ניר קליין מנכל חמת
צילום: רמי זרנגר
דוחות

חמת: הכנסות של 248 מ' ש', הרווח - 25 מ' ש'; עלתה 7% במסחר

אשתקד הכניסה החברה 193 מ' ש' בעוד שהרווח הנקי הסתכם ב-21 מ' ש'. גם הרווח הגולמי והתפעולי צמחו ברבעון הנוכחי ולדברי החברה, מדובר הגורם המוביל לגידול הוא הצמיחה המשמעותית בענף הבנייה לצד רכישת מטבחי זיו ופורמקס
תומר אמן | (2)

חברת הברזים חמת 12.49%  מדווחת היום כי ברבעון הראשון של 2022 הכניסה 248.8 מיליון שקל, גידול של 28.7% אשתקד אז הכניסה 193.3 מיליון שקל. העלייה במכירות נובעת בעיקר ממגזר הקמעונאות והקרמיקה. בעקבות הדוחות עלה מחיר המניה של החברה בכ-7% במסחר בתל אביב

הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-25.5 מיליון שקל, גידול של 21.2% אשתקד אז הרוויחה 21 מיליון שקל. הרווח הגולמי הסתכם בכ-108.5 מיליון שקל, גידול של 21.8% אשתקד אז עמד הרווח הגולמי על כ-89.1 מיליון שקל. הגידול ברווח הגולמי נובע בעיקר מצירוף העסקים של מטבחי זיו דיזיין ופרומקס. 

לקריאה נוספת:

>>>  חמת רוכשת את השליטה במטבחי זיו תמורת 35 מיליון שקל

>>>  חמת תרכוש 50% מחברת פורמקס תמורת 48 מיליון שקל

הרווח התפעולי הסתכם בכ-34.8 מיליון שקל (14% מההכנסות), גידול של 23.8% אשתקד אז הסתכם הנתון בכ-28.1 מיליון שקל (14.5% מההכנסות). במהלך הרבעון חל גידול בהוצאות התפעול בגין צירוף פעילותן של מטבחי זיו דיזיין ופרומקס.

ה- EBITDA ברבעון צמח בכ-32.6% לכ-40.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-30.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.

 

תזרים המזומנים השוטפים הסתכם בכ-11.1 מיליון שקל, גידול של 34.8% לעומת כ-8.2 מיליון שקל אשתקד. ההון העצמי של החברה, נכון לסוף הרבעון, עמד על כ-396.7 מיליון שקל, זאת לעומת 367.8 מיליון שקל אשתקד. 

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    העגבניה 03/06/2022 21:24
    הגב לתגובה זו
    שמח על כל שקל
  • 1.
    חיים 02/06/2022 06:33
    הגב לתגובה זו
    חברה מדהימה,צומחת יפה ומנוהלת היטב,שאפו.
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.