דרכים לשיפור הרווחיות בסטארטאפים
סטארטאפים רבים משקיעים את מיטב משאביהם במטרה לקדם מכירות ולשפר את הרווחיות. יחד עם זאת רבים מופתעים לגלות שגם לדאטה העסקית וליכולות התחקור של צוותי העבודה יש השפעה נרחבת על שורת הרווח. כיצד ניתן לשפר את הרווחיות בסטארטאפים באמצעות דאטה מנותחת היטב? הנה כמה דוגמאות מעשיות מטעם חברת BI העוסקת בתחום.
תמחור מבוסס דאטה
עסקים נוטים להעריך שהלקוח הסופי רגיש למחיר. יחד עם זאת הסקרים מלמדים אחרת, שכן רק 4% מהרוכשים מציבים את המחיר בראש סדר העדיפויות ומתוכם 20% יקבלו את ההחלטה על בסיס המחיר הנמוך ביותר. כאשר מדובר על מוצרי סטארטאפ, המחיר הוא מרכיב חשוב אך פעמים רבות מחיר נמוך מדי עלול להוות מכשול ויש בכוחו לפגוע במחזורי הרווחיות. כיום ניתן באמצעות מערכות BI לנתח מידע אודות הלקוחות, דרישותיהם, העדפותיהם, הרגלי הצריכה שלהם והתנהגותם ולבצע על סמך זה תמחור מבוסס דאטה, המאפשר מחד לענות על צרכי הלקוחות ומאידך לקבוע מחיר אשר משכלל את עלויות הייצור, התפעול והשיווק ומשפר את רמת הרווחיות.
שיפור ההצעות העסקיות והגדלת הערך ללקוח
להצעות שיווקיות בהתאמה אישית יש ערך רב בעידן בו ההיצע עולה על הביקוש. הלקוחות מוצפים במידע פרסומי, מבצע רודף מבצע והבידול הולך ומצטמצם, רק היכולת להפיק הצעה עסקית מותאמת אישית היא זאת שתכריע את הכף. כיום ניתן באמצעות ניתוח נתונים להבין איך ניתן לחסוך בעלויות המוצר על ידי הסרת מאפיינים שאינם נמצאים בשימוש והגדלת מאפיינים עם ביקוש גבוה. ניתן אף לנתח את אופן צריכת השירות / המוצר בהתאם למאפייני הלקוחות ולהציע עבור כל אחד מהסגמנטים מוצרים או שירותים המותאמים למאפייני השימוש שלהם. זאת ניתן כמובן לעשות באמצעות יישום מערכת BI עם מנוע אסוציאטיבי המציג לא רק את המידע שלגביו נשאלה השאלה העסקית אלא גם את המידע המקושר אליו החושף נתונים נוספים, שמסייעים בקידום החקירה העסקית.
הוצאות תקורה, מלאי, ניהול שוטף
אין ספק שמגפת הקורונה והסנקציות הנלוות אליה הביאו לכך שחברות רבות חצו את הקווים והחלו לדרוש מאנשיהם לעבוד מהבית. החל מחברות ענק כמו "גוגל" ועד סטארטאפים קטנים בראשית דרכם. חיסכון בהוצאות התקורה כמו שכירות, ריהוט משרדי, חשמל, מים וארנונה בגין אחזקת משרד, משפיע משמעותית על שורת הרווח. יחד עם זאת קיימת דרך נוספת להביא לחיסכון בהוצאות באמצעות דאטה שמנתח את אופן ניהול המלאי, תהליכי הייצור והתקשורת בין המחלקות השונות.
- שירות לקוחות אנושי: המפתח לבניית נאמנות לקוחות
- סיילספורס מכה את הצפי: רווח של 0.84 דולר למניה; עולה 4% באפטר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנה דוגמה לתהליך עסקי הממחיש את הנושא
צילום: Pixabayאיך לבחור חבילת ביטוח שמתאימה בדיוק לסוג הנסיעה שלכם
חשוב להתאים את הפוליסה לסוג הנסיעה, להשוות הצעות ולבדוק היטב את התנאים כדי להבטיח שחופשת החלומות לא תיהרס בגלל הפתעות לא צפויות
תכנון חופשה הוא תהליך מרגש לכל הדעות. כשאנו חושבים על הצעד הזה, הדברים הראשונים שקופצים לנו לראש הם הזמנת הטיסות והמלון. עם זאת, יש מרכיב נוסף וחשוב לא פחות שיכול במידה רבה לקבוע את כל החוויה בחופשה – ביטוח הנסיעות.
רבים דוחים החלטה זו לרגע האחרון או פשוט בוחרים בפוליסה הזולה ביותר. מעטים טורחים לבדוק עד כמה הפוליסה מתאימה לצרכים האישיים שלהם. בחירה כזו עלולה להוביל להפתעות לא נעימות במקרה חירום. בעידן שבו אפשר למצוא מידע מקיף אודות ביטוח נסיעות לחו"ל, אין סיבה להמר על הבריאות או על הרכוש שלנו.
להלן סקירה קצרה של מס' קריטריונים שצריך לקחת בחשבון בבחירת פוליסה נכונה.
סוג הנסיעה קובע את סוג הביטוח
הצעד הראשון בתהליך בחירת הביטוח הוא מיפוי צרכים. לשם כך, נצטרך להבין מהי מטרת הנסיעה:
לחופשה משפחתית נדרשת פוליסה רחבה שתכסה מצבים רפואיים, ביטול טיסה ואובדן כבודה.
לטיול תרמילאים כדאי לכלול כיסוי מורחב לאירועי ספורט אתגרי ותאונות.
לנסיעת עסקים חשוב לשלב כיסוי למכשירים אלקטרוניים יקרים כמו מחשב נייד או טלפון.
לטיול אתגרי חובה לוודא שהפוליסה כוללת ספורט אתגרי, טיפוס, צלילה או סקי.
- מקס מציעה ביטוח נסיעות חדש לתרמילאים
- ביטוח נסיעות לחו"ל: טעויות נפוצות של מטיילים ישראלים - ואיך להימנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התאמת הביטוח לאופי הנסיעה היא הצעד הראשון למניעת הפתעות.
כמה מונחים שכדאי להכיר
רגע לפני שבוחרים פוליסה, חשוב להכיר את הטרמינולוגיה שנפגוש בדרך. חברות הביטוח מציעות פוליסות עם מושגים שלעיתים נשמעים מורכבים. ככל שנרכוש מידע מקיף אודות ביטוח נסיעות לחו"ל , נוכל לקבל החלטות מושכלות יותר.
