רכב חשמלי
צילום: Waldemar Brandt on Unsplash

מבגדי ים והלבשה תחתונה לרכב חשמלי

מהנעשה בחצר האחורית של הנאסד"ק. "נייקד ברנד" (NAKD), אחת החברות שהורצה על ידי משתמשי הרשת החברתית רדיט בחודש ינואר האחרון, משנה את פעילותה באופן רדיקלי מיצרנית בגדי ים והלבשה תחתונה ליצרנית רכב חשמלי
גיא טל |

מניית הפני (מניות הנסחרות במחיר הנמוך מדולר אחד) NAKED BRAND GROUP LIMITED (NAKD) נהנתה (או סבלה) בחודש ינואר האחרון מטרנד מניות ה-Μeme של חברי הרשת החברתית רדיט. טרנד בו חברי הרשת מתזמנים שליחת הוראות קניה מרובות בזמן קצר באופן שמקפיץ את המניה באופן זמני, לעיתים קרובות כדי לגרום לשורטיסטים לאבד את השקעתם.

כך קפצה המניה במאות אחוזים ביום אחד מדשדוש מתמשך מתחת למחיר של דולר אחד ונגעה במחיר של 3 דולר למניה, רק כדי לחזור ולרדת, ולאחר שיוט קצר סביב מחיר הדולר למניה חזרה להיסחר באזור ה-70 סנט למניה.

לאחרונה שוב עולה המניה לכותרות בהקשר אחר. המניה ההפסדית, שעיסוקה המסורתי הוא מכירת בגדי ים והלבשה תחתונה משנה את עיסוקה באופן דראסטי. מנכ"ל החברה ג'סטין דייויס-רייס הודיע במהלך הקיץ שהחברה תמכור את פעילות בגדי הים וההלבשה התחתונה לחברה גדולה יותר. בספטמבר הודיע המנכ"ל שהחברה זיהתה הזדמנות קנייה בתחום האנרגיה הנקייה. הזדמנות זו, כך מתברר, היא חברת סנטרוס שנוסדה בשנת 2013 ועוסקת בייצור רכב חשמלי.

מנכ"ל החברה פטר וואנג אומר שהחברה עמדה בפני הנפקה אך הם מאמינים שנייקד מאפשרת קיצור דרך להפיכת החברה לציבורית ומספקת את ההון הנדרש לגיבוי פעילות החברה. "מעבר להון אנו חושבים שהאפשרות להרוויח בסיס של מחזיקי מניות נלהבים ונאמנים כמו אלו של "נייקד" הוא דבר ששום הנפקה ראשונית לא יכולה הייתה להשיג" הוסיף המנכ"ל.

סנטרו ייצרה עד כה 3300 רכבים חשמליים ומצפה להכנסות של 25.3 מיליון דולר ממכירות 1500 רכבים בשנה זו. עד שנת 2023 מצפה החברה למכור 74800 רכבים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. צילום יצרןג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. צילום יצרן

כלמוביל מאגפת את פריסבי - משיקה ג'אקו 8 ב 230 אש"ח

כלמוביל השיקה את הג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. קרוסאובר בסגמנט D-SUV עם שבעה מקומות וטווח חשמלי של 134 ק"מ.

מחיר גרסת הכניסה 230.0 אש"ח, זול ב 15.0 אש"ח מאחיו לקונצרן, הצ'רי טיגו 9 פלאג אין. 

יואב פולס |
נושאים בכתבה ג'אקו 8 כלמוביל

אחרי שפגשנו את הג'אקו 8 בסין, השיקה הבוקר כלמוביל את הג'אקו 8 בשוק הישראלי, וסיפקה תשובות שלאלות טכניות שנותרו פתוחות וכמובן מחיר.

הג'אקו 8 פלאג אין הייבריד הוא כזכור קרוסאובר גדול בסגמנט D-SUV עם שבעה מקומות, החולק פלטפורמה עם האומודה 9 שתושק בקרוב, והצ'רי טיגו 9 שהושק על ידי פריסבי לאחרונה.

אין צורך לחזור על כל הפרטים הטכניים, רק נזכיר בסיס גלגלים של 2.82 ס"מ המספק מרווח פנימי ראוי.

מערכת הנעה של הג'אקו 8 משלבת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, לצד שלושה מנועים חשמליים, אחד אחורי ושניים קדמיים.  מנוע הבנזין מספק 143 כ"ס ומומנט של 21.9 קג"מ. המנוע החשמלי האחורי מפתח 238 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ. למנועים החשמליים הקדמיים הספקים שונים כך שהראשון עם 101 כ"ס ומומנט של 17.3 קג"מ, ואילו השני עם 122 כ"ס ומומנט של 22.4 קג"מ.


ג'אקו 8 פלאג אין הייבריד. צילום יואב פולס