קרעי: "ביטול הצורך ברישיון לשידור חדשות"
שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי הציג היום את עיקרי תכנית העבודה של משרד התקשורת. בכוונת השר להאיץ פרישת תשתיות סלולר מתקדמות דור 5, לפתוח את שוק השידורים לתחרות תוך עידוד שחקנים חדשים, ולסגור את הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין. "בישראל פועלת היפר רגולציה בתחום התקשורת, הנוקשה ביותר בעולם. כשנסיר רגולציות - התחרות תכניס לשוק מגוון וריבוי דעות".
השר הוסיף כי בכוונתו לפתח מודל מדרוג חדש לשיקוף נתוני רייטינג אמינים, לפנות תדרי רדיו מהשידור הציבורי ולהעבירם לגופים פרטיים, להטיל חובת הפקות מקור שיוויונית על כלל הגורמים בשוק, לפתור את האפליה ברשתות החברתיות באמצעות חוק שיגן על חופש הביטוי, ולטפל בבעיית חוסר המוגנות של ילדים ונוער ברשת.
תוכנית העבודה
- דור 5: 50 מיליון להאצת הטמעה של יישומים טכנולוגיים חדשניים והקמת צוות בין-משרדי לקידום פרישת תשתיות דור 5 בכל הארץ.
- הפסקת ההתערבות במודל העסקי, בהרכב חבילות המנוי ובלוח השידורים. שוק חופשי ותחרותי שיביא לפתיחת ערוצי תוכן חדשים, להוזלת מחירי תכנים ייעודיים כדוגמת הספורט ולדמי מנוי שווים לכל נפש.
- ביטול הצורך ברישיון לשידור חדשות.
- תקציב ייעודי לעידוד התחרות והמגוון בתחום החדשות והאקטואליה.
- ביטול הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין. תם עידן הרגולציה ההיפר-אקטיבית. פחות התערבות. יותר תחרות וחופש.
- פינוי תדרים מתחנות הרדיו של התאגיד לטובת הקצאתם לתחנות רדיו ארציות מסחריות.
- הקלה על בעלויות צולבות ועל היכולת להקים קבוצות תקשורת לשחקנים בעלי נתח שוק קטן, במקביל להגבלה משמעותית של כוחם המונופוליסטי של החזקים.
- החלת חובת הפקות מקור על כלל השחקנים, כולל שחקנים בינלאומיים. מגרש משחקים מאוזן ותחרותי, כולל אדישות טכנולוגית בנוגע לאמצעי השידור.
- פיתוח מודל מדרוג חדש, שיתבסס בין היתר על טכנולוגיות חדשות ונתוני אמת מספקי התכנים, וישקף נתוני רייטינג אמינים לרווחת הציבור ותעשיית הפרסום.
- פייסבוק, טוויטר וכו': הגנה על חופש הביטוי ברשתות החברתיות. חובת הנמקת חסימות ומחיקות ברשתות החברתיות בישראל, ומתן סמכות לבתי המשפט בישראל לדון בפגיעה בזכויות משתמשים ברשתות החברתיות.
- מנכ"ל משרד התקשורת: "95% ממשקי הבית בישראל כבר נגישים לסיבים אופטיים"
- מאות אלפי שקלים הושבו לצרכנים בעקבות תלונות, כך בדוח פניות הציבור בטלקום 2024
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- מוגנות ילדים ונוער ברשת.
- צמצום ההגבלות על ייבוא אישי של ציוד קצה.
- 12.שמישהו יבדוק למי בר אילן מחלקים תואר דוקטור. לא הגיוני (ל"ת)אלף 22/03/2023 18:03הגב לתגובה זו
- 11.מה עם פריסת הסיבים לכל הישובים בארץ 21/03/2023 20:46הגב לתגובה זומה עם פריסת הסיבים לכל הישובים בארץ
- 10.יוסי 21/03/2023 20:02הגב לתגובה זוכל דבר שעושה הפנאט הזה קשור בהסתה לדת לאומנית. זה מה שיקרה גם עם עידוד "חדשות אלטרנטיביות" ואיסור מניעת ההסתה ברשתות החברתיות. יש לי רעיון בשבילך: צא להפלגה בתיבת נוח, אם תמצא עלה זית יהיו ערוצי חדשות שידווחו על זה
- 9.קרעי בגימטריה שווה לאהבל, ליצן החצר של יאיר ושררה (ל"ת)הבאבא בובה 21/03/2023 17:43הגב לתגובה זו
- 8.אלון 21/03/2023 16:39הגב לתגובה זוזה יותר קול ישמעאל מקול ישראל. מי שרוצה-שישדר על חשבונו. מי שלא יכול-שיסגור.
- 7.ג'ק 21/03/2023 16:34הגב לתגובה זומתאים לביבי שר בובה שיעשה כל מה שיגיד לו בענייני תקשורת . ביבי פוחד מתקשורת חופשית וחוקרת .
- 6.לסגור את גל"ץ תחנה 'צבאית" שהשמאל השתלט עליה. (ל"ת)סער 21/03/2023 16:16הגב לתגובה זו
- 5.אף פעם לא היה חכם תחילת סוף הדמוקרטיה (ל"ת)חזי 21/03/2023 16:04הגב לתגובה זו
- 4.אנונימי ימני 21/03/2023 16:01הגב לתגובה זוהדירוג של הרייטינג נראה מוזר ערוץ 11 לא צריך חטיבת חדשות - יש לו אחלה תכנים חייב דור 5 בכל מקום וגם סיבים בכל מקום במחירים הוגנים וחייב למצוא דרך להוזיל את המחירים של שידורי הספורט
- חיים 21/03/2023 17:00הגב לתגובה זואליה . רוצים שיראו רק ערוץ 14 המטורלל
- 3.אטו 21/03/2023 15:54הגב לתגובה זואדם פרמיטיבי וחשוך ונכשל
- 2.ביבי יפטר את קרעי-אין תקשורת חופשית בדיקטטורה (ל"ת)לילי 21/03/2023 15:49הגב לתגובה זו
- 1.קרעי דק לחורבן הבית (ל"ת)אנונימי 21/03/2023 15:26הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.