תעודת הוראה
צילום: PIXABAY

מהי תעודת הוראה?

תוכן בחסות |

המושג "תעודת הוראה" הוא מושג המוכר מקרוב לכל מי שערך חיפושי עבודה מקיפים בארץ, כמו גם בכל מי שהתעניין/ה אי פעם בקריירה בתחום החינוך בישראל. תעודת הוראה היא מושג הרלבנטי גם לגבי אנשים רבים אשר אינם מעוניינים בהכרח לפתח קריירה שלמה ספציפית בעולם החינוך, אלא רק מתעניינים בנוגע לתעסוקה נוספת בהוראת התחום בו הם עוסקים ומתמחים. מהי, אם כן, תעודת הוראה, מהן הדרכים להשיגה ולאן מומלץ לפנות בהקשר זה?

 

תעודה המבטיחה רמה מקצועית מספקת עבור העוסקים בהוראה

כאשר מהרהרים מעט יותר לעומק בעולם ההוראה והלימודים בכלל (החל מגן הילדים ועד להוראה במוסדות לימוד אקדמאיים להשכלה גבוהה), מגיעים מהר מאוד למסקנה כי תעודת הוראה היא אובייקט מתבקש ובסיסי ביותר, המהווה סוג של ביטוח לרמתם המקצועית של האנשים העוסקים בהוראה והקניית חינוך לילדינו, כמו גם לנו. למורה/מרצה מעמד מיוחד של בעל ידע, הבנה ובקיאות בתחום מסוים, וככזה עליו לעמוד בסטנדרטים מסוימים שונים, אשר יבטיחו רמה מקצועית מספקת וכי שירות ההוראה הניתן אכן יהיה איכותי ומספק.

 

תעודת הוראה, אם כן, היא תעודה הניתנת לאחר מסלול לימודים הכולל הכשרה עיונית ומעשית, ונערך לרוב בבתי ספר מקצועיים, אוניברסיטאות ומכללות המתמחות ספציפית בתחום החינוך. חשוב לציין כי אנשים המחזיקים בתעודת ההוראה מחויבים לעבור שנה של התמחות בתחום (הוראה בבתי ספר), על מנת שיקבלו רישיון רשמי, סופי ומקצועי מטעם משרד החינוך, לעסוק בהוראה. כפי שניתן להבין, מדובר במסלול מוקפד ומפוקח, המהווה חלק אינטגראלי ממערכות הבקרה של המדינה בכל הנוגע לתחום מרכזי וחשוב כל כך כמו חינוך, מערכות בקרה אשר תפקידן הוא להבטיח כי רמתם המקצועית של האנשים העוסקים בהוראה בחברה שלנו היא גבוהה ומספקת.

בעוד הלימודים לתעודת הוראה נערכים לרוב במקביל וכחלק מהלימודים לתואר ראשון בחינוך (כמו גם לאחר השלמת לימודי תואר ראשון בתחום אחר כלשהו), קיים מסלול נוסף ופופולארי ביותר של הסבת אקדמאיים להוראה, במסגרתו אנשים המחזיקים כבר בתארים אקדמאיים בתחומים שונים יכולים לבצע הסבה מקצועית לעולם ההוראה, וזאת על ידי מסלול לרכישת תעודת הוראה. כך, מהווה תעודת ההוראה למעשה מנגנון המאפשר לאנשים רבים בעלי השכלה, ידע וניסיון מקצועי בתחומים שונים ומגוונים להשתלב גם בעולם ההוראה, ולהעביר את הידע והניסיון שברשותם לאנשים אחרים המעוניינים ללמוד ולהתקדם בתחום המדובר.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.