ג'נגו בהסכם: התקינו מערכת שעוקבת אחר הנהיגה שלכם, קבלו הנחה בביטוח

החברה, שעוסקת בפיתוח תוכנות שמאפשרות לנטר את המתרחש בפנים הרכב באמצעות מצלמות, חתמה על הסכם לשיווק מערכת ה-VuDrive שלה, לציי רכב כבד. ההיקף המוערך הוא אספקת כ-1000 מערכות בשנה. מה הלקוח יקבל בתמורה? הנחה בביטוח
איציק יצחקי | (1)
נושאים בכתבה ביטוח רכב ג'נגו

חברת ג'נגו ג'נגו 0% , העוסקת בפיתוח תוכנות שמאפשרות לנטר את המתרחש בפנים הרכב באמצעות מצלמות, חתמה על הסכם עם סוכנות ביטוח לשיווק מערכת ה-VuDrive. המערכת מיועדת לציי רכב כבד. ההיקף המוערך הוא אספקת כ-1000 מערכות בשנה.

 

מערכות VuDrive נועדה כדי להפחית תאונות דרכים ולקוחות החברה שיתקינו את המערכת, יהנו מהטבות בביטוח - מקיף וחובה. ג'נגו היא חברת AI. באמצעות ההסכם החדש, החברה היא תוכל להגדיר את תנאי הביטוח לפי איכות הנהיגה של כל נהג ורכב בצי ולטייב את תיק הביטוח שלה.

סוכנות הביטוח עמה נחתם ההסכם מתמחה בביטוח ציי רכב כבד: משאיות, אוטובוסים וכלי רכב מסחריים, ומבטחת כ-30,000 כלי רכב. 

ההסכם נחתם לשנה. המערכות יותקנו בכלי רכב כבדים של הלקוחות. לסוכנות הביטוח ניתנה בלעדיות לחצי השנה הראשונה של שיתוף הפעולה ובכפוף להתקנת לפחות 350 מערכות בתקופה, תמשך הבלעדיות לתקופה של שנה. לצדדים תנתן אפשרות להאריך את ההסכם.

 

הסטטיסטיקה מעידה כי משאיות מעורבות פי 9 בתאונות דרכים קטלניות מאשר רכב פרטי, וההוצאה הממוצעת למשאית בגין תאונות מסתכמת בעשרות, ולעיתים מאות אלפי שקלים בשנה. במסגרת שיתוף הפעולה, ינוטרו כלי הרכב הכבד בכל נסיעה. המערכת תתריע בזמן אמת לנהג על אירועי בטיחות כגון הסחות דעת, שימוש בטלפון או הרדמות. המערכת תאפשר למנהל הצי לקבל סטטיסטיקה של אירועי הבטיחות ותיעוד וידאו מלא של כל אירוע בשרותי ענן, בנוסף לציוני הנהגים, על מנת לאתר ולשפר נהיגה מסוכנת מבעוד מועד, ובכך למנוע תאונות עתידיות ולשפר את בטיחות הצי.

 

עופר סוחמי, מנכ"ל ג'נגו, מסר: "אנו עדים לטרנד עולמי של אימוץ מערכות בטיחות ברכב על ידי חברות הביטוח שרבות מהן מעניקות תנאים מועדפים לרכבים בהם הותקנו מערכות אלה. מערכת ה-VuDrive של ג'נגו מדגימה ערך משמעותי לציי רכב לזיהוי ושיפור נהיגה מסוכנת, תיחקור והפחתת תאונות. חברות הביטוח מעוניינות לבטח נהגים זהירים שאינם מוסחים בקלות בעת הנהיגה ומוזילות עבורם את פוליסת הביטוח כחלק ממהפכת הביטוח המותאם אישית. אנו שמחים להיות חלק ממהפכה זו,  להוביל את שיפור הנהיגה ולהפחית תאונות דרכים תוך הוזלת העלויות ללקוח.

 

ג'נגו פונה לשוק יצרניות הרכב העולמיות (Before market) וכן לשוק ציי הרכב (After market). האיחוד האירופאי פרסם רגולציה מחייבת כך שהחל משנת 2024 כל רכב, משאית או אוטובוס חדשים העולים על הכביש מחויבים בהתקנת חיישנים פנימיים ברכב שיתריעו וימנעו הסחת דעת של הנהג. רגולציות נוספות נמצאות בהליכי חקיקה ואכיפה ברחבי העולם ומייצרות ביקוש למוצרי החברה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עם איזה חברת ביטוח הם חתמו? זו סוכנות שמבטחת גם בישראל? (ל"ת)
    ענת 11/03/2023 20:31
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳