האם קידום אורגני הוא תלוי טכנולוגיה?

קידום אתרים אורגני הוא תחום שנמצא איתנו כבר הרבה מאוד שנים בתוך המציאות הדיגיטלית המתפתחת והדינמית, כאשר בדיוק כמו שמנועי חיפוש ושאר פלטפורמות אינטרנטיות התפתחו בצורה אדירה, כך גם תחום קידום האתרים השתנה, התפתח והפך מורכב יותר. אך האם התחום היום הגיע למצב בו הוא תלוי לגמרי בטכנולוגיות ובכלים טכנולוגיים כדי להשיג תוצאות? על כך נסביר היום.

תוכן בחסות |

מדובר על קידום אתרי אינטרנט, אז כמובן שיש תלות טכנולוגית

ראשית כל, יש להדגיש כי מכיוון שאנחנו עוסקים כאן בתחום של קידום אתרי אינטרנט במנוע החיפוש של גוגל בפרט ובמרחב הדיגיטלי-אינטרנטי בכלל, אז כמובן שיש כאן תלות אינהרנטית בטכנולוגיות. כי הרי כל האינטרנט מבוססת על תשתית טכנולוגית, שאמנם היום נראית לנו מובנית מאליה וכחלק אינטגראלי מהעולם האמיתי, אך מדובר קודם כל על טכנולוגיה מתקדמת שכל הזמן מתפתחת ומשתכללת.

אך זוהי הסתכלות רחבה וממבט הציפור על השאלה האם קידום אורגני הפך תלוי טכנולוגיה לגמרי כיום. אם יורדים לרזולוציות יותר עמוקות וגדולות, מתחילים לראות יותר פרטים, כאשר השאלה היא עד כמה פרקטיקות ישנות ומעשיות של קידום אורגני בגוגל הפכו לא רלוונטיות ועד כמה התחום מחייב התבססות מהותית על כלים טכנולוגיים מורכבים להשגת תוצאות.

כדי להשיג תוצאות ב-SEO, צריך להשתמש בכלים ייעודיים

התשובה הקצרה לשאלה המובילה של מאמר זה היא שכן, היום קידום אתרים אורגני בגוגל הפך לתחום התלוי במובנים רבים בטכנולוגיה ובכלים ייעודיים ליישום מהלכים שונים בתוך אסטרטגיית SEO שלמה. אם בעבר, אפשר היה להביא אתר למיקומים גבוהים בחיפושי גוגל רלוונטיים דרך יצירת המון קישורים מאינספור אתרים שונים, דחיסת מילות מפתח בתכנים באתר וביצוע שינויים מינוריים במבנה ובקוד האתר, היום המציאות מורכבת ומפותחת יותר – וטוב שכך כי זה שיפר את האינטרנט ואת חוויית המשתמש של הגולשים.

הלכה למעשה, היום אי אפשר לייצר תוצאות טובות וברות קיימא מתהליכי קידום אורגני ללא שימוש בכלים ותוכנות עזר הייעודיות לתעשיית ה-SEO והשיווק הדיגיטלי. בין היתר כי התחום הפך להיות הרבה יותר מבוסס ניטור וניתוח כמויות גדולות של נתונים ומנוע החיפוש עצמו הפך למתקדם מאוד טכנולוגית, מה שמצריך סיוע טכנולוגי כדי לקדם את האתר שלכם במסגרת אותו אלגוריתם של גוגל.

בין אם מדובר על כלים טכנולוגיים שגוגל בעצמה מספקת לבעלי ומנהלי אתרים ובין אם מדובר על כלים המפותחים ע"י חברות טכנולוגיות המכוונות לשוק מקדמי האתרים והמשווקים הדיגיטליים, יש היום היצע אדיר ומאוד עוצמתי של כלים המאפשרים תהליכי עבודה יעילים, מהירים וזולים יותר וגם מאפשרים למקדמי אתרים לספק תוצאות בתוך מציאות טכנולוגית מאוד מתקדמת ומורכבת.

ההתבססות המסיבית הזו על טכנולוגיות קידום אתרים, היא אבולוציה טבעית וטובה של התחום כולו, גם כי היא מקדמת אותו ליכולות טובות יותר וביצועים איכותיים ועדכניים יותר וגם כי אותן טכנולוגיות מנגישות את הקידום האורגני גם לאתרים קטנים יותר עם תקציב שיווק מוגבלים. על הדרך, כלי SEO גם עוזרים למקצוענים בתחום לשפר את המרחב האינטרנטי ואת חוויית המשתמש ולספק ערך רב יותר לכלל הגולשים, בצורה זו מקדמי אתרים פועלים לצד ויחד עם גוגל ולא בניסיון "לנצח" את ענקית החיפוש והפרסום.

טכנולוגיות קידום אורגני מפשטות תהליכים, חוסכות המון עבודה ידנית לא יעילה ויקרה, מייעלות ניתוחי נתונים ומקדמות אופטימיזציה טובה וחכמה יותר.

 

כלים טכנולוגיים לקידום אורגני ששווה להכיר

את טכנולוגיות ה-SEO ניתן באופן כללי לחלק לשתי קטגוריות (אפשר לבצע עוד חלוקות, אך אנו נתמקד בזו בלבד כאן), כלים המפותחים ומסופקים ע"י גוגל עצמה וכלים מטעם חברות טכנולוגיה אחרות. אלו כמה כלים טכנולוגיות וכלי SEO ששווה להכיר, כלים מאוד עוצמתיים ופופולאריים.

Google Search Console: כלי חינמי מבית גוגל, חזק ויעיל מאוד. מאפשר לעקוב אחר ביצועי אתרים בתוצאות החיפוש.

גוגל אנליטיקס: כלי רב עוצמה שמותקן ברוב מוחלט של האתרים ומאפשר לראות המון נתונים וסטטיסטיקות לגבי ביצועי האתר ומאפיינים לגבי תנועת הגולשים אליו.

גוגל טרנדס: מידע וסטטיסטיקות לגבי מילות מפתח וגם טרנדים רלוונטיים לתחומים ומילות מפתח.

PageSpeed Insights:  כלי של גוגל המוקדש לניתוח מהירות דפי האתר שלכם, פקטור חשוב מאוד לקידום ודירוג אתרים בגוגל, כולל תובנות איך לשפר את מהירות האתר. מומלץ להשתמש גם בכלים חיצוניים נוספים לניתוח נושא מהותי זה.

Screaming Frog: אחד מכלי ה-SEO הכי חזקים ונחשבים בתעשייה, הכלי זוחל בכל האתר (כמו גוגל) ומספק ניתוח מאוד מעמיק ושימושי לגבי ביצועי האתר והיבטים המצריכים שיפור.

 Ahrefs : אחד מכלי הקידום האורגני המומלצים ביותר, זחלן אתרים המבצע ביקורת מקיפה ורב שכבתית של האתר, לאיתור נקודות המצריכות שיפור או אופטימיזציה לגוגל.

CopyScapeכלי פשוט המאפשר לבדוק האם באתר שלכם יש תכנים משוכפלים/מועתקים, אשר מופיעים בעוד מקומות ברשת, מה שיכול להוביל לענישה מצד גוגל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אביטל אופק. צילום: מיכה לובטוןאביטל אופק. צילום: מיכה לובטון

רכש מרשים לקבוצת דלקל: אביטל אופק מנהל פעילות דוראל ישראל עובר לנהל את חטיבת האנרגיה המתחדשת

בעוד הביקוש לחשמל ירוק מזנק וגם המדינה מציבה יעדים שאפתניים לשנים הקרובות, קבוצת דלקל מגייסת את אביטל אופק, זוכה פרס איש השנה בכלכלה הירוקה. עם ניסיון מוכח בפרויקטים פורצי דרך, הוא צפוי להוביל את הקבוצה קדימה באחד התחומים הצומחים בשוק המקומי והעולמי



נושאים בכתבה חשמל ירוק

בשנים האחרונות עולם הגגות הסולאריים צובר תאוצה משמעותית, בעיקר בזכות השיפור המתמשך באיכות החומרים ובטכנולוגיות ההתקנה, שמאפשרים לייצר על כל גג כמות גדולה בהרבה של מגהוואטים לעומת העבר. 

כדי לסבר את האוזן, בין שנת 2023 לשנת 2024 בלבד נרשמה קפיצה של יותר מ-25% בתפוקה. הנתון הזה הוא חלק מהמגמה הגלובלית, כאשר גם משרד האנרגיה הציב לעצמו יעד שאפתני, להוסיף עד שנת 2030 עוד כ-100 אלף גגות סולאריים בישראל. 

המהלך המדובר של דלקל

על רקע זה, קבוצת דלקל ביצעה מהלך שנחשב לדרמטי בשוק האנרגיה, כאשר גייסה לשורותיה את אביטל אופק, מי שזכה בשנה שעברה בתואר איש השנה בכלכלה הירוקה. אופק, מהשמות הבולטים בתחום האנרגיה המתחדשת, נחשב לדמות שהובילה פרויקטים חדשניים לשילוב אנרגיה סולארית בשדות חקלאיים וכל זה מבלי לפגוע בגידולים ואף לתרום לשיפור שלהם.

עבור דלקל, שמזה למעלה מ-25 שנה פועלת בענף האנרגיה הישראלי, מדובר בחיזוק משמעותי. הקבוצה שנמצאת בבעלות של יניב כהן ויונתן חי, עוסקת במגוון תחומים ובהם מימון חוץ בנקאי, גז, נדל"ן מניב, אנרגיה ירוקה ודלקים, וכיום היא מספקת שירות לכ-50 אלף לקוחות עסקיים ופרטיים ברחבי הארץ.

חטיבת המימון של החברה באה לידי ביטוי בדמות הענקת מימון חוץ-בנקאי ללקוחות החברה, דבר שמאפשר לה להקים פרויקטים רבים ומורכבים מבלי להיות תלויה בגורמים  מימון חיצוניים.