המובילים לאולמרט: תן לנו החזר על ייקור מחיר הדלק

המובילים שנועדו עם שר האוצר טענו במפגש כי הובטחה להם זכאות להחזר על תשלומי הבלו על הסולר עוד בחודש אוגוסט. כעת הם זועמים על שינויים שהוכנסו לדבריהם על ידי פקידי משרד האוצר בחודשים האחרונים. בן הרוש: "אנו זכאים להחזר של 32 אגורות לכל ליטר מתחילת ספטמבר"
חזי שטרנליכט |

המחירים המאמירים בשוק האנרגיה, שקצת נרגעו בחודש האחרון, לא ציננו את האווירה במפגש שהתקיים בין שר האוצר, אהוד אולמרט, לראשי ענף ההובלה וההסעה בארץ. הם העלו לדבריהם טענות קשות בפני השר. עיקר הקובלנות שלהם נסובות סביב השינויים שהכניסו פקידי האוצר בהסכם הזכאות להחזר תשלומי הבלו על הסולר לארגוני ההובלה וההסעה ולמוניות.

לפי דברי המובילים, אמר השר אולמרט, שיש לו רצון לעזור והוסיף לבן הרוש ולפריד כי הנושא ייבדק לאחר תקופת הרצה חוקית של ההחלטה ואם יהיה צורך, יעשו התאמות יותר מדויקות ושינויים בחישובי הקילומטראז'.

גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים ואברהם פריד, יו"ר ארגון בעלי המניות תבעו מאולמרט לקיים את ההסכם שעליו התחייב האוצר, לפיו רכבי עבודה להובלת מטענים והסעת נוסעים יהיו זכאים החל מתחילת ספטמבר להחזר מלא בגין ייקור הבלו בסך 32 אגורות לכל ליטר דלק שיירכש בתחנות הדלק.

עתה, טוענים המובילים, משהגיע המועד לקיים את ההסדר, בהתאם למכתב התחייבות ששלח האוצר למובילים ולמסיעים ביום ה-21 באוגוסט, מתברר כי הארגונים מצאו את עצמם מופתעים לנוכח העובדה שפקידי האוצר הגבילו את ההחזר הבלו לכמות קבועה ומוקטנת של קילומטרז' שמבצע הרכב.

דוד כוכבא, מנכ"ל מועצת המובילים והמסיעים אומר בעניין זה כי מדובר בהחלטות של פקידי האוצר לקבוע מכסות של קילומטראז' לרכב הובלה והסעה שאינם תואמים את המציאות בשטח. המכסות שנקבעו קטנות בהרבה מהקילומטראז' שמבצעים הרכבים בפועל. הקטנת המכסה תגרום לאובדן הכנסה בלתי אפשרי בעיקר לתאגידים יעילים שמרכזים מאמצים בניצול כלי הרכב על ידי יצירת קילומטראז' גבוה.

לדבריו, קבעו באוצר מכסות להחזר הבלו על הסולר של עד 40 אלף ק"מ לשנה למשאית, בעוד שמשאית מבצעת כ-100 אלף ק"מ בשנה. לגבי מוניות, הוגבלו ההחזרים ל-80 אלף ק"מ לשנה בעוד שמונית עושה כ-140 אלף ק"מ בשנה. המשמעות היא צמצום שעות הפעלת הרכבים, רכישת יותר כלי רכב, דבר שיגביר את העומס על הכבישים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה