דרכים לשיפור הרווחיות בסטארטאפים
סטארטאפים רבים משקיעים את מיטב משאביהם במטרה לקדם מכירות ולשפר את הרווחיות. יחד עם זאת רבים מופתעים לגלות שגם לדאטה העסקית וליכולות התחקור של צוותי העבודה יש השפעה נרחבת על שורת הרווח. כיצד ניתן לשפר את הרווחיות בסטארטאפים באמצעות דאטה מנותחת היטב? הנה כמה דוגמאות מעשיות מטעם חברת BI העוסקת בתחום.
תמחור מבוסס דאטה
עסקים נוטים להעריך שהלקוח הסופי רגיש למחיר. יחד עם זאת הסקרים מלמדים אחרת, שכן רק 4% מהרוכשים מציבים את המחיר בראש סדר העדיפויות ומתוכם 20% יקבלו את ההחלטה על בסיס המחיר הנמוך ביותר. כאשר מדובר על מוצרי סטארטאפ, המחיר הוא מרכיב חשוב אך פעמים רבות מחיר נמוך מדי עלול להוות מכשול ויש בכוחו לפגוע במחזורי הרווחיות. כיום ניתן באמצעות מערכות BI לנתח מידע אודות הלקוחות, דרישותיהם, העדפותיהם, הרגלי הצריכה שלהם והתנהגותם ולבצע על סמך זה תמחור מבוסס דאטה, המאפשר מחד לענות על צרכי הלקוחות ומאידך לקבוע מחיר אשר משכלל את עלויות הייצור, התפעול והשיווק ומשפר את רמת הרווחיות.
שיפור ההצעות העסקיות והגדלת הערך ללקוח
להצעות שיווקיות בהתאמה אישית יש ערך רב בעידן בו ההיצע עולה על הביקוש. הלקוחות מוצפים במידע פרסומי, מבצע רודף מבצע והבידול הולך ומצטמצם, רק היכולת להפיק הצעה עסקית מותאמת אישית היא זאת שתכריע את הכף. כיום ניתן באמצעות ניתוח נתונים להבין איך ניתן לחסוך בעלויות המוצר על ידי הסרת מאפיינים שאינם נמצאים בשימוש והגדלת מאפיינים עם ביקוש גבוה. ניתן אף לנתח את אופן צריכת השירות / המוצר בהתאם למאפייני הלקוחות ולהציע עבור כל אחד מהסגמנטים מוצרים או שירותים המותאמים למאפייני השימוש שלהם. זאת ניתן כמובן לעשות באמצעות יישום מערכת BI עם מנוע אסוציאטיבי המציג לא רק את המידע שלגביו נשאלה השאלה העסקית אלא גם את המידע המקושר אליו החושף נתונים נוספים, שמסייעים בקידום החקירה העסקית.
הוצאות תקורה, מלאי, ניהול שוטף
אין ספק שמגפת הקורונה והסנקציות הנלוות אליה הביאו לכך שחברות רבות חצו את הקווים והחלו לדרוש מאנשיהם לעבוד מהבית. החל מחברות ענק כמו "גוגל" ועד סטארטאפים קטנים בראשית דרכם. חיסכון בהוצאות התקורה כמו שכירות, ריהוט משרדי, חשמל, מים וארנונה בגין אחזקת משרד, משפיע משמעותית על שורת הרווח. יחד עם זאת קיימת דרך נוספת להביא לחיסכון בהוצאות באמצעות דאטה שמנתח את אופן ניהול המלאי, תהליכי הייצור והתקשורת בין המחלקות השונות.
- שירות לקוחות אנושי: המפתח לבניית נאמנות לקוחות
- סיילספורס מכה את הצפי: רווח של 0.84 דולר למניה; עולה 4% באפטר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנה דוגמה לתהליך עסקי הממחיש את הנושא
תביעה קבוצתית נגד אלעד הדר נמחקה בבית המשפט
בדיון שנערך בבית משפט השלום בת"א בתחילת החודש, נדחתה התביעה הקבוצתית שהוגשה על ידי עורכי הדין אהב כהן ואור גביש נגד אלעד הדר וחברת "סקסס" ונפסקו לנתבעים פיצויים בסכום נכבד.
קרדיט התמונות: אלעד הדר
טענות התובעים
לקראת סוף שנת 2021, 11 לקוחות לשעבר של חברת ייעוץ העסקי "סקסס" הגישו תביעה משותפת נגד החברה ונגד אלעד הדר בטענה שונות שהחברה מתנערת ממילוי תפקידה המלא כחברת ייעוץ עסקי ועושה זו בדרכים לא דרכים. התביעה הוגשה על ידי עורכי הדין אהב כהן ואור גביש אשר איגדו מספר אנשים לצורך קבלת פיצויים בסך 500 אלף שקל.
כתב התביעה היה ארוך ונעשה כל ניסיון להראות שחברת "סקסס" פעלה לא כראוי תוך כדי במהלך התביעה הושמעו מקבץ טענות מופרכות, שקריות ולא קשורות נגד אלעד הדר וחברת "סקסס" שנועדו להסתיר את מטרת התביעה האמיתית, התברר מהר מאד שמתוך ה-11 תובעים כביכול רובם נתבעים שהיו חייבים כסף לאלעד הדר וחברת "סקסס ייעוץ עסקי" בגין שירות שקיבלו ולא שילמו עליו לא זאת ועוד שהיה כבר דיון שדן בניסיון ההתחמקות שלהם לשלם ובית המשפט פסק שהצד עם חברת סקסס ופסק שעליהם לשלם ואילו חלק אחר של הנתבעים הם קובץ בעלי עסקים שחל בעסק שלהם שיפור משמעותי בהכנסות וברווחים ובמקום לשמוח ולשלם את העמלה על הצמיחה ניסו לחמוק ולא לשלם את העמלה, בחלקם מדובר אף בצמיחה של מיליונים, אך במקום לשבח את החברה ולשלם את העמלה הם בחרו לנסות להתחמק מהתשלום וכאשר נתבעו חשבו שאם יזמו תביעה כקבוצתית כנגד סקסס ואלעד הד יוכלו לחמוק מלשלם את העמלה שהוסכם עליה.
גלגלי הצדק טוחנים אמנם לאט אבל כבר בדיון הראשון בבית המשפט נזף בעורך הדין אהב כהן שאמור לדעת מתוקף עיסוקו שהחוק מגדיר "מעשה בית דין" כנושא שבין המשפט כבר דן בוא ופסק בו, בנושא שכזה לא ניתן להגיש תביעה נוספת ולא ניתן לדון בו שנית ולכן כבר בדיון המקדמי נמחקו 5 מתוך 11. ככל הנראה אותם נתבעים צורפו כדי לתת נפח כוזב לכמות הלקוחות בתביעה. חרף עובדה זו הם הוטעו ושוכנעו ע"י עורכי דינם לשלם אלפי שקלים כל אחד כדי להגיש תביעה נוספת. מכאן התיק המשיך עם 6 תובעים והשופט נתן להם זמן ראוי לארגן ולהגיש מחדש את טענותיהם לאחר שכמעט חצי מהם התגלו כבר בדיון הראשון כחסרות שחר.
התיק נמחק ונפסקו לטובת אלעד הדר וסקסס פיצויים בסכום נכבד
לאחר כשנה ואינספור חלופות של מאות עמודים בין הצדדים שבהן נחשפו אט אט העובדות האמיתיות, החליט השופט שלא רק לדחות את תביעה ולמחוק לחלוטין את התיק נגד אלעד הדר וחברת "סקסס", אלא גם לפסוק תשלום פיצויים בסכום נכבד לנתבעים.
צילום: Pexelsלמה שיער מתולתל צריך הרבה לחות? הסוד למראה רך, מבריק ומלא חיים
עבור בעלות התלתלים, הלחות היא מרכיב קטן שעושה הבדל גדול. איך היא משפיעה על מראה התלתלים וכיצד תבחרו את הטיפול הנכון לשיער שלכן
שיער מתולתל הוא עולם בפני עצמו כיוון שהוא מלא תנועה, אופי ונוכחות. כל תלתל מתנהג אחרת, מגיב אחרת ומשדר תחושה שונה. שיער כזה אומנם מושך תשומת לב בקלות, אך גם דורש הבנה והקשבה.
הסוד לשמירה על מראה רענן ובריא נמצא בלחות, לא בהכרח כשלב נוסף בשגרת הטיפוח, אלא כבסיס שמגדיר את בריאות השיער מבפנים ומבחוץ. הלחות בשיער היא המרכיב שמאפשר לו להיות גמיש, רך ונעים למגע. היא זו שמונעת ממנו להתייבש, להתכווץ או לאבד את צורתו.
עבור מי שמתולתלת, מדובר במרכיב קטן שעושה הבדל גדול משום שכל תלתל הוא מערכת עדינה המורכבת מסיב, שמן ומים שצריכים לפעול בהרמוניה מושלמת. כשהאיזון הזה נשמר, השיער נראה רענן, בריא וקל לעיצוב.
מבנה השיער המתולתל והקשר ללחות
שיער מתולתל מתאפיין במבנה גלי או ספירלי, שגורם לשמנים הטבעיים שמופרשים מהקרקפת להתפזר באופן פחות אחיד לאורך השערה. בשונה משיער חלק שבו השמנים מגיעים בקלות עד לקצוות, בתלתלים הדרך ארוכה ומפותלת יותר, ולכן קצוות השיער נותרות לרוב יבשות יותר.
- להרגיש את הלחות: המרקמים, הריחות והתחושות שעושים את שגרת הטיפוח להרבה יותר מהנה
- מותג הטיפוח האמריקאי Palmer’s מרחיב את פעילותו בישראל ומשיק ליין מוצרי טיפוח טבעיים לשיער
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חוסר הלחות הטבעית הזה הוא הגורם שיוצר את התחושה המחוספסת ואת המראה הפחות מוגדר. כאשר השיער מקבל את כמות הלחות הנכונה, הוא שומר על אלסטיות שמונעת שבירה, ומאפשרת לתלתלים להיראות רכים ומעוגלים במקום נוקשים או מקורזלים.
