תחנת דלק דור אלון
צילום: מורן ישעיהו

מחיר הדלק יורד ב-47 אגורות לליטר

בחצות הלילה שבין שבת לראשון ירד מחיר הבנזין. המחיר לליטר בנזין 95 נטול עופרת יעמוד על 6.01 שקלים, לעומת 6.48 שקלים כעת
מערכת Bizportal | (6)

הצניחה במחיר הנפט מגיעה לכיס של הצרכנים: בחצות הלילה שבין שבת לראשון (בלילה שבין 1 ל-2 בדצמבר) ירד מחיר הבנזין. המחיר לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) יעמוד על 6.01 שקלים, לעומת 6.48 שקלים כעת.

מדובר על ירידה של 47 אגורות לעומת המחיר הנוכחי, טרם הירידה. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מחודש קודם.

המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת בתחנה בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) יעמוד על 5.13 שקלים לליטר, ירידה של 41 אגורות מחודש קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 18 אגורות לליטר (ללא מע"מ), ללא שינוי מחודש קודם.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    זנאה 01/12/2018 12:08
    הגב לתגובה זו
    בגלל השבת המזדיינת? לא מספיק תדלקתי אתמול סתם פעמיים, עכשיו עוד עצירה מיותרת בתחנת דלק?! ומחר, כשאני ממהר לעבודה אני חייב יהיה לעצור בתחנה?!?! שזה גם אומר שזה מכריע אותי למסלול מסויים שאולי יהיה פקוק יותר?!?! כושיליראבק
  • 3.
    יורד 47 אג אבל ארדן מכין לכם את החברה [משטרה] לדוחות (ל"ת)
    מומי 01/12/2018 02:59
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ארץ עושקת אזרחיה 29/11/2018 13:06
    הגב לתגובה זו
    ביזיון
  • פתח תקווה (ל"ת)
    חיים 30/11/2018 08:05
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הצלף 29/11/2018 12:28
    הגב לתגובה זו
    6.47*0.8=5.17 ואני הורדתי רק ב 20% למה העלתם את הבלו בעוד X % גנבים !!!!!!!!!!
  • חייים 30/11/2018 08:07
    הגב לתגובה זו
    מדינה של גנבים
אייל פודהורצר מנכל אקונרגי
צילום: ליאורה רויטמן

"המשבר באירופה הפך את האנרגיות המתחדשות לאסטרטגיה, ואנחנו שם"

אייל פודהורצר, מייסד משותף ומנכ"ל אקונרג'י, מציב יעדים שאפתניים לחברה לקראת 2026, ומסביר מדוע גרמניה היא יעד אסטרטגי

אתי אפללו |
נושאים בכתבה אנרגיה ירוקה

יתרונה הגדול של אקונרג'י הוא הפוזיציה שלה כ"שחקן מקומי" בכל שוק שבו היא פועלת, כך לדברי אייל פודהורצר מייסד שותף ומנכ"ל אקונרג'י, בכנס אנרגיה ותשתיות של ביזפורטל. "בניגוד לשחקנים רבים שמגיעים עם הון בלבד, אנחנו למעשה יזמים מקומיים. נכנסנו מלמטה, מעולמות הפיתוח, וכיום אנחנו יצרני חשמל. בכל מדינה אנחנו בונים תשתית מקומית עם צוותי הנדסה, תכנון ותפעול, שמאפשרת לנו לנצל ידע, להוזיל עלויות ולהגדיל רווחיות".

בבואם לבחון מדינה חדשה, הסביר פודהורצר, החברה בודקת מספר פרמטרים: גודל השוק, יעדיה האנרגטיים של המדינה, חיבור לרשת החשמל, ורווחיות הפרויקטים. "המלחמה בין רוסיה לאוקראינה האיצה את התוכניות – מדינות קבעו יעדים שאפתניים מאוד. גרמניה, למשל, שואפת להגיע ל־80% אנרגיות מתחדשות עד 2030 ול־100% עד 2035", ציין.



"צוואר הבקבוק הוא לא הכסף – אלא החיבור לרשת"

על אף עודפי ההון המחפשים השקעות באירופה, פודהורצר מבהיר: "הבעיה אינה מימון, אלא זמינות פרויקטים וחיבור לרשת. אנחנו מפתחים היום פרויקטים שכבר אושרו אך יתחברו לחשמל רק ב־2029 או 2030. לכן אנחנו בונים מלאי פרויקטים ארוך טווח".

לדבריו, המלחמה באוקראינה סימנה נקודת מפנה: "אירופה הציבה לעצמה יעד ברור שהוא עצמאות אנרגטית. ראינו רגולציה חדשה, מכסות גבוהות יותר, מענקים ותמריצים. כיום אין היגיון כלכלי בהקמת אנרגיה שאינה מתחדשת. השוק מתרחב גם בזכות המעבר לרכב חשמלי".