בעל עסק
צילום: בלפור

מהי תכנית המשכיות עסקית ומדוע היא כל כך חשובה לעסק שלך

תוכן בחסות |

אין דבר גרוע יותר לעסק מאשר השבתה מיידית וממושכת בפעילות - בין אם בשל שריפה, הצפה, אירוע מלחמתי, או אסון טבע - בכל מקרה התוצאה עלולה להיות הרסנית לעסק.

מעבר לעלות תיקון הנזקים עצמם, כל יום שהעסק מושבת גורם להפסדים כספיים רבים, ולקוחות עלולים לאבד את האמון בעסק ולפנות לעסקים מתחרים.

היערכות לשעת חירום ותכנית ניהול מצבי משבר מבעוד יום יכולים להוות את ההבדל בין עסק שיצליח להשתקם באופן מלא, לבין עסק אשר יפסיק לתפקד.

 

איך ניתן להגן על העסק מפני נזקים לא צפויים?

לא משנה כמה נשקיע בתפעול העסק בצורה האיכותית והבטוחה ביותר, וביטוחו בכל ביטוח נידרש, עדיין אין כל דרך מושלמת להתגונן מפני נזקים לא צפויים ואסונות טבע. המקסימום שניתן לעשות הוא היערכות מוקדמת, כך שברגע באמת ניתן יהיה לטפל בנזקים במהירות וביעילות המירבית ולשוב בהקדם האפשרי לפעילות העסקית.

בנוסף,  אחת הבעיות המרכזיות באסונות גדולים היא שהנזקים נוטים להחמיר עם הזמן. אם לא מטפלים בהם באופן מהיר ויסודי, עד מהרה יופיעו גם נזקי מישנה העולים לעתים בחומרתם על הנזק המקורי: נזקי מים מובילים לעובש, רקב, הרס ציוד ותשתיות וקורוזיה. עקב שרפות נוצרים עשן ופיח, שנספגים בקירות ובתכולה וגורמים לזיהום אוויר ולריחות שקשה מאד להיפטר מהם, בנוסף, נוזלי הכיבוי גורמים לנזקים הדומים לנזקי הצפה. עסקים רבים שנפגעים מגורמי נזקים כאלה לא מצליחים להתאושש מהם רק משום שתהליך השיקום לא התחיל בזמן ולא בוצע באינטנסיביות הראויה.

 

המשכיות עסקית בכל מחיר

תכנית  המשכיות עסקית הינה כלי ניהולי המאפשר לעסק לתפקד בצורה הטובה ביותר, לפני שהגרוע מכל התרחש, אך גם אחרי התרחשות האסון ובמקרים מסויימים אפילו במהלכו. זוהי תכנית היערכות מקיפה לשעת חירום שכוללת את עצירת הנזקים במהירות, מניעת החמרתם, ושיקום מהיר ויעיל על ידי צוות מיומן המתמקד בהחזרת העסק לתפקוד מלא בזמן הקצר ביותר.

בעזרת תכנית המשכיות עסקית יכול בעל העסק להיות שקט שבעת צרה הוא יקבל את המענה האנושי, הלוגיסטי והתפעולי שהוא זקוק לו על מנת להתאושש ולחזור לרציפות תפקודית במהירות האפשרית.

חוזרים לשגרה במהירות

במיוחד כשמדובר באסון אזורי, כמו שריפה גדולה, או שיטפון שמוגדרים כאסונות טבע, רצוי שהעסק שלך ימצא ראשון בסדר העדיפויות. הדרך היחידה להבטיח קדימות היא היערכות מראש בעזרת תכנית המשכיות עסקית.

דוגמה נהדרת לתוכנית המשכיות עסקית היא תכנית Red ALERT® של בלפור ישראל, הפועלת בהתאם לתקן ISO 22301. תכנית Red ALERT®מתחילה עם סקר היכרות מעמיק עם העסק, ותכנון דרכי תגובה ייחודיים הדרושים במקרה של אסונות מסוגים שונים, כך ניתן לוודא שפעולות החירום יתבצעו באופן המהיר והיעיל ביותר. השעות הראשונות לאחר קרות הנזק הן הקריטיות ביותר לתהליך השיקום - הצוות המקצועי של בלפור מתחייב להגיע תוך זמן קצר מרגע האסון כדי להתחיל מיד בפעולות החירום לעצירת הנזקים ומניעת התפשטותם.

כבר למעלה מ- 30 שנה וביותר מ-28 מדינות עוזרת חברת בלפור לעסקים בשעותיהם הקשות.   בלפור מסייעת לשמור על המשכיות עסקית בעת מצוקה על ידי תגובה מהירה , עצירת נזקים ומניעת התפשטותם.  בלפור ערוכה גם למתן פתרונות בנושאי חשמל זמני, גנרטורים, אספקת מים ואמצעים נוספים הנדרשים להמשך תפקודו התקין של העסק.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: Pexelsצילום: Pexels

מזגן חכם: כך נראית מהפכת המיזוג בשוק המזגנים בישראל

הדור החדש של מערכות המיזוג מציע שילוב בין עוצמה, חיסכון, שליטה חכמה ונוחות, ומציע איכות חיים ונוחות מרבית בכל בית או מבנה אחר אשר מתאימים אותו אליו 

נושאים בכתבה מזגן

שוק מיזוג האוויר בישראל עובר בשנים האחרונות שדרוג משמעותי הודות לטכנולוגיה המתקדמת אשר נותנת את אותותיה בכל תחום ורובד אפשרי בחיינו. אם בעבר הבחירה במזגן התמקדה בעיקר בהספק הקירור שהוא מציע או במחיר שלו, הרי שכיום הצרכנים מחפשים ערך משמעותי הרבה יותר במזגן לרבות: יעילות אנרגטית, שליטה חכמה, פעולה שקטה, טכנולוגיה מתקדמת כמו טכנולוגיית אינוורטר וחוויית שימוש מותאמת אישית. הדור החדש של מערכות מיזוג כבר לא מסתפק בקירור רנדומלי ושגרתי של החלל ומטרתו היא להציע פתרון טכנולוגי מדויק שמשדרג את איכות החיים של דיירי הבית וחוסך באופן ניכר בהוצאות החשמל גם בהפעלה רציפה בימי הקיץ החמים.

מהפכת האינוורטר - שליטה מדויקת וחיסכון מתמשך

אחד השינויים המרכזיים בשוק המיזוג הוא המעבר למערכות מבוססות אינוורטר. במקום עבודה בינארית של כיבוי־ הדלקה של מזגן בהתאם לצורך, טכנולוגיית אינוורטר מאפשרת למזגן לכוון את תפוקתו בזמן אמת לפי הטמפרטורה המבוקשת והדבר מוביל לשתי תוצאות בעלות השפעה רבה שהן: שמירה על טמפרטורה יציבה, ללא תנודות קיצוניות לאורך זמן וחיסכון ניכר בחשמל, מכיוון שהמנוע פועל בעוצמה נמוכה יותר לאורך זמן. כתוצאה מכך, בעלי בתים ומשרדים מדווחים על ירידה בהוצאות החשמל לצד נוחות יומיומית גבוהה יותר.

שליטה מהסמארטפון 

הבית המודרני הופך חכם יותר משנה לשנה והמזגנים אינם יוצאים מן הכלל בין כל מכשירי החשמל אשר ניתן לשלוט עליהם מרחוק במסגרת בית חכם. דגמי מזגנים מתקדמים מגיעים כיום עם יכולות שליטה מרחוק באמצעות אפליקציה ייעודית שמאפשרת הפעלה, כיבוי, תזמון קבוע של שעות, מעקב אחרי צריכת החשמל ובחירה של מצבי פעולה שונים.

מדובר על טכנולוגיה אשר מאפשרת לבצע מגוון פעולות כגון: להפעיל מזגן לפני שחוזרים הביתה על מנת שהחלל יהיה מקורר או מחומם היטב בהתאם לצורך ולעונה כבר כאשר תיכנסו מהמרחב החיצוני אליו, לקבוע טמפרטורה מדויקת הנדרשת לכל חדר בנפרד או לנטר את פעולתו של מזגן המזוהה כעובד שלא לצורך. ברוב הבתים בישראל, שימוש נכון בשליטה חכמה מוביל לחיסכון נוסף של 10–20% בצריכת החשמל השנתית.

פעולה שקטה במיוחד כיתרון משמעותי בחדרי שינה ובמשרדים

שדרוג נוסף בדגמי הדור החדש הוא מנגנוני פעולה שקטים. אם בעבר מזגנים היו מורגשים מאוד ברעש המנוע והמאוורר שלהם והיו משפיעים על השהייה הנעימה והנינוחה בחדר לצרכי עבודה, מנוחה ועוד, הרי שהיום קיימים דגמים שמגיעים ל־19 דציבל בלבד כאשר מדובר על רמת רעש נמוכה מאוד שאיננה נשמעת כמעט. במשרדים פתוחים, חדרי ילדים וחדרי שינה מדובר על דבר חשוב ביותר שמציע נוחות.

ביטוח נסיעות לחו"ל. צילום: Pexelsביטוח נסיעות לחו"ל. צילום: Pexels

איך להתכונן לנסיעת עבודה בצורה יעילה ובטוחה

נסיעות עבודה יעילות דורשות זרימה רציפה של אירועים, התחייבויות ולוחות זמנים, כך שהבחירה בביטוח נסיעות לחו"ל המדויק עבורכם תספק לכם את השקט הנפשי הדרוש להשגת המטרה

נושאים בכתבה ביטוח נסיעות

נסיעות עבודה הפכו בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מעולמם של עצמאים, מנהלים, אנשי פיתוח, שיווק ומכירות. לוחות הזמנים בדרך כלל צפופים, הפגישות מתוכננות לעיתים בדקה התשעים והצלחתה של הנסיעה תלויה לא פעם בהיערכות מוקדמת מדויקת עד כמה שניתן. בין אם מדובר בכנס בינלאומי, פגישת משקיעים, הדרכה מקצועית או סגירת חוזה, תכנון נכון ומדויק מראש של כל המסמכים הנדרשים, הציוד שיש צורך בו וכמובן, דאגה לכל שדורשת הבטיחות אישית בטיסה לחו"ל, מהווים את ההבדל בין נסיעת עבודה מוצלחת לבין אחת כזו שלא פעם עלולה להסב עוגנת נפש. לכן, בין כלל ההכנות הנדרשות לקראת טיסת עבודה בחול ולא משנה באיזה יעד, יש לדאוג לבחור ביטוח נסיעות לחול.  

ביטוח נסיעות לחול מהווה חלק בלתי נפרד מההתארגנות העסקית הרלוונטית לנסיעת עבודה תקינה. 

מסמכי עבודה - לוודא שהכול מסודר וזמין

לפני שממריאים, מומלץ להכין תיק מסמכים מסודר שיכלול:

חוזים, הסכמים ומסמכי רקע לפגישות.

כרטיסי עלייה למטוס, הזמנות מלון וקבלות רלוונטיות.

פרטי קשר של שותפים עסקיים, לקוחות וספקים.

עותקים דיגיטליים של כל מסמך חשוב סרוקים ומאוחסנים בענן.

חשוב לבצע שמירה כפולה מקסימלית של כל המסמכים הנדרשים, גם פיזית וגם דיגיטלית כך שבכל מקרה של אובדן תיק שבו מאוחסנים המסמכים הפיזיים או לחילופין תקלה במחשב, עיכוב בטיסה או כל דבר אחר, תהיה אפשרות להמשיך בעבודה בצורה רציפה ותקינה.

ציוד טכנולוגי

עבור רבים, שימוש בציוד הטכנולוגי הוא חלק אינטגרלי משגרת העבודה ובהתאם לכך גם חלק אינטגרלי של נסיעת העבודה ולכן, חשוב מראש להיערך לטיסת עבודה עם מחשב קטן וקומפקטי שאיננו תופס מקום רב מדי ואיננו מכביד על עבודה מכל מקום ובכל זמן. כמובן שהמחשב צריך להכיל את כל התוכנות הנדרשות לעבודה. ניתן לקחת גם טאבלט או מחשב גיבוי קל לתנועה, מטענים, מתאמי חשמל וציוד תקשורת רלוונטי למדינת היעד, אוזניות איכותיות לשיחות וירטואליות וכן כונן חיצוני או דיסק־און־קי עם קבצים חיוניים.

ציוד טוב מונע תקלות אך חשוב לזכור כי לא פעם מדובר על ציוד יקר ובכדי להגן עליו מפני אובדן או גניבות, כדאי מאוד לדאוג לכיסוי ביטוחי מתאים למכשירים מסוג זה. ביטוח נסיעות לחו"ל כולל אפשרות להרחבות שונות כמו כיסוי למחשב נייד, לטאבלט ולגניבה של מכשיר סלולרי והוא קריטי במיוחד לאנשי עסקים שנושאים איתם לא פעם ציוד טכנולוגי מתקדם שמשמש אותם באופן שוטף בנסיעת עבודה.