אינסטגרם רשתות חברתיות סטוריז
צילום: iStock
TV

בין האינטרנט לטלוויזיה - הצופה נמצא במרכז עולם המדיה

הגרעין של פרסום ושיווק הוא עדיין סיפורים, למשל עם העלייה בשימוש בסטוריז וברשתות כערוץ פרסום. כך מפרסמים יכולים לספר "סיפורים אישיים" מותאמים לכל המטרה
אבי זיתן | (1)

בשנות ה-80 היו נפוצים ספרי הנעורים מסוג "היה אתה הגיבור". בספרים אלו הייתה עלילה "אינטראקטיבית" שאפשרה לכל קורא לקבל החלטות עבור גיבור הספר וליצור לעצמו סיפור חדש וייחודי.

 

מהפכת הפרסום שמתרחשת בימים אלו בישראל, כפי שעולה מהנתונים שהציגה השבוע חברת Bakara, מזכירה לי את הספרים הללו בכמה מובנים. ראשית - היא מזכירה לנו שהגרעין של פרסום ושיווק הוא עדיין סיפורים. אולי הדוגמה המייצגת ביותר לכך היא העלייה בשימוש בסטוריז באינסטגרם וברשתות החברתיות כערוץ פרסום. הנתונים מראים כי הסטוריז תופסים כיום כ-8%  מסך הפרסום בתחום הדיגיטל - עליה מ-1.5% לפני שנתיים. הסטורי, כשמו כן הוא, הוא סיפור. הוא צריך להיות מעניין, קליט, סוחף. לגרום לקהל לעצור להסתקרן, לרצות לשמוע עוד ולהתעמק בעלילה שאנו פורשים בפניו.

 

שנית - הנתונים מזכירים לנו כי המדיום הוא המסר, וערוצי המדיה הפרוגרמטים, ששולטים כיום ביותר מ-60% מסך תקציב הפרסום של המפרסמים הגדולים, הם מדיום שמאפשר לספר סיפור בצורה שונה. כלי הדיגיטל החכמים מאפשרים למפרסמים לספר "סיפורים אישיים" ומותאמים לכל המטרה. היכולות הפרוגרמטיות של ערוצי המדיה הדיגיטליים מציב את קהל המטרה במרכז הסיפור השיווקי. אנחנו כבר מזמן לא בעולם של סיפור אחד לכולם, אלא הרבה מאד סיפורים אישיים שמותאמים לקהלים שונים.

 

אבל שלישית - אנו רואים שלא רק הדיגיטל נמצא בעליה, אלא גם המדיום הטלוויזיוני, וזה למרות התחרות הגדולה על תשומת הלב של הקהל בעידן הטלוויזיה OD והחדירה הגדולה של נטפליקס ודומיה לישראל.

 

וייתכן שכאן בדיוק נמצאת הבשורה הגדולה: העובדה שהטלוויזיה הופכת דומה יותר ויותר דיגיטלית, תאפשר לנו בקרוב לפרסם גם בטלוויזיה באופן מפולח, אישי וחכם יותר והפרסום בטלוויזיה והפרסום בדיגיטל יהיו אחד הם.

 

אני חושב לדוגמה על הפרק המדובר של מראה שחורה המשודרת בנטפליקס – "בנדרסנאץ'". הפרק האינטראקטיבי היה במידה רבה הגרסה המודרנית של אותם ספרי "היה אתה הגיבור משנות ה-80". אבל הוא גם העניק לנו הצצה לעתיד הקרוב שבו הדיגיטל והטלוויזיה יתאחדו לכדי מדיום אחד, עידן שאנו כמפרסמים צריכים להיות מוכנים אליו - ולהבין שעריכה המחודשת של ערוצי המדיה, הגיבור של הסיפור השיווקי, יותר מתמיד, הוא הצופה.

 

אבי זיתן הוא מומחה לשיווק ואסטרטגיה

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    למה ממשיכים לתת לו במה? ממי הפעם ביקש שיכתוב לו? (ל"ת)
    למה 11/07/2019 09:53
    הגב לתגובה זו
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.