בניית אתרים
צילום: shutterstock

החשיבות של אתר אינטרנט מושקע וחוויתי בעידן הדיגיטלי

תוכן בחסות |

כולם כבר יודעים שכשבעל עסק מספק חוויית שירות מדהימה ללקוחותיו, הוא מייצר לעצמו יתרון תחרותי משמעותי על פני מתחריו. חוויית שירות איכותית היא ערך כלכלי ואסטרטגי שלרוב קשה לכמת ולתת נתונים מדויקים על איזה "קסם" נעשה שם בדיוק - אם זה בחיוך, בזריקת הערה מצחיקה לאוויר או דווקא להיפך - הצגת מקצועיות וחזות סמכותית שנותנת תחושת ביטחון ברורה. כשהשירות נעשה פנים מול פנים, כל זה נעשה הרבה יותר קל ופשוט. לקשר האנושי יש את היתרונות הברורים והידועים שלו.

אבל דווקא היום, בעידן הדיגיטלי הקר והמנוכר, שבו כל אדם הוא לעצמו, למסכיו ולמסכותיו, הדרישה לאנושיות וחוויית שירות מצוינת לא פחתה, אלא להיפך, גם אם לא במודע. החסך המשמעותי בקשר האנושי בחיי היום יום שלנו וחוסר הציפייה שלנו לאנושיות יצרה הזדמנות ייחודית לעסקים להתעלות מעל המצב הקיים ולהפתיע את לקוחותיהם בתחושה שלא ציפו לה, ועל הדרך לחזק את התדמית המיתוגית ולייצר נאמנות ומעורבות רגשית גבוהה יותר בלקוחותיהם.

כמעט אנושי - יצירת נוכחות דיגיטלית נגישה

בטח תסכימו שהדרך הראשונה להצלחה בעידן הדיגיטלי, היא לייצר נוכחות וירטואלית דרך פתיחת עמודים עסקיים ברשתות החברתיות ובניית אתרים. הרי אם אתה לא שם, אתה לא קיים - אבל זה בהחלט כבר לא מספיק. אם המוצר הדיגיטלי שלכם לא ייתן מענה הולם, נוח, קל ושמיש ללקוחות ולמשתמשים, ולא ייענה על הצרכים והרצונות שלהם, הם לא יחזרו להשתמש בו וגרוע מזה – ימצאו את הדרך כבר לגרום גם לאחרים לא לרצות להשתמש בשירותכם.

בשנת 2018 חברת PwC ערכה מחקר ומצאה כי 32% מהמשתמשים שחוו חווית משתמש שלילית לא חזרו יותר למוצר הדיגיטלי עצמו ולא היו מעוניינים לשמוע יותר על המותג ונטשו אותו לחלוטין (!).

אז איך עושים את זה? איך מייצרים חוויית שירות מדהימה דרך מוצר דיגיטלי, כשההתממשקות היחידה עם הלקוח היא בנגיעה במסך הסמארטפון או המקלדת שלו? בארבע אותיות או בשתי מילים: UI/UX, או בשפה מדוברת - User Interface / User Experience.

ממשק משתמשים וחווית משתמש

במקרים רבים, ממשק משתמש (UI) שמעוצב ביד רמה עם חוויית משתמש (UX) קלה, ברורה ונוחה של אתר יהיו הסיבה אם המוצר הדיגיטלי והשירות של אותו עסק ינחלו הצלחה מסחררת או יסתיימו ככישלון מוחץ. כל חוויית משתמש פחות ממדהימה תייצר תסכול מצד המשתמשים, הלקוחות, ובסופו של יום ייצרו הדים שיפגעו בתדמית העסק וברווחיו.

זו הסיבה שחייבים להבין איך לעצב, לפתח ולבנות אתר אינטרנט שיהיה יעיל וקל לשימוש. כשזה נוגע למוצרים דיגיטליים ובניית אתרים. כן, אפילו בין אם מדובר בבניית אתרים לעורכי דין, לחברות ענק גלובליות או לקיוסק של משה מהשכונה – אם הם מעוניינים בשיווק איכותי, הם זקוקים לאתר אינטרנט שייצר חוויית משתמש ושירות מצוינת.

אז מהי חוויית משתמש ( (UXחיובית בדיוק?

חוויית משתמש חיובית היא חוויית משתמש אינטואיטיבית וקלה לשימוש. היא כיפית, ייחודית ומזמינה לשימוש. כשלקוחות משתמשים באתר, באופן טבעי על בעל העסק להיות מעוניין שהם יישארו עם החוויה הטובה ביותר שהם יכולים לקבל, כך שהם ימשיכו להשתמש במוצר שלהם ולהשתמש בשירותים שלהם.

שנה אחר שנה, מחקרים מראים כי חברות השמות דגש על חווית משתמש חיובית מצליחות יותר ברמה הפיננסית. הן משיגות רווחים ונתחים גבוהים יותר בעזרת שימור לקוחות מוצלח ושיווק חיובי מפה לאוזן. עסקים המשקיעים בחוויית משתמש טובה חווים פחות הפסדים כתוצאה מעלויות רכישה נמוכות יותר, פחות תלונות ופחות דרישה לשירות לקוחות. זו הסיבה שחשוב להשקיע מחשבה ולשים דגש על UI/UX ממש מתחילת העבודה כאשר עוסקים בבניית אתר אינטרנט.

זו גם הסיבה שחשוב מאוד לערב בפיתוח האתר מקצוענים המתמחים בנושא. ישנם מפתחי אתרים רבים שיכולים לייצר ולבנות אתר שבסך הכל נראה טוב, אבל בעלי אפס ניסיון בהיבטים הנוספים והחשובים ביותר להצלחה - כמו פיתוח לקוחות, קבלת פידבק איכותי ושיווק ומיתוג של השירותים של החברה. חברה לבניית אתרים בעלת ותק וניסיון תדע לעשות את כל אלה, ויותר.

איך לייצר חוויית משתמשים (UX) מצוינת?

מתחילים מהבסיס: מבינים למה ואיך הלקוחות של אותו עסק ישתמשו באתר, ומה הם מעוניינים לעשות בו ספציפית. אם עסקים יוכלו לגרום לדבר הזה להיות כמה שיותר קל ופשוט עבורם, הם כבר עושים צעד בכיוון הנכון. לאחר מכן, יש לשחרר את האתר לבדיקה על ידי נסיינים ולבקש את הפידבק שלהם. הביקורת של אותם נסיינים תאפשר לבעל העסק את ההבנה אם ההנחות שלו היו מדויקות או פחות בכיוון. יחד עם זאת, יש להיזהר לא להמם ולהציף את המשתמשים הנסיינים באופציות שהם לא זקוקים להן או לא ישתמשו בהן. חשוב לבחון אם הניווט באתר והמאפיינים החשובים נגישים בצורה אינטואיטיבית וקלה להבנה.

ומה עם ממשק משתמש ((UI?

זה אולי לא נעים להודות, אבל אנשים אכן מסתכלים על הקנקן הרבה פעמים לפני שהם מסתכלים במה שיש בו. באופן טבעי, אתר המעוצב ברמה גבוהה וביד רמה ימכור את המוצר / את השירות הרבה יותר בקלות. גושפנקות איכות לממשק משתמש (UI) איכותי באמת הן מיתוג עקבי ורספונסיבי המותאם לכל מסך וקל לשימוש. עקביות בעיצוב רספונסיבי מייצרת תחושת אמינות במשתמש, ותוודא שהמשתמשים לא ילכו לאיבוד ויתבלבלו בדרך למטרות שלהם. כפי שכבר ציינו למעלה, המטרה העליונה ב-UI/UX היא להשאיר את המשתמשים מרוצים כך שהם ימשיכו להשתמש ולחזור למותג, ויספרו עליו בכל הזדמנות לחבריהם.

ממשק המשתמש לבדו יכול להעלות את המכירות שיגיעו דרך האתר, ובהמשך הדרך, להפחית את הוצאות החברה על שירות לקוחות. חברה המתמחה בבניית אתרים לחברות המעסיקה מפתחים מקצוענים, תשקיע המון תשומת לב במטרה לייצר ממשקי משתמשים שהם גם מהפנטים ויזואלית וגם אינטואיטיביים, קלים ונוחים לשימוש מצד המשתמשים.

בואו לטעום 360° של שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קליל דלתות
צילום: קליל

מחלום למציאות – עם המינימל החדש של קליל FINE 7400

הכירו את סדרת דלתות ההזזה החדשות שתעניק לכם פרופיל דקיק, מראה מינימליסטי ומחיר משתלם
נושאים בכתבה דלתות
צילום: מיכאל שבדרון תכנון ועיצוב - Tamar Lev design studio - מעצבת פנים תמר לב | צילום - מיכאל שבדרון | דלתות ויטרינה מינימל הזזה FINE 7400 מבית קליל עם עד 99% זכוכית | מתקין - טרופיטק FINE עולם העיצוב המינימליסטי זוכה לפופולריות גוברת בשנים האחרונות, והפך לסמל של איכות ויוקרה. מערכות מינימל, אשר מאופיינות בקווים נקיים ובמינימום חומר גלוי, נתפסות כהיי-אנד בתחום מערכות החלונות והדלתות. בעבר, מערכות אלה היו זמינות בעיקר לאלה המשתייכים למאיון העליון, ודרשו תכנון מדוקדק משאבים רבים וכיסים עמוקים. כשהמינימליזם הפך לחלק בלתי נפרד מעולמות העיצוב והאדריכלות, הוקדש לו מקום של כבוד בפרויקטים יוקרתיים ביותר. מערכות חלונות ודלתות מינימליסטיות, עם דגש על פרופילים דקים כמעט בלתי נראים, ושטח זכוכית מקסימלי, הפכו לסימן ההיכר של פרויקטים בסגנון הזה. אולם, השגת המראה המושלם הזה דרשה תקציבים גבוהים במיוחד ותכנון מוקדם, מה שהפך את מערכות דלתות הזזה מינימל לסוג של סמל סטאטוס הנפוץ בעיקר בבניה הפרטית ולנגיש בעיקר לבעלי אמצעים. הכניסה של קליל לעולם המינימליזם עם מערכות ה-FINE שלה, ובמיוחד עם מערכת דלתות ההזזה FINE 7400, משנה את כללי המשחק. מערכת זו מאפשרת להגשים את חלום המינימל גם במערכות חלונות ודלתות במחיר נגיש יותר, תוך שמירה על איכות גבוהה ועיצוב מוקפד.

מגדירים מחדש את קטגוריית המינימל

הכניסה של מערכת FINE 7400 מבית קליל משנה את כללי המשחק ומביאה עמה בשורה אמיתית לעולם העיצוב והאדריכלות בארץ. המערכת משמרת את הערכים המרכזיים של המינימליזם – קווים נקיים, מינימום חשיפה של חומר גלוי ותחושת מרחב ומאפשרת להשיג את המראה המינימליסטי, הדק, המוקפד והיוקרתי עם עד 99% זכוכית. בזכות פרופילים דקים במיוחד ואביזרים נסתרים למערכת מראה עיצובי נקי במיוחד. הבשורה הגדולה של מערכת FINE 7400 טמונה בנגישות שלה. בעוד שמערכות מינימל יוקרתיות היו בעבר נחלתם של פרויקטים יוקרתיים בלבד, קליל מצליחה לפתח מערכת דלתות הזזה אלומיניום מתקדמת המצליחה להשיג את המראה המינימליסטי בעלות נגישה מבעבר.  מערכת FINE 7400 מגדירה מחדש את הקטגוריה, ומאפשרת לאדריכלים ומעצבי פנים לשלב את המינימליזם בעיצוב מבלי לחשוש מעלויות גבוהות וחריגות בתקציב. העיצוב המינימליסטי פוגש את הנגישות אמנם אין מדובר במערכות מינימליסטיות "פֶּר-סֶה", אך סדרת דלתות ההזזה FINE 7400 מבית קליל מעניקה אפשרות להנות ממערכות דלתות אלומיניום בעלות פרופיל דקיק ומראה מינימליסטי, במחיר נגיש וזמין יותר. המערכת משמרת את הערכים המרכזיים של המינימליזם – קווים נקיים, חומר גלוי במינימום ותחושת מרחב – תוך שהיא מייתרת את הצורך באופרציות מורכבות ומיותרות. צילום: קליל דלתות הזזה מינימליסטיות עם פרופילים דקים, אביזרים נסתרים, מסילות שקועות. צילום: קליל מערכת FINE 7400 מציעה שילוב ייחודי של עיצוב מינימליסטי ושימוש בזכוכית כמעט בלתי מוגבלת, תוך כדי שמירה על מחיר משתלם. בזכות פרופיל אלומיניום דק ומתקדם, המערכת מאפשרת ליצור פתחים גדולים עם שטח זכוכית מרבי, וחיבור רצפה תקרה, מה שמכניס כמות אור מרשימה לחלל ומחזק את הקשר בין פנים וחוץ הבית. עם פרופיל אלומיניום מינימליסטי דק במיוחד, המראה המושלם של מערכות מינימל עם "99% זכוכית" הופך לאפשרות ממשית בכל פרויקט וחלום בר השגה.  

עלות מול תועלת: מערכות ה-FINE של קליל

אחד ההיבטים המרכזיים בבחירת מערכות דלתות הזזה מינימל הוא כמובן העלות. כשמדובר במערכות מינימליסטיות ברמה הגבוהה ביותר, נהוג להעריך את העלויות לפי מטר מרובע. מערכות אירופאיות מובילות עשויות להגיע לעלויות של כ-5,000 ש"ח למטר מרובע, בעוד מערכות בינוניות מיובאות עולות סביב 4,000 ש"ח למטר מרובע. לעומתן, מערכות ה-FINE של קליל מציעות פתרון איכותי עם עלות נמוכה בכ-25%-30%, וזאת מבלי לוותר על המראה המינימליסטי המוקפד והיוקרתי והפונקציונליות הגבוהה ומבלי להסתבך עם אופרציות בנייה והתקנה מורכבות. מערכת דלתות ההזזה FINE 7400 היא ביטוי מושלם למפגש בין עיצוב מתקדם ונגישות כלכלית. היא מאפשרת לכל מי שחפץ להכניס את המינימליזם אל ביתו לעשות זאת בצורה חכמה ומודרנית, עם דגש על איכות בלתי מתפשרת.   מערכת FINE 7400 של קליל מגדירה מחדש את שוק החלונות המינימליסטיים ומשנה את כללי המשחק. בזכות מערכות דלתות אלומיניום מתקדמות עם שילוב של מראה מינימליסטי ועד 99% זכוכית במפתח ועלות נוחה בהרבה ממה שהיה נהוג עד היום, היא מאפשרת להגשים את חלום מערכות מינימל אצלכם בבית.