מניית היום: צונחת ביותר מ-30% לאחר פרסום דוחות מאכזבים

חברת טכנולוגיה דואלית הנמצאת בשליטת משפחת זיסאפל הציגה הפסד גבוה מכפי שצפו האנליסטים
אבי שאולי | (13)
נושאים בכתבה סרגון עירא פלטי

מניית סרגון צוללת ביותר מ-30% לאחר שדיווחה על התוצאות לסיכום הרבעון השלישי של השנה. ההכנסות עלו ב-8% ל-99 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אך בשורה התחתונה נרשם הפסד (על בסיס GAAP) של 5.6 מיליון דולר או 0.08 דולר למניה, לעומת הפסד של 10.4 מיליון דולר או 0.28 דולר למניה ברבעון השלישי של 2013.

חברת הטכנולוגיה מרמת החייל בת"א עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות אלחוטיות בפס-רחב. המניות של החברה, הנמצאת בשליטת משפחת זיסאפל, נסחרות בתל-אביב ובנאסד"ק (סימול CRNT).

עירא פלטי, המנכ"ל נשמע מרוצה מהתוצאות ואמר כי: "הגידול בהכנסות הגיע בעיקר מביקוש חזק בהודו".

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    זיפו 05/11/2014 21:59
    הגב לתגובה זו
    כשמנייה נחתכת 30 % ביום דרכה למטה ולתהומות חדשים מובטח. צאו וברחו מיד לפני שלא תישאר לכם סיבה לצאת.
  • 9.
    סבא אומר 31/10/2014 01:16
    הגב לתגובה זו
    המנייה ירדה כל כך נמוך, שהיא לא מעניינת אף אחד, חוץ ממהמרים. בשנת 2011 הייתה באותו שער רק כפול עשר. שלש שנים הלכו 90% ... חשוב, האם כדאי להתכופף כל כך נמוך, כדי לקבל כלום? רק כאב גב במקרה הטוב. עוד מעט שהיא תגיע לערך האמיתי שלה - יקנה אותה המנכל, שנשמע מרוצה...
  • 8.
    לפני כמה שבועות קיבלה המלצת קנייה. ספונסר? (ל"ת)
    משה 30/10/2014 22:34
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    מהיר החלטה 30/10/2014 20:41
    הגב לתגובה זו
    לאמיצים , זה מה שנקרא הזדמנות קניה !!!!
  • 6.
    שי 30/10/2014 20:12
    הגב לתגובה זו
    זאת חברה חזקה שתצמח לאורך זמן נחכה ונראה מי צודק
  • 5.
    סרגון ורדקום סיימו את הקריירה, שלום שלום (ל"ת)
    תם עידן 30/10/2014 17:08
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    דורון מירן 30/10/2014 17:03
    הגב לתגובה זו
    רק לעשות עלך את המפיחות שלי במכום שכר
  • DB500 02/11/2014 22:06
    הגב לתגובה זו
    אתה בטוח שכתבת עברית ???
  • 3.
    דורון מירן 30/10/2014 17:03
    הגב לתגובה זו
    רק לעשות עלך את המפיחות שלי במכום שכר
  • 2.
    גדי 30/10/2014 16:06
    הגב לתגובה זו
    מנכל סמרטות מרוצה המניה יורדת 30אחוז הוא מרוצה תתפטר
  • סולר 30/10/2014 16:26
    הגב לתגובה זו
    אולי שבןע הבא תעלה 120%...אמממ אז זהו שלא ואני נמחקתי בעוד מנייה קאקא
  • 1.
    דורון 30/10/2014 16:05
    הגב לתגובה זו
    ממה אתה מפסוט
  • אליהו הנביא 30/10/2014 20:37
    הגב לתגובה זו
    חברה לא להתיאש , תגובה מוגזמת , יקח עוד רבעון ויקפץ חזרה , חתמה לפני חודש חוזה של 50 מליון , עוד לא נכנס משם כסף , חברה רצינית מוכרת 99 מליון ברבעון , סבלנות !
כסף
צילום: Freepik

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי

המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קרן השתלמות

אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.

מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי

במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.

בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.

אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).

בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

תדיראן עולה 6%, חלל תקשורת 5%; הבנקים מאבדים 0.8%, חברות הביטוח 0.2%

המומנטום השלילי של "נאום ספרטה" נקטע, אחרי נפילות במדדים משעות הבוקר שהגיעו לירידה של עד 2.5% בת״א 90 ויותר מ-3% במדד הביטוח, הירידה נבלמת ומדדי הדגל בטריטוריה שלילית מתונה; תדיראן קופצת אחרי כניסת לתחום קירור חוות שרתים, חלל תקשורת עולה עם חוזה חדש

מערכת ביזפורטל |

אחרי המכירה החזקה של המניות בבוקר, מדדי ת"א נסחרים בירידות קלות. מדד ת"א 35 יורד 0.2% ומדד ת"א 90 יורד 0.3%. במבט על הסקטורים, מדד הבנקים יורד 0.3% ומדד הביטוח עבר לעליה של 0.2% אחרי שירד יותר מ-3% מוקדם יותר הבוקר.

את המחזורים הגדולים כמובן מרכזים מניות הבנקים, פועלים ולאומי, שנסחרים בירידות מתונות כעת נייס ונובה נסחרות בעליות הודות לארביטרז' חיובי.

עוד במוקד, אפשר להסתכל על המניות הביטחוניות כדי לנסות ולהבין את הדאגה של המשקיעים. מצד אחד, אם ישראל באמת תהיה מבודדת, יהיה צורך להגדיל את התקציבים והרכישה מהחברות הביטחוניות המקומיות, אך מהצד השני כל הצמיחה מול העולם נעלמת ברגע. המון חברות עושות פעילות במדינות זרות, בדגש על ארה"ב ואירופה, שם חברות נאט"ו מצפות להגדיל את התקציבים בצורה מהותית. נקסט ויז'ן בולטת לשלילה.


הבנקים חזקים - הציבור חלש. אין מספיק תחרות, והבנקים מצפצפים עלינו - אפס על ריבית עו"ש ביתרת זכות, 12.2% על ריבית עו"ש ביתרת חובה. הנגיד ובנק ישראל מסבירים לנו שהם עושים הכל כדי לשנות את זה - הם מסבירים את זה כבר שנים, אבל שום דבר לא השתנה למעט דבר אחד - הרווחים של הבנקים. הם שוברים מדי שנה שיאים. על חשבוננו. פרופ' אמיר ירון מתעתע בציבור - מדבר על החלשת הבנקים, בפועל הוא רק חיזק אותם ופגע בציבור; האם 10 מיליונים איש אנונימיים פחות חשובים מעשרות החברים והמכרים של הנגיד במערכת הבנקאית? בסוף הכל אישי - הנגיד: "פועל להעביר את הכוח מהבנקים לציבור" - האומנם?

מנכ״ל משרד התחבורה: "צריך להיות ערס כדי לשחרר תקציבים" - משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים. משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".