הכסף מדבר: פיפ"א בוחנת שילוב פרסומות בזמן בדיקות ה-VAR
פיפ"א, הפדרציה הבינלאומית לכדורגל בוחנת שילוב של פרסומות בזמן בדיקת הילוכים חוזרים במערכת ה-VAR - כך על פי דיווח שהתפרסם בשבוע האחרון בעיתון הכלכלי פייננשאל טיימס - Financial Times.
פיפ"א שמנהלת את אירועי הכדורגל הגדולים בעולם בוחנת שיתופי פעולה מסחריים - פרסום - בזמן שמשחק הכדורגל נעצר לטובת בחינת מהלכי כדורגל שדורשים בדיקה חוזרת כגון אישור שער שמוטל בספק, עבירות ועוד. בשונה ממשחקים פופולריים אחרים, בכדורגל שמשוחק במשך 90 דקות רציפות, ב-2 מחציות בנות 45 דקות, אין הפסקות, כך שאפשרויות הפרסום במהלך משחק הן מוגבלות מאוד.
כניסתו של ה-VAR לליגות הבכירות בעולם, מאפשר לראשונה רגעים של הפסקה שיכולים לקחת בין 15 שניות ל-3 דקות, שבהן נפתח חלון הזדמנויות מול קהל צופים של מיליונים שמעוניין לצפות בהילוך החוזר. במקרים רבים מדובר בדרמה של אישור שער, הרחקת שחקן וכדומה שהצופים לא מעוניינים לפספס. לשם בדיוק מחלחל הפרסום שעשוי להזרים מיליונים רבים למארגנים, כפי שנעשה בפוטבול, כדורסל ועוד.
על פי ה-FT, היוזמה לפרסם בהפסקות ה-VAR הגיעה מצד חברות מסחריות שפנו לפיפ"א כדי לבדוק אפשרות של שילוב מסרים מסחריים בזמן הפסקות אלו. בנוסף, ליגות בכירות כגון הלה-ליגה הספרדית שבה משחקות קבוצות הענק ריאל מדריד וברצלונה שוקלת מהלך שכזה.
- ב-15 מיליון אירו - אוסקר גלוך בדרך לאייקס
- אפולו תשתלט על אתלטיקו מדריד עם שווי של 2.9 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפשרויות הפרסום בזמן הפסקת ה-VAR הן רבות, מסטריפ פרסום שמכסה חלק מהמסך, מעבר לחסות בת מספר שניות או למתקדמים יותר, מעבר לפרסומת ארוכה של 30 שניות או יותר. הפרסום יכול גם לכלול מיתוג של עמדת ה-VAR, כסא השופט, חדר המחשוב האחורי ועוד. כמו כן, באופן המתירני והחודרני ביותר, החסות המסחרית יכולה גם להשתלב בסרטון ההילוך החוזר עצמו.
בליגה הישראלית כבר זיהו את הפוטנציאל המסחרי הטמון ב-VAR ובוחנים בימים אלו את מיתוג האזור שבו השופט בוחן את מהלך האירועים בשידור חוזר. מבדיקת אייס עולה כי הפרסום במהלך השידורים נתון להחלטת מנהלת הליגות והזכיין המשדר את המשחקים. שאלת הפרסום על גבי ה-VAR עצמו טרם נידונה ובכל מקרה מדובר בפרוטוקול מסודר שבו מוגדר מה מותר ואסור בכל הקשור ל-VAR על ידי פיפ"א, בדגש על ההתערבות בסרטון ה-VAR עצמו.
בשונה מהטורנירים הבינלאומיים, בליגה הישראלית המשודרת בערוץ הספורט ובערוצי צ'רלטון, הפרסום כבר מהווה חלק בלתי נפרד עם סטריפ תחתון שלעתים גם מופיע בזמן שהמשחק פעיל, עניין שנמצא תחת פיקוחה של מנהלת הליגות, שרגישה מטבע הדברים לבאנרים שמפריעים לחווית הצפייה.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
אנליסטים ויועצי שיווק בתחום הספורט מציינים כי במידה ותינתן האפשרות לפרסם בזמן בדיקות ה-VAR, אין ספק שחברות מסחריות היו משלמות על כך. במונדיאל האחרון שהציג את ה-VAR לעולם הכדורגל, הצטבר זמן הבדיקות לכ-27 דקות סך הכל. על פי הערכות של חברות מחקר, דקת פרסום בזמן המונדיאל שווה לכ-600 אלף פאונד, כך שהכנסה נוספת של 27 דקות שכאלו המהוות 16.2 מיליון פאונד היא לא סכום שניתן להתעלם ממנו, מה גם שהשימוש ב-VAR נכנס יותר ויותר לשימוש והיקף דקות הפרסום-הפסקה בזמן משחק הוא בסימן עלייה.
בפיפ"א ציינו כי מאז המונדיאל ברוסיה, מספר חברות מסחריות פנו אליה כדי לשלב פרסומות בזמן הפסקת המשחק לטובת בדיקות הוידאו. עם זאת' בארגון ציינו כי העדיפות הראשונה כרגע היא פיתוחה ושיפורה של מערכת ה-VAR.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.