קמפיין סושיאל של מטרופולין
צילום: מסך

2 זכיות ל-KOG ומטרופולין ב-Webby Awards על "מילה טובה"

חברת התחבורה הציבורית וחברת ההפקות זוכות ב-2 פרסים עבור המהלך שבמסגרתו הקרינו לנוסעי אוטובוס סרטים המתעדים את קורות חייו של הנהג הנוסע
משה בנימין |

חברת ההפקות KOG וחברת התחבורה הציבורית מטרופולין שהעפילו לשלב הגמר של תחרות הפרסום הבינלאומית Webby Awards זכו לבסוף ב-2 פרסים ב-2 קטגוריות: ניסוי חברתי בזמן אמת ובחירת הקהל.

ה-Webby נחשבת לאחת מתחרויות הפרסום הבולטות בעולם בגזרת הדיגיטל/אונליין. מדי שנה מוגשות אליה עשרות אלפי פרסומות מרחבי העולם. הזכייה של KOG ומטרופולין היא מהבודדות שבהן זכו חברות ישראליות בתחרות זו.

את הקמפיין של מטרופולין, באמצעות  KOG, הניעה התובנה לפיה נוסעי התחבורה הציבורית מבלים זמן רב בדרכים ופוגשים מדי יום נהגים ונהגות, מבלי שיכירו אותם ומבלי שתתפתח ביניהם אינטראקציה אמתית.

מהלך התוכן יצר מעין ניסוי חברתי במהלך נסיעה שגרתית באוטובוס. במסגרת הנסיעה השגרתית, הותקנו מסכי טלוויזיה לצד מצלמות נסתרות במספר קווי אוטובוס הנוסעים באזור השרון. במהלך הנסיעה הוקרנו סרטונים המציגים את סיפור חייהם של הנהגים, ובהם רואיינו גם בני משפחותיהם. ההקרנה הייתה הפתעה גמורה, גם עבור הנוסעים וגם עבור הנהגים.

 

תוך כדי הקרנת הסרטונים, תיעדו המצלמות הנסתרות את תגובות הנוסעים: "כולם היו בהלם. העלו חיוך. היו כאלה שקמו במיוחד לנהג ובאמת "זרקו" מילה טובה. בסיום הסרטון הנוסעים ממש מחאו כפיים לנהגים וזה ללא ספק היה רגע שיא, מרגש במיוחד" אומר יוגב עזריאל מ-KOG.

בסרטונים שהוקרנו, נחשפו הנוסעים לסיפור חייהם של ארמנדו שגב וגבי בן משה, נהגי חברת מטרופולין. ארמנדו שגב, בן 85 , היה בעברו שומר הראש של בן גוריון ועדין לא מוכן לצאת לגמלאות. גבי בן משה מתנדב במד"א ובמשטרה ומקדיש את חייב להתנדבות חברתית במקביל לעבודתו כנהג.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.