הסושיאל של כאן חדשות
צילום: צילומי מסך

אתגר הטיקטוק של כאן חדשות: זינוק של 800% ב-2021

עם שלל אירועים חדשותיים בשנה שעברה, זינק הסושיאל של חטיבת החדשות של תאגיד השידור כאן. נקודת המפנה, אומר מנהל הדיגיטל בכאן חדשות, הייתה ב"שומר החומות"
אלכסנדר כץ |
שנת 2021 הייתה שנה עמוסה באירועים דרמטיים שהשפיעו בצורה מובהקת על צריכת החדשות בישראל. אם זו מערכת הבחירות הרביעית שהייתה במרץ, או מבצע "שומר החומות ואלימות ברחובות במהלכו, וגם הקמת ממשלה חדשה ביוני וכמובן גלי קורונה קשים. כל אלו הגדילו משמעותית את צריכת החדשות בפלטפורמות הסושיאל השונות. חטיבת החדשות של תאגיד השידור כאן "כאן חדשות", נהנתה מהבליץ' התקשורתי הזה. את הנתון המשמעותי ביותר רשם חשבון הטיקטוק החדשותי של "כאן חדשות". בשנה החולפת זינק מספר העוקבים שלו ב-815%. נכון להיום לחשבון יש כ-120 אלף עוקבים ונרשמו בו קרוב ל-40 מיליון צפיות. כאן חדשות הייתה חברת החדשות הראשונה בישראל שהתרחבה לפלטפורמה הזו כדי הגיע לקהל צעיר שצורך חדשות בצורה שונה. סרטון על מפולת סלעים בהודו, רשם 8.6 מיליון (כן כן, 8.6 מיליון!!!) צפיות. סרטון על בריחת המחבלים מכלא גלבוע, הניב לא פחות מ-2.2 מיליון צפיות. בסרטון אחר על הבריחה צפו 1.2 מיליון.
@kan_news

איך שישה מחבלים מצליחים לברוח מהכלא הכי מאובטח במדינה? המחדל בגלבוע - שלב אחרי שלב

♬ סאונד מקורי  - כאן חדשות
בין היתר השתמשה כאן חדשות בטיקטוק כדי להודיע על מינויה של מיכל רבינוביץ' למגישה הראשית של המהדורה המרכזית, במקומה של דוריה למפל שהחליטה לעזוב את התפקיד.  
@kan_news

בכל ערב ב-19:55 - למיכל רבינוביץ' יש חדשות בשבילכם

♬ צליל מקורי - כאן חדשות
לדברי תומר ברנד, מנהל הדיגיטל החדשותי בכאן חדשות, "המטרה שלנו הייתה לפגוש את הקהל הצעיר שצורך חדשות באופן שונה. הכניסה של החדשות לזירת הטיקטוק הייתה אתגר מוצלח שהוכיח את עצמו. פתאום צעירים מזהים את המגישים שלנו בגלל הטיקטוק". עוד פלטפורמה שבה כאן חדשות בולטת על פני מתחריה היא עמוד היוטיוב החדשותי עם כמעט 400 אלף מנויים, מה שהופך אותו לעמוד היוטיוב החדשותי המוביל בישראל. בשנה החולפת נרשמו בעמוד כ-188 מיליון צפיות. התחקיר של כתב כאן חדשות דניאל אלעזר על חברת הפירמידה של כוכבי הרשת דניס ומישל, הוא הסרטון שזכה למספר הצפיות הגבוה ביותר (כ-574 אלף צפיות) ונכנס גם לרשימת 10 הסרטונים הנצפים לשנת 2021 בדירוג של יוטיוב ישראל. גם חשבון הטוויטר של כאן חדשות זכה השנה לזינוק משמעותי במספרים. ב-2021 הוא רשם עלייה של 57% במספר העוקבים שהגיע ל-142 אלף. דיווחי החדשות, הכתבות, והראיונות שעלו לעמוד זכו ל-482 מיליון חשיפות. עמוד הפייסבוק של כאן חדשות קיבל השנה תפקיד אסטרטגי משמעותי. בכאן חדשות זיהו את הצורך של הציבור בהנגשת המידע, החדשות והכותרות ולכן החליטו לחזק את מעורבות הגולשים בתוכן. במהלך השנה נוספו בפייסבוק שידורים חיים שכללו השתתפות גולשים, סקרים, שידורי שאלות תשובות של מומחים. יותר מתשה מיליון נתוני מעורבות גולשים נרשמו בעמוד. ברנד מוסיף כי "ראינו זינוק בנתוני הצפייה בחדשות בסושיאל סביב אירועי שומר החומות וחתרנו להביא את החדשות לציבור, בכל מקום שבו הם גולשים". הדיגיטל בתאגיד החל לפעול שנה לפני ששתי הזרועות הנוספות של כאן - טלוויזיה ורדיו, הושקו במאי 2017. כבר בתחילת דרכו זכה הדיגיטל לביקורות חיוביות ולוויראליות של תכניו. גם כיום נחשב הדיגיטל לזרוע חזקה.   

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.

האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.