טסלה משיקה גרסה חדשה למודל Y; איך זה ישפיע על המכירות?
ענקית הרכבים החשמליים (EV) האמריקנית טסלה שואפת להגביר את קצב המכירות של דגם ה-Y, הרכב הפופולארי והנמכר ביותר שלה, ולשם כך משיקה גרסה חדשה של הרכב. במהלך סוף השבוע, טסלה הוסיפה לאתר האינטרנט שלה גרסה חדשה למודל Y בעלת הנעה אחורית ארוכת טווח כך שמתקבל טווח נסיעה של כ-510 קילומטר לכל טעינה.
המחיר של הגרסה החדשה מתחיל בכ-45,000 דולר. עד כה כללה הגרסה הנוכחית של מודל Y הנעה אחורית עם טווח נסיעה של כ-415 קילומטר לטעינה במחיר שהחל בכ-43,000 דולר. טסלה בעצם שדרגה את הטווח של דגם Y הבסיסי בכ-100 קילומטר לטעינה תמורת כ-2,000 דולר.
כל כלי הרכב מדגם Y זכאים לזיכוי מס רכישה בסך 7,500 דולר מהממשלה הפדרלית, אשר מוריד בעת הרכישה. השפעת הזיכוי היא שה-Y החדש long-range עולה לקונה כ-37,500 דולר לפני תוספות שונות ודמי משלוח. מנגד, טווח הנסיעה הסטנדרטי של דגם 3 עומד על כ-430 קילומטר לטעינה, הוא אינו זכאי לאף זיכוי מס ומחירו מתחיל מ-39,000 דולר. בהקשר זה צריך לציין כי מדובר במכונית קטנה יותר, עם טווח נסיעה נמוך יותר ושעולה יותר כסף, כך שעל פניו נראה כי גרסת ה-Y החדשה נראית כמו עסקה הרבה יותר טובה.
גרסת ה-performance של מודל 3 היא הגרסה היחידה שמתאימה לזיכוי המס הפדרלי. ברמת הרכב זה תלוי בדברים כמו היכן הגיעו הסוללות וחומרי הסוללה. טסלה מייצרת חלק מהסוללות שלה ומשיגה אחרות מיצרניות סוללות כמו חברת Contemporary Amperex Technology Co. Ltd בסין, המוכרת יותר בשם CATL.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טסלה מכרה כזכור 30,842 מכוניות ממודל 3 בארה"ב ברבעון הראשון של 2024, ירידה של 44% לעומת התקופה המקבילה לפני שנה. היא מכרה 96,729 מכוניות ממודל Y בארה"ב ברבעון הראשון של 2024, עלייה של כ-1.4% בלבד מהשנה שעברה. ובכל זאת, מודל ה-Y היווה כ-35% מכלל מכירות הרכב החשמלי בארה"ב ברבעון. נראה כי טסלה מקווה שמגוון גדול יותר של גרסאות ואפשרויות יוכל להקפיץ את צמיחת המכירות של הדגם הפופולרי ביותר שלה.
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
