מכתשים אגן משנה את שמה ל"אדמה"; "משקף את השורשים הישראליים שלנו"

החברה נשלטת ע"י כימצ'ינה הסינית. השם "אדמה" משקף את התמקדותה של החברה בחקלאים ואת מחויבותה לקידום החקלאות בשווקים שבהם היא פועלת ברחבי העולם
יעל גרונטמן | (2)

חברת מכתשים אגן משנה את שמה ל"אדמה פתרונות לחקלאות בע"מ", זאת במסגרת החלטת החברה שמנוהלת על ידי ארז ויגודמן (שנבחר לאחרונה לכהן כמנכ"ל טבע) להשיק מותג על גלובלי תחת השם "ADAMA". החברה שהשליטה בה מוחזקת על ידי כימצ'ינה הסינית ועל ידי חברת כור הכריזה על מותג העל החדש בכנס המנהלים השנתי שלה. המעבר הגלובלי למותג החדש יחל בתחילת הרבעון השני של 2014.

מכתשים אגן שנחשבת למובילה עולמית למוצרים גנריים להגנה על הצומח כולל ייצור ושיווק של מדבירי חרקים וקוטלי פטריות ועשבים, כתבה בהודעתה כי השם "אדמה" משקף את התמקדותה של החברה בחקלאים ואת מחויבותה לקידום החקלאות בשווקים שבהם היא פועלת ברחבי העולם". התהליך יתנהל בהדרגה ובמהלכו כל החברות הבנות בקבוצה הגלובלית יעברו לפעול תחת השם החדש. המעבר המלא למותג החדש צפוי להסתיים עד סוף שנת 2015. בסיום התהליך, החברה תפעל תחת שם המותג ADAMA ביותר מ- 40 מדינות ברחבי העולם.

בתהליך המעבר למותג החדש, החברה מצפה לא רק לשנות את שמות החברות בקבוצה אלא גם לצמצם את השימוש במגוון המותגים המקומיים שלה וליצור מבנה מוצרים פשוט וממוקד יותר, שיאפשר לה ליצור יתרונות תחרותיים וכלכליים לאורך זמן.

ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל, אמר: "החלטתנו לעבור למותג גלובלי יחיד בעולם כולו בשם ADAMA מהווה ציון דרך נוסף בהתפתחות של החברה שלנו לחברה אחת עם זהות אחת, תרבות אחת, שם אחד ומותג אחד בכול העולם, חברה גלובלית מובילה של מוצרים ושירותים לחקלאים בכל העולם.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ff 26/01/2014 15:05
    הגב לתגובה זו
    למתג מפעל רעיל ומזהם כמפעל ירוק.
  • 1.
    נראה כמו גימיק שיווקי כדי למשוך משקיעים (ל"ת)
    הנשר 26/01/2014 10:59
    הגב לתגובה זו
רז רודיטי רייזור לאבס
צילום: ישראל פררה

מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר

מה שהיה היה - אבל תלמדו את הלקח החשוב בסיפור של אקסונז' ויז'ן לפעם הבאה

תמיר חכמוף |

אחרי ירידות חדות בשווי החברה, יו"ר אקסונז’ ויז’ן אקסונז ויזן 2.69%   ובעל המניות הגדול בחברה, רז רודיטי, רוכש מניות בשוק, במחירים שנמוכים בעשרות אחוזים ממחיר ההנפקה. מהדיווחים האחרונים לבורסה עולה כי רודיטי רכש מניות בשערים של 452 אגורות ב-21 באוקטובר ו-413 אגורות ב-27 באוקטובר, והגדיל את אחזקתו לכ-5.14 מיליון מניות, כ-28% מההון, בהיקף כספי של כ-100 אלף שקל. הרכישות מתבצעות כאמור על רקע ירידה חדה של למעלה מ-40% במניה מאז ההנפקה בסוף אוגוסט, רק לפני חודשיים אז גויסו כ-40 מיליון שקל לפי שווי של כ-130 מיליון שקל לפני הכסף. נציין כי רודיטי רכש מניות בימים הראשונים של החברה בבורסה, במחיר של כ-682 אגורות למניה, בהיקף גבוה יותר של כ-130 אלף שקל. כיום נסחרת החברה בשווי של כ-75 מיליון שקל בלבד. מי השקיע בחברה הזו עם גירעון בהון ועם הכנסות נמוכות, רק בגלל מילות באזז? מי השקיע ביזמים שכבר הפילו את המשקיעים בעבר? גם המוסדיים השתתפו. למרות שהכתובת היתה על הקיר:


מכר למשקיעים יקר וקונה בחזרה בזול

אז עכשיו, אחרי שהמשקיעים שפכו 40 מיליון שקל ואחרי נפילה במניה, בעל השליטה "מביע אמון" עם השקעה זניחה. אגב, חשוב להבהיר משהו חשוב. השווי של החברה לא ירד ב-40%, הוא בעצם התרסק הרבה יותר. השווי של פעילות החברה - דגש על פעילות החברה בהנפקה היה 130 מיליון שקל (שווי פעילות בלי קשר למזומנים בחברה). השווי כעת 75 מיליון שקל, אבל יש מזומנים בקופה. בנטרול המזומנים השווי 35 מיליון שקל. יש כאן נפילה של 70% בשווי הפעילות. התרסקות. המשמעות אגב, שאדון רז רודיטי קנה מניות בשליש מחיר אחרי חודשיים.

הרכישה האחרונה הייתה יכולה להיות הבעת אמון, ואולי היא כזו, אבל הסכום נמוך ואיפה הוא היה כל הדרך למטה. עכשיו באים?

מבדיקת ביזפורטל עולה שדווקא הציבור היה הקונה הדומיננטי בגל העליות של ספטמבר, בעוד המוסדיים שמימנו את ההנפקה החלו למכור בהדרגה. אותם משקיעים קטנים שבנו על ההייפ והאמינו להבטחות “ללמידה מהעבר” נותרו תקועים עם מניות שרחוקות ביותר מ-50% ממחיר הרכישה, וצריכים עלייה של 100% במניה בשביל "חילוץ", בזמן שבעל השליטה מנצל את המומנטום השלילי כדי לאסוף מניות.

לצד הציבור שהקפיץ את המניה על ההייפ, גם לגופים המוסדיים לא חלק ב"אשמה". מי שהשתתפו בהנפקה מתוך אמונה שמדובר ב"מניה חמה" לשוק הישראלי, מצאו את עצמם כעת עם הפסד על הנייר או בלחץ למכור. משיחות עולה כי גוף שרכש בהנפקה ומחזיק במניה מוכר בשבועות האחרונים באופן מתודי, מה שמעמיק את הלחץ על השער, במיוחד לאור העובדה שמדובר במניה עם מחזור ממוצע קטן (במהלך אוקטובר המחזור הממוצע היה קטן מ-500 אלף שקל ביום). זה אולי נראה כמו מהלך טכני, אבל בפועל המשמעות היא שמי שהיה אמור לשמור על המשמעת המקצועית בעת השתתפות בהנפקה, נאלץ למכור בהפסד על חשבון החוסכים. במציאות של מחזורי מסחר נמוכים, גם מכירות בהיקף מתון מספיקות כדי לגרור את המניה מטה עוד כמה אחוזים בכל יום.

הנפקת הייפ שנעלם במהרה

ההנפקה של אקסונז’ ויז’ן בסוף אוגוסט לוותה באופטימיות וביקושים גבוהים, כשהיא הגיעה בדיוק בזמן שבו השוק התלהב מבינה מלאכותית ומהסקטור הביטחוני. החברה גייסה כ-40 מיליון שקל לפי שווי של כ-130 מיליון שקל לפני הכסף, והמניה זינקה בכ-40% בימים הראשונים למסחר. למרות ההייפ החברה הציגה גירעון בהון העצמי, הפסדים מצטברים והכנסות שנתיות של כ-16 מיליון שקל בלבד וכשהמציאות דפקה בדלת המניה נפלה. מי שנכנסו בהתלהבות בגל העליות, בעיקר המשקיעים הקטנים, ספגו ירידות חדות של כמעט 50%, בעוד שגם המוסדיים שהשתתפו בהנפקה נותרו עם הפסד על הנייר. מאחורי החברה עומדים שלושת היזמים מרייזורלאבס, רז רודיטי, עידו רוזנברג ומיכאל זולוטוב, שהבטיחו “ללמוד מהעבר”, אך בשוק נראה כי “עוד חוזר הניגון” (אחרי ההייפ, המשקיעים באקסונז' מופסדים בעשרות אחוזים).

ניר דוד בזק (שלומי יוסף)ניר דוד בזק (שלומי יוסף)

ברקליס: בזק המניה המועדפת בסקטור; מה מחירי היעד של מניות התקשורת?

ברקליס בהמלצות מכירה לסלקום ופרטנר ; מניית בזק מומלצת בזכות סיכוי הסרת ההפרדה המבנית - "בזק ממוצבת ככזאת שתרוויח מהמעבר לסיבים ול-5G"; האנליסטים מעניקים לה פוטנציאל עלייה של כ-14%
מנדי הניג |

אחרי יותר משני עשורים שבהם נדרשה חברת התקשורת לפעול תחת מגבלות של פיצול בין בזק, בזק בינלאומי, פלאפון ו-yes משרד התקשורת שוקל אם המודל הזה עדיין מוצדק בעידן שבו התחרות פתוחה ופריסת סיבים עוקפת את ה-90%. משרד התקשורת בדרך לביטול ההפרדה המבנית - בשורה גדולה לבזק ביטול ההפרדה הזאת יכול לאפשר לבזק לפעול כחברה מאוחדת, למזג את הפעילויות, להכיר בהפסדים הצבורים וליהנות מיתרון לגודל שיחזק את הרווחיות שלה.

בזק נמצאת כיום בעמדת כוח, היא מספקת את הסחורה גם בשטח וגם במספרים. היא נחשבת לאחת מ-12 החברות המובילות בעולם באיכות האינטרנט ואת זה אפשר לראות גם במחיר של המניה שמתחילת השנה טיפסה 35%, ב-12 החודשים האחרונים עשתה 52% והשווי שלה 18.3 מיליארד שקל עכשיו אבל האנילסטים של ברקליס חושבים שיש לה עוד הרבה לאן להגיע. החברה מחוברת כבר ל-85% ממשקי הבית בישראל עם סיבים אופטיים, ומציגה רווח שנתי של מעל 1.3 מיליארד שקל. המניה עלתה בכמעט פי שלושה מאז תקופת החוב הכבד שלפני שש שנים, וכיום שוויה מתקרב ל-17 מיליארד שקל. המנכ"ל דיבר איתנו בועידת התשתיות על ההתפתחויות בחברה ומה שבדרך - הדרך של ניר דוד לצמרת בזק ומה החזון להמשך.

האנליסטים טאבי רוזנר וכריס ריימר מעניקים למניה דירוג "משקל יתר" עם פוטנציאל עלייה של כ-14%, ומדגישים כי החברה ממוצבת ליהנות מהמעבר לסיבים ול-5G ומהשלמת מחזור ההשקעות הרב-שנתי שלה. לדבריהם, אם תוסר ההפרדה המבנית האפקט התפעולי עשוי להיות דרמטי עוד יותר.עוד הם אומרים ש"המתיחות הגיאופוליטית פחתה והנסיעות מתאוששות, מה שתומך בהתאושות בהכנסות הרומינג".

המחקר של בית ההשקעות מדגיש שני גורמים מרכזיים שעשויים לשנות את פני המגזר בטווח הקרוב: קונסולידציה אפשרית בענף בהובלת חברת Altice International (חברת האם של הוט), והסרה אפשרית של ההפרדות המבניות המוטלות על בזק.

בזק - המועדפת של ברקליס עם פוטנציאל עליה של 14%

ברקליס מדרגת את בזק כ-Overweight (משקל יתר) עם מחיר יעד של 7.5 שקלים למניה, לעומת מחיר של 6.56 שקלים נכון ליום 23 באוקטובר 2025 - פוטנציאל עליה של 14.3%. האנליסטים מסבירים: "בזק נותרה המניה המועדפת שלנו במרחב הסלולר הישראלי, שכן אנו רואים שהחברה ממוקמת בצורה הטובה ביותר ליהנות מהמעברים הכלל-ענפיים מנחושת לסיבים אופטיים, ומ-4G ל-5G".