איש יחסי הציבור, ברק רום, על שלושה צעדים פשוטים בדרך לפרסום יחצ"ני של עסקים קטנים באמצעי התקשורת הכתובה
ברק רום הוא אחד מאנשי יחסי הציבור המובילים בישראל והבעלים של משרד "ברק רום - יחסי ציבור". הנה אחד הטיפים הראשונים שלו לבעלי עסקים קטנים: איך למתג את העסק שלך בתקשורת באמצעות כתבה.
"אחת השאלות שמפנים אלי בעלי עסקים קטנים, שמעוניינים למתג עצמם באמצעות שימוש במדיה התקשורתית היא איך מתחילים? מהו הצעד הראשון?"
"ובכן", אומר ברק רום, "לטעמי, עוד לפני שפניתם למישהו – לעיתונאי, לעורך, או לפרשן - חשוב שיהיו מולכם בכל יום כל העיתונים היומיים, על מנת שתעיינו בקביעות במדורים המתייחסים לעסק שלכם. לדוגמה: עורך דין ירצה לקרוא היטב את מדור המשפט, אדריכל או מעצב פנים חייב להכיר לעומק את מדורי העיצוב והאדריכלות. לא ניתן להצליח בתחום יחסי הציבור מבלי להכיר את אמצעי התקשורת העומדים לרשותכם ושבעזרתם אתם מבקשים לקדם את הנושא שאותו אתם מיח"צנים. זה יהיה כמו לנהוג במכונית מבלי להכיר את התמרורים. איש עסקים שלא יודע מהו הנושא הכלכלי שעל סדר היום ושבו מתעסקים כרגע מדורי הכלכלה, נשאר מחוץ לעניינים ומשאיר את הבמה למתחרים".
"אם כך", מסכם ברק רום את השלב הראשון, "השלב הראשון הוא לקרוא עיתונים. תוך כדי הקריאה סמנו לעצמכם את שמות הכתבים המופיעים מתחת לכל כתבה או מאמר. זיכרו את השמות הללו. הם האנשים שאתם מבקשים לשמור איתם על קשר".
"השלב הבא", ממשיך ברק רום", הוא לעקוב אחרי אופי וסגנון הכתיבה של העיתונאי. לימדו איך כל כתב מגיש את החומר שלו: כתבה ארוכה, אייטם קצר, שאלות-תשובות, טור דיעה אישי או תחקיר. הגשת החומר שלכם למדור המתאים כשהוא כתוב בשפה ובסגנון החביבים על העיתונאי היא מפתח חשוב ומרכזי בדרך להצלחה".
"השלב האחרון בראשית התהליך", מסביר ברק רום, "הוא לכתוב את הידע הנצבר שלכם ולייצר לו הקשר לנושא אקטואלי שבו עוסקת התקשורת. בישראל מתרחשים מדי חודש אינספור אירועי אקטואליה וחדשות. נצלו אחד מהאירועים הללו על מנת לחבר אותו עם העסק, השירות או המוצר שאתם מעוניינים ליחצ"ן בעסק שלכם, ושיש לכם מה להגיד עליו. לדוגמא: המחאה החברתית יכולה לקבל התייחסות של יועץ שיווק, שיתן למוחים טיפים. עורך דין יכול לנתח את המאבק מבחינה משפטית. מאמן יכול לבנות כמה צעדים פרקטיים לייעול המחאה. כל אחד מכם, אם יחשוב על כך, ימצא שיש לו מה לומר על אירועי האקטואליה, מתוך תחום עיסוקו".
- 1.אשת מקצוע 27/01/2017 11:52הגב לתגובה זושבדרך לתהילה אותו כתב מסננן אלפי קומוניקטים ולכן הסבירות ללא קשרים מאוד נמוכה. לא הייתי זורעת אבק יהלומים כאילו זה קל ופשוט. נדרשת התמדה ויכולת כתיבה גבוהים.
רישרד הננפלד בעלים של loan4all ומיקוד משכנתאות. צילום: רישרד הננפלד loan4allהריבית ירדה, החזר ההלוואות נשאר גבוה: המלכודת שהבנקים לא רוצים שתכירו. איום דצמבר 2025
מדוע ירידת הריבית לא מורגשת לציבור, כיצד הבנקים עושים מזה הון, ומה הצעדים שחייבים לנקוט לפני סוף השנה כדי לחסוך עשרות אלפי שקלים
רישרד הננפלד, מנכ"ל מיקוד משכנתאות ומייסד פלטפורמת Loan4all, חושף:
מדוע ירידת הריבית הבסיסית לא מורגשת לציבור, כיצד הבנקים עושים הון מהעניין, ומה הצעדים שחייבים לנקוט לפני סוף 2025 כדי לחסוך עשרות אלפי שקלים.
האמת? ירידת הריבית שהודיעו עליה בבנק ישראל לא שווה כלום עבור הלקוח הממוצע.
הריבית הבסיסית ירדה קצת, עכשיו היא 4.25%, וזה אמור להיות חיובי, אבל בחיים האמיתיים הפער רק גדל. שוק המשכנתאות מתחיל לזוז, בקושי, אבל האשראי הצרכני? הוא נשאר קשיח באופן חריג. והבנקים? הם עושים הון מהבלבול הזה.
- מתנה או הלוואה? הסכנות בהעברת כספים בתוך המשפחה
- קנה חלק מדירה כדי לעזור לבעלת הדירה שנקלעה לחובות - וקיבל תביעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אני רואה את זה יום יום. ציבור מבולבל. דיברתי עם רישרד הננפלד , יועץ משכנתאות ותיק ומנכ"ל חברת "מיקוד משכנתאות", וניסיתי לפצח את הפרדוקס: למה הבנקים ממשיכים לגבות ריביות כה גבוהות, מי מרוויח פה מהאי-וודאות, ומה הפלטפורמה שלנו (Loan4all) עושה נגד מלכודת האשראי הזו.
