הסתדרות המורים: תקציב ההסברה יזנק פי ארבעה
הסתדרות המורים, המייצגת את הגננות והמורים בבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים, חרגה ב-2019 בכ-120% מהתקציב שהיא מייעדת ל"מאבקים מקצועיים", כלומר בעיקר פרסום והסברה, כך פורסם היום (א') ב"דה-מרקר".
כעת מאשרת הסתדרות המורים להגדיל את התקציב המיועד לפרסום בכלי התקשורת ואת התקציב המיועד לניהול מאבקים ציבוריים במיליוני שקלים, והוא יזנק בכמעט פי ארבעה. ב-2019 תקציב ההסתדרות הסתכם ב-397 מיליון שקל, ובין היתר הוא משמש לפעולות רווחה ופנאי למען המורים, השתלמויות, כנסים, סיוע בנושאי שכר ופנסיה, מלגות, וכן חלוקת שי שנתי למורה, יומן למורה, ושיפור חדרי מורים. תקציב הסתדרות המורים מסתמך בין היתר על דמי חבר שמשלמים המורים, וכן על הכנסות מגופים עסקיים.
בשנה שעברה עמד התקציב המיועד למאבקים מקצועיים על 2.46 מיליון שקל, ואולם בסופו של דבר התקציב ב-2019 הסתכם ב-5.48 מיליון שקל - חריגה של 122%. בתקציב 2020, החליטה ההסתדרות להגדיל את התקציב המיועד למאבקים ציבוריים ל-3.9 מיליון שקל. ההסתדרות גם החליטה ב-2020 לתקצב ב-1.6 מיליון שקל פעולות הסברה - תקציב שלא נכלל בתקציב 2019. המשמעות היא שתקציב 2020 של הסתדרות המורים יכלול הוצאות של כ-8.2 מיליון שקל על סעיפי פרסום, הסברה, כנסים, ימי עיון ומאבקים ציבוריים.
בחודשים האחרונים, הסתדרות המורים מריצה קמפיין המשודר באינטרנט ובטלוויזיה, שנועד לקדם את הדיונים לקראת הסכם השכר החדש שייחתם עם מורי חטיבות הביניים, בתי הספר היסודיים והגננות. הסכם השכר של המורים והגננות עובדי המדינה פג כבר ביולי האחרון, אך המו"מ לקראת הסכם חדש עדיין לא החל מכיוון שבהסתדרות ממתינים להרכבת ממשלה חדשה שתדון איתם בהסכם.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת ההסכם דורשת יו"ר הסתדרות המורים, יפה בן דוד, להחיל שכר התחלתי של 9,000 שקל לחודש עבור מורים חדשים. למרות שהמו"מ לא החל, ההסתדרות כבר החלה לשדר פרסומות במסגרת הקמפיין בחודש ספטמבר האחרון.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
