שלא יהיה מאוחר מידי – בדקו עוד היום את המצבר של הרכב

תוכן בחסות |

כל מי שיש לו מכונית יודע שאחד האלמנטים החשובים ביותר הוא המצבר שמאפשר הנעה של הרכב, שימוש במערכות חשמליות שונות כמו רדיו, אורות ועוד דברים חשובים. ככל שמדובר על רכב שמונע על ידי בנזין, המצבר יחזיק מעמד שלוש או ארבע שנים בקירוב לכאן או לכאן. אם מדובר על רכב שמונע על ידי סולר (דיזל), אז יהיה על המצבר לעבוד הרבה יותר קשה ועל כן הוא יחזיק מעמד פחות זמן בין שנה וחצי לשלוש שנים בערך. רכישת מצבר לרכב מכילה שיקולים שונים ביניהם מה היא האחריות שניתנת במעמד הקניה, מה העוצמה שלו וכמובן כמה כסף הוא יעלה לכם.

עניין של אחריות

ככל שהאחריות על מצבר לרכב ארוכה יותר, כך הסיכוי לכך שהוא יחזיק מעמד יהיה גבוה באופן משמעותי. אמנם מחירו של מצבר בעל אחריות ממושכת הוא גבוה יותר, אך ההשקעה משתלמת בסופו של דבר ובמקרים רבים הוא יתפקד לאורך זמן רב ללא כל תקלה.

איך נדע שצריך להחליף מצבר?

אמנם רובנו לא ממש מבינים במנוע של הרכב ובמקרים רבים נגיע למוסך גם כאשר מדובר על תקלות פשוטות למדי. מאידך, ניתן ללמוד לאתר תקלות אשר קשורות במצבר וכך לחסוך זמן וכסף, ולפנות ישירות לבעל מקצוע בתחום זה. כאשר מערכת החשמל של הרכב מראה סימנים של עייפות או חולשה סביר מאוד להניח שמדובר על בעיה במצבר של הרכב. קושי בהתנעה, אור חלש מהרגיל או אפילו צופר חלוש – כל אלו ירמזו לכם בעדינות שיתכן שקיים צורך בהחלפת המצבר.

אמנם קיימות סיבות נוספות לכל התקלות הנ"ל כגון תקלה האלטרנטור שמטעין את המצבר, אימובילייזר תקול או אפילו רצועה שנקרעה או יצאה מהמקום. על מנת לשלול את התקלות הללו ניתן להעיף מבט כללי במנוע ולנסות לאתר זאת. כמובן שלא כל אחד יוכל לבצע זאת ולעיתים יהיה עליכם לפנות לגורם מקצועי.

איך יודעים בן כמה המצבר שלנו?

כל מצבר תקני מגיע כאשר מוטבע על חלקו העליון תאריך היצור שלו. ניתן לראות זאת בבירור ואין כל צורך להתאמץ, שכן מדובר על חלק חשוף שנמצא גלוי לכל עין. אם גיליתם שתאריך היצור של המצבר הוא לפני יותר משלוש שנים אז יתכן שכדאי לכם לפנות לחשמלאי רכב ולהחליפו לפני שהוא יתחיל לעשות לכם בעיות. חשמלאי רכב מוסמך ידע לספר לכם אם מדובר רק במצבר או שמא קיימות תקלות אחרות שמשפיעות על מצב הרכב.

מה שקובע את סוג המצבר שמתאים לרכב הם העומסים והעוצמה של המנוע ולכל כלי רכב ישנו מצבר שמומלץ על ידי היצרן והמהנדסים שלקחו חלק בפיתוח שלו. נתון משמעותי הוא נתוני הקיבולת של המצבר ויכולת ההתנעה שלו שנמדדת ביחידות של אמפר. חשוב לבחור במצבר בעל נתונים מדויקים ועדיף שיהיה זה שהומלץ על ידי היצרן.

מה עוד כדאי לדעת על המצבר?

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.