יאיר לפיד בני גנץ
צילום: ארז חרודי – עושים צילום, pixabay, חדשות 12

לפיד לא לבד: בכירי כחול לבן הוציאו יותר מ-5 מיליון ש' בפייסבוק

בדיקת אייס: ארבעת חברי הקוקפיט הוציאו בחצי השנה האחרונה סכום עתק על פרסום בפייסבוק ואינסטגרם מכספי הציבור. כמה הוציאו הליכוד ורה"מ נתניהו? ומי לא בזבז אפילו שקל? הנתונים המלאים בפנים

רביב שכטר | (10)

בשבוע שעבר התגאה יאיר לפיד בכמות העוקבים שיש לו באינסטגרם, אך במקביל פתח תיבת פנדורה לא קטנה – הכסף הציבורי שאותו מוציאים הפוליטיקאים על מנת לזכות בעוקבים חדשים ולהגיע לקהלים רחבים יותר. מי שהרים ראשון את הכפפה היה העורך הראשי של האתר 0404, בועז גולן, שמיהר לבדוק מה הסכום שאותו הוציא לפיד בחצי השנה האחרונה וגילה כי מדובר ביותר מ-1.8 מיליון שקלים של כסף ציבורי ומימון מפלגות אותו בזבז על מנת שהמסר האישי והמפלגתי שלו יהדהד. אנחנו ב"אייס" לקחנו את זה צעד קדימה והחלטנו להרחיב את הבדיקה, גם לשאר המנהיגים של המפלגות השונות, והנה התוצאות: בראש טבלת המבזבזים בפער עצום מהאחרות נמצאת מפלגת "כחול לבן", שארבעת חברי הקוקפיט שלה, בני גנץ, יאיר לפיד, משה 'בוגי' יעלון וגבי אשכנזי, הוציאו בחצי השנה האחרונה יותר מ-5 מיליון שקלים על פרסום ממומן לעמודים האישיים שלהם בפייסבוק ואינסטגרם. בליכוד, מעבר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שמדורג בצמרת הגבוהה (1.6 מיליון) אין נציגים בעשירייה הראשונה ויש אפילו כמה חסכנים מפתיעים.   גנץ מוביל, ביבי במקום השלישי גנץ, מנהיג כחול לבן, הוא המוביל בקטגוריה הזו עם 2.3 מיליון שקלים שהוצאו על עמוד הפייסבוק שלו ואחריו לפיד (1.8 מיליון), יעלון (457 אלף) ואשכנזי (412 אלף). היחידי שנותן פייט לגנץ ולפיד בקטגוריה הזו הוא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהוציא על פייסבוק ואינסטגרם 1.6 מיליון שקל מאז אוגוסט 2019. שאר חברי הכנסת של הליכוד, כולל הרעשניים שביניהם, נמצאים הרחק מאחור. בזבזן בכיר נוסף הוא יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שמעבר לסכומי העתק שהוא מוציא על פרסום במדיה המסורתית, הוציא גם 564 אלף שקלים על פרסום אצל מרק צוקרברג. מעט מעליו ניתן למצוא את עמיר פרץ, יו"ר מפלגת העבודה, שהוציא 648 אלף שקלים. שותפו החדש למפלגה, יו"ר מר"צ ניצן הורביץ, הוציא 385 אלף שקלים. השותפה השלישית – אורלי לוי אבקסיס – ביזבזה רק 61 אלף שקלים. בהמשך הרשימה ניתן למצוא את ח"כ הפורשת סתיו שפיר (156 אלף שקלים) ויו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה (79 אלף שקלים).   החסכנים: מירי רגב ודוד ביטן כשמסתכלים על שאר הח"כים של הליכוד מגלים ששם מדובר בסכומים נמוכים בהרבה. אולי זה בגלל שהקפמיין של המפלגה נסוב בעיקר סביב נתניהו, אבל בשורה התחתונה הסכומים הכוללים שם לא קרובים לאלו שהוציאה כחול לבן. לדוגמא, גדעון סער, שקרא תיגר על נתניהו, הוציא בסה"כ 77 אלף שקלים על פרסום בפייסבוק ואינסטגרם בחצי השנה האחרונה ואילו ניר ברקת, עוד אחד שרואה עצמו יורש לעידן שאחרי נתניהו, הוציא "רק" 48 אלף. שר החוץ, ישראל כ"ץ הוציא בסה"כ 18 אלף שקל על פייסבוק. שר הביטחון נפתלי בנט היה גם הוא חסכן והסתפק ב-37 אלף שקלים. מי שכנראה לא נזקקים להוציא כסף כי הם מקבלים מספיק חשיפה בזכות דמותם הססגונית והאמירות שלהם הם יו"ר הקואליציה לשעבר, דוד ביטן, ושרת התרבות, מירי רגב, שבסעיף הוצאות הפרסום שלהם אצל צוקרברג רשומה הספרה 0. מפלגות: גם כאן כחול לבן ראשונה אם צריך הוכחה שגם במפלגות יודעים שהבחירות הללו הן קודם כל פרסונליות, מספיק להסתכל על טבלת ההוצאות ה"אישיות" של הח"כים אל מול הכספים שהם מוציאים על העמוד של המפלגה עצמה. לדוגמא כחול לבן מובילה גם בתחום הזה עם 785 אלף שקלים, אבל מה זה לעומת יותר מ-5 מיליון שהוציאו ארבעת הבכירים שלה על עמודי הפייסבוק האישיים שלהם. הליכוד נמצאת במקום השני עם 457 אלף שקלים שהוצאו על קידום העמוד של המפלגה, ואחריה העבודה-מר"צ-גשר עם 285 אלף שקלים, השרימה המשותפת (95 אלף) ימינה/הימין החדש (49 אלף) וישראל ביתנו (48 אלף). בתחתית ניתן למצוא את האיחוד הלאומי (36 אלף) ואת יהדות התורה (24 אלף).

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    Avi 07/02/2020 19:19
    הגב לתגובה זו
    אמש בתוכנית 'אולפן פתוח' של בועז גולן נחשפה האמת באשר להוצאות של חברי הקוקפיט מכחול לבן בסכום שלמעלה מ-5 מיליון שקלים בספר הפנים. בועז גולן שחשף את הנתונים כאמור עשה זאת בנחישות, ביושרה ובאומץ הראויים לשבח. בהזדמנות זאת, יש לברך על כך שהתוכנית המועלית מדי ערב היא נדבך חשוב וחיוני לצופים רבים לקבל מידע אובייקטיבי ומהימן ממיטב הפרשנים והאורחים בתוכנית, בניצוחו של בועז גולן המנחה את התוכנית הברוכה ביד רמה.
  • 7.
    משה 07/02/2020 16:32
    הגב לתגובה זו
    כחול לבן דואגים לעם משרד הבריאות קורסת ואתם חבורה גנבים שמוצאים 5 מליון לפרסומים שלכם על חשבון הציבור תיתבשו לכם העם חולי בראש שלא רואה את החבורה שלא מעניין אותה הציבור רק לא ביבי נפילה כחול שחור
  • 6.
    פינישניהו 07/02/2020 14:33
    הגב לתגובה זו
    בגלל הגזען הינדל אנו עוברים למפלגה אחרת לא ימין
  • 5.
    לפיד שולט בשוק התקשורת (ל"ת)
    דויד 06/02/2020 21:32
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    נחום 06/02/2020 19:01
    הגב לתגובה זו
    כחול לבן זה צינור שואב כסף עבור שמחון והחבורה שלו. אפס עבודה ורק לטחון מדיה. כאשר קומבינות של תאומים מנהלות מפלגה ככה תראה הממשלה
  • ערן 06/02/2020 20:44
    הגב לתגובה זו
    בינתיים נראה שהמדיה עובדת לא רע... לך תוציא את התסכולים שלך במקום אחר
  • 3.
    ירון 06/02/2020 17:08
    הגב לתגובה זו
    גם הבלון הזה עתיד להתפוצץ
  • דניאל 06/02/2020 20:45
    הגב לתגובה זו
    וכנראה שגם בבחירות הקרובות התוצאות יהיו דומות ואולי טובות יותר?
  • 2.
    עובדות 06/02/2020 16:33
    הגב לתגובה זו
    כשהתקשורת נשלטת ע"י הימין (אל תצחקו ) מקור ראשון, ערוץ 20, גלי ישראל, ישראל היום, אמיר איבגי , עירית לינור וכמובן ברדוגו ועוד ועוד ועוד צריך להגיע לציבור הרחב והדרך היחידה היא רשתות חברתיות ..
  • 1.
    סקרן 06/02/2020 16:11
    הגב לתגובה זו
    מי מנהל את כל תקציבי הפרסום האלה ותבינו את האינטרסים
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.