מבזקי שיווק: טלדור תקים פורטל עבודה ב-2 מ' שקל

וגם: אגוד מתרחב, יניר תייבא פלזמות, קניון ערים יחגוג בפורים, יוניליוור תפרסם את ליגת קורנפלקס, בלמוט תחשוף כלי סריקת צ'קים, קוסמופוליטן יוקדש לכלות, יוטבתה מרעננת אריזות ובירות לף והוגרדן יפעלו במסעדות
שי פאוזנר |

חברת טלדור זכתה במכרז של שירות התעסוקה, להקמת פורטל תעסוקה המעניק פלטפורמה אינטרנטית למפגש ווירטואלי באמצעים מתקדמים, בין מחפשי עבודה ומעסיקים בעלות של 2 מיליון שקל. הפורטל יאפשר למחפשי עבודה לעיין בהצעות עבודה, לפרסם קורות חיים ולהתמודד על המשרות שבאתר. מעסיקים יוכלו לעיין בקורות החיים של מחפשי העבודה, לפרסם משרות ולאתר עובדים העונים לדרישותיהם. הפורטל יהיה פתוח לכל אזרחי המדינה בחינם, הן למעסיקים והן למחפשי העבודה (ללא תלות בקבלת קצבאות).

בנק אגוד חונך סניף חדש נוסף, ברמת בית שמש. סניף זה נבנה והותאם במיוחד לצרכים של האוכלוסייה הדתית חרדית באזור. סניף בית שמש הוקם כחלק מתוכנית אסטרטגית מוצלחת של בנק אגוד להעמיק את פעילותו בקרב לקוחות פרטיים, תוך התמקדות באזורים שבהם קיים מחסור בשירותים בנקאיים. הסניף החדש ינוהל על ידי אמנון סימון, ויעניק שירותי בנקאות מקיפים ומשכנתאות לתושבי האזור. בסניף החדש יוצב גם כספומט לשירות תושבי האזור.

יניר מערכות, נציגתה הבלעדית של NEC הענקית היפאנית בישראל משיקה את סדרת הפלזמות החדשה מבית NEC. פלזמות חדשות אלו מיועדות לשוק הביתי ובעלות עיצוב חדשני וייחודי להגברת ההנאה מחוויה קולנועית מקצועית בסביבה הביתית. סדרה זו כוללת את הפלזמות האינטראקטיביות הראשונות בישראל, בשל יכולת המשתמש להתערב בתצוגת המסך, באמצעות השתלת כתוביות להרצה בתחתית המסך ובעוצמות משתנות.

קניון ערים בכפר סבא, מהקניונים הבולטים והמובילים ברחבי הארץ, החל את פעילותו לחג הפורים ומשיק לראשונה בקניון פעילות ייחודית של "קרקסדום" בהשקעה כוללת של כ-250,000 שקל.

יוניליוור ישראל מעלה קמפיין עיתונות ואינטרנט לפרוייקט "ליגת קורנפלקס תלמה– אלוף הכדורגל". מדובר בפורמט חדש של תוכנית, אותו משיקים קורנפלקס תלמה וערוץ הספורט, שיגלה את אלוף הכדורגל הבא של ישראל. במסגרת התוכנית, בהנחייתה של מירי נבו, ייערכו מיונים במגרשי כדורגל ברחבי הארץ, המיועדים לבני נוער בגילאי 13-18. השופט הראשי יהיה המאמן אברהם גרנט, כשלצדו יככבו גם אבי נמני (מכבי ת"א), אלון חרזי (מכבי חיפה), וואליד באדיר (הפועל ת"א) ומאור מליקסון (בית"ר ירושלים). את משחקי ופורמט הליגה הגו ופתחו במשותף חברת טרגט מרקט וחברת סמריק שירותי תקשורת ואביב שטיין. קמפיין הפרסום יכלול מודעות בעיתונות ובאנרים באתרי אינטרנט בהשקעה כוללת של 500 אלף שקל.

חברת POB Kiosk מקבוצת בלמוט תצא בחודש הבא לתערוכת סביט כשבאמתחתה מבחר טכנולוגיות חדשניות לענף הבנקאות, וביניהם מערכת לסריקת צ'קים דו-צדדית, עמדת שירות עצמי מצוידת במקלדת אינפרה-אדומה ועמדות חדשניות לתשלום שוברים המאפשרות לראשונה, שימוש בכל אמצעי התשלום הקיימים. מדובר בפיתוחים ישראליים חדשניים איתם עתידה לפרוץ החברה לשוק העולמי. POB תציג בסביט דגם חדשני של עמדה לשירות עצמי לתשלום שוברים. לראשונה ניתן יהיה לבצע תשלום בכל מקום נגיש לקהל ולא רק בבנקים, עבור כל סוגי השוברים הקיימים בעולם (בין אם הזיהוי שלהם מתבצע בקריאה מגנטית, בין אם בברקוד, ובין אם יש צורך ב-Imaging ובפענוח תמונתו של השובר) ובכל אמצעי התשלום המועדפים על הלקוח, כגון כרטיסי אשראי, צ'ק, ולראשונה גם באמצעות העברה בנקאית באמצעות שימוש בכרטיס הכספומט או במזומן, תוך אפשרות למתן עודף על תשלום שבוצע במזומן.

ישראל בטיטו, סמנכ"ל קבוצת SBC המוציאה לאור את מגזין הנשים קוסמופוליטן בעברית, מדווח על הוצאתו לאור של מגזין כלות בשם COSMOPOLITAN BRIDE שייצא לאור פעמיים בשנה בישראל בעברית. הקבוצה השקיעה כ-400 אלף שקל בהקמת מערכת המגזין.

מחלבת יטבתה מרעננת את אריזות חלב יטבתה ומשיקה לראשונה חלב מועשר בכד 2 ליטר. חלב מועשר בסידן 3% שומן לראשונה בכד של 2 ליטר לצרכני חלב כבדים. בנוסף, שידרגה מחלבת יטבתה את חלב יטבתה "בוקר טוב", שזכה לאחרונה בתואר מוצר השנה, ומכיל מהיום לראשונה בשוק החלב, בנוסף לברזל והרכב ויטמינים ייחודי, גם העשרה טבעית של אומגה 3. האומגה 3 מסייעת להתפתחות המח (בעיקר אצל ילדים) ולשמירה על בריאות הלב.

בירות לף והוגרדן יוצאות בפעילות גסטרונומית במסעדות נבחרות בישראל. לסועדים יוצע תפריט עם מנות שונות לפי בחירת השף ולידן אחת מהבירות לף בראון ,לף בלונד והוגרדן כממולצות ביותר לשתות עם המנה.

המבצע יחל ביום שישי ה 1/3/06 ויסתיים ביום שישי ה-31/3. נירית מיטל, מנהלת מותג לף והוגרדן: "בעקבות ההצלחה של הפעילות בשנה שעברה, החלטנו להפוך את חודש הבירות למסורת, במטרה לאפשר לציבור ליהנות מהחוויה הגסטרונומית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)

המענק לעובדים ייכנס כבר מחר: רשות המסים מקדימה את הפעימה השנייה

כ-201 אלף זכאים יקבלו כ-410 מיליון שקל ישירות לחשבון הבנק, חודש מוקדם מהמתוכנן, כדי להקל על משפחות לפני החגים. ניתן עדיין להגיש בקשות למענק עבור 2023 באתר רשות המסים

צלי אהרון |


רשות המסים מודיעה על הקדמת הפעימה השנייה של מענק עבודה לשנת 2024. אשר תוקדם ותשולם כבר מחר, 18 בספטמבר, במקום באמצע אוקטובר כנהוג מדי שנה. במסגרת ההקדמה יועברו לחשבונות הבנק של הזכאים כ-410 מיליון שקל, שיחולקו לכ־201 אלף עובדים ועובדות. מדובר על סכום ממוצע של כ-2,000 שקל לזכאי. המהלך נועד להקל על משפחות וזכאים נוספים לקראת תקופת החגים, שבה נרשמות הוצאות חריגות.

מענק עבודה, המוכר גם כ"מס הכנסה שלילי" - נועד לחזק עובדים בעלי שכר נמוך ולעודד יציאה לתעסוקה. המענק משולם בארבע פעימות שנתיות, והקדמת התשלום הנוכחי מאפשרת לזכאים לקבל את הכסף מוקדם מהמתוכנן ולהיערך טוב יותר מבחינה כלכלית. מי שטרם הגיש בקשה עבור שנת 2024 עדיין יכול לעשות זאת באופן מקוון באתר רשות המסים, והכספים יועברו לו בהתאם לאישורי הזכאות בפעימות הבאות. 

בנוסף, ניתן עד סוף השנה להגיש גם בקשות רטרואקטיביות עבור שנת 2023 - הזדמנות עבור מי שפספס את ההגשה במועד. בין הזכאים ניתן למנות שכירים ועצמאים בני 21 ומעלה שהם הורים, וכן בני 55 ומעלה גם ללא ילדים, בהתאם לרמות ההכנסה שנקבעו במדריך המענק. החל מהשנה מתווספת גם הטבה ייחודית להורים לפעוטות. כמו כן, נשים שכירות בנות 60 ומעלה (ילידות 1960 ואילך) יכולות לבקש מקדמה על חשבון מענק 2025, בכפוף לעמידה בקריטריונים.

רשות המסים מזכירה לזכאים לוודא כי פרטי חשבון הבנק שלהם מעודכנים כדי למנוע עיכובים בהעברה.

יגדיל את הצריכה הפרטית

הקדמת התשלום משתלבת בתוך מגמה רחבה יותר של צעדי מדיניות כלכלית שנועדו לתמוך במשקי הבית, במיוחד על רקע יוקר המחיה. כמו כן, הזרמת כ-410 מיליון שקל למחזור הכספי דווקא בסמוך לחגים צפויה להגדיל את הצריכה הפרטית בתקופה שממילא מתאפיינת בהוצאות גבוהות, ובכך לתרום גם לפעילות הכלכלית במשק.

המענק מופנה בעיקר לאוכלוסיות שעובדות אך מתקשות לסגור את החודש, הורים צעירים, משפחות חד-הוריות וותיקים בגיל העבודה המאוחר. הקדמת התשלום מאפשרת להם להיכנס לתקופת החגים עם פחות דאגות כלכליות, ולנסות לעזור לרווחה בסיסית לילדים ולמשפחה. כמובן שלא מדובר על סכום גדול בהינתן שהסכום הוא לאורך זמן רב - אבל עדיין, מדובר על סכום שבהחלט יכול לעזור.

סטודנטים
צילום: תמר מצפי

האקדמיה הישראלית קופצת בדירוג היוקרתי - ת"א במקום השביעי בעולם

אוניברסיטת ת"א והטכניון נמצאים בעשירייה הראשונה במדד היזמות של בוגרי המוסדות האקדמיים בעולם של פיצ'בוק (PitchBook), לפני מוסדות אמריקאיים נחשבים ולפני כל אוניברסיטה זרה אחרת בעולם; בנוסף, 4 מוסדות אקדמיים נוספים נמצאים ברשימה היוקרתית של פיצ'בוק - ביחס לכמות האוכלוסייה האקדמיה הישראלית במקום הראשון בעולם

רן קידר |
לא פחות מ-6 מוסדות אקדמיים ישראליים נמצאים במדד היזמות של בוגרי המוסדות האקדמיים העולמיים של פיצ'בוק (PitchBook), שמדרגת את המוסדות על פי מספר היזמים שהקימו חברות סטארט-אפ וגייסו הון. המדד נחשב לאחד המשפיעים בעולם והוא גורם משמעותי במוניטין של האוניברסטאות. דירוג גבוה ברשימה יוקרתית יהפוך את המוסד לאטרקטיבי, הן מבחינת סגל אקדמי, קהל הסטודנטים וכמובן התורמים. כל אוניברסיטה כזו היא מוקד של אקו-סיסטם שלם, שמשפיע על אינספור גורמים בסביבתו. 

אמנם בראש הרשימה, המבוססת על ניתוח נתוני העשור האחרון, עומדות האוניברסטאות האמריקאות המוכרות, ברקלי (1), סטנפורד (2), הרווארד (3), פנסילבניה (4) ו־MIT (5), אך עצם הנוכחות של שני מוסדות ישראליים בעשירייה הראשונה, עם אוניברסיטת תל אביב במקום ה-7 העולמי והטכניון במקום העשירי, היא כבר חותמת להשפעה העולמית העצומה של המוסדות האקדמיים בישראל. הדבר נכון שבעתיים אם מסתכלים על גודל האוכלוסיה. ורק כדי לסבר את האוזן, האוניברסיטה הבאה בדירוג שאינה אמריקאית היא אוניברסיטת טורונטו, שבמקום ה-17. זאת אומרת, שלא רק ביחס לאוכלוסיה המוסדות הישראליים הם בחזית העולמית, אלא גם באופן אבסולוטי, היכולת של המוסדות האקדמיים להוציא הון אנושי שיתרגם את הידע שצבר לפרויקטים אמיתיים בעולם האמיתי היא הטובה בעולם.

בוגרי אוניברסיטת ת"א והטכניון גייסו יחד יותר מ-70 מיליארד דולר 

אוניברסיטת תל אביב ממשיכה להוביל בצמרת היזמות העולמית: 865 יזמים בוגרי תואר ראשון באוניברסיטת תל אביב, שהקימו 736 חברות במהלך העשור האחרון וגייסו הון בהיקף של 30 מיליארד דולר. בין חמש החברות הגדולות שהקימו בוגרי אוניברסיטת תל אביב מציינים בפיצ'בוק את החברות: Generate 4.3 מיליארד דולר, Lendbuzz 1.2 מיליארד דולר ו-Next Insurance 1.1 מיליארד דולר. 

פרופ' משה צבירן, ראש מערך היזמות והחדשנות באוניברסיטת תל אביב: "אוניברסיטת תל אביב גאה להמשיך ולהיות האוניברסיטה היזמית של מדינת ישראל. העובדה ששנה אחרי שנה מדד היזמות היוקרתי PitchBook מדרג את אוניברסיטת תל אביב במקום השביעי בעולם והראשון מחוץ לארה"ב מהווה את ההוכחה הטובה ביותר למצוינות האקדמית באוניברסיטת תל אביב ולהיותה הקטר המוביל בהצמחת בוגרים יזמים שמייסדים חברות, מגייסים כסף מקרנות הון סיכון, ומצעידים קדימה את כלכלת ישראל".

מבחינת הטכניון, על פי PitchBook, בוגרי הטכניון (בכל התארים) הקימו יותר מאלף חברות, בהובלת כ-1,300 יזמים, שגייסו יותר מ-43 מיליארד דולר. ההצלחה בולטת במיוחד בקרב בוגרי התואר הראשון, שהקימו כ-670 חברות שגייסו יחד יותר מ-26 מיליארד דולר. בקטגוריית מוסדות בגודל דומה (בינוני - 15,001–29,999 סטודנטים), ניצב הטכניון במקום הראשון במזרח התיכון ובאסיה (בכל התארים) ובמקום החמישי בעולם בקרב בוגרי תואר ראשון. 

"מיום הקמתו חרת הטכניון על דגלו את השילוב בין מדע בסיסי ומחקר יישומי," אמר נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון. "בוגרי הטכניון הם המנוע הכלכלי המרכזי של מדינת ישראל ואחראים במידה רבה ליצירתה של 'אומת הסטארטאפ' הישראלית. בשנים האחרונות הרחיב הטכניון והעמיק את לימודי היזמות לסטודנטים בתואר ראשון. t:hub, המרכז לחדשנות ויזמות בטכניון, תומך בסטודנטים ובקהילות נוספות בהגשמת רעיונותיהם היזמיים. T3, זרוע המסחור של הטכניון, מסייעת בזיהוי טכנולוגיות בעלות פוטנציאל מסחרי בטכניון ובחיבור החוקרים לתעשייה, לחברות וליזמים מובילים. פעילויות אלה מעודדות את היזמות בקרב קהילת הסטודנטים והחוקרים ומהדקות את הקשר בין הטכניון לתעשייה, אחד היעדים האסטרטגיים המרכזיים שלנו כיום".