הפילוג מקצין ופייסבוק מרוויחה: 10 מיליון ש' רק בחודש האחרון
דו"ח חלקי של ספריית המודעות של פייסבוק, שלא כולל את היומיים האחרונים, ה-16 וה-17 בספטמבר, וכולל את 30 הימים האחרונים עד ה-15 בספטמבר, מראה שהרשת החברתית הכניסה מפרסום פוליטי כ-10.3 מיליון שקלים מ-12,816 מודעות.
בפייסבוק, כמו בפייסבוק, כלי השקיפות הפוליטית שמראה לגולשים את ההוצאה הכספית לפרסום של כל מודעה פוליטית, ואת העומד מאחוריה, בין אם מדובר במפלגה או באדם פרטי, אינו שקוף דיו כדי להציג את התמונה במלואה. הזירה החברתית הפכה למקום שבו אפשר וכדאי להפגיז במסרים, לטרגט קהלים, לאסוף מידע, אם באופן חוקי או פחות, וככל שהתוצאה צמודה יותר כך גם הקיטוב, השיסוע וחוסר היציבות והרצון לשכנע עוד מצביע, עד השקל האחרון.
הדו"ח, נכון לעכשיו, אינו כולל את היומיים האחרונים שקדמו לבחירות, ראשון ושני שבהם רוכזו מאמצים רבים ומיליוני שקלים כדי לשכנע את הבוחרים. כמו כן, הדו"ח אינו מאפשר בדיקה פרטנית לפי תאריכים אלא מאפשר בדיקה מוגדרת מראש של המערכת לפי השבוע האחרון (9 עד ה-15), 30 הימים האחרונים ו-90 הימים האחרונים, אך זה האחרון אינו מתאפשר שכן פייסבוק מציינת כי טווח זמנים זה אינו נמדד מכיוון שהמערכת טרם הושקה: "נתונים מצטברים עבור טווח תאריכים זה אינם זמינים עדיין. איננו יכולים לחשב עדיין נתוני הוצאות מצטברים ל-90 ימים. לא עבר זמן רב מאז השקת ספריית המודעות בישראל".
המובילים: כחול לבן, הברית הישראלית והליכוד
על פי הדו"ח של פייסבוק, המבוסס על 30 הימים האחרונים עד ל-15 בספטמבר, 3 המפרסמים הגדולים ביותר בסדר יורד הם העמוד של בני גנץ - מפלגת כחול לבן עם 1.68 מיליון שקל ו-462 מודעות, אחריו העמוד של נתניהו - מפלגת הליכוד עם 1.06 מיליון שקל עם 785 מודעות ובמקום ה-3 שוב מפלגת כחול לבן, הפעם דרך העמוד של יאיר לפיד עם 995 אלף שקל ו-98 מודעות. בהמשך הרשימה, עדיין ברשימת 10 המפרסמים הגדולים ביותר מופיעים גם עמודי המפלגות עם כ-270 אלף שקל לכל אחת, הליכוד וכחול לבן.
- ליברמן קורא למוסדיים להשקיע בהייטק הישראלי: האם זה מהלך נכון?
- ממאבק פוליטי - למלחמת הישרדות: מה נשאר מהקרב בין הפועל ת"א לבית"ר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עמודי לוויין נוספים המקושרים ל-2 המפלגות הגדולות הם אלו של גבי אשכנזי עם 180 אלף שקלים ובוגי יעלון עם 210 אלף שקלים. בשורה התחתונה, בתוספת עמודים אלו ועמודים של חברי כנסת אחרים מטעם המפלגה, רשימת כחול לבן הוציאה על פרסום בפייסבוק כ-2.9 מיליון שקל ב-30 הימים האחרונים עד ה-15 בספטמבר ואילו הליכוד פרסם בהיקף של 1.4 מיליון שקל בתקופה זו.
עם זאת, מי שכמעט וכובשת את הפסגה עם הוצאה של למעלה מ-2 מיליון שקלים בחודש האחרון בלבד, היא הברית הישראלית. גוף שפועל תחת עמימות ומצהיר על עצמו כ"ממומן על ידי תרומות של אלפי ישראלים המצטרפים ותומכים בנושאים החשובים להם בחברה הישראלית וכן, עלי ידי תרומות מיהודים וישראלים מהתפוצות ובאמצעות ארגון Tides". כל מודעות הברית הישראלית מקדמות אג'נדה ברורה של החלפת השלטון באמצעות עמודי הפייסבוק "חופש לישראל", "די ליוקר המחיה" ו"עלה לנו עד כאן" שפועלים בנושאים כגון "הסוף לכפייה הדתית" ועוד. סך הכל בשורה התחתונה, עומד הפרסום של הברית הישראלית ב-30 הימים האחרונים על 2.22 מיליון שקלים.
המחנה הדמוקרטי השקיע כ-290 אלף שקלים ב-30 הימים האחרונים על פרסום בפייסבוק, עם 487 מודעות. אהוד ברק פרסם במקביל ב-212 אלף שקלים ודרך העמוד של ניצן הורוביץ יצאו עוד כ-200 אלף שקלים. סך הכל הוציאה המפלגה על שלל עמודי חבריה כ-830 אלף שקלים.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מפלגת העבודה פרסמה בהיקף של כ-417 אלף שקל בחודש האחרון. ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן פרסמה בכ-225 אלף שקלים, ש"ס בהיקף של כ-220 אלף שקלים, ואילו בימינה היו צנועים יותר עם פרסום בהיקף של כ-140 אלף שקלים, כמו גם הרשימה המשותפת בהיקף דומה.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.