
סוזוקי סוויפט ידנית - חמודה עם מחיר מופרז
הסוזוקי סוויפט בגירסתה הידנית היא מכונית שלא ניתן להתייחס אליה ללא עננת המחיר הרובצת עליה, עם תמחור מוגזם גם של הדגם הידני וגם של הדגם האוטומטי.
אהבנו: זריזות, גיר ידני, התנהגות כביש
פחות אהבנו: מחיר, בטיחות, מחיר, נוחות, מחיר
הערה: המחיר כל-כך מופרז שאנחנו מתקשים למצוא הצדקה לרכוש אותה בהינתן האלטרנטיבות המודרניות בשוק.
ציון מסכם 3.6 בסולם פולס.
לסוזוקי סוויפט מעמד אלמותי בשוק הישראלי. הסוויפט הראשונות נמכרו בישראל עוד בתחילת שנות ה – 80' ובמהרה ביססו תדמית של אמינות מוחלטת עם תמורה מצוינת לכסף. גירסאות ידניות ואוטומטיות, מזגן מקורי מצוין, מי צריך יותר. לא נדיר לראות איזו סוויפט ישנה נוסעת עם בעלים שנשבע שלא ימכור אותה לעולם.
נריץ מהר את הזמן ואנחנו בשנת 2025 עם סוזוקי סוויפט ובמיוחד עם הדגם הידני, ויש לנו תובנות נחרצות.
תעודת חובה קטגוריה סופר-מיני מימדים (מטר) אורך
3.86 /רוחב 1.735 /גובה 1.485 /בסיס גלגלים 2.45 מספר מושבים חמישה הנעה ותיבת הילוכים 1.2 ליטר היברידי קל, ידני, הנעה קדמית הספק
ומומנט 82 כ"ס, 11 קג"מ נפח מיכל דלק 37 ליטר צריכת דלק (משולב) 22.2 ק"מ לליטר. WLTP בטיחות ציון איבזור בטיחות 5, שלושה כוכבים EuroNcap מחיר 120 אש"ח לידני, 130.0 אש"ח לאוטומטי
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב של הסוויפט העדכנית נעוץ עמוק בסוויפט של 2004, שהציגה עיצוב צעיר ורענן. העדכונים השונים שעבר העיצוב החיצוני רק פגעו במקור המקסים. הסוויפט לא דומה לאף רכב אחר על הכביש כשהחזית מזכירה גור מעולמות בעלי החיים עם יחידות תאורה גדולות, אבל ממש גדולות, גריל אובאלי גדול וסמל סוזוקי גדול במרכז. מכסה המנוע יושב 'מעל' המרכב כשהקו התחתון שהוא מתווה ממשיך דרך הדלתות עד יחידות התאורה האחוריות. רכב המבחן צוייד באביזרי אפטרמרקט מיותרים גודמת פסי ניקל בתחתית הרכב ומגיני רוח בחלק העליון של החלונות. לטעמי רק פוגע עוד יותר העיצוב המכוניות. גם מאחור יחידות התאורה גדולות, משולבות לד, ומרגישות לי כמשהו מתאמץ מדי כדי להיות מודרני.
פנים הרכב מסגיר מעט את גילו, עם זאת הוא שימושי ויעיל. לוח מחוונים מסורתי, לא צג, עם מד מהירות גדול מימין ומד סל"ד גדול משמאל. ביניהם צג LCD בגודל ''4.2 עם תצוגה משתנה. במרכז הדשבורד מזדקר מסך מולטימדיה בגודל ''9.0 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחתיו שני פתחי מיזוג עם כיוונון ידני, ופאנל מתגים לשליטה על המזגן. בין הנהג לנוסע מוט הילוכים ידני בעל חמישה הילוכים.
ההגה מתכוונן לעומק ולגובה, עם מתגי הפעלה למדיה ולבקרת השיוט. בנוסף מתגים שנראים כאילו תוספת מאוחרת לשליטה על הטלפון ומתג לביטול שמירה על מרכז נתיב.
- עדכונים לפורד ברונקו - המחיר החל מ 380.0 אלף ש"ח
- מס גודש - מה זה והאם הוא יוטל? המלחמות בין האוצר למשרד התחבורה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
מצד שמאל, ונחבאים מעיני הנהג עוד מתגים לביטול הסטופ & סטארט, וביטול מערכת שמירת נתיב. מרגיש קצת כמו אנחנו צריכים מתגים, בואו נפזר קצת. את זה של שמירת הנתיב ניתן היה למקם על ההגה לצד השמירה על מרכז נתיב. יש מקום.
עם בסיס גלגלים של 2.45 מטר המרחב מאחור מוגבל משהו. על שלושה מבוגרים אין מה לדבר, שניים אין בעיה, וכרכב שככל הנראה יהיה בעיקר רכב משני או למשפחות צעירות, המושב מספק. לא מעבר לכך.
הנעה והתנהגות כביש
על הנעת הרכב אחראי מנוע 1.2 ליטר המפיק 82 כ"ס ומומנט של 11 קג"מ. גם אם הנתונים מרגישים לכם מעט חלשים, הודות למשקל הנמוך מתחת ל 950 ק"ג הביצועים הרשמיים הם תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש ב 12.5 שניות, ומהירות מקסימלית של 165 קמ"ש.
כל מי שאוהב את מלאכת הנהיגה ומתחיל לנהוג בסוויפט הידנית, אני מבטיח לו שחיוך גדול ימלא את פניו. כל עדכוני העיצוב לא הצליחו לפגום בהתנהגות הקלילה והמהנה של הסוויפט הידנית. התאוצות אמנם לא ידביקו אתכם לגב המושב, אבל גם לא תיעקפו על ידי רוכבי אופניים חשמליים. הסוופיט זריזה ומאיצה בזריזות יחסית, בוודאי במהירויות הנמוכות. התנהגות הכביש בטוחה ומהנה והסוויפט המתוקה צוברת הרבה נקודות זכות. לסוויפט אין שום בעיה לשייט במהירויות גבוהות בכבישים פתוחים, או לייצר מהירויות שכאלה גם בכבישים מפותלים. עם זאת לא מדובר במכונית ספורטיבית. המנוע אכן חלש מכדי להטיס אתכם על גלי מומנט ביציאה מפניה מהירה.
המתלים של הסוויפט מפתיעים לטובה, בעוד שהייתי בטוח שהם יתרסקו על מהמורות עירוניות, בסוזוקי עשו עבודה מצוינת ומעבר על פסי האטה, בורות בכביש סלילה לא אחידה ועוד, נבלעים על ידי הסוויפט בזלזול.
לחובתה סוויפט בידוד רעשים לא מוצלח, שאני חושד במסיטי הרוח שהם אלו שהעצימו את הרעש. גם ללא מסיטי הרוח הסוויפט לא ממש חרישית, והמנוע נשמע היטב בתא הנוסעים. איכשהו כשמדובר ברכב עם תיבת הילוכים ידנית זה עובר בסדר.
צריכת דלק ובטיחות
צריכת הדלק הרשמית של הסוויפט עומדת על 22.2 ק"מ לליטר. נהיגה חסכונית ורגועה הניבה צריכה מצוינת של 28.2 ק"מ לליטר, ואילו נהיגה יומיומית רגילה תביא את צריכת הדלק לאיזור ה 20 ק"מ לליטר.
בתחום הבטיחות הסוויפט מצוידת בשש כריות אוויר, בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית (כן, גם ברכב ידני), זיהוי כלי רכב בשטח מת וניטור נהג. ציון אבזור הבטיחות 5. במבחן הבטיחות של ה EuroNcap קיבלה הסוויפט שלושה כוכבים בלבד.
הסוויפט הידנית נמכרת במחיר של 120.0 אש"ח, ואילו האוטומטית ב 130.0 אש"ח. אם אתייחס למחיר של הסוויפט הידנית לעניות דעתי מדובר במחיר מופרז משמעותית. הסוויפט מקסימה ומתוקה, עם זאת היא רכב בסיסי, וככזה צריכה לעלות פחות מ 100.0 אש"ח. הרבה פחות. כשמדברים על רווחיות יבואנים מכלי רכב, צריך לבדוק דגמים ולא לדבר בכלליות. במקרה של הסוויפט הידנית לתחושתי היא בדיוק הדוגמא לרווחיות חריגה ומיותרת, או שהיבואן מעדיף למכור כמה עשרות בודדות בשנה, ולא לנסות לשחזר את ההצלחה האדירה שהיה לו עם האלטו בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000. אם יש סיבה אחת לא לרכוש את הסוויפט הידנית זהו המחיר.
התחרות של הסוויפט מגיעה מכל סופרמיני בנזין זולה, לרבות כאלה שנמכרות בעסקאות 0 ק"מ. הן לרוב יהיו אוטומטיות, עם מנועים מתקדמים וחזקים משמעותית. גם הדונגפנג בוקס וה BYD דולפין סרף החשמליות יכולות לתת לסוויפט פייט במחיר הזה. זה מחזיר אותנו לתמחור – פשוט גבוה מדי.
ציון מסכם:
סוזוקי סוויפט ידנית נוחות 4.0 דינמיות 4.0 צריכת דלק 4.5 אבזור 4.0 בטיחות 3.0 עיצוב 3.5 תמורה למחיר 2 ממוצע 3.6
רכב חשמלי רשתות חברתיותחשש באירופה: האם הסינים שולטים מרחוק ברכבים החשמליים?
בדיקה באוסלו העלתה כי SIM רומני שהותקן באוטובוס אפשר לחברה הסינית גישה למערכת ניהול האנרגיה; הרשויות מזהירות מפגיעה בתשתיות רגישות - לא רק ב-5G ובאנרגיה אלא גם בתחבורה הציבורית והפרטית
פרצת אבטחה באוטובוס חשמלי סיני שנחשפה בנורווגיה הובילה מדינות באירופה לבחון מחדש את חדירת הציוד הסיני לתחבורה ולתשתיות קריטיות. המקרה שהתרחש במכרה נטוש בהרי אוסלו, כשאוטובוס חשמלי מתוצרת יוטונג הוכנס לבדיקה, הצליח להבהיל את מקבלי ההחלטות באירופה. בבדיקה שביצעה רשות התחבורה הציבורית של עיר הבירה הנורבגית נמצא כי ניתן לשתק מרחוק את האוטובוס - וזאת באמצעות מערכת הבקרה של הסוללה. מדובר במנגנון שמיועד לניהול טעינה וביצועים, אך מסתבר שהוא מהווה גם נקודת תורפה שיכולה לשמש ככלי להשבתה יזומה.
החשיפה, שנעשתה בתנאים מבודדים מגישה חיצונית, באמצעות מנהרת סלע, הובילה לגל של בדיקות דומות גם בדנמרק, בבריטניה, ובהמשך גם בגרמניה ובהולנד. זאת על רקע גובר של חשש מפני חדירת רכיבים סיניים למערכות אנרגיה, תקשורת ותחבורה באירופה - מגמה שכבר גרמה למגבלות משמעותיות על ציוד תקשורת של וואווי במדינות רבות.
מדובר בפרצה שיכולה לאפשר השבתה לא רק על ידי מדינה עוינת, אלא גם על ידי גורם עברייני או תוקף חיצוני. החשש: שימוש במנגנוני עדכון תוכנה מרחוק (OTA) כדי להשבית ציוד תשתיתי. בדומה למקובל כיום במכשירים חכמים וברכבים, גם באוטובוסים ובמערכות סולאריות יש כיום יכולות שליטה ועדכון מהענן, מה שעלול להפוך לנשק קיברנטי. הבדיקה באוסלו העלתה כי כרטיס SIM רומני שהותקן באוטובוס אפשר לחברה הסינית גישה ישירה למערכת ניהול האנרגיה. ברשות התחבורה Ruter ציינו שהם מפתחים חומת אש ופתרונות עיכוב אותות כדי להתמודד עם הסיכון, אך ברור שמדובר באתגר עקרוני. עוד נמסר כי המידע נשמר בשרתים הממוקמים בגרמניה, אך עצם קיומה של גישה מהותית מרחוק נותר בעייתי.
גם רשתות חשמל ומים חשופות
מדובר בתופעה רחבה יותר: בכירים באיחוד האירופי מזהירים כי גם ממירי חשמל (inverters) שמותקנים במערכות סולאריות עלולים לשמש כלי למתקפה. חברות סיניות כמו וואווי שולטות בשוק הזה, ורבים מהממירים מתקשרים מרחוק עם מרכזי שליטה, כולל כאלה שממוקמים מחוץ לאירופה. לפי הערכות, כ-30% מתשתיות האנרגיה המתחדשת ביבשת נשענות על ציוד סיני.
- ארגון מנהלי התחבורה - נדרשת מדיניות ארוכת טווח
- רווח ראשון לשיאומי ברכב החשמלי - אבל מה עם המניה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי נתוני חברת הסיכון DNV, כ-12 ספקים מחזיקים גישה מרחוק לממירים המחוברים למאות אלפי פאנלים באירופה, מה שעשוי להשפיע על יציבות רשת החשמל כולה. חברי פרלמנט מהאיחוד התריעו: שיבושת מערך החשמל ביבשת נמצא במרחק של עדכון תוכנה אחד. מקרה שהמחיש את הסכנה התרחש באפריל האחרון, כאשר תקלה טכנית ברשת גרמה להשבתה חלקית בפורטוגל וספרד ולשיבושים נרחבים בתשתיות התחבורה והבריאות. בגרמניה החלה לאחרונה בדיקה של ציוד תקשורת סיני גם ברשתות מים עירוניות, לאחר שאותרו שערי בקרה המחוברים לענן באמצעות פרוטוקולים של יצרנים מסין. הדאגה המרכזית: אפשרות למניפולציה על מערכות מים בשעת חירום.
