מהי תכנית המשכיות עסקית ומדוע היא כל כך חשובה לעסק שלך
אין דבר גרוע יותר לעסק מאשר השבתה מיידית וממושכת בפעילות - בין אם בשל שריפה, הצפה, אירוע מלחמתי, או אסון טבע - בכל מקרה התוצאה עלולה להיות הרסנית לעסק.
מעבר לעלות תיקון הנזקים עצמם, כל יום שהעסק מושבת גורם להפסדים כספיים רבים, ולקוחות עלולים לאבד את האמון בעסק ולפנות לעסקים מתחרים.
היערכות לשעת חירום ותכנית ניהול מצבי משבר מבעוד יום יכולים להוות את ההבדל בין עסק שיצליח להשתקם באופן מלא, לבין עסק אשר יפסיק לתפקד.
איך ניתן להגן על העסק מפני נזקים לא צפויים?
לא משנה כמה נשקיע בתפעול העסק בצורה האיכותית והבטוחה ביותר, וביטוחו בכל ביטוח נידרש, עדיין אין כל דרך מושלמת להתגונן מפני נזקים לא צפויים ואסונות טבע. המקסימום שניתן לעשות הוא היערכות מוקדמת, כך שברגע באמת ניתן יהיה לטפל בנזקים במהירות וביעילות המירבית ולשוב בהקדם האפשרי לפעילות העסקית.
בנוסף, אחת הבעיות המרכזיות באסונות גדולים היא שהנזקים נוטים להחמיר עם הזמן. אם לא מטפלים בהם באופן מהיר ויסודי, עד מהרה יופיעו גם נזקי מישנה העולים לעתים בחומרתם על הנזק המקורי: נזקי מים מובילים לעובש, רקב, הרס ציוד ותשתיות וקורוזיה. עקב שרפות נוצרים עשן ופיח, שנספגים בקירות ובתכולה וגורמים לזיהום אוויר ולריחות שקשה מאד להיפטר מהם, בנוסף, נוזלי הכיבוי גורמים לנזקים הדומים לנזקי הצפה. עסקים רבים שנפגעים מגורמי נזקים כאלה לא מצליחים להתאושש מהם רק משום שתהליך השיקום לא התחיל בזמן ולא בוצע באינטנסיביות הראויה.
המשכיות עסקית בכל מחיר
תכנית המשכיות עסקית הינה כלי ניהולי המאפשר לעסק לתפקד בצורה הטובה ביותר, לפני שהגרוע מכל התרחש, אך גם אחרי התרחשות האסון ובמקרים מסויימים אפילו במהלכו. זוהי תכנית היערכות מקיפה לשעת חירום שכוללת את עצירת הנזקים במהירות, מניעת החמרתם, ושיקום מהיר ויעיל על ידי צוות מיומן המתמקד בהחזרת העסק לתפקוד מלא בזמן הקצר ביותר.
- מנכל"ית בססח: "כמעט כל חברה במשק מתפקדת כבנק קטן בעל כורחה"
- נפגעה מאוטובוס, קיבלה הצעה מעליבה - וזכתה לבסוף לפיצוי של כמעט 200 אלף שקלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעזרת תכנית המשכיות עסקית יכול בעל העסק להיות שקט שבעת צרה הוא יקבל את המענה האנושי, הלוגיסטי והתפעולי שהוא זקוק לו על מנת להתאושש ולחזור לרציפות תפקודית במהירות האפשרית.
חוזרים לשגרה במהירות
במיוחד כשמדובר באסון אזורי, כמו שריפה גדולה, או שיטפון שמוגדרים כאסונות טבע, רצוי שהעסק שלך ימצא ראשון בסדר העדיפויות. הדרך היחידה להבטיח קדימות היא היערכות מראש בעזרת תכנית המשכיות עסקית.
דוגמה נהדרת לתוכנית המשכיות עסקית היא תכנית Red ALERT® של בלפור ישראל, הפועלת בהתאם לתקן ISO 22301. תכנית Red ALERT®מתחילה עם סקר היכרות מעמיק עם העסק, ותכנון דרכי תגובה ייחודיים הדרושים במקרה של אסונות מסוגים שונים, כך ניתן לוודא שפעולות החירום יתבצעו באופן המהיר והיעיל ביותר. השעות הראשונות לאחר קרות הנזק הן הקריטיות ביותר לתהליך השיקום - הצוות המקצועי של בלפור מתחייב להגיע תוך זמן קצר מרגע האסון כדי להתחיל מיד בפעולות החירום לעצירת הנזקים ומניעת התפשטותם.
כבר למעלה מ- 30 שנה וביותר מ-28 מדינות עוזרת חברת בלפור לעסקים בשעותיהם הקשות. בלפור מסייעת לשמור על המשכיות עסקית בעת מצוקה על ידי תגובה מהירה , עצירת נזקים ומניעת התפשטותם. בלפור ערוכה גם למתן פתרונות בנושאי חשמל זמני, גנרטורים, אספקת מים ואמצעים נוספים הנדרשים להמשך תפקודו התקין של העסק.
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
