גוגל במובייל GOOGLE
צילום: אלכסנדר כץ

גוגל כרום מתחייבת: לא נאפשר סרטוני פרסומת "מציקים"

מנוע החיפוש הפופולרי בעולם, שמחזיק גם בבעלות על יוטיוב, מצטרף ל"קואליציה למען פרסום טוב יותר" ומבטיח גלישה זורמת ומהנה

רועי בהריר-פרל |

לא רק לגולשים נמאס ממודעות ומפרסומות מציקות, שמעכבות את זרימת התוכן, משבשות את צריכתו ובכלל, הופכות את חווית המשתמש לבלתי נסבלת. גם עבור גוגל כרום, שמנסה להציע את השירות הטוב ביותר לעשרות מיליוני המשתמשים בדפדפן, הן מהוות בעיה רצינית ומתמשכת, כשלאחרונה מוקצים משאבים רבים לפתרונה.

 

ניסיון ההתמודדות הראשון של כרום עם תופעת הפרסומות המציקות-יתר-על-המידה התרחש לפני כשנתיים, כשהחברה הכריזה על הנחיות חדשות (דאז), האוסרות בין השאר שימוש בפרסומות פופ-אפ, בסרטוני פרסומת שתופסים שטח של יותר מ-30% מגודל המסך ובכאלה שמתחילות בצורה אוטומטית (pre-roll ads) וכוללים סאונד. הבעיה היא שחלק מההנחיות האלה לא נאכפות באופן סדיר על ידי כרום ושלאתרים ולגופי פרסום מסוימים - ביניהם פייסבוק ו-Bounce Exchange - ניתנו "הנחות" בעניין, כתוצאה מפעילות של לוביסטים מטעמן במסדרונות כרום.

 

ואולם, כעת המצב עתיד להשתנות - בעיקר נוכח הצטרפותה של גוגל ל"קואליציה למען פרסום טוב יותר". מדובר בגוף רגולטורי שהוקם לפני שנתיים במטרה לקדם "פרסום פחות מעצבן", ואין ספק שהצטרפותה של גוגל לאמנה שעליה הוא מבוסס, מעידה על שינוי של ממש באופי ההתייחסות הגלובלית לפרסומות "מציקות" ברשת.

 

להצטרפותה של גוגל לקואליציה הנ"ל תהיינה השלכות מידיות ומאוד משמעותיות עבור המפרסמים והגולשים בכרום כאחד: החברה הודיעה כי תחסום מעתה והלאה את כל הפרסומות שעוברות על ההנחיות המקוריות של כרום בעניין.

 

בנוסף לכך, מטעם הקואליציה נמסר כי מעתה והלאה היא משיתה סטנדרט חדש עבור סרטוני פרסומת בדסקטופ, ברשת של המובייל וברשתות החברתיות, לפיו ייאסרו שלושה סוגים של סרטוני פרסומת: כאלה שנכנסים במהלך הרצת סרטון, כאלה שמופעלים לפני הרצת הסרטון ואורכם עולה על 31 שניות (ולא ניתן לדלג עליהם אחרי יותר מ-5 שניות) ובאנרים שקופצים במהלך סרטון ומהווים יותר מ-20% מגודלו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים

שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים