גוגל במובייל GOOGLE
צילום: אלכסנדר כץ

גוגל כרום מתחייבת: לא נאפשר סרטוני פרסומת "מציקים"

מנוע החיפוש הפופולרי בעולם, שמחזיק גם בבעלות על יוטיוב, מצטרף ל"קואליציה למען פרסום טוב יותר" ומבטיח גלישה זורמת ומהנה

רועי בהריר-פרל |

לא רק לגולשים נמאס ממודעות ומפרסומות מציקות, שמעכבות את זרימת התוכן, משבשות את צריכתו ובכלל, הופכות את חווית המשתמש לבלתי נסבלת. גם עבור גוגל כרום, שמנסה להציע את השירות הטוב ביותר לעשרות מיליוני המשתמשים בדפדפן, הן מהוות בעיה רצינית ומתמשכת, כשלאחרונה מוקצים משאבים רבים לפתרונה.

 

ניסיון ההתמודדות הראשון של כרום עם תופעת הפרסומות המציקות-יתר-על-המידה התרחש לפני כשנתיים, כשהחברה הכריזה על הנחיות חדשות (דאז), האוסרות בין השאר שימוש בפרסומות פופ-אפ, בסרטוני פרסומת שתופסים שטח של יותר מ-30% מגודל המסך ובכאלה שמתחילות בצורה אוטומטית (pre-roll ads) וכוללים סאונד. הבעיה היא שחלק מההנחיות האלה לא נאכפות באופן סדיר על ידי כרום ושלאתרים ולגופי פרסום מסוימים - ביניהם פייסבוק ו-Bounce Exchange - ניתנו "הנחות" בעניין, כתוצאה מפעילות של לוביסטים מטעמן במסדרונות כרום.

 

ואולם, כעת המצב עתיד להשתנות - בעיקר נוכח הצטרפותה של גוגל ל"קואליציה למען פרסום טוב יותר". מדובר בגוף רגולטורי שהוקם לפני שנתיים במטרה לקדם "פרסום פחות מעצבן", ואין ספק שהצטרפותה של גוגל לאמנה שעליה הוא מבוסס, מעידה על שינוי של ממש באופי ההתייחסות הגלובלית לפרסומות "מציקות" ברשת.

 

להצטרפותה של גוגל לקואליציה הנ"ל תהיינה השלכות מידיות ומאוד משמעותיות עבור המפרסמים והגולשים בכרום כאחד: החברה הודיעה כי תחסום מעתה והלאה את כל הפרסומות שעוברות על ההנחיות המקוריות של כרום בעניין.

 

בנוסף לכך, מטעם הקואליציה נמסר כי מעתה והלאה היא משיתה סטנדרט חדש עבור סרטוני פרסומת בדסקטופ, ברשת של המובייל וברשתות החברתיות, לפיו ייאסרו שלושה סוגים של סרטוני פרסומת: כאלה שנכנסים במהלך הרצת סרטון, כאלה שמופעלים לפני הרצת הסרטון ואורכם עולה על 31 שניות (ולא ניתן לדלג עליהם אחרי יותר מ-5 שניות) ובאנרים שקופצים במהלך סרטון ומהווים יותר מ-20% מגודלו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.