מהי תעודת הוראה?
המושג "תעודת הוראה" הוא מושג המוכר מקרוב לכל מי שערך חיפושי עבודה מקיפים בארץ, כמו גם בכל מי שהתעניין/ה אי פעם בקריירה בתחום החינוך בישראל. תעודת הוראה היא מושג הרלבנטי גם לגבי אנשים רבים אשר אינם מעוניינים בהכרח לפתח קריירה שלמה ספציפית בעולם החינוך, אלא רק מתעניינים בנוגע לתעסוקה נוספת בהוראת התחום בו הם עוסקים ומתמחים. מהי, אם כן, תעודת הוראה, מהן הדרכים להשיגה ולאן מומלץ לפנות בהקשר זה?
תעודה המבטיחה רמה מקצועית מספקת עבור העוסקים בהוראה
כאשר מהרהרים מעט יותר לעומק בעולם ההוראה והלימודים בכלל (החל מגן הילדים ועד להוראה במוסדות לימוד אקדמאיים להשכלה גבוהה), מגיעים מהר מאוד למסקנה כי תעודת הוראה היא אובייקט מתבקש ובסיסי ביותר, המהווה סוג של ביטוח לרמתם המקצועית של האנשים העוסקים בהוראה והקניית חינוך לילדינו, כמו גם לנו. למורה/מרצה מעמד מיוחד של בעל ידע, הבנה ובקיאות בתחום מסוים, וככזה עליו לעמוד בסטנדרטים מסוימים שונים, אשר יבטיחו רמה מקצועית מספקת וכי שירות ההוראה הניתן אכן יהיה איכותי ומספק.
תעודת הוראה, אם כן, היא תעודה הניתנת לאחר מסלול לימודים הכולל הכשרה עיונית ומעשית, ונערך לרוב בבתי ספר מקצועיים, אוניברסיטאות ומכללות המתמחות ספציפית בתחום החינוך. חשוב לציין כי אנשים המחזיקים בתעודת ההוראה מחויבים לעבור שנה של התמחות בתחום (הוראה בבתי ספר), על מנת שיקבלו רישיון רשמי, סופי ומקצועי מטעם משרד החינוך, לעסוק בהוראה. כפי שניתן להבין, מדובר במסלול מוקפד ומפוקח, המהווה חלק אינטגראלי ממערכות הבקרה של המדינה בכל הנוגע לתחום מרכזי וחשוב כל כך כמו חינוך, מערכות בקרה אשר תפקידן הוא להבטיח כי רמתם המקצועית של האנשים העוסקים בהוראה בחברה שלנו היא גבוהה ומספקת.
בעוד הלימודים לתעודת הוראה נערכים לרוב במקביל וכחלק מהלימודים לתואר ראשון בחינוך (כמו גם לאחר השלמת לימודי תואר ראשון בתחום אחר כלשהו), קיים מסלול נוסף ופופולארי ביותר של הסבת אקדמאיים להוראה, במסגרתו אנשים המחזיקים כבר בתארים אקדמאיים בתחומים שונים יכולים לבצע הסבה מקצועית לעולם ההוראה, וזאת על ידי מסלול לרכישת תעודת הוראה. כך, מהווה תעודת ההוראה למעשה מנגנון המאפשר לאנשים רבים בעלי השכלה, ידע וניסיון מקצועי בתחומים שונים ומגוונים להשתלב גם בעולם ההוראה, ולהעביר את הידע והניסיון שברשותם לאנשים אחרים המעוניינים ללמוד ולהתקדם בתחום המדובר.
- פעילות ותקציבי המו"פ באקדמיה בישראל המשיכו לעלות ב-2023
- תוקפא הצעת החוק לסיוע לסטודנטים במילואים - האוניברסיטאות תסייענה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.49% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
