מניית וולוו נוסקת: הביקוש לרכבים חשמליים שובר שיאים
וולוו אמורה עד 2030 להפסיק למכור רכבים על בנזין ולהיות חברת רכבים חשמליים בלבד; נסחרת ב-55 מיליארד דולר ובמכפיל רווח של כ-10
שיא מכירות חדש ב-2024 והתחזקות המגמה הירוקה מובילים לעלייה של מעל 4% במניית יצרנית הרכב השוודית. מניית וולוו (סימול: VOLV B) עלתה ביותר מ-4% לאחר שהחברה דיווחה על שיא מכירות שנתיות בשנת 2024. החברה, אחת מיצרניות הרכב המובילות באירופה, מסרה 763,389 רכבים במהלך השנה – עלייה של 8% לעומת 2023. העלייה נובעת בעיקר מהזינוק המרשים במכירות הרכבים החשמליים שלה, שצמחו ב-54% ומהווים כעת 46% מסך המכירות שלה. וולוו הרוויחה אשתקד 5.9 מיליארד דולר, שווי השוק שלה כ-55 מיליארד דולר, אחרי עלייה של כ-25% בשנה. החברה נסחרת במכפיל פיל רווח של כ-9.5.
מעבר לרכבים חשמליים: וולוו מובילה את המהפכה
וולוו, שהציבה לעצמה מטרה להפוך ליצרנית רכב חשמלי מלאה עד 2030, רואה את האסטרטגיה שלה משתלמת. עם ביקושים גבוהים במיוחד לדגמי החשמליים שלה באירופה ובארה"ב, וולוו מצליחה לבדל את עצמה בשוק תחרותי.
לדברי החברה, ההצלחה נובעת מהשקת דגמים חדשים ושיפורים טכנולוגיים שהפכו את הרכבים החשמליים שלה לנגישים ואטרקטיביים יותר לקהל רחב. דגם ה-XC40 Recharge הפך ללהיט מכירות עולמי, והחברה מתכננת להרחיב את ליין הרכבים החשמליים עם דגמים חדשים ב-2025.
נתוני השוק והתחרות
בשוק הרכב העולמי, הביקוש לרכבים חשמליים ממשיך לעלות. מעבר לכך, השוק הסיני, המהווה אחד השווקים הגדולים ביותר לרכבים חשמליים, הציג עלייה שנתית של 20% במכירות רכבים ירוקים. סין נחשבת שוק מפתח עבור וולוו, והחברה מפתחת אסטרטגיות להעמקת הנוכחות שלה במדינה.
- היום שבו התחיל לפעול הבנק המרכזי של המדינה ומה קרה היום לפני 32 שנה
- "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וולוו ממשיכה להשקיע בתשתיות לטעינת רכבים ובפיתוח טכנולוגיות סוללה מתקדמות. במסגרת תוכנית השקעה רב-שנתית, החברה שואפת להפחית את מחירי הרכבים החשמליים ולשפר את זמינותם ברחבי העולם. המעבר של וולוו לחשמל אינו רק עניין עסקי – מדובר בתפיסה שמטרתה להוביל את תחום התחבורה הירוקה, ובכך לשפר את מיתוג החברה מול מתחרותיה.
השיא במכירות והשקעות החברה מציבים את וולוו בעמדה חזקה בשוק הרכב העולמי. עם זאת, החברה מתמודדת עם תחרות גוברת מצד יצרניות אחרות כמו BYD, טסלה ואפילו מרצדס, שמציגות דגמי חשמליים מתקדמים.
בשורה התחתונה, וולוו ממשיכה להראות צמיחה מרשימה, והמניה זוכה לאמון המשקיעים – מגמה שצפויה להימשך כל עוד החברה שומרת על הובלה טכנולוגית וחדשנות בשוק הרכב החשמלי.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
לקסוס טויוטה החדש (יצרן)לקסוס של טויוטה חוזרת למשחק: ה-LFA בגרסה חדשה - חשמלית, חדה, ומרשימה
יצרנית הרכב הגדולה בעולם חושפת את היורשת של ה-LFA האייקונית משנת 2010, והפעם היא מופעלת בחשמל טהור. האם מדובר בעוד רכב תדמיתי, או בתחילתו של עידן חדש לטויוטה ולקסוס בזירת הפרימיום החשמלית?
טויוטה חשפה את קונספט ה-LFA החשמלי - היורשת של מכונית העל המיתולוגית של לקסוס משנת 2010. המעבר המהיר ממנוע V10 טבעי לסוללת מצב מוצק ומנועים חשמליים מסמל אסטרטגיה נועזת: טויוטה, שתמיד נתפסה כשמרנית בכל הנוגע לרכבים חשמליים, מבקשת כעת לכבוש מחדש את שוק הפרימיום בעידן החשמלי.
ההשקה התקיימה בוונ סיטי שביפן, לצד דגמי GR GT ו-GR GT3, ומדגישה כוונה ברורה להטמיע טכנולוגיות מתקדמות בדגמים סדרתיים עתידיים.
עיצוב שמכבד את העבר, מסתכל לעתיד
העיצוב של הדגם החדש שומר נאמנות לקווי ה-DNA של המקור: מכסה מנוע ארוך, פרופיל נמוך ורחב, וזנב אירודינמי מובהק. אך הגרסה החשמלית מוסיפה שפה עיצובית מינימליסטית ועתידנית - תאורת LED דקיקה, קווים חדים וחלקים, וכמובן העדר מערכות קירור מסורתיות או פליטות גזי פליטה.
מבנה הרכב מבוסס על שלדת אלומיניום משותפת עם דגם ה-GR GT. הרכב החדש גדול במעט מקודמו - ארוך ב-7.5 אינץ' ורחב ב-5.7 אינץ' מה-LFA המקורית, עם בסיס גלגלים מוארך המבטיח יציבות משופרת במהירויות גבוהות.
בתוך התא, יוק (yoke) במקום ההגה המסורתי רומז על מערכת נהיגה אוטונומית מתקדמת, בשילוב חומרי פרימיום כמו עור איכותי וסיבי פחמן.
טכנולוגיה מתקדמת - סוללות מצב מוצק בדרך
פרטים טכניים מדויקים עדיין מוגבלים, אך טויוטה מבהירה כי מדובר ב-"halo car" - רכב דגל שתפקידו העיקרי הוא פיתוח וייעול טכנולוגיות שיועברו בהמשך לדגמים מסחריים. במרכז הבמה: סוללות מצב מוצק שמבטיחות טעינה מהירה משמעותית וטווח נסיעה ארוך יותר.
- משרד יחסי ציבור חדש ילווה את מותג הרכב לקסוס בישראל
- משבר הקורונה יוצר הזדמנויות חדשות? רכבי יוקרה יד 2 בהישג יד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מערכת ההנעה החשמלית מבטיחה תאוצה מיידית ללא עיכוב, בניגוד למנועי בעירה, אך שומרת על חוויית נהיגה ספורטיבית דרך מערכות בקרת יציבות מתקדמות. ההשקה מציינת את עקרון "שיקינן סנגו" - מסורת יפנית של שימור והעברת ידע, בהובלת אקיו טוידה, יו"ר טויוטה ונהג מקצועי בעצמו.
לא רק חשמל - דגמי GR GT בדרך למסלולים
