בואינג: באסיה-פאסיפיק יזמינו 7200 מטוסים עד 2025

ענקית התעופה הגלובלית מפרסמת היום את התחזיות שלה לשני העשורים הקרובים: שווי שוק המטוסים האזרחיים באזור אסיה-פאסיפיק על סך של 770 מיליארד דולר במהלך ה-20 שנים הבאות
חזי שטרנליכט |

חברת בואינג פרסמה את תחזיתה לשנת 2005 ולפיה יעמוד שווי שוק המטוסים האזרחיים באזור אסיה-פאסיפיק על סך של 770 מיליארד דולר במהלך ה-20 שנים הבאות, עם סך הזמנות של כ-7,200 מטוסים חדשים. במשך תקופה זו, יהיה אזור אסיה-פאסיפיק השוק הגדול ביותר למטוסים אזרחיים חדשים, מלבד צפון אמריקה.

צי המטוסים באזור אסיה-פאסיפיק צפוי לגדול תוך 20 שנה פי 3 לסך של כ-8,600 מטוסים, כתוצאה משיעור הצמיחה הגדל של שווקי התעופה האזרחית והובלת המטענים. קרוב ל-7,200 מטוסים חדשים יידרשו לחברות התעופה לצורך צמיחה והחלפת מטוסים בעתיד.

מטוסים חד-מעבריים, דוגמת דגם הבואינג 737, יהיו המבוקשים ביותר עם סך של 3,690 אספקות מטוסים חדשים בקטגוריה זו. אספקות של מטוסים דו-מעבריים בגודל בינוני, כגון דגמי בואינג 787 ובואינג 777, יסתכמו בסך של כ-2,430 מטוסים. היקף ההזמנות של מטוסים קטנים צפוי להסתכם ב-540 מטוסים והיקף ההזמנות של מטוסי בואינג 747 ומטוסים גדולים יותר צפוי להסתכם ב-510 מטוסים.

"הנוסעים מהווים את יסוד התעופה האזרחית, ובשוק תחרותי חברות התעופה ימשיכו לענות על דרישות הנוסעים להוספת טיסות ישירות ליעדים מסביב לעולם באמצעות מטוסים ארוכי-טווח, יעילים ונוחים יותר", אמר רנדי טינסת', מנהל שיווק מוצר בחטיבת המטוסים האזרחיים של בואינג. "דרישה זו תענה על ידי מטוסים בעלי קיבולת של 200-400 מושבים, והצורך במטוסים גדולים מאד יסתכם במספר מועט של מטוסים בלבד".

מאז 1990 גדל מספר המושבים הפנויים בטאייוואן ואזור אסיה-פסיפיק פי 2. במקביל לצמיחה זו, עלתה תדירות הטיסות פי 2.5 במהלך התקופה. שווקים חדשים נוצרו במהלך תקופה זו במהירות גבוהה יותר מהגידול בתדירות הטיסות. מאז שנת 1990, ירד הגודל הממוצע של המטוסים בכ-20%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה