קאדילק ליריק - הקאדילק החשמלית בישראל, החל מ 680.0
UMI מתחילה בשיווק הקאדילק ליריק, החשמלית הראשונה של קאדילק בישראל, במחיר של החל מ 680.0 אש"ח.
UMI יבואנית דגמי קאדילק לישראל מתחילה בשיווק הקאדילק ליריק, החשמלית הראשונה של קאדילק בישראל. הליריק הוא הראשון מבין מספר דגמים חשמליים של קאדילק, ובהמשך השנה צפויים לנחות בישראל גם הקאדילק אופטיק, קאדילק ויסטיק והאסקלייד IQ.
הקאדילק ליריק הוא קרוסאובר גדול מימדים עם אורך כולל של 5.0 מטר (פחות 4 מ"מ) רוחב של 1.976 מטר, גובה של 1.623 מטר ובסיס גלגלים עצום של 3.1 מטר.
הליריק מצויין בשני מנועים חשמליים בהספק משולב של 515 כ"ס ומומנט של 62.2 קג"מ. בהתאם לנתוני ההספק והמומנט, התאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש אורכת 5.3 שניות. את החשמל למנועים של הליריק מספקת סוללה בקיבולת 102Kwh בעלת אפשרות טעינה איטית AC בהספק של עד 22Kw או טעינה מהירה DC בהספק של עד 190Kw. הטווח המוצהר עומד על 513 ק"מ בתקן האמריקאי.
העיצוב החיצוני מזוהה עם דגמי קאדילק, בעיקר בחזית האגרסיבית. העיצוב הפנימי משלה מסך משולב לוח מחוונים ומולטימדיה בגודל 33'' עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מערכת השמע משודרגת כוללת רמקולים במשענות הראש הקדמיות, מושבי עור נאפה חשמליים עם זיכרונות, חימום ואיוורור, ועוד איבזור המרחיב נפשו של אדם.
- מיבואנית רכב לקונגלומרט: UMI מגיעה לבורסה עם שווי של 3.4 מיליארד שקל
- UMI לקראת הנפקה: מיבוא רכב לאימפריית שירותים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתחום הבטיחות מצויידת הליריק בשמונה כריות אוויר ואיבזור בטיחות אקטיבית מלא כולל בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב ועוד.
הליריק משווקת ברמת גימור יחידה במחיר של 680.0 אש"ח ומקבלת אחריות מלאה לשלוש שנים / 100,000 ק"מ והאחריות לסוללה עומדת על שמונה שנים / 160,000 ק"מ.
- תוצאות מאכזבות לבוקס ולטיקרוס במבחני ריסוק
- וואימו תשיק מוניות אוטונומיות בבריטניה במהלך 2026
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה
כמו בדגמים נוספים גם כאן נמתין לקבלת רכב למבחן ממצה ונחזור לדווח.

מודל 3 ב-185 אלף שקל? הטסלה הזולה מגיעה לישראל
אילון מאסק הבטיח כבר מזמן מכונית חשמלית עממית במחיר של 25 אלף דולר, אך ההבטחה הזו עדיין רחוקה מהגשמה. השבוע חשפה טסלה גרסאות מוזלות של הדגמים הפופולריים מודל 3 ומודל Y, שמחיריהן ירדו בכמה אלפי דולרים בלבד. מאחורי ההנחות הקלות מסתתר קיצוץ באבזור ובביצועים,
שמעורר ספק סביב השאלה אם מדובר במהלך אמיתי כדי להנגיש את המותג לציבור רחב יותר
כבר שנים שאילון מאסק מדבר על חזון של מכונית חשמלית נגישה לכל אחד, שתימכר תמורת סביב ה-25 אלף דולר ותהפוך את טסלה ממותג יוקרה לחלק בלתי נפרד משוק הרכב ההמוני. אלא שבפועל, גם לאחר שנים של דיבורים והבטחות, החברה עדיין רחוקה מהיעד הזה. השבוע חשפה טסלה צעד ראשון בדרך, אבל זה עדיין רחוק ממהפכה: השקת גרסאות סטנדרט חדשות למודל 3 ולמודל Y, שהן למעשה גרסאות מופשטות וזולות יותר של הדגמים שכבר קיימים, עם הוזלה של כמה אלפי דולרים בלבד.
מאחורי ההוזלה עומד שינוי משמעותי בגישה: טסלה מוותרת על חלק ניכר מהאבזור שהפך את המכוניות שלה לסמל של טכנולוגיה ונוחות. הדגמים החדשים מגיעים עם מערכת הנעה אחורית בלבד ועם סוללה קטנה יותר, בנפח של 69 קוט״ש, לעומת הסוללות הגדולות שהורגלו בהן הלקוחות עד כה. כדי לשמור על מחיר נמוך יותר, הסירה החברה שורה ארוכה של תוספות - החל ממראות מתקפלות חשמלית ועד מערכת שמירת נתיב מתקדמת. גם ריפודי העור נעלמו, והוחלפו בבד פשוט. חימום המושבים מלפנים ומאחור בוטל, כמו גם כוונון ההגה החשמלי ותאורת האווירה. אפילו מערכת השמע עברה דיאטה: במקום 15 רמקולים נותרו רק שבעה, ולראשונה בדגמי טסלה אין יותר רדיו AM/FM. מסך בגודל של 8 אינץ’ שהיה מוצב לנוסעים מאחור הוסר אף הוא, וגם מערכת סינון האוויר המשוכללת שמנעה כניסת חלקיקים קטנים, איננה עוד.
גם המראה החיצוני של הדגמים הפשוטים עבר שינוי בהתאם לגישה החסכונית. פסי התאורה הדקים מלפנים ומאחור נעלמו, הגג השקוף שהעניק תחושת מרחב ובוהק באור טבעי כבר לא נכלל בדגם Y, והאפשרויות לעיצוב חיצוני צומצמו לשלושה צבעים בלבד: אפור בסיסי, לבן פנינה בתוספת תשלום של 1,000 דולר, ושחור שדורש תוספת של 1,500 דולר. הדגמים האלה מייצגים את הרצון של טסלה לשמור על עיצוב יוקרתי במראה, אך עם עלויות ייצור נמוכות יותר.
הירידה בביצועים מורגשת
במונחי ביצועים, מדובר בירידה מורגשת. מודל Y בגרסת הסטנדרט תעלה בארה"ב כ-40 אלף דולר - הפחתה של כ-11% בלבד לעומת גרסת הפרימיום. הטווח שלו לפי תקן EPA האמריקני, המחמיר מזה האירופי, מגיע ל-517 ק"מ, וההאצה מ-0 ל-97 קמ״ש נמשכת כעת 6.8 שניות, לעומת 5.4 שניות בגרסה הבכירה. המהירות המרבית נשארה ללא שינוי – 200 קמ״ש. ב-Model 3, לעומת זאת, המחיר יגיע ל-37 אלף דולר - ירידה של כ-13%. גם כאן הטווח נשאר דומה - 517 ק"מ, התאוצה ל-100 קמ"ש היא 5.8 שניות, והמהירות המרבית זהה. ההבדל הבולט הוא שהמודל 3 עדיין שומרת על גג הזכוכית המוכר, אולי כוויתור קטן מצד טסלה לטובת מי שמחפשים מעט יותר תחושת פרימיום.
- ענף הרכב, חשמליות- מספרים מוחלטים מעוותים את התמונה
- הנאסד״ק ירד ב-0.7%; טסלה נפלה ב-4%, אפלובין קפצה ב-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ואולם למרות הצעד הזה, קשה לומר שטסלה נהפכה פתאום למותג נגיש. ההוזלה אמנם נראית על הנייר, אך היא מתקזזת כמעט לחלוטין עם ביטול הטבת המס הפדרלית לרוכשי רכב חשמלי בארה"ב, שהיתה שווה עד 7,500 דולר. בלעדיה, מחיר הרכישה הסופי של טסלה נותר דומה מאוד לזה שלפני ההוזלה, כך שהמהלך נראה יותר כמו ניסיון לשמור על רמת מכירות סבירה בשוק מאתגר מאשר כמו בשורה צרכנית אמיתית.