דרכים לשיפור הרווחיות בסטארטאפים
סטארטאפים רבים משקיעים את מיטב משאביהם במטרה לקדם מכירות ולשפר את הרווחיות. יחד עם זאת רבים מופתעים לגלות שגם לדאטה העסקית וליכולות התחקור של צוותי העבודה יש השפעה נרחבת על שורת הרווח. כיצד ניתן לשפר את הרווחיות בסטארטאפים באמצעות דאטה מנותחת היטב? הנה כמה דוגמאות מעשיות מטעם חברת BI העוסקת בתחום.
תמחור מבוסס דאטה
עסקים נוטים להעריך שהלקוח הסופי רגיש למחיר. יחד עם זאת הסקרים מלמדים אחרת, שכן רק 4% מהרוכשים מציבים את המחיר בראש סדר העדיפויות ומתוכם 20% יקבלו את ההחלטה על בסיס המחיר הנמוך ביותר. כאשר מדובר על מוצרי סטארטאפ, המחיר הוא מרכיב חשוב אך פעמים רבות מחיר נמוך מדי עלול להוות מכשול ויש בכוחו לפגוע במחזורי הרווחיות. כיום ניתן באמצעות מערכות BI לנתח מידע אודות הלקוחות, דרישותיהם, העדפותיהם, הרגלי הצריכה שלהם והתנהגותם ולבצע על סמך זה תמחור מבוסס דאטה, המאפשר מחד לענות על צרכי הלקוחות ומאידך לקבוע מחיר אשר משכלל את עלויות הייצור, התפעול והשיווק ומשפר את רמת הרווחיות.
שיפור ההצעות העסקיות והגדלת הערך ללקוח
להצעות שיווקיות בהתאמה אישית יש ערך רב בעידן בו ההיצע עולה על הביקוש. הלקוחות מוצפים במידע פרסומי, מבצע רודף מבצע והבידול הולך ומצטמצם, רק היכולת להפיק הצעה עסקית מותאמת אישית היא זאת שתכריע את הכף. כיום ניתן באמצעות ניתוח נתונים להבין איך ניתן לחסוך בעלויות המוצר על ידי הסרת מאפיינים שאינם נמצאים בשימוש והגדלת מאפיינים עם ביקוש גבוה. ניתן אף לנתח את אופן צריכת השירות / המוצר בהתאם למאפייני הלקוחות ולהציע עבור כל אחד מהסגמנטים מוצרים או שירותים המותאמים למאפייני השימוש שלהם. זאת ניתן כמובן לעשות באמצעות יישום מערכת BI עם מנוע אסוציאטיבי המציג לא רק את המידע שלגביו נשאלה השאלה העסקית אלא גם את המידע המקושר אליו החושף נתונים נוספים, שמסייעים בקידום החקירה העסקית.
הוצאות תקורה, מלאי, ניהול שוטף
אין ספק שמגפת הקורונה והסנקציות הנלוות אליה הביאו לכך שחברות רבות חצו את הקווים והחלו לדרוש מאנשיהם לעבוד מהבית. החל מחברות ענק כמו "גוגל" ועד סטארטאפים קטנים בראשית דרכם. חיסכון בהוצאות התקורה כמו שכירות, ריהוט משרדי, חשמל, מים וארנונה בגין אחזקת משרד, משפיע משמעותית על שורת הרווח. יחד עם זאת קיימת דרך נוספת להביא לחיסכון בהוצאות באמצעות דאטה שמנתח את אופן ניהול המלאי, תהליכי הייצור והתקשורת בין המחלקות השונות.
- שירות לקוחות אנושי: המפתח לבניית נאמנות לקוחות
- סיילספורס מכה את הצפי: רווח של 0.84 דולר למניה; עולה 4% באפטר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנה דוגמה לתהליך עסקי הממחיש את הנושא

העתיד של התקשורת החזותית: יצירה, AI והחיבור לחברה ולכלכלה המודרנית
תחום התקשורת החזותית מהווה כיום לא רק קרש קפיצה לקריירה יצירתית, אלא גם בסיס לצמיחה כלכלית, חדשנות עסקית והשפעה חברתית עמוקה
העידן הדיגיטלי מגדיר מחדש את הדרך בה אנו יוצרים, צורכים ומבינים תקשורת חזותית. טכנולוגיות כמו Midjourney,
DALL·E ו-Adobe Firefly הפכו את עולם היצירה לנגיש, מהיר וזול יותר – וכלי העבודה הללו משנים לא רק את תהליך היצירה אלא גם את מבנה השוק כולו.
בזכות הבינה המלאכותית, מעצבים ויזמים
צעירים יכולים להפיק תוצרים שבעבר דרשו תקציבים גבוהים וצוותים שלמים. כך נוצרה דמוקרטיזציה של היצירה החזותית – מגמה שמניעה קדימה את הכלכלה היצירתית ומציבה את התחום בחזית החדשנות העסקית.
חיזוק היצירתיות בעידן הדיגיטלי
ה-AI אינו מחליף את היוצר האנושי – הוא מרחיב את גבולותיו. הטכנולוגיה מאפשרת למעצבים להתמקד בחלקים הרעיוניים והאמנותיים של התהליך, בזמן שהמערכות הדיגיטליות
מבצעות ניסויים, מציעות וריאציות ומקצרות את הדרך בין רעיון לביצוע.
כתוצאה מכך, עולה פריון העבודה היצירתית, נוצרים תפקידים חדשים בתחומי ניהול קריאייטיב, עיצוב חכם וניתוח תוכן חזותי, והמשק כולו נהנה מגל של חדשנות ויזמית שמזין את תחומי השיווק, הפרסום והמדיה.
ההשפעה החברתית והכלכלית של התקשורת החזותית
היצירה החזותית בעידן ה-AI אינה רק אמנות – היא כלי חברתי וכלכלי.
מותגים, ארגונים ומוסדות ציבוריים משתמשים היום בתוכן ויזואלי כדי להשפיע על דעת קהל, לבנות זהות תרבותית ולחזק נוכחות דיגיטלית.
הביקוש למעצבים שמבינים גם טכנולוגיה וגם שפה חברתית הולך וגדל, וההשפעה מורגשת היטב בשוק העבודה. לפי הערכות עדכניות, מגזר הקריאייטיב
הדיגיטלי הוא אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים בכלכלה הגלובלית – וגם בישראל.
שילוב חינוך וטכנולוגיה
בתי
ספר לאמנות ותקשורת חזותית שמבינים את המהפכה הזו, ובראשם מוסררה, מעניקים לתלמידים כלים להתנסות מעשית בעבודה עם בינה מלאכותית ותוכנות מתקדמות, לצד פיתוח חשיבה ביקורתית ואחריות חברתית.
הסטודנטים לומדים כיצד להשתמש בטכנולוגיה באופן יצירתי ואתי, לנהל פרויקטים
רב-תחומיים ולהבין כיצד עיצוב חזותי משפיע על תרבות, כלכלה ותודעה ציבורית.
- מייסד סיטאדל: ״בהשקעות צריכים אינטואציה; ה-AI נכשל בזה״
- "מסלול לימודים בלי בינה מלאכותית זה פשע נגד הסטודנטים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יתרונות הלימודים במוסדות מובילים
לימודי תקשורת חזותית במוסררה מעניקים לתלמידים יתרון ממשי בעולם העבודה: