חווה אלברשטיין
צילום: צילום מסך
TV

חוה אלברשטיין על דרקון: הפרסומת החדשה לטריפל של yes

אדלר חומסקי "מחזירים" את הזמרת מלונדון בשביל הטריפל של yes. אמנם מדובר ב"קיצור דרך" לקופירייטרים אבל התוצאה הסופית עושה את העבודה כאתנחתא מבדרת בברייק
משה בנימין | (22)

בצפייה ראשונה בפרסומת החדשה של אדלר חומסקי ל-yes עם חוה אלברשטיין הבאה לקדם את הצעת הטריפל החדשה של החברה, כמעט מתבקש לומר שמשרד הפרסום הלך על "הבחירה הקלה והצפויה" כשחזר לשיר המפורסם שלה "לונדון" שבמילותיו המוכרות מאוד מעבירה הגיבורה ביקורת על הטלוויזיה והסרטים בישראל לעומת לונדון.

אז למרות "קיצור הדרך" לקופירייטרים, שקיבלו את כל הטקסט כתוב, מוכן ומוכר, הפרסומת עם אחת הזמרות הכי לא מסחריות, הכי לא סלבריטאית אינסטגרם בת זמננו והכי לא שופטת The Voice/כוכב נולד/X פקטור, מצליחה לעשות את העבודה כאתנחתא מבדרת שקשה להתעלם ממנה בברייק. קודם כל בזכות הבחירה המפתיעה בזמרת הוותיקה והרבה בזכות הפן החינני והמשועשע שאותו מספקת אלברשטיין שלא נרתעת מסצינות של טיסה על דרקון סטייל משחקי הכס וגם לא מהשורה "אם למות כמו כלבה", וגם בזכות ההפקה המושקעת שממשיכה את הקו הגדול מהחיים של yes שליווה את החברה בימיה במקאן תל אביב.

הפרסומת נפתחת בשיחת טלפון בה אלברשטיין מגלה ש-yes השיקה את הטריפל בישראל, מה שכמובן מעודד אותה לחזור וכך גם נפתח השיר (כן, שוב שיר) שבו הזמרת מודיעה שהיא "חוזרת" מלונדון. הפריימים כוללים הצצה לבית המלוכה הבריטי וחיילי משמר המלוכה שמלווים אותה בשירה, כשהיא משנה את הטקסט לשורות כגון "בטריפל יש יותר סרטים, בטריפל יש אינטרנט חזק, בטריפל של yes הטלוויזיה מצוינת..".

 

למען המבולבלים, או הדור הצעיר יותר שדמותה של אלברשטיין לא אומרת לו הרבה, סצינת הסיום כוללת חזרה לזמר/רקדן סטפן לגר שהוביל את קמפיין קומסי קומסה של yes שממשיך את השיר יחד עם אלברשטיין. משם השניים ממשיכים לטיסה על אחד מדרקוני 'משחקי הכס' ופה גם גלום אחד היתרונות הפחות מוערכים והיותר "מובנים מאליהם" של אדלר חומסקי - משרד שלאורך השנים היה ידוע בשימוש יצירתי בפרזנטורים ובחיבורים מפתיעים. מי מאתנו דמיין לעצמו בשנות ה-80 שהזמרת המוערכת, המכובדת, המעוטרת (ועוד ועוד) תמצא את עצמה על דרקון מעופף. אפילו לא  אנשי אדלר חומסקי ו-yes אבל הם לפחות יודעים איך לגרום לזה לקרות. 

הבוקר, כאמור, הודיעו yes ובזק בינלאומי על הצעת הטריפל של החברות, במסגרתה כלולים שירות הטלוויזיה של yes, אינטרנט במהירות 100 מגה (תשתית וספק) של בזק בינלאומי וקו ביתי של בזק. המסלול מחולקים ל-premium על בסיס שירות הטלוויזיה של yes, שיוצע ללקוחות חדשים החל מ-139 שקל לחודש, ל-3 חודשים ראשונים כאשר מהחודש הרביעי יעלה המחיר ל-299 שקל לחודש. לקוחות קיימים שיבחרו להצטרף לטריפל ישלמו 229 שקל לשלושת החודשים הראשונים.

יצוין עוד, כי ההערכות בשוק הפרסום הן ששכרה של אלברשטיין עבור ההשתפות בקמפיין נאמד במאות אלפי שקלים. 

 

תגובות לכתבה(22):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 21.
    יוסי 16/07/2019 19:36
    הגב לתגובה זו
    השורה "אם למות כמו כלבה אז שהטלויוזיה תיהיה טלויוזיה" כל כך מצמרר אותי לחשוב לאיזה כיוונים אפשר לקחת את השורה הזאת! תפתחו את הראש ואת האוזניים זה לא פחות מהיסטוריה!
  • 20.
    איץ 16/07/2019 18:23
    הגב לתגובה זו
    פרסומת רעה מאוד למוצר לא רלוונטי אם היה לי יס הייתי מתנתק בכל מצב עצוב שחוה מבזה את עצמה מצד שני 850 אלף ש"ח וואו אחלה סכום מעניין מי הטמבול ביס שהסכים לשלם כה הרבה על כה מעט ועל זמרת שהרלוונטיות שלה היית פעם
  • 19.
    מהתעשיה 16/07/2019 17:56
    הגב לתגובה זו
    למה כל התגובות הללו. פצצה של פרסומת. אחלה יציאה.
  • 18.
    יפה ומעלה חיוך וכל המלעיזים כרגיל מתוסכלים מהחיים היפים (ל"ת)
    באמת פרסומת חיננית 16/07/2019 15:37
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    חנוך לוין היקר אילו ידעת (ל"ת)
    חביב 15/07/2019 22:55
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    עצוב שהיא משתפת פעולה עם אלוביץ וביבי מתיק 4000 (ל"ת)
    דליה 15/07/2019 17:23
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    רועי 15/07/2019 11:46
    הגב לתגובה זו
    אמנם פחות טוב מבדרך כלל ביס אבל עדיין חמוד מאוד
  • 14.
    לא מקאן 15/07/2019 10:46
    הגב לתגובה זו
    אהבתי ממש, ולחברים הממורמרים במקאן- נכון שלא הפרסומת הכי חדשנית בטי וי אבל עשתה לי לחייך ואתמול כבר עברתי ליס ( נשבע)
  • 13.
    גרוע ממש (ל"ת)
    מה? 15/07/2019 10:08
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    עוד פרסומת שנתלית על שיר... פשיטת רגל יצירתית. (ל"ת)
    Yawn 15/07/2019 10:06
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    עוזי 15/07/2019 09:32
    הגב לתגובה זו
    התגעגענו לאיכות | טוב מאד
  • 10.
    פספוס. במקאן בטוח חוגגים וסטפן טכנאי?! (ל"ת)
    אחד שיודע 14/07/2019 23:38
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    שילוח 14/07/2019 23:33
    הגב לתגובה זו
    להוציא את טל רביב מיס, מרגיש 2008
  • 8.
    אני 14/07/2019 17:03
    הגב לתגובה זו
    ממש הבטחה לתוכן חדשני
  • מתאמץ ממש לא מתאים , הופתעתי שעזבו את מקאן חבל (ל"ת)
    לגמרי 15/07/2019 10:08
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    עמית צרפתי 14/07/2019 13:36
    הגב לתגובה זו
    שמעתם שבעלות גלובס הפסידו במשפט על תקיםה איומים הטרדה השבוע מריוס נכט במשפט ושבוע הבא נגיע לישראל להגיש תחונה במשטרה ותביעה משפטית שתפו בכל הכוח ענת אגמון ואלונה הראון הולכות לכלא
  • 6.
    לזה חיכינו..? סתם (ל"ת)
    דורון 14/07/2019 13:05
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אדלר ויס לא מתאימים (ל"ת)
    שולחן ערוך 14/07/2019 12:52
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    געגועים למקאן. יצא קומסי קומסה (ל"ת)
    אמילי בן סימון 14/07/2019 12:35
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    באומניסט 14/07/2019 12:29
    הגב לתגובה זו
    בשביל זה עברתם?!?? פחחחחח
  • 2.
    והבינוניות, מה איתה? 14/07/2019 12:29
    הגב לתגובה זו
    למי אכפת מחווה אלברשטיין כיום? או מהשיר שלה? כאילו איזה איש קריאייטיב בינוני נתקע בלי מעוף, האזין במקרה לגלגלצ שבדיוק השמיעו את השיר, והנה פרסומת לא רלוונטית או מתוחכמת בשיט. הדבר הכי טוב פה היה הפרסומת לפני עם קובי מרימי
  • 1.
    אייל 14/07/2019 12:28
    הגב לתגובה זו
    והקטע עם סטפן כמתקין..אפשר ביותר פאתטי?
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.