הפילוג מקצין ופייסבוק מרוויחה: 10 מיליון ש' רק בחודש האחרון
דו"ח חלקי של ספריית המודעות של פייסבוק, שלא כולל את היומיים האחרונים, ה-16 וה-17 בספטמבר, וכולל את 30 הימים האחרונים עד ה-15 בספטמבר, מראה שהרשת החברתית הכניסה מפרסום פוליטי כ-10.3 מיליון שקלים מ-12,816 מודעות.
בפייסבוק, כמו בפייסבוק, כלי השקיפות הפוליטית שמראה לגולשים את ההוצאה הכספית לפרסום של כל מודעה פוליטית, ואת העומד מאחוריה, בין אם מדובר במפלגה או באדם פרטי, אינו שקוף דיו כדי להציג את התמונה במלואה. הזירה החברתית הפכה למקום שבו אפשר וכדאי להפגיז במסרים, לטרגט קהלים, לאסוף מידע, אם באופן חוקי או פחות, וככל שהתוצאה צמודה יותר כך גם הקיטוב, השיסוע וחוסר היציבות והרצון לשכנע עוד מצביע, עד השקל האחרון.
הדו"ח, נכון לעכשיו, אינו כולל את היומיים האחרונים שקדמו לבחירות, ראשון ושני שבהם רוכזו מאמצים רבים ומיליוני שקלים כדי לשכנע את הבוחרים. כמו כן, הדו"ח אינו מאפשר בדיקה פרטנית לפי תאריכים אלא מאפשר בדיקה מוגדרת מראש של המערכת לפי השבוע האחרון (9 עד ה-15), 30 הימים האחרונים ו-90 הימים האחרונים, אך זה האחרון אינו מתאפשר שכן פייסבוק מציינת כי טווח זמנים זה אינו נמדד מכיוון שהמערכת טרם הושקה: "נתונים מצטברים עבור טווח תאריכים זה אינם זמינים עדיין. איננו יכולים לחשב עדיין נתוני הוצאות מצטברים ל-90 ימים. לא עבר זמן רב מאז השקת ספריית המודעות בישראל".
המובילים: כחול לבן, הברית הישראלית והליכוד
על פי הדו"ח של פייסבוק, המבוסס על 30 הימים האחרונים עד ל-15 בספטמבר, 3 המפרסמים הגדולים ביותר בסדר יורד הם העמוד של בני גנץ - מפלגת כחול לבן עם 1.68 מיליון שקל ו-462 מודעות, אחריו העמוד של נתניהו - מפלגת הליכוד עם 1.06 מיליון שקל עם 785 מודעות ובמקום ה-3 שוב מפלגת כחול לבן, הפעם דרך העמוד של יאיר לפיד עם 995 אלף שקל ו-98 מודעות. בהמשך הרשימה, עדיין ברשימת 10 המפרסמים הגדולים ביותר מופיעים גם עמודי המפלגות עם כ-270 אלף שקל לכל אחת, הליכוד וכחול לבן.
- השם של אביגדור ליברמן נפגע - כמה הוא שווה?
- ליברמן קורא למוסדיים להשקיע בהייטק הישראלי: האם זה מהלך נכון?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עמודי לוויין נוספים המקושרים ל-2 המפלגות הגדולות הם אלו של גבי אשכנזי עם 180 אלף שקלים ובוגי יעלון עם 210 אלף שקלים. בשורה התחתונה, בתוספת עמודים אלו ועמודים של חברי כנסת אחרים מטעם המפלגה, רשימת כחול לבן הוציאה על פרסום בפייסבוק כ-2.9 מיליון שקל ב-30 הימים האחרונים עד ה-15 בספטמבר ואילו הליכוד פרסם בהיקף של 1.4 מיליון שקל בתקופה זו.
עם זאת, מי שכמעט וכובשת את הפסגה עם הוצאה של למעלה מ-2 מיליון שקלים בחודש האחרון בלבד, היא הברית הישראלית. גוף שפועל תחת עמימות ומצהיר על עצמו כ"ממומן על ידי תרומות של אלפי ישראלים המצטרפים ותומכים בנושאים החשובים להם בחברה הישראלית וכן, עלי ידי תרומות מיהודים וישראלים מהתפוצות ובאמצעות ארגון Tides". כל מודעות הברית הישראלית מקדמות אג'נדה ברורה של החלפת השלטון באמצעות עמודי הפייסבוק "חופש לישראל", "די ליוקר המחיה" ו"עלה לנו עד כאן" שפועלים בנושאים כגון "הסוף לכפייה הדתית" ועוד. סך הכל בשורה התחתונה, עומד הפרסום של הברית הישראלית ב-30 הימים האחרונים על 2.22 מיליון שקלים.
המחנה הדמוקרטי השקיע כ-290 אלף שקלים ב-30 הימים האחרונים על פרסום בפייסבוק, עם 487 מודעות. אהוד ברק פרסם במקביל ב-212 אלף שקלים ודרך העמוד של ניצן הורוביץ יצאו עוד כ-200 אלף שקלים. סך הכל הוציאה המפלגה על שלל עמודי חבריה כ-830 אלף שקלים.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
מפלגת העבודה פרסמה בהיקף של כ-417 אלף שקל בחודש האחרון. ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן פרסמה בכ-225 אלף שקלים, ש"ס בהיקף של כ-220 אלף שקלים, ואילו בימינה היו צנועים יותר עם פרסום בהיקף של כ-140 אלף שקלים, כמו גם הרשימה המשותפת בהיקף דומה.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
