המודעה נגד אלקין קמפיין משה ליאון
צילום: סריקה
פרסום ראשון

"אלקין בוגד בירושלים": עתירה נגד קמפיין ההסתה של משה לאון

אפילו באתרי הימין והדתיים נבהלו מהקמפיין האנונימי נגד השר אלקין שמתמודד לראשות עיריית י-ם, וסירבו לפרסמו. הבוקר מטה אלקין עתר לוועדת הבחירות האזורית
אלכסנדר כץ | (4)

קמפיין בחירות אגרסיבי ואף מסית נגד השר זאב אלקין המתמודד לראשות עיריית ירושלים, הצליח להפתיע ולסייג גם גופי תקשורת בעלי אוריינטציה ימנית ודתית, שסירבו לעלותו. הקמפיין שפורסם בשלב זה רק באתר כיפה, טוען כי "אלקין יבגוד בירושלים", ומונה מספר "בגידות" עבר של אלקין, וקובע: "בחרת אלקין, בחרת שמאל". 

על הקמפיין אינו חתום אף מתמודד, אולם לאייס נודע כי אחראים לו אנשי הקמפיין של משה ליאון המתמודד אף הוא לראשות עיריית הבירה. אנשי הקמפיין פנו בימים האחרונים לגופי תקשורת מהצד הימני של המפה, בהם למשל ערוץ 7, כדי לפרסם את המודעה, וזכו לתשובה שלילית, בשל האופי הקיצוני של הקמפיין והשימוש במילה הטעונה "בוגד". בערוץ 7 סירבו להגיב לדברים. 

הקמפיין נגד אלקין

מטה אלקין פנה בשעה האחרונה (יום ד') לוועדת הבחירות האזורית בירושלים, בדרישה לצו מניעה "בהול", כפי שמצוטט בבקשה. בבקשה התבקשה הוועדה להוציא "צו האוסר על המשיבים להמשיך ולפרסם פרסומים מפרים ומשמיצים בעילום שם, בהם בין היתר 'אלקין בוגד' ו'אלקין יבגוד בירושלים', כשברור כשמש כי המשיב 1 (משה ליאון, א"כ) הינו הגורם העומד מאחורי פרסומים אלו, והכל בניגוד גמור להוראות החוק". עוד התבקשה הוועדה להוציא צו מניעה להפסיק להפיץ וגם "להסיר פרסומים אלו בכל מדיה, לרבות: מסרונים (SMS), מיילים ותשדורות אלקטרוניות, אשר משמיצים את המבקש ונשלחים בעילום שם ו/או תחת כותרות מטעות, כששוב ברור כי המשיב 1 עומד מאחורי פרסומים אלו, בניגוד להוראות החוק".

הקמפיין כפי שהופיע באתר כיפה

בעתירה דורש אלקין כי מפרסם המודעה יפרסן מודעת התנצלות בעמוד הפייסבוק האישי של משה ליאון ובעמוד של רשימתו 'ירושלים שלנו', כמו גם במסרונים, מיילים ועוד, ולפרט את היקף ההתקשרות הכספית של המהלך הזה. 

את תגובת מטה משה ליאון לא ניתן היה להשיג. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    levi ovad 10/10/2018 11:26
    הגב לתגובה זו
    אני חילוני ובוחר בדייטש לדעתי רציני מכל המתמודדים
  • אין מצב 10/10/2018 17:47
    הגב לתגובה זו
    גועל
  • 1.
    ירושלמית 10/10/2018 10:14
    הגב לתגובה זו
    אחרי "פרס יחלק את ירושלים" באה המהדורה הנוכחית עם תוספת ארסית. בוגד. אגב, אלקין לא מתאים לירושלים וגם משה ליאון יחלק את העיר ועוד איך.
  • רן 10/10/2018 10:39
    הגב לתגובה זו
    ״אלקין יחלק את ירושלים״ לא היה זוכה היום למספיק הדים ותשומת לב. ב-2018 צריך לצערי להשתמש במילים יותר קיצוניות כדי למשוך תשומת לב. משה ליאון מבחינתו הרוויח פעמיים, הוא גם לא נאלץ להשקיע כספים מיותרים במדיה וגם זכה לחשיפה של המסר שלו באמצעות יחסי ציבור
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.