ביז 206
צילום: Pixabay

באילו מקרים חובה לפנות לעורך דין פלילי

אף אחד מאתנו לא רואה בעצמו אדם בעייתי מבחינה פלילית ולכן רבים מופתעים לגלות כמה קל להסתבך עם החוק גם כאשר אין להם מושג מה עשו וכיצד להילחץ משם

תוכן בחסות |

עבירות פליליות הן הסיוט של כל אחד שלא היה מתאר לעצמו שהוא עלול להידרדר להתנהגות פלילית. אלא שבניגוד למה שנהוג לחשוב, קל מאוד ואפילו קל מדי לאזרחים נורמטיביים להגיע למצב שהם מסתבכים בעבירות פליליות מכל צד שלהן, אם בצד המואשם ואם בצד המאשים. כל עו"ד פלילי מכיר את הסיטואציות התמימות האלה שבהן אזרחים נכנסים אליהן בתמימות רק כדי לעזור למשטרה ולנקות את עצמם, אבל מוצאים את עצמם מהצד הלא נכון של החקירה, בהפתעה גמורה.

אלה בדיוק המקרים שבהם כל אזרח חייב להזעיק עורך דין פלילי שייצג אותו ויתחיל לתדרך אותו כיצד לנהוג במקרה כזה כדי לא להפליל את עצמו וכדי לא להגיע למצב של כתב אישום שממנו היציאה קשה מאוד. ועוד לא התחלנו לדבר על שנים של עינוי דין של הליכים משפטיים והמתנה מורטת עצבים שגורמת לכם לאבד מקום עבודה וחברים ולפעמים משפחה. אלה בדיוק המקרים שעליהם צריך לגייס עורך דין ולעולם לא להתמודד לבד.

אל תפלילו את עצמכם בחקירה תמימה כביכול

חובה לדעת שכל מעורבות כזאת משפיעה על מצבכם וחושפת את כולם לרישום במאגר המשטרתי, למשל, גם אם הייתם עדים או נחקרים בלבד. יש מקרים רבים שבהם אנשים חושבים שבדיוק כמו בסרטים ובסדרות טלוויזיה יש להם זכויות של נחקרים ברגע שאומרים שרוצים עורך דין. אבל ישראל היא לא ארצות הברית ואי אפשר להקיש משם לכאן ולכן אנשים שנקלעים למצבים כאלה מסבכים את עצמם רק משום שהם חושבים שאם רק יגידו שלא עשו זאת זה ישחרר אותם מהר הביתה. הם לא מבינים שאין כזה דבר להשתחרר הביתה ללא השלכות, גם במקרים קלים יחסית.

המשטרה מתייחסת לכל אחד מאתנו כאל חשוד פוטנציאלי כשאנחנו מעורבים במקרים שונים שבהם מתבצעת עבירה, ולכן גם כאשר אתם יודעים שמתשאלים אתכם זה אף פעם לא בתמימות ואף פעם לא נגמר בכך. תמיד יש פוטנציאל נפיץ להפוך ממתושאל לחשוד ולהתחיל לאבד את הזכויות שלכם. כאן חובה להזעיק עורך דין פלילי שייצג אתכם, יתדרך אתכם ויגן על זכותכם לקבל מידע ולא להיחקר בתנאים שרק המשטרה יכולה לשלוט בהם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.