בית הנייר דביר בנדק בית הנייר
צילום: אילן בשור
TV

אובר חשיפה, פחות מקוריות: הקמפיינים שאימצו את 'בית הנייר'

השבוע עלו פרנטר ומזרחי טפחות עם קמפיינים בסגנון הסדרה המדוברת. הראשונה בטרנד הייתה מימון ישיר בקמפיין רדיו לפני חודשיים, ובסוף 2018 - שופרסל בטלוויזיה
כתבי אייס | (5)

החברות הישראליות מאמצות לחיקן בחום את הסדרה 'בית הנייר', ומעלים קמפיינים בסגנון הסדרה הספרדית המדוברת, שכבשה בחודשים האחרונים את העולם. מדובר בקמפיין לשירות נטפליקס בפרטנר TV, בכיכובם של אייל קיציס ומריאנו אידלמן, ובהפקת משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב

 

הקמפיין השני הוא עבור בנק מזרחי טפחות ובכיכובו של דביר בנדק וכוכבי הרשת מיכאל ספיר ובן קיסר. הסרטון יוצא נגד תופעת המעבר לשירות הדיגיטלי שכבשה את סקטור הבנקאות. על הפרסומת חתום משרד הפרסום ראובני פרידן

לפני כ-3 שבועות, לקראת השנה האזרחית החדשה, עלתה פרסומת של שופרסל מלווה בנעימת הנושא של הסדרה. על הקמפיין חתום אדלר חומסקי.

 

הראשונה לזהות את הלהיט ומי שכנראה הובילה את הטרנד הזה, הייתה מימון ישיר, באמצעות משרד הפרסום ברוקנר יער לוי,  שכבר לפני חודשיים עלתה עם קמפיין רדיו עם הלחן של השיר של בית הנייר. 

 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

לצד זאת עולה החשש כי עודף קמפיינים בסגנון הסדרה ייצור מיאוס בקרב קהל הצרכנים. השאלה היא האם המותגים השונים ימשיכו לאממץ את הסדרה, או שיעברו לטרנד הבא. 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    Pathetic (ל"ת)
    D 22/01/2019 09:37
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    הפרסומת של רולדין שעשו ברשת היתה המנצחת (ל"ת)
    נטלי 17/01/2019 23:16
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אוסלו 17/01/2019 10:52
    הגב לתגובה זו
    מה הקשר למוצר.מי הקריאטיב שהביא את זה וגרוע יותר מי הלקוח שאישר את זה. עלוב
  • 1.
    אין כמו ברוקנר יער לוי שעשו למימון ישיר לפני כולם (ל"ת)
    מבין 16/01/2019 23:43
    הגב לתגובה זו
  • והכותב אולי עובד בברוקנר? (ל"ת)
    המבין יבין 17/01/2019 15:18
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.