בין האינטרנט לטלוויזיה - הצופה נמצא במרכז עולם המדיה
בשנות ה-80 היו נפוצים ספרי הנעורים מסוג "היה אתה הגיבור". בספרים אלו הייתה עלילה "אינטראקטיבית" שאפשרה לכל קורא לקבל החלטות עבור גיבור הספר וליצור לעצמו סיפור חדש וייחודי.
מהפכת הפרסום שמתרחשת בימים אלו בישראל, כפי שעולה מהנתונים שהציגה השבוע חברת Bakara, מזכירה לי את הספרים הללו בכמה מובנים. ראשית - היא מזכירה לנו שהגרעין של פרסום ושיווק הוא עדיין סיפורים. אולי הדוגמה המייצגת ביותר לכך היא העלייה בשימוש בסטוריז באינסטגרם וברשתות החברתיות כערוץ פרסום. הנתונים מראים כי הסטוריז תופסים כיום כ-8% מסך הפרסום בתחום הדיגיטל - עליה מ-1.5% לפני שנתיים. הסטורי, כשמו כן הוא, הוא סיפור. הוא צריך להיות מעניין, קליט, סוחף. לגרום לקהל לעצור להסתקרן, לרצות לשמוע עוד ולהתעמק בעלילה שאנו פורשים בפניו.
שנית - הנתונים מזכירים לנו כי המדיום הוא המסר, וערוצי המדיה הפרוגרמטים, ששולטים כיום ביותר מ-60% מסך תקציב הפרסום של המפרסמים הגדולים, הם מדיום שמאפשר לספר סיפור בצורה שונה. כלי הדיגיטל החכמים מאפשרים למפרסמים לספר "סיפורים אישיים" ומותאמים לכל המטרה. היכולות הפרוגרמטיות של ערוצי המדיה הדיגיטליים מציב את קהל המטרה במרכז הסיפור השיווקי. אנחנו כבר מזמן לא בעולם של סיפור אחד לכולם, אלא הרבה מאד סיפורים אישיים שמותאמים לקהלים שונים.
אבל שלישית - אנו רואים שלא רק הדיגיטל נמצא בעליה, אלא גם המדיום הטלוויזיוני, וזה למרות התחרות הגדולה על תשומת הלב של הקהל בעידן הטלוויזיה OD והחדירה הגדולה של נטפליקס ודומיה לישראל.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וייתכן שכאן בדיוק נמצאת הבשורה הגדולה: העובדה שהטלוויזיה הופכת דומה יותר ויותר דיגיטלית, תאפשר לנו בקרוב לפרסם גם בטלוויזיה באופן מפולח, אישי וחכם יותר והפרסום בטלוויזיה והפרסום בדיגיטל יהיו אחד הם.
אני חושב לדוגמה על הפרק המדובר של מראה שחורה המשודרת בנטפליקס – "בנדרסנאץ'". הפרק האינטראקטיבי היה במידה רבה הגרסה המודרנית של אותם ספרי "היה אתה הגיבור משנות ה-80". אבל הוא גם העניק לנו הצצה לעתיד הקרוב שבו הדיגיטל והטלוויזיה יתאחדו לכדי מדיום אחד, עידן שאנו כמפרסמים צריכים להיות מוכנים אליו - ולהבין שעריכה המחודשת של ערוצי המדיה, הגיבור של הסיפור השיווקי, יותר מתמיד, הוא הצופה.
אבי זיתן הוא מומחה לשיווק ואסטרטגיה
- 1.למה ממשיכים לתת לו במה? ממי הפעם ביקש שיכתוב לו? (ל"ת)למה 11/07/2019 09:53הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
