קמפיין הפרויקט לנצחון ישראל
צילום: יחצ
בחירות 2020

הקרב על השלט: רון חולדאי נגד פרויקט הניצחון הישראלי

לאחר לחץ ציבורי משמאל, החליט ראש עיריית ת"א להסיר את השלטים בהם נראים אבו מאזן והנייה על הברכיים בעיניים קשורות. פרויקט הניצחון הישראלי, הארגון שמאחורי הקמפיין, עתר לבית המשפט נגד ההחלטה
אייס |
בשישי בצהריים עלה קמפיין שילוט ברחבי תל אביב בו נראים איסמעיל הנייה ואבו מאזן על ברכיהם,  עם עיניים מכוסות בבד וידיהם מונפות בכניעה, על רקע הריסות עזה ומסוק מרחף מעליהם. הכיתוב שליווה את התמונה היה "שלום היה רק עם אויבים מובסים". מספר תושבים הזדעקו על הופעת השלטים ברשתות החברתיות, וביניהם עורך טיים אאוט תל אביב, ירון טן בירנק, שגם תייג את ראש העיר, רון חולדאי.   חולדאי, שלא ידוע כמישהו עם פתיל ארוך מדי, בטח בנוגע לדברים שקורים אצלו בעיר, מיהר להגיב והבטיח לטפל בשלטים   הודעתו של חולדאי הקפיצה כמובן את אנשי "הפרויקט לניצחון ישראלי", הארגון שעומד מאחורי הקמפיין הנוכחי ועמד בעבר מאחורי הקמפיין "הנייה בספידו". ראשי הארגון פנו לבית משפט בכדי להוציא צו מניעה להסרת השילוט. החלטת השופט טרם התקבלה וצפויה להינתן מחר.  הקמפיין מנוהל על ידי משרד "רוזנבאום תקשורת" בבעלות עופר רוזנבאום, גרר תגובות מעורבות ברשתות החברתיות במהלך סוף השבוע וזכה אף להתייחסות בכלי תקשורת ברחבי העולם הערבי, לרבות בעמודים של ארגוני הפתח והחמאס.    
מנהל הקמפיין עופר רוזנבאום תקף את חולדאי: "מפתיע לשמוע שדווקא מי שעומד בראש העיר המציירת עצמה כפלורליסטית במדינת ישראל מנסה לסתום פיות, אבל בכוונתנו לפעול נגד החלטתו בבית המשפט", והוסיף: "העלות פה שולית ואני מבטיח שהיא נמוכה בהרבה ממה שעלולים לחשוב. לא צריך להשקיע סכומים גבוהים כדי להעביר מסר, ושווי החשיפה של הקמפיין ביומיים האחרונים בזכות הראיונות הרבים בכלי התקשורת והשיח הרב ברשתות החברתיות נאמד במיליוני שקלים רבים".  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.