שלא יהיה מאוחר מידי – בדקו עוד היום את המצבר של הרכב

תוכן בחסות |

כל מי שיש לו מכונית יודע שאחד האלמנטים החשובים ביותר הוא המצבר שמאפשר הנעה של הרכב, שימוש במערכות חשמליות שונות כמו רדיו, אורות ועוד דברים חשובים. ככל שמדובר על רכב שמונע על ידי בנזין, המצבר יחזיק מעמד שלוש או ארבע שנים בקירוב לכאן או לכאן. אם מדובר על רכב שמונע על ידי סולר (דיזל), אז יהיה על המצבר לעבוד הרבה יותר קשה ועל כן הוא יחזיק מעמד פחות זמן בין שנה וחצי לשלוש שנים בערך. רכישת מצבר לרכב מכילה שיקולים שונים ביניהם מה היא האחריות שניתנת במעמד הקניה, מה העוצמה שלו וכמובן כמה כסף הוא יעלה לכם.

עניין של אחריות

ככל שהאחריות על מצבר לרכב ארוכה יותר, כך הסיכוי לכך שהוא יחזיק מעמד יהיה גבוה באופן משמעותי. אמנם מחירו של מצבר בעל אחריות ממושכת הוא גבוה יותר, אך ההשקעה משתלמת בסופו של דבר ובמקרים רבים הוא יתפקד לאורך זמן רב ללא כל תקלה.

איך נדע שצריך להחליף מצבר?

אמנם רובנו לא ממש מבינים במנוע של הרכב ובמקרים רבים נגיע למוסך גם כאשר מדובר על תקלות פשוטות למדי. מאידך, ניתן ללמוד לאתר תקלות אשר קשורות במצבר וכך לחסוך זמן וכסף, ולפנות ישירות לבעל מקצוע בתחום זה. כאשר מערכת החשמל של הרכב מראה סימנים של עייפות או חולשה סביר מאוד להניח שמדובר על בעיה במצבר של הרכב. קושי בהתנעה, אור חלש מהרגיל או אפילו צופר חלוש – כל אלו ירמזו לכם בעדינות שיתכן שקיים צורך בהחלפת המצבר.

אמנם קיימות סיבות נוספות לכל התקלות הנ"ל כגון תקלה האלטרנטור שמטעין את המצבר, אימובילייזר תקול או אפילו רצועה שנקרעה או יצאה מהמקום. על מנת לשלול את התקלות הללו ניתן להעיף מבט כללי במנוע ולנסות לאתר זאת. כמובן שלא כל אחד יוכל לבצע זאת ולעיתים יהיה עליכם לפנות לגורם מקצועי.

איך יודעים בן כמה המצבר שלנו?

כל מצבר תקני מגיע כאשר מוטבע על חלקו העליון תאריך היצור שלו. ניתן לראות זאת בבירור ואין כל צורך להתאמץ, שכן מדובר על חלק חשוף שנמצא גלוי לכל עין. אם גיליתם שתאריך היצור של המצבר הוא לפני יותר משלוש שנים אז יתכן שכדאי לכם לפנות לחשמלאי רכב ולהחליפו לפני שהוא יתחיל לעשות לכם בעיות. חשמלאי רכב מוסמך ידע לספר לכם אם מדובר רק במצבר או שמא קיימות תקלות אחרות שמשפיעות על מצב הרכב.

מה שקובע את סוג המצבר שמתאים לרכב הם העומסים והעוצמה של המנוע ולכל כלי רכב ישנו מצבר שמומלץ על ידי היצרן והמהנדסים שלקחו חלק בפיתוח שלו. נתון משמעותי הוא נתוני הקיבולת של המצבר ויכולת ההתנעה שלו שנמדדת ביחידות של אמפר. חשוב לבחור במצבר בעל נתונים מדויקים ועדיף שיהיה זה שהומלץ על ידי היצרן.

מה עוד כדאי לדעת על המצבר?

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״