גוגל במובייל GOOGLE
צילום: אלכסנדר כץ

גוגל כרום מתחייבת: לא נאפשר סרטוני פרסומת "מציקים"

מנוע החיפוש הפופולרי בעולם, שמחזיק גם בבעלות על יוטיוב, מצטרף ל"קואליציה למען פרסום טוב יותר" ומבטיח גלישה זורמת ומהנה

רועי בהריר-פרל |

לא רק לגולשים נמאס ממודעות ומפרסומות מציקות, שמעכבות את זרימת התוכן, משבשות את צריכתו ובכלל, הופכות את חווית המשתמש לבלתי נסבלת. גם עבור גוגל כרום, שמנסה להציע את השירות הטוב ביותר לעשרות מיליוני המשתמשים בדפדפן, הן מהוות בעיה רצינית ומתמשכת, כשלאחרונה מוקצים משאבים רבים לפתרונה.

 

ניסיון ההתמודדות הראשון של כרום עם תופעת הפרסומות המציקות-יתר-על-המידה התרחש לפני כשנתיים, כשהחברה הכריזה על הנחיות חדשות (דאז), האוסרות בין השאר שימוש בפרסומות פופ-אפ, בסרטוני פרסומת שתופסים שטח של יותר מ-30% מגודל המסך ובכאלה שמתחילות בצורה אוטומטית (pre-roll ads) וכוללים סאונד. הבעיה היא שחלק מההנחיות האלה לא נאכפות באופן סדיר על ידי כרום ושלאתרים ולגופי פרסום מסוימים - ביניהם פייסבוק ו-Bounce Exchange - ניתנו "הנחות" בעניין, כתוצאה מפעילות של לוביסטים מטעמן במסדרונות כרום.

 

ואולם, כעת המצב עתיד להשתנות - בעיקר נוכח הצטרפותה של גוגל ל"קואליציה למען פרסום טוב יותר". מדובר בגוף רגולטורי שהוקם לפני שנתיים במטרה לקדם "פרסום פחות מעצבן", ואין ספק שהצטרפותה של גוגל לאמנה שעליה הוא מבוסס, מעידה על שינוי של ממש באופי ההתייחסות הגלובלית לפרסומות "מציקות" ברשת.

 

להצטרפותה של גוגל לקואליציה הנ"ל תהיינה השלכות מידיות ומאוד משמעותיות עבור המפרסמים והגולשים בכרום כאחד: החברה הודיעה כי תחסום מעתה והלאה את כל הפרסומות שעוברות על ההנחיות המקוריות של כרום בעניין.

 

בנוסף לכך, מטעם הקואליציה נמסר כי מעתה והלאה היא משיתה סטנדרט חדש עבור סרטוני פרסומת בדסקטופ, ברשת של המובייל וברשתות החברתיות, לפיו ייאסרו שלושה סוגים של סרטוני פרסומת: כאלה שנכנסים במהלך הרצת סרטון, כאלה שמופעלים לפני הרצת הסרטון ואורכם עולה על 31 שניות (ולא ניתן לדלג עליהם אחרי יותר מ-5 שניות) ובאנרים שקופצים במהלך סרטון ומהווים יותר מ-20% מגודלו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.

אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.