מערך קווי הספנות של חברת צים ספינה שיט
צילום: יח"צ

צים נכנסת לדיגיטל: פותחת שירות מקוון לעסקים קטנים ובינוניים

מדובר בחברת בת בשם Ship4wd, שתתחיל את פעילותה כבר החודש ותתמקד בלקוחות בארה"ב, בקנדה ובישראל
ארז ליבנה | (2)
נושאים בכתבה צים

חברת הספנות הישראלית, צים, הודיעה היום על הקמתה של חברה-בת חדשה, Ship4wd, חברת שילוח דיגיטלית שהינה פלטפורמת שילוח מקוונת, שאמורה להוות פתרון לוגיסטי דיגיטלי בשירות עצמי מקצה לקצה ותחל את פעילותה ב-18 לחודש.

 

Ship4wd תתמקד בעסקים קטנים ובינוניים (SMB) בארה"ב וקנדה, המייבאים ומייצאים מסין, וייטנאם וישראל ונשענת על הניסיון והידע של צים בתחומי הספנות, השילוח והלוגיסטיקה.

 

השירות הדיגיטלי שמציעה Ship4wd מבוסס על שירות מתכלל. הפלטפורמה מאפשרת גם ללקוחות ללא ניסיון קודם בשילוח בינלאומי לנהל את עסקי הייבוא והיצוא שלהם, בליווי תמיכה מקצועית לאורך כל התהליך.

 

באמצעות הפלטפורמה יוצעו שירותי הובלה ימית או אווירית, כולל הובלה יבשתית במשאית או רכבת, וכן שירותים לוגיסטיים נלווים, באמצעות מגוון ספקים מקצועיים.

 

אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים, אמר: "כחברה המובילה את מגמת הדיגיטליזציה המואצת בענף הספנות, אנו ממנפים את המומחיות שלנו ומשיקים חברת שילוח דיגיטלית עצמאית, בהתאם  לאסטרטגיה שלנו לפיתוח מנועי צמיחה בתחומים קרובים לעסקי הליבה שלנו. החברה החדשה ממוקדת בניהול השרשרת הלוגיסטית בשלמותה עבור הלקוחות, ורותמת את נכסי הליבה שלנו כחברת ספנות גלובלית הממוקדת בלקוח, על מנת לספק פיתרון דיגיטלי אופטימלי למגזר ה-SMB באמצעות רשת נרחבת של ספקים, כולל צים.

 

"הביקוש הגלובלי לשירותים דיגיטליים באמצעות מכשירים ניידים, טלפונים וטבלטים, צומח בעיקר בקרב עסקים קטנים ובינוניים, ו-Ship4wd מהווה פתרון אולטימטיבי. אנו משוכנעים שהצוות המצויין של  Ship4wd ידע להפוך את החברה לשחקן משמעותי בשוק השילוח הבינלאומי, שהיקפו מוערך במליארדי דולרים, שכן השירותים הייחודיים שלה מספקים מענה איכותי לביקוש משמעותי בשוק."

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    תחום פעילות עם פוטנציאל ענק (ל"ת)
    יצחק 06/10/2021 16:26
    הגב לתגובה זו
  • דג ברשת 06/10/2021 17:26
    הגב לתגובה זו
    לרוב המשתמשים בהובלה ימית - לא מדובר רק במקטע ההובלה, אלא ממחסן יצרן עד מחסן המזמין, כולל הובלות, סידורי נמל וכל מה שיש בדרך. לא נרחיב, כדי לתת לצים אפשרות להצליח ונאחל להם בהצלחה!
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

פורטוגל
צילום: יחצ

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים לרכישת דירה – עד מיליון שקל

בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע

ענת גלעד |
נושאים בכתבה דירה להשקעה

רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.

בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.

יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק

לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.

במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב",  המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.

טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא

בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.