EuroNcap - כותרת 7.24
צילום: EuroNcap

סוויפט ודאסטר - ציוני בטיחות נמוכים ב EuroNcap

הסוזוקי סוויפט החדשה והדאצ'יה דאסטר החדש קיבלו ציוני בטיחות נמוכים במבחן הריסוק של ה EuroNcao. שניהם עתידים להיות משווקים בישראל. 
יואב פולס |

סוזוקי סוויפט ודאצ'יה דאסטר מקבלות ציונים חלשים במבחן הבטיחות של ה EuroNcap האירופאי. גם הונדה CR-V החדשה מקבלת ציון 'עובר' בלבד בגירסת הסטנדרט.

ארגון ה EuroNcap ( The European New Car Assessment Programme) יחד עם אחיו מארה"ב ה IIHS ( Insurance Institute for Highway Safety) וה  NHTSA ( National Highway Traffic Safety Administration) נחשבים לאמת המידה בתחום הערכת הבטיחות של כלי רכב. רכב שקיבל ציונים מקסימליים באחד מהמבחנים הוא רכב ראוי לרכישה בהיבטי בטיחות.

עבור יצרני המכוניות המעוניינים לשווק את תוצרתם בשווקים מערביים – ציון מקסימלי הוא מטרה בתכנון הרכב ומערכותיו, שכן יש לו השפעה ישירה על פוטנציאל ההצלחה המסחרית של כלי הרכב.

רכב שלא נבחן בלפחות אחד משלושת המבחנים ייחשב בעיני כפחות ראוי לרכישה בהשוואה לרכב מתחרה שכן נבחן וקיבל ציון בטיחות גבוה.

יש מקרים בהם היצרן לא שוקל שיווק של דגם מסוים בשוק מערבי, ולכן לא ישלח את כלי הרכב למבחנים אלו, ולנו הצרכנים ישאר סימן שאלה האם הרכב ראוי לרכישה או לא. מבחני הבטיחות מפורסמים באתרי מכוני הבדיקה והם גלויים לציבור בחינם.

עוד נכון לציין כי כחלק מהרצון של יצרני כלי רכב סיניים לשווק את רכביהם במערב, הם משקיעים משאבים עצומים בתכנון הרכב ובמערכות הבטיחות, ובהתאמה דגמים של BYD, MG, זיקר, ניו ואחרים – עוברים את הבדיקות המחמירות של מכוני הבדיקה, ומקבלים ציונים מקסימליים של חמישה כוכבי בטיחות.

מבחני הבטיחות של הארגונים השונים מתקדמים ומתעדכנים עם השנים. המבחן של 2024 מחמיר משמעותית מהמבחן של 2020 או 2017 ונכנסים מודולי בדיקה עדכניים. המשמעות היא שרכב שקיבל ב 2020 ציון מקסימלי, עלול להיכשל במבחן העדכני של 2024 מסיבות שונות.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

בימים האחרונים פרסם ה EuroNcap מבחני בטיחות לסוזוקי סוויפט החדשה וכן לדאצ'יה דאסטר החדש, שני דגמים רלוונטיים לשוק הישראלי שישווקו כאן בקרוב.

בשתי הבדיקות קיבלו כלי הרכב ציון נמוך של שלושה כוכבי בטיחות, מתוך חמישה.

לגבי הסוזוקי סוויפט החדשה הציון מפתיע עם הגנה לא מספקת על מבוגרים במושבים הקדמיים ועל ילדים במושבים האחוריים.

הדאסטר החדש מאכזב גם הוא. כאן ראוי לציין כי למרות שדאצ'יה שמה דגש פחות על בטיחות, והדבר לא מנע ממנה הצלחה מסחרית גדולה באירופה. כלומר גם האירופאים החכמים והנבונים, כשנתקלים במחיר נמוך מתקשים להתאפק. הדאסטר החדש היה צריך לקדם את דאצ'יה גם בתחום הבטיחות וההגנה על הנוסעים. כשמסתכלים על ציוני מבחני הבטיחות של הדאסטר לדורותיו, הוא מקפיד להיות עם שלושה כוכבי בטיחות, גם בדגמי 2011, וגם בדגמי 2016, ואני מתחיל לחשוב שלא מן הנמנע שהדבר מכוון מראש על ידי היצרן.

באפריל האחרון נבחן גם ההונדה CR-V שאינה משווקת בישראל, והיא קיבלה ציון של ארבעה כוכבי בטיחות בלבד במבחן של ה EuroNcap לרמת האיבזור הסטנדרטית, ואילו עם חבילת בטיחות קיבלה ההונדה את הכוכב החמישי החסר.  

מתחילת השנה פורסמו מבחנים לכלי רכב נוספים, כשכולם קיבלו ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות – מרצדס E-Class החדשה, פולקסוואגן פאסאט וטיגואן, סקודה סופרב וקודיאק חדשים, זיקר 001 ו X (של ג'ילי), ניו EL6 וטויוטה C-HR.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

ג'אקו 7 . צילום יואב פולסג'אקו 7 . צילום יואב פולס

סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים

קרוב ל 292,000 כלי רכב חדשים נרשמו מ 1.1.25 ועד 30.11.25, מהן 55,645 חשמליות ועוד 32,686 פלאג אין.

השנה תסתיים עם יותר מ 300,000 כלי רכב חדשים. 

ג'אקו 7, יונדאי קונה, טויוטה יאריס קרוס, טויוטה קורולה קרוס וקיה פיקנטו בראש. 

יואב פולס |

חודש נובמבר כבר הסתיים, אבל רישומי כלי הרכב ממשיכים עמוק לתוך דצמבר. כבר עכשיו ניתן לומר כי השנה תסתיים עם מעל 300,000 חדשים שיירשמו במאגרי משרד התחבורה. עד ה 1.12.2025 נרשמו 291,617 כלי רכב חדשים כאשר הקלדות נובמבר ממשיכות להצטבר. מתוך 291,617 כלי הרכב, לא פחות מ 55,645 כלי רכב הם חשמליים (  19.08% ) ו 32,686 כלי רכב הם בתצורת פלאג אין הייבריד ( 11.2% ). יחד צורות ההנעה האלטרנטיביות הללו מהוות כבר מעל ל 30% מהשוק, נתון חסר תקדים.

הרכב הנמכר בישראל באופן עקבי מתחילת השנה הוא הג'אקו 7 פלאג אין שמסר 13052 יחידות, ואם נוסיף את דגמי הבנזין של הג'אקו 7, עוד 2053 יחידות אזי הג'אקו 7 נהנה מהצלחה עצומה בשוק המקומי עם 15,105 יחידות שנמסרו ללקוחות.

במקום השני נמצא את היונדאי קונה ההיברידית עם 11,693 יחידות, ובמקום השלישי הטויוטה יאריס קרוס עם 8992 יחידות. בהתייחס לדגם זה נציין כי מעל ל 1000 יחידות מדגם זה יובאו בייבוא מקביל ולא על ידי היבואן הרשמי.

במקום הרביעי עוד טויוטה, הפעם הקורולה קרוס עם 8750 יחידות והיא ממלאת די בהצלחה את החלל הגדול שהשאירה ההיעדרות של הטויוטה קורולה הרגילה שחוזרת בימים אלו לשוק.


טויוטה קורולה קרוס. צילום יואב פולס

במקום החמישי עם 7858 יחידות נמצאת הקיה פיקנטו שנותרה המיני היחידה שמשווקת כיום בישראל בהיעדרותה של היונדאי i10.