טלוויזיה  דיגיטל סמארטפון
צילום: iStock

אחרי התיקו ביוני: תוכרע זהות החברה שמודדת את הרייטינג?

הוועדה למדרוג תתכנס שוב ב-8 באוגוסט כדי לדון בהצעות של קנטאר מדיה ונילסן במכרז עשרות המיליונים על מדידת הרייטינג של שידורי הטלוויזיה, כולל בדיגיטל
אלכסנדר כץ | (2)

שוק הטלוויזיה נמצא בדריכות לקראת ההכרעה של הוועדה למדרוג לגבי זהות החברה שתפעיל את המדידה. על קו הסיום ניצבות 2 חברות בינ"ל – קנטאר מדיה שמפעילה את המדידה ב-20 השנים האחרונות, ונילסן. בעוד כ-3 שבועות יצביעו שוב חברי הוועדה על זהות החברה שתפעיל את המדידה בשנים הבאות.

 

בחודשים האחרונים התקיים מכרז לגבי מדידה שתכלול לראשונה גם צפייה בדיגיטל. על פי הערכות, המכרז עומד על כ-100 מיליון שקלים ל-10 שנים (כ-10 מיליון שקל לשנה, א"כ) והוועדה קיימה ההתמחרות מול 2 החברות.

 

בסוף יוני התקיימה הצבעה בקרב חברי הוועדה למדרוג – המורכבת מנציגים של ערוצי טלוויזיה קשת 12, רשת 13, ערוץ 9, הלא TV ותאגיד השידור כאן (כאן 11 וחינוכית 23), שהודיע על החלטתו לפרוש מהוועדה. כמו כן חברים בה גם איגוד הפרסום והרשות השנייה. לאייס נודע כי בסיום ההצבעה התברר כי יש שוויון בין 2 ההצעות. מאז מקיימות 2 החברות שיחות עם נציגי הערוצים במטרה להזיז עוד קולות לטובתן, לקראת ישיבת הוועדה הבאה שצפויה להתקיים ב-8 באוגוסט.  

 

המדידה הנוכחית שמתקיימת מ-1999, כוללת כעת מדידה של 700 בתי אב, אבל לא יודעת לדגום גם צפייה בפלטפורמות דיגיטליות וחברתיות, כלים חשובים מאד בהתנהלות של חלק מהחברים בה. חלק לא קטן מהישראלים צופים בשידורים באמצעות סמארטופונים, טאבלטים ומחשבים שאינם נמדדים. גם הרשתות החברתיות עדיין לא נדגמות, למרות שפעילות שידורית נרחבת של הגופים המשדרים מבוצעת דרכן.

 

המדידה החדשה אמורה לכלול מספר זהה של בתי אב, אבל הרבה יותר מסכים בכל בית – מדידה שתכלול גם מכשירים חכמים ותתבצע באמצעות הראוטר הביתי. בהצעת קנטר מדיה ישנו גם פאנל גדול של כ-10,000 נדגמים שייתן אינדיקציה נוספת לצפייה בתכנים בדיגיטל, ואילו בהצעת נילסן הייתה מדידה של פאנל ה-700 בבתים וגם מחוצה להם. 

 

על פי הערכות, במידה והליך הבחירה יסתיים בשבועות הקרובים, המדידה צפויה להתחיל בחלק הראשון של 2020, כאשר ל-2 החברות ייקח מספר חודשים להיערך לכך טכנית.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עמית צרפתי 16/07/2019 18:51
    הגב לתגובה זו
    העבודה כמו עיתון גלובס סיימו את דרכם תבואו לעודד היום במשפט נגד גלובס צקפוינט וצוקרברג Civil court brooklyn new york 141 livingston 11201 קומה שלישית בשש ורבע חדר 305 שבוע הבא מגיעים עושים עלייה שווה מחכה לך צק של אלף דולר בשדה תעופה ואז נגיש תלונה במשטרה נגד אלונה בר און אלדד יניב ענת אגמון ליאור אפשטיין וגלובס על הטרדות איומים הרס משפחה ועסק לא שווה להיות ברומן שלוש שנים עם בעלת עיתון ענת אגמון בדרך לגיהנום שתפו בכל הכוח גלובס עיתון לאנסים חשובים
  • גיבובי שטויות אחי (ל"ת)
    ענת 17/07/2019 09:08
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.