הפילוג מקצין ופייסבוק מרוויחה: 10 מיליון ש' רק בחודש האחרון
דו"ח חלקי של ספריית המודעות של פייסבוק, שלא כולל את היומיים האחרונים, ה-16 וה-17 בספטמבר, וכולל את 30 הימים האחרונים עד ה-15 בספטמבר, מראה שהרשת החברתית הכניסה מפרסום פוליטי כ-10.3 מיליון שקלים מ-12,816 מודעות.
בפייסבוק, כמו בפייסבוק, כלי השקיפות הפוליטית שמראה לגולשים את ההוצאה הכספית לפרסום של כל מודעה פוליטית, ואת העומד מאחוריה, בין אם מדובר במפלגה או באדם פרטי, אינו שקוף דיו כדי להציג את התמונה במלואה. הזירה החברתית הפכה למקום שבו אפשר וכדאי להפגיז במסרים, לטרגט קהלים, לאסוף מידע, אם באופן חוקי או פחות, וככל שהתוצאה צמודה יותר כך גם הקיטוב, השיסוע וחוסר היציבות והרצון לשכנע עוד מצביע, עד השקל האחרון.
הדו"ח, נכון לעכשיו, אינו כולל את היומיים האחרונים שקדמו לבחירות, ראשון ושני שבהם רוכזו מאמצים רבים ומיליוני שקלים כדי לשכנע את הבוחרים. כמו כן, הדו"ח אינו מאפשר בדיקה פרטנית לפי תאריכים אלא מאפשר בדיקה מוגדרת מראש של המערכת לפי השבוע האחרון (9 עד ה-15), 30 הימים האחרונים ו-90 הימים האחרונים, אך זה האחרון אינו מתאפשר שכן פייסבוק מציינת כי טווח זמנים זה אינו נמדד מכיוון שהמערכת טרם הושקה: "נתונים מצטברים עבור טווח תאריכים זה אינם זמינים עדיין. איננו יכולים לחשב עדיין נתוני הוצאות מצטברים ל-90 ימים. לא עבר זמן רב מאז השקת ספריית המודעות בישראל".
המובילים: כחול לבן, הברית הישראלית והליכוד
על פי הדו"ח של פייסבוק, המבוסס על 30 הימים האחרונים עד ל-15 בספטמבר, 3 המפרסמים הגדולים ביותר בסדר יורד הם העמוד של בני גנץ - מפלגת כחול לבן עם 1.68 מיליון שקל ו-462 מודעות, אחריו העמוד של נתניהו - מפלגת הליכוד עם 1.06 מיליון שקל עם 785 מודעות ובמקום ה-3 שוב מפלגת כחול לבן, הפעם דרך העמוד של יאיר לפיד עם 995 אלף שקל ו-98 מודעות. בהמשך הרשימה, עדיין ברשימת 10 המפרסמים הגדולים ביותר מופיעים גם עמודי המפלגות עם כ-270 אלף שקל לכל אחת, הליכוד וכחול לבן.
- השם של אביגדור ליברמן נפגע - כמה הוא שווה?
- ליברמן קורא למוסדיים להשקיע בהייטק הישראלי: האם זה מהלך נכון?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עמודי לוויין נוספים המקושרים ל-2 המפלגות הגדולות הם אלו של גבי אשכנזי עם 180 אלף שקלים ובוגי יעלון עם 210 אלף שקלים. בשורה התחתונה, בתוספת עמודים אלו ועמודים של חברי כנסת אחרים מטעם המפלגה, רשימת כחול לבן הוציאה על פרסום בפייסבוק כ-2.9 מיליון שקל ב-30 הימים האחרונים עד ה-15 בספטמבר ואילו הליכוד פרסם בהיקף של 1.4 מיליון שקל בתקופה זו.
עם זאת, מי שכמעט וכובשת את הפסגה עם הוצאה של למעלה מ-2 מיליון שקלים בחודש האחרון בלבד, היא הברית הישראלית. גוף שפועל תחת עמימות ומצהיר על עצמו כ"ממומן על ידי תרומות של אלפי ישראלים המצטרפים ותומכים בנושאים החשובים להם בחברה הישראלית וכן, עלי ידי תרומות מיהודים וישראלים מהתפוצות ובאמצעות ארגון Tides". כל מודעות הברית הישראלית מקדמות אג'נדה ברורה של החלפת השלטון באמצעות עמודי הפייסבוק "חופש לישראל", "די ליוקר המחיה" ו"עלה לנו עד כאן" שפועלים בנושאים כגון "הסוף לכפייה הדתית" ועוד. סך הכל בשורה התחתונה, עומד הפרסום של הברית הישראלית ב-30 הימים האחרונים על 2.22 מיליון שקלים.
המחנה הדמוקרטי השקיע כ-290 אלף שקלים ב-30 הימים האחרונים על פרסום בפייסבוק, עם 487 מודעות. אהוד ברק פרסם במקביל ב-212 אלף שקלים ודרך העמוד של ניצן הורוביץ יצאו עוד כ-200 אלף שקלים. סך הכל הוציאה המפלגה על שלל עמודי חבריה כ-830 אלף שקלים.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
מפלגת העבודה פרסמה בהיקף של כ-417 אלף שקל בחודש האחרון. ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן פרסמה בכ-225 אלף שקלים, ש"ס בהיקף של כ-220 אלף שקלים, ואילו בימינה היו צנועים יותר עם פרסום בהיקף של כ-140 אלף שקלים, כמו גם הרשימה המשותפת בהיקף דומה.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
