כחול לבן קמפיין וואטסאפ
צילום: צילום מסך

מטה אחד, 2 צוותי קריאייטיב וסיכוי לבלגן: איך כחול לבן עובדת

הסרטון שהעלה לפיד זכה לוויראליות, עורר ביקורת גם בתוך המפלגה, והזכיר שוב את האופי של הגוף שמורכב מ-3 מטות. וגם: מי הרכש הסודי שגויס לאחרונה לגזרת הדיגיטל?
משה בנימין | (3)
סרטון חדש של מפלגת כחול לבן שעלה אתמול (יום א') לרשתות החברתיות הפך ביממה האחרונה לנושא שנוי במחלוקת במפלגה. הסרטון, האחרון והעדכני ביותר בסדרת ה"וואטסאפ" שכוללת כבר 4 סרטים, מעידה, שוב, על המאפיינים הייחודיים של רשימת כחול לבן שהורכבה מחיבור בין 3 מפלגות ומטות: יש עתיד, חוסן לישראל ותלם, וגם בסיבוב הבחירות השני שלה באותה שנה עדיין מתמודדת עם הקשיים הטבעיים שנוצרים מחיבור שכזה.  הסרטון שגרם לבוגי יעלון לומר בתגובה כי "זה נושא שהוא לא הסגנון שלי, ולא של בני גנץ, נפלט לו (יאיר לפיד, מ"ב) משהו שנצטרך לברר בינינו", עלה לאוויר דרך עמוד הפייסבוק של יאיר לפיד, נוצר באמצעות צוות הקריאייטיב הצמוד של לפיד ולא פורסם בעמוד הפייסבוק של כחול לבן, למרות שהראשון בסדרה זו עלה בעמוד הרשימה. הסרטון ההומוריסטי, שיש לומר כי הוא כתוב היטב, שנון, מצליח להצחיק, ועושה שימוש קריאייטיבי מוצלח בפורמט ה"וואטסאפ", לועג לראש הממשלה בנימין נתניהו ומציג אותו כניתן לסחיטה על ידי חבריו לקואליציה ובעיקר על ידי חברי המפלגות החרדיות. בתגובה, סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן ממפלגת יהדות התורה ש"מככב" בו כאחד מאלו הסוחטים את נתניהו קרא לו סרטון אנטישמי.   בסיבוב הבחירות השני של כחול לבן חלו מספר שינויים לעומת הסיבוב הראשון, אך החופש הקריאייטיבי שהיה בידיו של לפיד נותר כשהיה. "בקמפיין הקודם היה חיבור של 3 מטות תוך כדי תנועה", אומר לאייס בכיר המקושר למפלגה. "בפעם הקודמת היה שולחן קמפיין משותף תחת ניהולו של יאיר לפיד ומשימות הקריאייטיב חולקו בין כל האנשים". לדבריו, "גם היום זה עובד ככה תחת ניהולו של עדו הר-טוב, יחד עם ירון מרחב וישראל בכר".  עם זאת, הוא מוסיף, "ההבדל נעוץ בכך שבפעם הקודמת היו 3 מפלגות שהתחברו לרשימה אחת ועסקו תמיד בסנכרון. עכשיו יש רק קמפיין אחד שמנוהל על ידי גנץ אבל ללפיד יש צוות משלו, כפי שיש גם לבוגי ולגבי אשכנזי, אך הצוות של לפיד שגם נוסע בארץ באוטובוס שלו עושה דברים שלא עוברים תחת עיניו של בוגי".  בפועל, לפיד עובד בצמוד ל"צוות לוחמה" שכולל את יפתח חוצב כמנהל קריאייטיב ולצידו ליאור נויפלד, לשעבר ממשרד הפרסום True שנסגר לאחרונה, כקופירייטר, התסריטאי רועי עידן ושגיא בלומברג. חוצב ובלומברג לקחו חלק גם בסיבוב הבחירות הראשון ו"שרדו" את הניפוי שנעשה ברשימה לקראת הסיבוב השני. מנגד, הצוות שעובד בצמוד לגנץ כולל את שחר פילר (היה גם בסיבוב הראשון), גולן נוחיאן, יניב קציר ויעלי שוחט.   האסטרטגיה של כחול לבן מנוהלת מהמטה שיושב בראול ולנברג ויורדת משם לכל החברים והצוותים. עם זאת, גורם המקורב למפלגה מסביר לאייס שלא לייחוס כי הבדלי הגישות בין הקמפיין של לפיד לזה של גנץ אינו מקרי ומבוסס על פנייה מחד ל"בייס" - ציבור המצביעים האדוק של כחול לבן/יש עתיד באמצעות לפיד כדי לשמר את הישג ה-35 מנדטים, ומאידך ניסיון לגייס קולות חדשים באמצעות גנץ, מתוך ההבנה ש-35 לא הספיקו ולא יספיקו כדי לנצח. "אין באמת הפרדה אסטרטגית" אומר לאייס הגורם שלא לייחוס, "אך לפיד עובד עם צוות קומנדו שהערכים שלו מבוססים על מהירות, חדות וכן, גם פחות פוליטיקלי קורקט כדי להזין שיח ציבורי ויראלי".  למרות הניסיון המהיר של יעלון וגנץ לכבות את השריפות הקטנות של לפיד, באמצעות שיח מפייס ומסרים על אהבת חינם, עדות ראשונה להצלחה הוויראלית של קמפיין הוואטסאפ מגיעה בשעות האחרונות באמצעות סרטון תשובה של מפלגת יהדות התורה.   כלל האצבע אומר שאם התשובה/תגובה של הקמפיין נעשית בדיוק באותו הקונספט הקריאייטיבי של המקור אזי שמישהו בצד השני מודה, גם אם לא מפורשות, שהוא עובד, משפיע ומפריע. הוא גם מאלץ את היריבים הפוליטיים לשחק את המשחק לפי הכללים של יש עתיד/כחול לבן ומאפשר לה את המובילות.    מפייסבוק לפוליטיקה - הרכש הסודי של כחול לבן בתוך כך, לאייס נודע כי רשימת כחול לבן גייסה לשורותיה רכש בעל יתרון מסחרי מובהק בגזרת הדיגיטל - מרקו מיקיאלי שימש עד לפני מספר שבועות כראש תחום משרדי הפרסום בפייסבוק ופרש מענקית הסושיאל לאחר 6 שנים. במסגרת עבודתו, מיקיאלי היה האיש המקשר בין פייסבוק לקמפיינרים במשרדי הפרסום, האסטרטגיה והמדיה וכמו כן עמד בקשר עם המפלגות הפוליטיות. מטבע הדברים מיקיאלי זכה לפניות מצד מספר מפלגות אך נענה לכחול לבן. הניסיון של מיקיאלי מציב אותו באופן טבעי במשבצת היועץ לרשות חברתיות וטכנולוגיה תחת עדו הר-טוב. מיקיאלי שהגיע מ"חדר המכונות" של פייסבוק מחזיק בידע בעל ערך בכל הנוגע לדרך בה ניתן למקסם קמפיינים בעידן הסושיאל - הדרך המהירה, המדויקת והיחסית זולה להגיע לקהל היעד.   

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    עבודה אסטרטגית נוראית (ל"ת)
    שי 08/08/2019 23:35
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גיא 06/08/2019 15:07
    הגב לתגובה זו
    גולן נוחיאן הוא בין החתומים הבולטים על הפארסה של הימין החדש בסיבוב האחרון. מעניין אם אמרו לו במטה גנץ - תעשה גם לנו "סרט עם יונה"..
  • 1.
    עיגול פיש 05/08/2019 18:17
    הגב לתגובה זו
    חבורה של מוכשרים
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |


טאבולה (נאסד"ק: TBLA) מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר Haaretz.com באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״