איש יחסי הציבור, ברק רום, על שלושה צעדים פשוטים בדרך לפרסום יחצ"ני של עסקים קטנים באמצעי התקשורת הכתובה
ברק רום הוא אחד מאנשי יחסי הציבור המובילים בישראל והבעלים של משרד "ברק רום - יחסי ציבור". הנה אחד הטיפים הראשונים שלו לבעלי עסקים קטנים: איך למתג את העסק שלך בתקשורת באמצעות כתבה.
"אחת השאלות שמפנים אלי בעלי עסקים קטנים, שמעוניינים למתג עצמם באמצעות שימוש במדיה התקשורתית היא איך מתחילים? מהו הצעד הראשון?"
"ובכן", אומר ברק רום, "לטעמי, עוד לפני שפניתם למישהו – לעיתונאי, לעורך, או לפרשן - חשוב שיהיו מולכם בכל יום כל העיתונים היומיים, על מנת שתעיינו בקביעות במדורים המתייחסים לעסק שלכם. לדוגמה: עורך דין ירצה לקרוא היטב את מדור המשפט, אדריכל או מעצב פנים חייב להכיר לעומק את מדורי העיצוב והאדריכלות. לא ניתן להצליח בתחום יחסי הציבור מבלי להכיר את אמצעי התקשורת העומדים לרשותכם ושבעזרתם אתם מבקשים לקדם את הנושא שאותו אתם מיח"צנים. זה יהיה כמו לנהוג במכונית מבלי להכיר את התמרורים. איש עסקים שלא יודע מהו הנושא הכלכלי שעל סדר היום ושבו מתעסקים כרגע מדורי הכלכלה, נשאר מחוץ לעניינים ומשאיר את הבמה למתחרים".
"אם כך", מסכם ברק רום את השלב הראשון, "השלב הראשון הוא לקרוא עיתונים. תוך כדי הקריאה סמנו לעצמכם את שמות הכתבים המופיעים מתחת לכל כתבה או מאמר. זיכרו את השמות הללו. הם האנשים שאתם מבקשים לשמור איתם על קשר".
"השלב הבא", ממשיך ברק רום", הוא לעקוב אחרי אופי וסגנון הכתיבה של העיתונאי. לימדו איך כל כתב מגיש את החומר שלו: כתבה ארוכה, אייטם קצר, שאלות-תשובות, טור דיעה אישי או תחקיר. הגשת החומר שלכם למדור המתאים כשהוא כתוב בשפה ובסגנון החביבים על העיתונאי היא מפתח חשוב ומרכזי בדרך להצלחה".
"השלב האחרון בראשית התהליך", מסביר ברק רום, "הוא לכתוב את הידע הנצבר שלכם ולייצר לו הקשר לנושא אקטואלי שבו עוסקת התקשורת. בישראל מתרחשים מדי חודש אינספור אירועי אקטואליה וחדשות. נצלו אחד מהאירועים הללו על מנת לחבר אותו עם העסק, השירות או המוצר שאתם מעוניינים ליחצ"ן בעסק שלכם, ושיש לכם מה להגיד עליו. לדוגמא: המחאה החברתית יכולה לקבל התייחסות של יועץ שיווק, שיתן למוחים טיפים. עורך דין יכול לנתח את המאבק מבחינה משפטית. מאמן יכול לבנות כמה צעדים פרקטיים לייעול המחאה. כל אחד מכם, אם יחשוב על כך, ימצא שיש לו מה לומר על אירועי האקטואליה, מתוך תחום עיסוקו".
- 1.אשת מקצוע 27/01/2017 11:52הגב לתגובה זושבדרך לתהילה אותו כתב מסננן אלפי קומוניקטים ולכן הסבירות ללא קשרים מאוד נמוכה. לא הייתי זורעת אבק יהלומים כאילו זה קל ופשוט. נדרשת התמדה ויכולת כתיבה גבוהים.
הורייזן. צילום: עמית צורהשקעות נדל''ן בדובאי: החברה ששכרה אנליסטים כדי למצוא לכם את ההשקעה עם התשואה הטובה ביותר
רבים לוטשים עיניים אל עסקאות נדל"ן בדובאי. אבל מאחורי המידע שנראה לעין, מסתתרים נתונים שמבדילים בין עסקה מוצלחת לנפילה כלכלית. זו בדיוק המומחיות של חברת הורייזן, שמובילה תכנון פיננסי מותאם אישית למטרה
עושה רושם שבשנים האחרונות כל שיחה על השקעות נדל״ן איכשהו מובילה לדובאי. פתאום זה הזוג מהמרכז שעשה עסקה יפה, או ההייטקיסט שקנה כמה דירות כי שמע שאין שם מס על שכירות, וכולם מספרים על ההצלחות.
מאחר וזה נשמע טוב, העניין מעלה לא מעט שאלות. האם זה ריאלי לקנות דירה בדובאי? האם ההזדמנויות שם באמת כל כך משתלמות?
ובכן, לא סתם דובאי הפכה להיות לאחת מזירות הנדל״ן הפעילות ביותר בעולם. בשנת 2024 לבדה נרשם שיא חדש של 18.72 מיליון מבקרים בעיר, ומדובר היה בעלייה של 9% לעומת השנה שקדמה לה. וכבר ברבעון הראשון של 2025 המספרים שוב שברו שיא, עם 5.31 מיליון תיירים תוך שלושה חודשים בלבד.
המגמה ברורה והפעולות שנעשות מאחורי הקלעים מצד איחוד האמירויות בהתאם. מדובר בהשקעות עתק בתשתיות, תחבורה, טכנולוגיה, ופתיחת דלתות לעוד ועוד השקעות בינלאומיות מכל עבר.
- 8 הבדיקות שאתם חייבים לבצע לפני רכישה של נכס נדל"ן בדובאי
- לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמו בכל שוק דינמי גם כאן המשוואה פשוטה. יותר תיירים פירושו יותר ביקוש להשכרת יחידות דיור ודירות נופש.
אבל לא רק תיירים מגיעים לנפוש בדובאי. מדובר במדינה עם כ-4 מיליון תושבים שאליה מצטרפים מדי שנה יותר מ-170
אלף מהגרים, בין היתר בזכות מדיניות של אפס מס. לכן יש קצב מטורף של ביקוש לדירות להשכרה לטווח ארוך. הנקודה החשובה היא שכמות הדירות החדשות שנבנות בשנה עומדת על כ-60 אלף בלבד, כמות שלא מתקרבת לעמוד בביקוש הגדול. וככל שהביקוש גדל גם מחירי הנדל"ן מטפסים בהתאם.
יעל חיו. צילום: מיכה בריקמןאיך לנהל משא ומתן בין שתי חברות גלובליות? הטקטיקה הנכונה לגישור עסקי אמיתי
משא ומתן בינלאומי הוא אחד האתגרים המורכבים בעולם העסקי, שדורש מודעות תרבותית, אינטליגנציה רגשית ועומק אסטרטגי. כך תעשו זאת נכון
בעידן שבו עסקים חוצים גבולות ותרבויות, ניהול משא ומתן בין שתי חברות גלובליות הוא אחת המשימות המורכבות והרגישות ביותר בעולם העסקי. מדובר בתהליך שבו כל מילה, הבעה או החלטה עשויים לשנות את מהלך העסקה - ולעיתים אף את עתיד
החברות המעורבות.
כדי להבין איך לנהל תהליך כזה בצורה נכונה, ראוי להקשיב לגישה של יעל חיו (Yael Chayu) - מומחית בינלאומית לניהול משא ומתן עסקי מורכב, שמלווה מזה עשור חברות ענק כמו Intel, SAP, Dell, Pfizer ו־AWS.
להבין את שפת הצד השני - לא רק מילולית
אחת הטעויות הנפוצות במשא ומתן גלובלי היא ההתמקדות בשפה עצמה, במקום בתרבות שמאחוריה.
יעל חיו מדגישה כי ההבדלים התרבותיים משפיעים על האופן שבו כל צד תופס לחץ, זמן, סמכות והתחייבות. למשל, חברה אמריקאית עשויה להעדיף סגירה מהירה ומדויקת עם לוחות זמנים ברורים,
בעוד ששותפה מאסיה עשויה להעדיף תהליך ארוך יותר המבוסס על אמון והיכרות אישית.
לכן, לפני שמתחילים לדבר על מספרים, חשוב לחקור את התרבות הארגונית והלאומית של הצד השני: איך מקבלים החלטות? האם נהוג לדבר ישירות או בעקיפין? מי נחשב ל"אדם החזק" בחדר? הבנת הדקויות הללו תאפשר לגשר על פערים עוד לפני שהן מתרגמות למתיחות עסקית.
טקטיקת "שני השולחנות" - בין הגלובלי לאישי
כשמדובר במשא ומתן בין שתי חברות בינלאומיות, יש שני שולחנות שעליהם יושבים הצדדים:
האחד גלוי - הפגישות, המסמכים והמצגות.
השני סמוי
- האינטרסים הפנימיים של כל צד, הצרכים האישיים של המנהלים, והלחצים שמגיעים מהדרגים הגבוהים.
- ״סין תאכל אותה״: סין מורידה מכסים על יבוא אמריקאי בענפים מסוימים
- בול מסחר הולכת להסדר חוב - המניה קורסת 30% והאג"ח בתשואה של 180%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יעל חיו מתארת את טקטיקת "שני השולחנות" כגישה שמאפשרת לנהל משא ומתן כפול - גם ברמה העסקית וגם ברמה האנושית. היא ממליצה למנהלים ללמוד לזהות את המניעים שמאחורי העמדות,
ולהשתמש בהם לבניית אמון אמיתי.
משא ומתן יעיל, לדבריה, אינו עוסק ב"ניצחון" אלא ביצירת מצב של Win-Win, שבו שני הצדדים חשים שהרוויחו, גם אם לא השיגו הכל.
