yahatz
צילום: יח"צ

איש יחסי הציבור, ברק רום, על שלושה צעדים פשוטים בדרך לפרסום יחצ"ני של עסקים קטנים באמצעי התקשורת הכתובה

תוכן בחסות | (1)
נושאים בכתבה יח"צ יחסי ציבור

ברק רום הוא אחד מאנשי יחסי הציבור המובילים בישראל והבעלים של משרד "ברק רום - יחסי ציבור". הנה אחד הטיפים הראשונים שלו לבעלי עסקים קטנים: איך למתג את העסק שלך בתקשורת באמצעות כתבה.

"אחת השאלות שמפנים אלי בעלי עסקים קטנים, שמעוניינים למתג עצמם באמצעות שימוש במדיה התקשורתית היא איך מתחילים? מהו הצעד הראשון?"

"ובכן", אומר ברק רום, "לטעמי, עוד לפני שפניתם למישהו – לעיתונאי, לעורך, או לפרשן - חשוב שיהיו מולכם בכל יום כל העיתונים היומיים, על מנת שתעיינו בקביעות במדורים המתייחסים לעסק שלכם. לדוגמה: עורך דין ירצה לקרוא היטב את מדור המשפט, אדריכל או מעצב פנים חייב להכיר לעומק את מדורי העיצוב והאדריכלות. לא ניתן להצליח בתחום יחסי הציבור מבלי להכיר את אמצעי התקשורת העומדים לרשותכם ושבעזרתם אתם מבקשים לקדם את הנושא שאותו אתם מיח"צנים. זה יהיה כמו לנהוג במכונית מבלי להכיר את התמרורים. איש עסקים שלא יודע מהו הנושא הכלכלי שעל סדר היום ושבו מתעסקים כרגע מדורי הכלכלה, נשאר מחוץ לעניינים ומשאיר את הבמה למתחרים".

"אם כך", מסכם ברק רום את השלב הראשון, "השלב הראשון הוא לקרוא עיתונים. תוך כדי הקריאה סמנו לעצמכם את שמות הכתבים המופיעים מתחת לכל כתבה או מאמר. זיכרו את השמות הללו. הם האנשים שאתם מבקשים לשמור איתם על קשר".

"השלב הבא", ממשיך ברק רום", הוא לעקוב אחרי אופי וסגנון הכתיבה של העיתונאי. לימדו איך כל כתב מגיש את החומר שלו: כתבה ארוכה, אייטם קצר, שאלות-תשובות, טור דיעה אישי או תחקיר. הגשת החומר שלכם למדור המתאים כשהוא כתוב בשפה ובסגנון החביבים על העיתונאי היא מפתח חשוב ומרכזי בדרך להצלחה".

"השלב האחרון בראשית התהליך", מסביר ברק רום, "הוא לכתוב את הידע הנצבר שלכם ולייצר לו הקשר לנושא אקטואלי שבו עוסקת התקשורת. בישראל מתרחשים מדי חודש אינספור אירועי אקטואליה וחדשות. נצלו אחד מהאירועים הללו על מנת לחבר אותו עם העסק, השירות או המוצר שאתם מעוניינים ליחצ"ן בעסק שלכם, ושיש לכם מה להגיד עליו. לדוגמא: המחאה החברתית יכולה לקבל התייחסות של יועץ שיווק, שיתן למוחים טיפים. עורך דין יכול לנתח את המאבק מבחינה משפטית. מאמן יכול לבנות כמה צעדים פרקטיים לייעול המחאה. כל אחד מכם, אם יחשוב על כך, ימצא שיש לו מה לומר על אירועי האקטואליה, מתוך תחום עיסוקו".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אשת מקצוע 27/01/2017 11:52
    הגב לתגובה זו
    שבדרך לתהילה אותו כתב מסננן אלפי קומוניקטים ולכן הסבירות ללא קשרים מאוד נמוכה. לא הייתי זורעת אבק יהלומים כאילו זה קל ופשוט. נדרשת התמדה ויכולת כתיבה גבוהים.
צילום: Pexelsצילום: Pexels

הלוואה לבעלי BDI שלילי – מה צריך לדעת לפני שמבקשים?

היום קיימים פתרונות רבים שמאפשרים לקבל הלוואה בצורה שקופה, אחראית ומותאמת אישית, גם למי שסווג כבעל BDI שלילי. מה האפשרויות ומה חשוב לבדוק

נושאים בכתבה BDI

עבור לא מעט אנשים, הדו"ח הפיננסי שלהם אותו BDI שכל כך הרבה תלוי בו הופך להיות מכשול ממשי. מצב שבו פרטים ישנים, טעויות עבר, עיכובים בתשלומים או אירועים חד־פעמיים משפיעים על האפשרות לקבל מימון, גורם להרבה אנשים להרגיש חסרי אונים. אבל חשוב לדעת שהיום המציאות שונה ממה שהייתה בעבר. גם מי שמוגדר כבעל BDI שלילי יכול לקבל הלוואה, ולעיתים בתנאים טובים יותר ממה שניתן לדמיין.

מערכת המימון בישראל התפתחה משמעותית, ויחד איתה גם הפתרונות שמאפשרים לאנשים לצאת ממעגל כלכלי בעייתי ולבנות מסלול חדש. כדי לעשות זאת נכון, צריך להבין מה באמת משפיע על הדו"ח, אילו אפשרויות קיימות ומה חשוב לבדוק לפני שמבקשים הלוואה בפועל.

מה זה BDI שלילי ולמה זה כל כך משפיע?

BDI הוא למעשה צילום מצב פיננסי שמציג איך התנהל החשבון בשנים האחרונות: האם היו צ'קים שחזרו, האם היו תיקים בהוצאה לפועל, האם קיימים חובות פתוחים, האם נרשמו עיכובים בתשלומים ועוד. הבעיה היא שהדוח אינו תמיד משקף את המציאות הנוכחית. הרבה אנשים הסדירו את חייהם, חזרו לעבוד, התייצבו כלכלית – אך הדו"ח ממשיך להציג אירועים שקרו לפני שנים.

במצבים כאלה האפשרות לקבל הלוואה לבעלי BDI שלילי הופכת לרלוונטית במיוחד, משום שהמערכת הבנקאית מבוססת על נתונים היסטוריים בלבד ולא על השינוי האמיתי שקרה בחיי הלקוח.

חשוב להבין שגם אם הדוח אינו חיובי, יש פתרונות פיננסיים חוץ־בנקאיים שבוחנים את האדם ולא רק את המסמך. גופי המימון החדשים שמו דגש על יכולת ההחזר הנוכחית ולא על טעויות עבר.

שי ביבס. צילום: יח"צשי ביבס. צילום: יח"צ

8 הבדיקות שאתם חייבים לבצע לפני רכישה של נכס נדל"ן בדובאי

לפני שנכנסים להשקעה בשוק הנדל"ן הלוהט של דובאי, חשוב להבין שלא כל מה שמבריק הוא זהב. השוק בדובאי מוצף במתווכים שמבטיחים הרים וגבעות, אבל מאחורי הקלעים מסתתרים גם סיכונים. חברת Horizon מדגישה 8 בדיקות קריטיות שחייבים להכיר לפני שחותמים על עסקה



נושאים בכתבה דובאי

שוק הנדל"ן בדובאי הוא אחד מהשווקים החמים ביותר כיום. בארבע השנים האחרונות המחירים עלו ביותר מ-70%, מדובר בעלייה חדה יותר מזו שנרשמה בערים מרכזיות רבות אחרות בעולם.

אחת הסיבות לכך היא מספר התיירים הגבוה שמגיע לדובאי. בשנת 2024 עמד הנתון הזה על כ-19 מיליון תיירים, וסביר מאוד שהמספר יהיה גבוה אף יותר בסיום שנת 2025 והתוצאה של זה ברורה. התעניינות שיא מצד משקיעי נדל"ן, ובמקביל גם ריבוי עצום של סוכני תיווך, כאשר כל אחד מהם מנסה להציע למשקיעים את הפרויקט הנוצץ הבא.

על פניו נראה שאין סיבה לדאגה. הרי אם התיירים ממשיכים להגיע והמחירים מטפסים, למה לא להיכנס וליהנות מהחגיגה? אלא שבפועל התמונה מורכבת בהרבה. מאחר והשוק מוצף במתווכים ואנשי מכירות שחלקם מנוסים ומקצועיים וחלקם מסתפקים ברווח מהיר לפני שהם ממשיכים הלאה, בפני המשקיע הממוצע ניצבת משימה לא פשוטה. הוא גם צריך להבחין מי מבין הסוכנים אכן אמין ומי חובבן, וגם להבין באיזה פרויקט שווה להשקיע ומאיזה עדיף להתרחק.

לבדוק את המספרים האמיתיים ולא את הברושורים

אם אתם מחפשים לעשות השקעת נדל''ן בדובאי עם מלווי משקיעים שמתמחים בעיר, חברת הורייזן היא אחת המובילות בתחום. אבל לכדאי להיסחף אחרי הבטחות נוצצות, ברושורים מבריקים, מצגות עם בריכות על הגג ומגרשי גולף פרטיים. צריך לקבל החלטה ולבצע עסקה על בסיס נתונים אמיתיים. חברת הורייזן עובדת עם אנליסטים שמנתחים כל פיפס שקשור להשקעות נדלן בדובאי .

זו בדיוק הסיבה שחברת Horizon הישראלית לקחה על עצמה משימה ברורה, להדריך את המשקיעים מישראל שרוצים להיכנס לשוק הנדל"ן בדובאי.