כלכליסט
צילום: צילום: אלכסנדר כץ

מנכ"ל כלכליסט מאז ההקמה הודיע על סיום עבודתו

הודעתו של סטיב שומכר על הפסקת עבודתו, הפתיעה את עובדי העיתון. הוא היה ממקימי העיתון ומשמש מנכ"ל מעל עשור
אלכסנדר כץ | (1)

מנכ"ל כלכליסט, סטיב שומכר הודיע על עזיבת העיתון. הוא משמש בתפקיד מאז הקמת היומון הכלכלי של קבוצת ידיעות אחרונות בפברואר 2008. רבות בזכות הפלטפורמה של ידיעות אחרונות, במסגרתו חולק כלכליסט, רשם העיתון הכלכלי נתוני חשיפה גבוהים ב-TGI, שלרוב היו גבוהים מאלה של המתחרים גלובס ו-TheMarker יחדיו. 

במהלך השנים הקים כלכליסט מגוון פלטפורמות להפצת התוכן הכלכלי והפך למוביל גם בתחום הוועידות והכנסים העסקיים והשקיע רבות בפיתוח התחום, כולל מספר אירועים בחו"ל  דוגמת ועידת חדשנות בסן פרנסיסקו, ניו יורק, לונדון ופריז. במסגרת זו, פעל כלכליסט ליזום והפקת מספר תחרויות סטארטאפים במהלך השנה בתחומים שונים וכן מפגשי יזמים - משקיעים, (B2B) בארץ ובעולם. בניסיון לבסס מעמדו כגוף דומיננטי בתחום ההיי-טק והטכנולוגיה, הקים אתר דיגיטלי בינ"ל בשפה האנגלית (CTECH) שלדברי העיתון, "מהווה את שער הכניסה להיי טק הישראלי ומקור אינפורמציה למשקיעים בזירה הבינ"ל". 

 

שומכר ימשיך לנהל את החברה בחודשים הקרובים, עד למינוי המנכ"ל הבא שיעבוד בכפוף למו"ל יואל אסתרון ובצמוד לעורכת הראשית גלית חמי. לדברי מספר עובדים, העזיבה תפסה את עובדי כלכליסט בהפתעה. 

 

סטיב שומכר מסר: ״כלכליסט הינו מקור גאווה גדולה לעשייה מקצועית ומוצלחת של למעלה מ-10 שנים. נהניתי מכל רגע בהתמודדות עם האתגרים הרבים שעמדו בפנינו ואני מודה בראש ובראשונה לכל העובדים הנהדרים שעבדו איתי ולצידי בכלכליסט"

 

מו"ל כלכליסט אסתרון מסר: "בשם כל עובדי כלכליסט אני מבקש להודות לסטיב על תרומה ענקית וייחודית לכל ההישגים הרבים של כלכליסט מאז הקמתו. סטיב - שילוב נדיר של מנהל מצוין ובן אדם ערכי - יחסר לנו מאד. כולנו מאחלים לו הצלחה בהמשך הדרך".

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דה יואל 25/10/2018 10:29
    הגב לתגובה זו
    אם ממון מתחבר עם כלכליסט, מי צריך מנכ"ל?
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.