מחשב
צילום: FREEPIK

Application Delivery - המדריך השלם

עולמות הייטק והתוכנה הם עולמות מגוונים למדי, כאשר כל אחד שמתעניין בהם נתקל לא פעם ולא פעמיים בביטויים Application Delivery או Load Balancing. למעשה, Application Delivery זהו שם כולל לקבוצת שירותים המושתתים על גבי רשת במטרה לייצר עבור יישומים נבחרים שעורכים בדבר שימוש זמינות גבוהה יותר, אבטחת מידע טובה יותר וכן גם האצה של הביצועים. אז כיצד Application Delivery מסייע לבעלי עסקים בתחום ההייטק, מדוע הדבר נחוץ ומה זה בכלל Load Balancing? בכתבה זו, החלטנו לעשות לכם סדר בכל הבלאגן ולרכז עבורכם בצורה נגישה את מרבית המידע החשוב בנושאים אלו.

נושאים בכתבה הייטק

FREEPIK

מה המטרה של Application Delivery?

מטרתו העיקרית של שירות Secure Application Delivery  היא לסייע למרכזי נתונים להאיץ את מוכנות השוק של האפליקציות השונות שעורכות באותו שירות שימוש, כאשר בין היתר הדבר מסייע לקבוצות שונות לפתור בעיות תוכנה בצורה מהירה יותר תוך כדי סיפוק של חווית משתמש טובה יותר.

מה זה Load Balancing?

שירות מסוג Load Balancing או בשמו בעברית, איזון עומסים הוא שירות שמטרתו העיקרית היא בהתאם לשמו, לאזן את עומסי העבודה אצל החברות השונות, כך שיהיה ניתן לעמוד בעומס שגדל יחד עם תפוקת העבודה. שירות זה יכול לסייע גם להתמודד עם מצבים שונים בהם המערכת של ארגון אשר עורך בו שימוש היא כבר עמוסה מדי על מנת להתמודד עם גידול חד בקצב העבודה, כאשר אותו שירות יכול להיות פיזי לחלוטין או לסירוגין, וירטואלי, אם כי ראוי לציין שבדרך כלל, שירות Load Balancing קיים בענן.

יתרונות של Application Delivery

• שיפור באבטחה - בין כל היתרונות המרובים אשר שימוש בשירות מסוג Application Delivery מביא איתו לשולחן, ניתן למנות גם שיפור אדיר באבטחה ובפרט באבטחת המידע שכן, שירות אספקת יישומים מביא איתו יכולת אבטחה משופרת וכן גם שיפור של אמינות האפליקציה.

• האצה של תהליכים - שימוש בשירות אספקת יישומים מסייע גם להאיץ את מוכנות השוק של האפליקציה, כך שמפתחיה יהיו מוכנים להנפקה בהקדם האפשרי על מנת שיוכלו להציג אל הקהל הרחב את המוצר שעבורו הם הקדישו מספר שנים מחייהם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.