לחג הפורים ומשיק לראשונה בקניון פעילות ייחודית של "קרקסדום" בהשקעה כוללת של כ-250,000 שקל.

יוניליוור ישראל מעלה קמפיין עיתונות ואינטרנט לפרוייקט "ליגת קורנפלקס תלמה– אלוף הכדורגל". מדובר בפורמט חדש של תוכנית, אותו משיקים קורנפלקס תלמה וערוץ הספורט, שיגלה את אלוף הכדורגל הבא של ישראל. במסגרת התוכנית, בהנחייתה של מירי נבו, ייערכו מיונים במגרשי כדורגל ברחבי הארץ, המיועדים לבני נוער בגילאי 13-18. השופט הראשי יהיה המאמן אברהם גרנט, כשלצדו יככבו גם אבי נמני (מכבי ת"א), אלון חרזי (מכבי חיפה), וואליד באדיר (הפועל ת"א) ומאור מליקסון (בית"ר ירושלים). את משחקי ופורמט הליגה הגו ופתחו במשותף חברת טרגט מרקט וחברת סמריק שירותי תקשורת ואביב שטיין. קמפיין הפרסום יכלול מודעות בעיתונות ובאנרים באתרי אינטרנט בהשקעה כוללת של 500 אלף שקל.

חברת POB Kiosk מקבוצת בלמוט תצא בחודש הבא לתערוכת סביט כשבאמתחתה מבחר טכנולוגיות חדשניות לענף הבנקאות, וביניהם מערכת לסריקת צ'קים דו-צדדית, עמדת שירות עצמי מצוידת במקלדת אינפרה-אדומה ועמדות חדשניות לתשלום שוברים המאפשרות לראשונה, שימוש בכל אמצעי התשלום הקיימים. מדובר בפיתוחים ישראליים חדשניים איתם עתידה לפרוץ החברה לשוק העולמי. POB תציג בסביט דגם חדשני של עמדה לשירות עצמי לתשלום שוברים. לראשונה ניתן יהיה לבצע תשלום בכל מקום נגיש לקהל ולא רק בבנקים, עבור כל סוגי השוברים הקיימים בעולם (בין אם הזיהוי שלהם מתבצע בקריאה מגנטית, בין אם בברקוד, ובין אם יש צורך ב-Imaging ובפענוח תמונתו של השובר) ובכל אמצעי התשלום המועדפים על הלקוח, כגון כרטיסי אשראי, צ'ק, ולראשונה גם באמצעות העברה בנקאית באמצעות שימוש בכרטיס הכספומט או במזומן, תוך אפשרות למתן עודף על תשלום שבוצע במזומן.

ישראל בטיטו, סמנכ"ל קבוצת SBC המוציאה לאור את מגזין הנשים קוסמופוליטן בעברית, מדווח על הוצאתו לאור של מגזין כלות בשם COSMOPOLITAN BRIDE שייצא לאור פעמיים בשנה בישראל בעברית. הקבוצה השקיעה כ-400 אלף שקל בהקמת מערכת המגזין.

מחלבת יטבתה מרעננת את אריזות חלב יטבתה ומשיקה לראשונה חלב מועשר בכד 2 ליטר. חלב מועשר בסידן 3% שומן לראשונה בכד של 2 ליטר לצרכני חלב כבדים. בנוסף, שידרגה מחלבת יטבתה את חלב יטבתה "בוקר טוב", שזכה לאחרונה בתואר מוצר השנה, ומכיל מהיום לראשונה בשוק החלב, בנוסף לברזל והרכב ויטמינים ייחודי, גם העשרה טבעית של אומגה 3. האומגה 3 מסייעת להתפתחות המח (בעיקר אצל ילדים) ולשמירה על בריאות הלב.

בירות לף והוגרדן יוצאות בפעילות גסטרונומית במסעדות נבחרות בישראל. לסועדים יוצע תפריט עם מנות שונות לפי בחירת השף ולידן אחת מהבירות לף בראון ,לף בלונד והוגרדן כממולצות ביותר לשתות עם המנה.

המבצע יחל ביום שישי ה 1/3/06 ויסתיים ביום שישי ה-31/3. נירית מיטל, מנהלת מותג לף והוגרדן: "בעקבות ההצלחה של הפעילות בשנה שעברה, החלטנו להפוך את חודש הבירות למסורת, במטרה לאפשר לציבור ליהנות מהחוויה הגסטרונומית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אמיר ירון נגיד בנק ישראל
צילום: ליאת מנדל

ניהול סיכונים כושל של בנק ישראל

בנק ישראל מחזיק ברזרבות מט"ח של 235 מיליארד דולר - מה התשואה שהוא משיג על הסכום הזה ולמה הפיזור מסוכן?

ד"ר אדם רויטר |

קרוב ל-80% מרזרבות המט"ח של ישראל חשופות לנעשה בבורסות זרות. כלומר, במקרה של קריסת הבורסות הללו וזה יכול להיות מסיבות שונות ומגוונות כמו פלישת סין לטאיוואן או רוסיה למזרח אירופה, רזרבות המט"ח של ישראל תפגענה באופן חמור ביותר שעלול לייצר למדינת ישראל הפסד של עשרות של מיליארדי דולרים, שווה ערך למחיר של מלחמה.

ניתן לגדר את הסיכון הזה ע"י העברת השקעות מהבורסות לפקדונות בבנקים מרכזיים וע"י רכישת זהב ומתכות אחרות, אך עד כה דבר לא נעשה.

צריך לזכור שזה הכסף של כולנו וזה מעורר חשש לניהול סיכונים כושל של בנק ישראל. עוד לא הזכרנו את התשואה הנמוכה אותה השיג הבנק על רזרבות המט"ח האלו ב-5 השנים האחרונות.

לבנק ישראל שלושה תפקידים מרכזיים: שמירה על אינפלציה נמוכה, פיקוח על מערכת הבנקאות וניהול רזרבות המט"ח של המדינה. את החלק הראשון הוא עושה ע"י החזקת הריבית גבוהה מדי לזמן ארוך מדי, זאת לפחות ע"פ רוב הכלכלנים ואנשי שוק ההון - ואת החשבון משלמים לוקחי האשראי במשק. את החלק השני הוא עושה היטב ע"י הבטחה שמערכת הבנקאות הישראלית היא אמנם אולי הכי יציבה פיננסית בעולם, אך זאת במחיר של רווחיות גבוהה מאד על חשבון הציבור. בכל הנוגע לחלק השלישי הבנק המרכזי מחזיק ומנהל יתרות מט"ח אדירות בהיקף 230 מיליארדי דולרים, שהם 735 מיליארדי ש"ח. יתרות אלו הן השלישיות בגובהן בעולם ביחס לתוצר והן אחד מהפקטורים המרכזיים שמשקיעים זרים בוחנים בהחלטות ההשקעה שלהם. היקפי מט"ח אלו מבטיחים שישראל היא מדינה מאד יציבה פיננסית. אלו הן היתרות הכספיות במט"ח של מדינת ישראל ולכן למעשה של כולנו.

תשואה נמוכה על תיק רזרבות המט"ח

בנק ישראל כשלוח שלנו לא עשה בשנים האחרונות עבודה מדהימה בכל הקשור לתשואה על הכסף הזה. ביצועי העבר של התיק המנוהל הזה שמושקע בעיקר באג"ח ובמניות היו נמוכים - תשואה שנתית ממוצעת של 3.1% ב-5 השנים שבין 2020 ל-2024 (התשואה היא במונחי סל מטבעות). גם במונחים שקליים המצב רחוק מלהיות מזהיר: 3.3% בלבד, בממוצע שנתי, בחמש השנים הללו.

חן, שגיא ודביר. קרדיט: עופר חגיובחן, שגיא ודביר. קרדיט: עופר חגיוב

לבנות קמפיין על טראומה לאומית: בנק מזרחי עם מענקים לילדים שנולדו לאחר ה-7.10.23

מזרחי-טפחות הודיע כי ילדים שנולדו מאז ה-7 באוקטובר 2023 יקבלו מהבנק מענק של 1,000 שקל שיופקדו בפיקדון עבורם; למטרת הקמפיין גייסו מזרחי את שורד השבי שגיא דקל חן, שהצטרף לחן אמסלם ולדביר בנדק; מהלך של אופטימיות ותקווה או ציניות של אנשי שיווק? התשובה ברורה

רן קידר |
נושאים בכתבה בנק מזרחי

בנק מזרחי טפחות מספר לנו שהוא מספק מחווה מרגשת לציבור, הנה המילים שלו  - "בנק מזרחי טפחות יוצא במהלך אנושי ומרגש: מענק של 1000 ש"ח, לילדים שנולדו מאז ה־7 באוקטובר, בהובלת שורד השבי שגיא דקל חן". זה לא שקר, אבל זה מאוד קרוב לכך. זה טשטוש של האמת. בנק מזרחי טפחות צריך לתת הטבות לציבור, אז הוא בחר בדרך הזו כי ככה הוא מרוויח את "הלב שלכם". זה ציני, כי הוא בעצם עושה קמפיין על חשבון מי שבאמת צריך את ההטבות ממנו - האנשים שמקבלים אפס על עמלת העו"ש. האנשים שמקבלים ריבית רצחנית על הלוואות. הציבור משלם מחירים מאוד גבוהים - ריביות ועמלות שמייצרים לבנקים רווחים עצומים וזה קורה בזמן המלחמה כשהקשב של הציבור נמוך מאוד. זה קורה כשסמוטריץ' העלה לפני שנתיים מס על הבנקים. אבל המס הזה התגלגל אליכם. עכשיו הוא שוב רוצה להטיל מס וזה שוב יחזור ללקוחות. 

שר האוצר מנסה להשיג רווח פוליטי, המצב שלו בסקרים רע מאוד והוא רוצה קולות. אבל הפתרון שלו לא יעיל, והדוחות הכספיים לצד העמלות והריביות של הבנקים מוכיחים זאת. הפתרון היעיל נמצא בידי הפיקוח על הבנקים. הפיקוח לא רוצה לעשות שום דבר עד הסוף כי כולם חברים של כולם - גליה מאור, חדוה בר ורוני חזקיהו - מה משותף להם והאם דני חחיאשווילי יצטרף לקבוצה? בסוף אנשים חושבים על הג'וב הבא, ולמה להם לריב עם הבנקים שאולי יעסיקו אותם בהמשך בתפקיד נוח ומשכורות של מיליונים.

ובמקביל לשחיתות המובנית הזו, בבנק מזרחי טפחות כמו בנקים אחרים מנסים "לשחק לכם במוח". הם מציגים פרסומות, דיווחים, כתבות על כמה שהם טובים ונהדרים ועוזרים לציבור בזמן המלחמה. תזכרו תמיד שמה שבאמת צריך זו תחרות, מה שבאמת צריך זה שהמפקח על הבנקים יורה להם לשלם 2% על העו"ש, זה הכל, זה שווה פי 50 בערך מכל הקמפיינים והטבות שהם "נותנים לנו". אגב, הם לא נותנים. מזרחי מדבר על הטבה לציבור, אבל זה חלק מהחבילה שהוא צריך לתת.    

 

לפני כחצי שנה, בנק ישראל פרסם מתווה וולנטרי, שבמסגרתו תחזיר המערכת הבנקאית סכום מצטבר של 3 מיליארד שקל לציבור, 1.5 מיליארד שקל מדי שנה, החל מהרבעון השני של שנת 2025 ועד הרבעון הראשון של שנת 2027. ההצהרות היו מלוות באמירות כמו "טובת משקי הבית והעסקים הקטנים נמצאת כל הזמן מול עינינו" אבל בפועל, ביד אחת בנק ישראל מאשר לבנקים לגזור קופון ענק על הציבור - בריביות על פיקדונות, בריביות על הלוואות ובעיקר בריבית אפס על העו"ש - וביד שנייה מציג את עצמו כאביר הציבור, ופירסם מתווה שבו הבנקים צריכים להחזיר לציבור בסך הכל 4% מהרווחים שלהם. 

ועכשיו, אנחנו עדים לאבולוציה נוספת של הציניות שבמהלך הזה. במסגרת המתווה של בנק ישראל, הבנקים אמורים לתת לנו, הציבור, הטבות והקלות אבל אם חשבתם שהבנקים פשוט יחזירו לכם כספים, טעיתם. הם יציגו לכם תמונה שמראה אותם באור כמעט קדוש, ולשם כך הם לא יבחלו באמצעים.