גוגל במובייל GOOGLE
צילום: אלכסנדר כץ

גוגל כרום מתחייבת: לא נאפשר סרטוני פרסומת "מציקים"

מנוע החיפוש הפופולרי בעולם, שמחזיק גם בבעלות על יוטיוב, מצטרף ל"קואליציה למען פרסום טוב יותר" ומבטיח גלישה זורמת ומהנה

רועי בהריר-פרל |

לא רק לגולשים נמאס ממודעות ומפרסומות מציקות, שמעכבות את זרימת התוכן, משבשות את צריכתו ובכלל, הופכות את חווית המשתמש לבלתי נסבלת. גם עבור גוגל כרום, שמנסה להציע את השירות הטוב ביותר לעשרות מיליוני המשתמשים בדפדפן, הן מהוות בעיה רצינית ומתמשכת, כשלאחרונה מוקצים משאבים רבים לפתרונה.

 

ניסיון ההתמודדות הראשון של כרום עם תופעת הפרסומות המציקות-יתר-על-המידה התרחש לפני כשנתיים, כשהחברה הכריזה על הנחיות חדשות (דאז), האוסרות בין השאר שימוש בפרסומות פופ-אפ, בסרטוני פרסומת שתופסים שטח של יותר מ-30% מגודל המסך ובכאלה שמתחילות בצורה אוטומטית (pre-roll ads) וכוללים סאונד. הבעיה היא שחלק מההנחיות האלה לא נאכפות באופן סדיר על ידי כרום ושלאתרים ולגופי פרסום מסוימים - ביניהם פייסבוק ו-Bounce Exchange - ניתנו "הנחות" בעניין, כתוצאה מפעילות של לוביסטים מטעמן במסדרונות כרום.

 

ואולם, כעת המצב עתיד להשתנות - בעיקר נוכח הצטרפותה של גוגל ל"קואליציה למען פרסום טוב יותר". מדובר בגוף רגולטורי שהוקם לפני שנתיים במטרה לקדם "פרסום פחות מעצבן", ואין ספק שהצטרפותה של גוגל לאמנה שעליה הוא מבוסס, מעידה על שינוי של ממש באופי ההתייחסות הגלובלית לפרסומות "מציקות" ברשת.

 

להצטרפותה של גוגל לקואליציה הנ"ל תהיינה השלכות מידיות ומאוד משמעותיות עבור המפרסמים והגולשים בכרום כאחד: החברה הודיעה כי תחסום מעתה והלאה את כל הפרסומות שעוברות על ההנחיות המקוריות של כרום בעניין.

 

בנוסף לכך, מטעם הקואליציה נמסר כי מעתה והלאה היא משיתה סטנדרט חדש עבור סרטוני פרסומת בדסקטופ, ברשת של המובייל וברשתות החברתיות, לפיו ייאסרו שלושה סוגים של סרטוני פרסומת: כאלה שנכנסים במהלך הרצת סרטון, כאלה שמופעלים לפני הרצת הסרטון ואורכם עולה על 31 שניות (ולא ניתן לדלג עליהם אחרי יותר מ-5 שניות) ובאנרים שקופצים במהלך סרטון ומהווים יותר מ-20% מגודלו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הכוכב הבא. קרדיט: אתר מאקוהכוכב הבא. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

הכוכב הבא בראש הפריים טיים

בערב עם ריאליטי חזק, הוא כמעט תמיד בראש, וכך גם עם שידור "הכוכב הבא" לקראת אירוויזיון 2026, שהשתלט על רצועת הפריים טיים 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-352 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-215 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.9% רייטינג ו-144 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 95 אלף צופים ו-4% רייטינג.


פריים טיים

תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, אבל כשיש ריאליטי, כמעט תמיד הוא בראש הטבלה, וכך גם היה אתמול עם "הכוכב הבא", שהיה עם רייטינג של 16.9% רייטינג ו-432 אלף צופים והיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היתה "ווארט" של ערוץ 13, עם 7.9% רייטינג ו-182 אלף צופים, ואילו ההיעדרות של ינון מגל ככל הנראה הובילה לירידה של הפטריוטים למקום השלישי, עם 7.1% ו-189 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 6.1% רייטינג ו-150 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-66 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג אבל במקום הראשון מבחינת כמות צופים, 67 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 2% רייטינג ו-59 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-52 אלף צופים, ואילו אחריו היה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 1.9% רייטינג, ו-49 אלף צופים. את הרשימה סגר המשדר המיוחד לזכרו של הדר גולדין ז"ל ששודר ברשת, עם 1.7% רייטינג ו-38 אלף צופים. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היה בראש, עם 3.5% ו-78 אלף צופים, בעוד האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה במקום השני, עם 3.3% רייטינג ו-69 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.2% רייטינג ו-30 אלף צופים בלבד. 

ארץ נהדרת
צילום: מסך קשת 12
רייטינג

הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"

גם אם נסתכל אחורה עשרות שנים, לא נמצא הרבה תכניות שמשודרות מעל 20 שנה, ובטח לא כאלה שהם להיט, אבל "ארץ נהדרת" היא אחת מהן וכך גם היה אתמול כשהיתה בראש לוח השידורים כולו; במהדורות המרכזיות נרשמה יציבות, כשרשת משפרת קצת את הנתונים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-352 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבימים האחרונים, עם או בלי קשר לגל הפיטורין הצפוי, מצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.9% רייטינג ו-146 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, ששוב חזרה להיות בפער עצום מהמתחרים, עם 75 אלף צופים ו-3.5% רייטינג.

פריים טיים 

גם אם נסתכל אחורה עשרות שנים, לא נמצא הרבה תכניות שמשודרות מעל 20 שנה, ובטח לא כאלה שהם להיט, אבל "ארץ נהדרת" היא אחת מהן וכך גם היה אתמול כשהיתה בראש לוח השידורים כולו, עם רייטינג של 17.5% רייטינג ו-415 אלף צופים והיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.3% רייטינג ו-225 אלף צופים, ואילו ההיעדרות של ינון מגל ככל הנראה הובילה לירידה של הפטריוטים למקום השלישי מבחינת רייטינג עם 8.2%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 6.6% רייטינג ו-39 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-73 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-45 אלף צופים, ואילו אחריו היהי שוויון עם "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 1.5% רייטינג, ו-32 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היה בראש, עם 3.7% ו-95 אלף צופים, בעוד האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה במקום השני, עם 2.4% רייטינג ו-49 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.5% רייטינג ו-32 אלף צופים בלבד.