אינסטגרם רשתות חברתיות סטוריז
צילום: iStock
TV

בין האינטרנט לטלוויזיה - הצופה נמצא במרכז עולם המדיה

הגרעין של פרסום ושיווק הוא עדיין סיפורים, למשל עם העלייה בשימוש בסטוריז וברשתות כערוץ פרסום. כך מפרסמים יכולים לספר "סיפורים אישיים" מותאמים לכל המטרה
אבי זיתן | (1)

בשנות ה-80 היו נפוצים ספרי הנעורים מסוג "היה אתה הגיבור". בספרים אלו הייתה עלילה "אינטראקטיבית" שאפשרה לכל קורא לקבל החלטות עבור גיבור הספר וליצור לעצמו סיפור חדש וייחודי.   מהפכת הפרסום שמתרחשת בימים אלו בישראל, כפי שעולה מהנתונים שהציגה השבוע חברת Bakara, מזכירה לי את הספרים הללו בכמה מובנים. ראשית - היא מזכירה לנו שהגרעין של פרסום ושיווק הוא עדיין סיפורים. אולי הדוגמה המייצגת ביותר לכך היא העלייה בשימוש בסטוריז באינסטגרם וברשתות החברתיות כערוץ פרסום. הנתונים מראים כי הסטוריז תופסים כיום כ-8%  מסך הפרסום בתחום הדיגיטל - עליה מ-1.5% לפני שנתיים. הסטורי, כשמו כן הוא, הוא סיפור. הוא צריך להיות מעניין, קליט, סוחף. לגרום לקהל לעצור להסתקרן, לרצות לשמוע עוד ולהתעמק בעלילה שאנו פורשים בפניו.   שנית - הנתונים מזכירים לנו כי המדיום הוא המסר, וערוצי המדיה הפרוגרמטים, ששולטים כיום ביותר מ-60% מסך תקציב הפרסום של המפרסמים הגדולים, הם מדיום שמאפשר לספר סיפור בצורה שונה. כלי הדיגיטל החכמים מאפשרים למפרסמים לספר "סיפורים אישיים" ומותאמים לכל המטרה. היכולות הפרוגרמטיות של ערוצי המדיה הדיגיטליים מציב את קהל המטרה במרכז הסיפור השיווקי. אנחנו כבר מזמן לא בעולם של סיפור אחד לכולם, אלא הרבה מאד סיפורים אישיים שמותאמים לקהלים שונים.   אבל שלישית - אנו רואים שלא רק הדיגיטל נמצא בעליה, אלא גם המדיום הטלוויזיוני, וזה למרות התחרות הגדולה על תשומת הלב של הקהל בעידן הטלוויזיה OD והחדירה הגדולה של נטפליקס ודומיה לישראל.   וייתכן שכאן בדיוק נמצאת הבשורה הגדולה: העובדה שהטלוויזיה הופכת דומה יותר ויותר דיגיטלית, תאפשר לנו בקרוב לפרסם גם בטלוויזיה באופן מפולח, אישי וחכם יותר והפרסום בטלוויזיה והפרסום בדיגיטל יהיו אחד הם.   אני חושב לדוגמה על הפרק המדובר של מראה שחורה המשודרת בנטפליקס – "בנדרסנאץ'". הפרק האינטראקטיבי היה במידה רבה הגרסה המודרנית של אותם ספרי "היה אתה הגיבור משנות ה-80". אבל הוא גם העניק לנו הצצה לעתיד הקרוב שבו הדיגיטל והטלוויזיה יתאחדו לכדי מדיום אחד, עידן שאנו כמפרסמים צריכים להיות מוכנים אליו - ולהבין שעריכה המחודשת של ערוצי המדיה, הגיבור של הסיפור השיווקי, יותר מתמיד, הוא הצופה.   אבי זיתן הוא מומחה לשיווק ואסטרטגיה  

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    למה ממשיכים לתת לו במה? ממי הפעם ביקש שיכתוב לו? (ל"ת)
    למה 11/07/2019 09:53
    הגב לתגובה זו
עידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיותעידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול

אמנם תכנית הדגל של רשת תופסת את המקום הראשון בפריים טיים, אבל הסרט התיעודי של קשת על עידן עמדי הצליח להתחרות גם במלך הריאליטי; במהדורות החדשות חדשות 12 עדיין בראש, 14 במקום השני

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ברצועת הפריים ידוע כי כשרשת משדרת "האח הגדול", מלך הריאליטי מאז ומתמיד, היא בפיסגת הפריים הטיים. גם אמש המצב לא היה שונה, עם משדר שהוביל הפעם ל-17.9% רייטינג בלבד ו-465 אלף צופים, היות והתחרות של קשת הגיעה בצורת סרט תיעודי על עידן עמדי, שהצליח עם 14.1% רייטינג ו-321 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 255 אלף צופים ורייטינג של 8.9%. במקום האחרון היתה התכנית של חנוך דאום, "טאבו", עם 3.2% רייטינג ו-81 אלף צופים בלבד. 


הרייטינג של מהדורת החדשות במהלך השבוע כמעט ואינו משתנה, לאחר שכמעט והתקבעו הדירוגים, שבהם 12 בראש עם 12% רייטינג ו-307 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-195 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.3% ו-146 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.4% בלבד וכפי שכתבנו, נמצאת הרבה מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 80 אלף צופים בלבד, נתון שמורה על כך שרק 1 מכל 10 צופי חדשות צופה בחדשות כאן11. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה היא הרצועה שאחרי הפריים טיים, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 9.5% רייטינג ו-229 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 7.1% רייטינג ו-167אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם תכנית האירוח "פתחי את שי", עם רייטינג של 4.8% ו-142 אלף צופים. 

ברצועת הלייט נייט, רשת מובילה גם היא עם היום שהיה שמקבלת רייטינג של 5.5%, עם 130 אלף צופים. אחריה נמצאת אברי ושרקי עם רייטינג של 4.3% ו-98 אלף צופים, ואילו גם ברצועה הזאת ערוץ 14 הוא אחרון, עם סטורי לילה של יהודה שלזינגר, עם 3.2% ו-89 אלף צופים בלבד (שזה עדיין יותר ממהדורת החדשות המרכזית של כאן11). 


בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-67 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.4% רייטינג בלבד ו-32 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-55 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 0.6% רייטינג ו-13 אלף צופים בלבד.