איש יחסי הציבור, ברק רום, על שלושה צעדים פשוטים בדרך לפרסום יחצ"ני של עסקים קטנים באמצעי התקשורת הכתובה
ברק רום הוא אחד מאנשי יחסי הציבור המובילים בישראל והבעלים של משרד "ברק רום - יחסי ציבור". הנה אחד הטיפים הראשונים שלו לבעלי עסקים קטנים: איך למתג את העסק שלך בתקשורת באמצעות כתבה.
"אחת השאלות שמפנים אלי בעלי עסקים קטנים, שמעוניינים למתג עצמם באמצעות שימוש במדיה התקשורתית היא איך מתחילים? מהו הצעד הראשון?"
"ובכן", אומר ברק רום, "לטעמי, עוד לפני שפניתם למישהו – לעיתונאי, לעורך, או לפרשן - חשוב שיהיו מולכם בכל יום כל העיתונים היומיים, על מנת שתעיינו בקביעות במדורים המתייחסים לעסק שלכם. לדוגמה: עורך דין ירצה לקרוא היטב את מדור המשפט, אדריכל או מעצב פנים חייב להכיר לעומק את מדורי העיצוב והאדריכלות. לא ניתן להצליח בתחום יחסי הציבור מבלי להכיר את אמצעי התקשורת העומדים לרשותכם ושבעזרתם אתם מבקשים לקדם את הנושא שאותו אתם מיח"צנים. זה יהיה כמו לנהוג במכונית מבלי להכיר את התמרורים. איש עסקים שלא יודע מהו הנושא הכלכלי שעל סדר היום ושבו מתעסקים כרגע מדורי הכלכלה, נשאר מחוץ לעניינים ומשאיר את הבמה למתחרים".
"אם כך", מסכם ברק רום את השלב הראשון, "השלב הראשון הוא לקרוא עיתונים. תוך כדי הקריאה סמנו לעצמכם את שמות הכתבים המופיעים מתחת לכל כתבה או מאמר. זיכרו את השמות הללו. הם האנשים שאתם מבקשים לשמור איתם על קשר".
"השלב הבא", ממשיך ברק רום", הוא לעקוב אחרי אופי וסגנון הכתיבה של העיתונאי. לימדו איך כל כתב מגיש את החומר שלו: כתבה ארוכה, אייטם קצר, שאלות-תשובות, טור דיעה אישי או תחקיר. הגשת החומר שלכם למדור המתאים כשהוא כתוב בשפה ובסגנון החביבים על העיתונאי היא מפתח חשוב ומרכזי בדרך להצלחה".
"השלב האחרון בראשית התהליך", מסביר ברק רום, "הוא לכתוב את הידע הנצבר שלכם ולייצר לו הקשר לנושא אקטואלי שבו עוסקת התקשורת. בישראל מתרחשים מדי חודש אינספור אירועי אקטואליה וחדשות. נצלו אחד מהאירועים הללו על מנת לחבר אותו עם העסק, השירות או המוצר שאתם מעוניינים ליחצ"ן בעסק שלכם, ושיש לכם מה להגיד עליו. לדוגמא: המחאה החברתית יכולה לקבל התייחסות של יועץ שיווק, שיתן למוחים טיפים. עורך דין יכול לנתח את המאבק מבחינה משפטית. מאמן יכול לבנות כמה צעדים פרקטיים לייעול המחאה. כל אחד מכם, אם יחשוב על כך, ימצא שיש לו מה לומר על אירועי האקטואליה, מתוך תחום עיסוקו".
- 1.אשת מקצוע 27/01/2017 11:52הגב לתגובה זושבדרך לתהילה אותו כתב מסננן אלפי קומוניקטים ולכן הסבירות ללא קשרים מאוד נמוכה. לא הייתי זורעת אבק יהלומים כאילו זה קל ופשוט. נדרשת התמדה ויכולת כתיבה גבוהים.
צילום: קרני תכלתפילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים
הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם
בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים
כשמעצבים פנים
או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות
בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?
הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה
בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור
יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז
על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות
בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.
הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך
במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת
נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות
אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות
את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה.
הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה
בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי
שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי
תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.
- הטעויות הנפוצות שקורות מבחירה שגויה של תאורה לסלון
- טונדו תבצע פרוייקט בקריית אונו תמורת 1.2 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

