הכסף מדבר: פיפ"א בוחנת שילוב פרסומות בזמן בדיקות ה-VAR
פיפ"א, הפדרציה הבינלאומית לכדורגל בוחנת שילוב של פרסומות בזמן בדיקת הילוכים חוזרים במערכת ה-VAR - כך על פי דיווח שהתפרסם בשבוע האחרון בעיתון הכלכלי פייננשאל טיימס - Financial Times.
פיפ"א שמנהלת את אירועי הכדורגל הגדולים בעולם בוחנת שיתופי פעולה מסחריים - פרסום - בזמן שמשחק הכדורגל נעצר לטובת בחינת מהלכי כדורגל שדורשים בדיקה חוזרת כגון אישור שער שמוטל בספק, עבירות ועוד. בשונה ממשחקים פופולריים אחרים, בכדורגל שמשוחק במשך 90 דקות רציפות, ב-2 מחציות בנות 45 דקות, אין הפסקות, כך שאפשרויות הפרסום במהלך משחק הן מוגבלות מאוד.
כניסתו של ה-VAR לליגות הבכירות בעולם, מאפשר לראשונה רגעים של הפסקה שיכולים לקחת בין 15 שניות ל-3 דקות, שבהן נפתח חלון הזדמנויות מול קהל צופים של מיליונים שמעוניין לצפות בהילוך החוזר. במקרים רבים מדובר בדרמה של אישור שער, הרחקת שחקן וכדומה שהצופים לא מעוניינים לפספס. לשם בדיוק מחלחל הפרסום שעשוי להזרים מיליונים רבים למארגנים, כפי שנעשה בפוטבול, כדורסל ועוד.
על פי ה-FT, היוזמה לפרסם בהפסקות ה-VAR הגיעה מצד חברות מסחריות שפנו לפיפ"א כדי לבדוק אפשרות של שילוב מסרים מסחריים בזמן הפסקות אלו. בנוסף, ליגות בכירות כגון הלה-ליגה הספרדית שבה משחקות קבוצות הענק ריאל מדריד וברצלונה שוקלת מהלך שכזה.
- ב-15 מיליון אירו - אוסקר גלוך בדרך לאייקס
- אפולו תשתלט על אתלטיקו מדריד עם שווי של 2.9 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפשרויות הפרסום בזמן הפסקת ה-VAR הן רבות, מסטריפ פרסום שמכסה חלק מהמסך, מעבר לחסות בת מספר שניות או למתקדמים יותר, מעבר לפרסומת ארוכה של 30 שניות או יותר. הפרסום יכול גם לכלול מיתוג של עמדת ה-VAR, כסא השופט, חדר המחשוב האחורי ועוד. כמו כן, באופן המתירני והחודרני ביותר, החסות המסחרית יכולה גם להשתלב בסרטון ההילוך החוזר עצמו.
בליגה הישראלית כבר זיהו את הפוטנציאל המסחרי הטמון ב-VAR ובוחנים בימים אלו את מיתוג האזור שבו השופט בוחן את מהלך האירועים בשידור חוזר. מבדיקת אייס עולה כי הפרסום במהלך השידורים נתון להחלטת מנהלת הליגות והזכיין המשדר את המשחקים. שאלת הפרסום על גבי ה-VAR עצמו טרם נידונה ובכל מקרה מדובר בפרוטוקול מסודר שבו מוגדר מה מותר ואסור בכל הקשור ל-VAR על ידי פיפ"א, בדגש על ההתערבות בסרטון ה-VAR עצמו.
בשונה מהטורנירים הבינלאומיים, בליגה הישראלית המשודרת בערוץ הספורט ובערוצי צ'רלטון, הפרסום כבר מהווה חלק בלתי נפרד עם סטריפ תחתון שלעתים גם מופיע בזמן שהמשחק פעיל, עניין שנמצא תחת פיקוחה של מנהלת הליגות, שרגישה מטבע הדברים לבאנרים שמפריעים לחווית הצפייה.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
אנליסטים ויועצי שיווק בתחום הספורט מציינים כי במידה ותינתן האפשרות לפרסם בזמן בדיקות ה-VAR, אין ספק שחברות מסחריות היו משלמות על כך. במונדיאל האחרון שהציג את ה-VAR לעולם הכדורגל, הצטבר זמן הבדיקות לכ-27 דקות סך הכל. על פי הערכות של חברות מחקר, דקת פרסום בזמן המונדיאל שווה לכ-600 אלף פאונד, כך שהכנסה נוספת של 27 דקות שכאלו המהוות 16.2 מיליון פאונד היא לא סכום שניתן להתעלם ממנו, מה גם שהשימוש ב-VAR נכנס יותר ויותר לשימוש והיקף דקות הפרסום-הפסקה בזמן משחק הוא בסימן עלייה.
בפיפ"א ציינו כי מאז המונדיאל ברוסיה, מספר חברות מסחריות פנו אליה כדי לשלב פרסומות בזמן הפסקת המשחק לטובת בדיקות הוידאו. עם זאת' בארגון ציינו כי העדיפות הראשונה כרגע היא פיתוחה ושיפורה של מערכת ה-VAR.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
