כשפולקסווגן עושה מרצדס - ה ID7 במבחן
הפולקסווגן ID7 היא רכב המנהלים (האמיתי) החשמלי של היצרן. היא מכונית משובחת בכל היבט לשמו היא תוכננה ונבנתה, וקשה מאוד למקם אותה בסביבת תחרות. יתרונות: איכות, נוחות, מתלים, מרווח פנים; חסרון: מחיר ציון מסכם 4.7 במדד פולס.
הפולקסווגן ID7 שהוצגה לראשונה ב 2023 היא עוד נדבך חשוב במהפיכה החשמלית שעובר היצרן הגרמני. סדרת ID של פולקסווגן אמורה להביא ליצרן ליין של חשמליות בכל הסגמנטים, החל ב ID2 הסופר מיני ששיווקה יחל ב 2025, דרך ה ID3 וה ID4 ועד ה ID Buzz – וואן חשמלי עם קריצות לפולקסווגן טרנספורטר המקורי. ה ID7 היא רכב המנהלים (האמיתי, לא עוד משפחתית גדולה) בסגמנט E בדומה לב.מ.וו סדרה 5 ולמרצדס E-Class.
אחרי שמיקמנו את סביבת התחרות של ה ID7 אפשר לבחון את הרכב עצמו, החל מהעיצוב החיצוני שבמבט ראשון נראה אנמי משהו, אבל ככל שמסתכלים בפולקסווגן המגודלת היא נראית יותר ויותר מרשימה. חזית חלקה למדי, עם זאת גם מזוהה מאוד עם סמל ]ולקסווגן גדול במרכז, יחידות תאורה צרות משולבות לד וקפל עדין שמתעקל לאורך כל הרכב מהפנס הקדמי עד הפנס האחורי, ונותן תחושה של זרימה עדינה. הצללית של ה ID7 מדגישה את עיצוב הפאסט בק עם חלון אחורי המשולב בדלת החמישית, כשהשמשות האחוריות מושחרות. מאחור יחידות תאורה משולבות נקודות לד לרוחב כל הרכב. הדלת האחורית הנפתחת עם השמשה חושפת תא מטען עצום בגודלו בנפח של 532 ליטר.
העיצוב הפנימי נקי ומיוחד גם הוא. הדשבורד מורכב מחלק עליון וחלק תחתון, כשביניהם הפרדה המורכבת משלושה פתחי מיזוג, שניים לנוסע ואחד משמאל לנהג. צג לוח מחוונים צר ורחב משתלב באותה הפרדה, כאשר לנהג גם תצוגה עילית שימושית כאשר כל נתוני הנהיגה החשובים מופיעים על השמשה. במרכז הדשבורד צג מולטימדיה בגודל 15'' עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפלל קארפליי, ומתחתיו עוד פתח מיזוג לנהג. כיוון פתחי המיזוג נעשה דרך המולטימדיה, פחות נכון לדעתי.
מושב הנהג משובח, לא פחות, עם כיוונונים חשמליים כמקובל ואין בעיה להתמקם בתנוחת הישיבה הנכונה מול ההגה. המושבים הקדמיים ארגונומיים ונקראים בפולקסווגנית 'מושבי ergoActive', והם כוללים בנוסף לחימום גם מגוון תכניות מסאג' שיגרמו לכם לשקול אם לצאת מהרכב או להישאר ולעשות עוד כמה שיחות טלפון כשאתם כבר חונים ליד הבית. (מבוסס על מקרה אמיתי).
מאחור המרווח מצוין הודות לבסיס גלגלים של 2.971 מטר ורצפה שטוחה לחלוטין. היושבים מאחור נהנים כמובן גם מפתחי מיזוג ובקרת אקלים פרטים רק להם.
פולקסווגן ID7 - סביבת נהג. קרדיט יואב פולס
בפן הטכני ל ID7 מנוע חשמלי בהספק של 286 כ"ס ומומנט של 55 קג"מ והנעה אחורית (בדגמי ה PRO וה Pro+). דגם ה GTX נהנה משני מנועים, הנעה כפולה, 340 כ"ס משלוב ו 57 קג"מ. בהתאם להספקים גם הביצועים מרשימים עם תאוצה מ 0 ל 100 קמ"ש ב 6.5 שניות / 6.6 שניות / 5.4 שניות ל Pro / Pro+/ GTX בהתאמה. המשקל העצמי לא נמוך עם 2184 ק"ג / 2230 ק"ג / 2328 ק"ג לדגמים, והסיבה שאני מציין את הנתון הזה כבר עכשיו היא שבהמשך אתייחס עליו ולהשפעה שלו על התנהגות הכביש של הרכב.
ל ID7 סוללה בקיבולת 82Kwh (בדגם ה PRO נשוא מבחן זה) או 91Kwh בדגמי ה Pro+ וה GTX.
טעינה איטית בהספק של 11Kw ואילו טעינה מהירה בהספק של 175Kw בדגם ה Pro או 200Kw בשתי רמות הגימור האחרות.
עם תחילת הנסיעה ב ID7 מורגש מאוד המשקל הגבוה של הרכב, יחד עם תגובה מעט שונה של דוושת התאוצה ודוושת המעצורים. עניין של הרגל. ככל שמתרגלים לעוצמות הלחיצה, ה ID7 מתגלה כרכב זריז למדי. בכל נקודת זמן וכמעט בכל מהירות, לחיצה נחושה על דוושת התאוצה מזניקה את הפולקסווגן הגדולה בלי הרבה דרמות, וכשאתם מגיעים למהירות השיוט שרצית, נניח סביבות 100 קמ"ש או 110 קמ"ש אתם מביטים בחיווי המהירות רק כדי לגלות שאתם על 150 קמ"ש ולמעלה מכך. הרכב נינוח לחלוטין, אוחז את הכביש בצורה מרשימה, ויחד עם עבודות מתלים משובחת, אתם מקבלים תחושה של מהירות נמוכה משמעותית ממה שהיא בפועל.
כבישים מפותלים הם פחות איזור הנוחות של ה ID7 על אף שהיא מהירה מאוד ועם אחיזת כביש מצויינת, אלא יותר בגלל ההגה, משקל הרכב, והתחושות שהוא מעביר. לעומת זאת, כאשר יוצאים לכביש המהיר, מתגלה ה ID7 כרכב מושלם לגמיעת מרחקים בקלות, בנינוחות ובמהירות. המתלים עושים עבודה משובחת ממש, המכונית מהירה מאוד, ויותר מזה משייטת בלי טיפת מאמץ במהירויות שעלולות להפוך אתכם לכוכבי טיק-טוק של הערוץ המשטרתי "אדוני יודע על איזו מהירות נסעת?". פשוט נפלא.
בנהיגה עירונית ה ID7 משדרת משהו אריסטוקרטי, כשהיא הפולקסווגן הראשונה בה נהגתי שקיבלה מבטים חוקרים ועוקבים מהסביבה, כולל אותו נהג מונית שעצר לידי במחלף הכפר הירוק והתנהל הדו שיח הבא: "איזה נפח זה?" 'זה חשמלי'. "חשמלי מלא?" 'כן'. "זה באמת פולקסווגן?" 'כן'. "אז בגודל הזה זה לפחות מנוע 3000" 'זה חשמלי' "כן, חשמלי, אבל לפחות 3000 לא?" ואז התחלף האור לירוק, והדבר הבא שהוא ראה זה את זנבה המעוצב של ה ID7 מתרחק ממנו.
פולקסווגן ID7. קרדיט יואב פולס
בהיבט צריכת חשמל, הטווחים המוצהרים הם 609 ק"מ / 651 ק"מ ו 542 ק"מ ל Pro / Pro+ / GTX בהתאמה, אבל ללא תקן WLTP. בפועל, רכב המבחן החל נסיעה ארוכה עם 575 ק"מ על השעון (וזה בגלל שמחשב הרכב זוכר את סגנון הנהיגה בכמה עשרות ק"מ הקודמים ומחשב מה יהיה הטווח בפועל), ונסיעה לאורך 231 ק"מ השאירה עוד 283 ק"מ טווח, והביאה את הרכב לצריכה ממוצעת של 15.6Kwh ל 100 ק"מ. אותם 231 ק"מ, כשליש מהם היו בנהיגה מתונה יחסית, והיתר ללא רחמים. המשמעות היא שבפועל, בחיי היום-יום, ה ID7 פרו תעבור מעל 500 ק"מ על הכביש בין טעינות, וזה נתון מצוין.
בתחום הבטיחות מקבלת ה ID7 ציון איבזור בטיחות 7, כשההבדלים היחידים בין רמות הגימור זה 9 כריות אוויר ב Pro+ וב GTX לעומת 7 בלבד ב Pro. ה ID7 נבחנה כמובן במבחן הבטיחות של ה EuroNcap וקיבלה ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
ה ID7 משווקת בארץ בשלוש רמות איבזור – רכב המבחן ברמת גימור Pro משווק במחיר של 323.0 אש"ח. רמת גימור Pro S משווקת במחיר של 358.0 אש"ח ואילו ה GTX במחיר של 403.0 אש"ח.
מתחרות: לעניות דעתי נסיון להשוות את ה ID7 לאיוניק 6 ( 220.0 אש"ח עד 275.0 אש"ח) או טסלה מודל 3 ( 214.0 אש"ח עד 291.0 אש"ח) אינו נכון. ה ID7 מרגישה משמעותית יותר אריסטוקרטית, מה שמביא אותנו לתחרות מול המרצדס EQE שכבר עולה 559.0 אש"ח או מול ה BMW i5 שמחירה מתחיל ב 590.0 אש"ח, אבל אני לא רואה לקוח של אחת משתי המכוניות הרשומות שיוצא מהסוכנות והולך להזמין פולקסווגן. דווקא ה BMW i4 שמחירה מתחיל ב 390.0 אש"ח נראית כבר כמו התחרות הנכונה. הפולקסווגן לא נהנית מהתדמית הפרימיומית של מרצדס או BMW, בשביל זה יש לקונצרן את Audi אבל היא עדיין מכונית משובחת, גם אם מאוד קשה למקם אותה בסביבת תחרות כלשהיא.
סיכום – ה ID7 היא אחת המכוניות הטובות ביותר בהן נהגתי מזה זמן רב. אם היה לי הממון הדרוש, והייתי מחליט שהגיע הזמן להחליף את האיוניק 5 הפרטית, סיכוי טוב שהיתה נוחתת ID7 בחניה ליד הבית. עד כדי כך טוב.
ציון מסכם:
פולקסווגן ID7 | |
נוחות | 5 |
דינמיות | 4.5 |
צריכת דלק / טווח חשמלי |
4.5 |
איבזור | 4.5 |
בטיחות | 5 |
עיצוב | 5 |
תמורה למחיר VFM | 4.2 |
ממוצע | 4.7 |
- 3.אם היד על הלב כל בעלי הרכבים של פולקסווגן מרגישים ש ...קיבלו חזוק (ל"ת)YL 24/01/2025 14:27הגב לתגובה זו
- עם יד על הלב (ל"ת)עם היד 31/01/2025 15:17הגב לתגובה זו
- 2.אריה מכפר סבא 24/01/2025 10:51הגב לתגובה זומכונית יקרה מאוד ללא תמורה שרק תרחיב את ה מצב העגום של חברת וולקסווגן והיא לא תימכר טוב כי לא יכולה לעמוד ב תחרות מול ה סיניות שגם יותר נותנות בכל תחום ו כמעט ב חצי מחיר..כמו אקספנג גי6 פרמורמנס..ויש עוד..
- 1.נשמע מעולהלמי שיש את הכסף כמובן. (ל"ת)שי.ע 24/01/2025 08:29הגב לתגובה זו
- אריה מכפר סבא 24/01/2025 10:52הגב לתגובה זויקר מעל ו מעבר ויש טובים ממנה כמעט בחצי מחיר

הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
ברוך בורא פרי התחרות, 'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל החלה בשיווק ה BYD Sealion 5 DM-i - קרוסאובר משפחתי בסגמנט C, עם הנעת פלאג אין הייבריד.
המחירים 167,000 ש"ח לדגם הכניסה קומפורט ו- 172,000 ש"ח לדגם דיזיין המאובזר. ההבדלים בין הדגמים אינם רק באבזור אלא גם בטווח החשמלי.
דגם הקומפורט הוא הפלאג אין הייבריד הזול ביותר בישראל כרגע.
שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה במטה היצרנית בשנזן בסין את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר בסגמנט C עם הנעת פלאג אין הייבריד.
טכנולוגיית הפלאג אין הייבריד של BYD החלה עוד בשנת 2008 עם השקה של דגם מקומי בתצורת פלאג אין הייבריד. מאז ייצרה החברה כ- 7,000,000 כלי רכב עם הנעה זו, כשבשנים האחרונות מציידת היצרנית את דגמי הפלאג אין בטכנולוגיית DM-i ( Dual Motor) של החברה.
בישראל משווקות כבר היום עם טכנולוגיה זו ה BYD Seal U והמשפחתית המצוינת ה BYD Seal 5 אותה בחנתי ממש לאחרונה.
המגמות בשוק המקומי עם הצמיחה הגדולה של דגמי הפלאג אין הייבריד המתקדמים, לצד התמתנות קלה של הביקושים לדגמים החשמליים, הביאו את היצרנית יחד עם 'שלמה מוטורס' להקדים את כל העולם ולהביא לשוק הישראלי את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר C-Suv עם הנעת פלאג אין הייבריד.
- המכסים באירופה הופכים ליתרון: איך יצרניות הרכב הסיניות עוקפות את החסמים
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

הפקקים בניו יורק נעלמו - איך זה קרה?
האם אפשר להעלים פקקים? מה זאת אגרת גודש, היכן המודל הזה קיים והאם הוא הצליח והאם אגרת גודש תפתור את בעיית הפקקים בת"א?
במשך עשורים מנהטן היתה עמוסה ופקוקה, אחד האזורים הכי פקוקים בעולם. בשעות השיא היו עשרות נתיבים וגשרים עומדים קפואים, והמטרופולין שידוע באנרגיה הבלתי פוסקת שלו הפך לאחד המקומות המתסכלים ביותר לנהיגה. בתחילת השנה יצאה לדרך תוכנית אגרת הגודש, שהטילה חיוב יומי על כל רכב פרטי הנכנס לאזורים המרכזיים בשעות העומס. ההימור היה גדול, ההתנגדויות היו עזות, היו חששות מפגיעה גדולה בעסקים בעיר. אך בתוך חודשים ספורים התמונה השתנתה מן הקצה אל הקצה. זה אומר שגם אצלנו יש תקווה - עוד מספר שנים בודדות אמורה להיות אגרת גודש בכניסה לתל אביב, זה צפוי להוריד את התנועה ואת הפקקים.
הנתונים בניו יורק מרשימים - יש ירידה חדה בכניסות רכבים, כ-65 אלף פחות רכבים ביום באזור הגודש. מדובר בירידה של כ‑12% במספר כלי הרכב שנכנסים למרכז העיר. תנועת הרכב במנהטן עצמה ירדה ב-25% בשעות השיא. זמני הנסיעה התקצרו בממוצע בקרוב ל-7 דקות על כל שעת נסיעה ויש מצבים שהחיסכון בזמן מגיע גם ל-50% לעומת המצב הקודם. יש עלייה משמעותית בשימוש בכלי תחבורה ציבורית.
מדובר במהפכה של ממש. אין פקקים משמעותיים, יש נסיעה קולחת ומגיעים הרבה יותר מהר ממקום למקום.
יתרונות נוספים
הרווחים של רפורמת אגרת הגודש מגיעים גם מתחומים אחרים. מספר תאונות הדרכים באזורי האגרה ירד ב‑14% וזה מתבטא גם בירידה דומה במספר הפצועים ובתמותת הולכי הרגל. ההליכה בעיר הפכה להיות בטוחה הרבה יותר מבעבר.
כמו כן, הפחתת הנסועה השפיעה ישירות על איכות האוויר. רמות פליטת המזהמים ירדו. עבור תושבים הסובלים ממחלות נשימה או רגישות לזיהום, מדובר בהקלה ניכרת. בנוסף לכך, העיר פחות רועשת - נרשמה ירידה של 70% בתלונות על רעש וצפירות.
- חסימות בכביש 2 ובכביש 20 ביום שישי: גשר חדש יונף באודים
- הכבישים פקוקים יותר: 120 אלף כלי רכב חדשים עלו על הכבוש, למה זה צפוי להשתנות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מעבר לכך, החשש מפגיעה בעסקים התברר כמוגזם לחלוטין. מרכזי הקניות והחנויות הקטנות במנהטן רשמו גידול מצטבר של מאות מיליוני דולרים במחזור המכירות. תעשיית התיאטרון, ובפרט ברודווי, הציגה עונת שיא עם הכנסות של כמעט שני מיליארד דולר ממכירת כרטיסים. תפוסת המלונות עלתה על התחזיות, והמסעדות והברים דיווחו על תנועת לקוחות ערה.