הפגנת עובדי מעריב
צילום: אלכסנדר כץ

בתוך עשור: צניחה של 23% בהעסקת עיתונאים בארה"ב

כך עולה מניתוח הלשכה האמריקאית לסטטיסטיקה שמצא כי מאז 2008 מספר המועסקים ב"חדרי החדשות" פחת ב-27 אלף. באחוזים, המצב בישראל כנראה לא שונה בהרבה

אלכסנדר כץ |

הנתונים הבאים מתייחסים לאמריקה הרחוקה, אבל ברור שגם פה אנחנו יכולים להזדהות איתה, ובעיקר לדאוג ממנה. אתר Pew Research Center מפרסם כי משנת 2008 ועד 2017, מספר המועסקים במערכות התקשורת בארה"ב ירד ב-23%, בעיקר בשל ההפסדים הכספיים של העיתונים. נתון זה בולט גם על רקע ההתחזקות של החדשות בדיגיטל, שחוו צמיחה מסוימת בהעסקת עובדים. את הנתון סיפק מרכז המחקר PEW של הלשכה האמריקאית לסטטיסטיקה.

 

על פי המחקר, בשנת 2008 הועסקו 114 אלף איש בתחום החדשות – כעיתונאים, עורכים, צלמים סטילס וצלמי טלוויזיה, ב-5 ענפים בתקשורת: עיתונים, טלוויזיה, כבלים, רדיו ושירותי מידע. בפחות מעשור, מספרם ירד ב-27 אלף, ועומד כעת על 88 אלף עובדים.

 

המצב בעולמות הפרינט הוא הקשה ביותר, כאשר מספר המועסקים בו ירד באותה תקופה ב-45% - והנתון 71 אלף עובדים הוא בזמנו, הוא רק חלום רחוק היום, כאשר מספר המועסקים צלל ל-39 אלף איש. גם בתחום הרדיו המצב לא מעלה חיוך: באותה תקופה מספר המועסקים ירד ב-27%, ירידה מ-4,600 עובדים ב-2008 ל-3,300 ב-2017.

 

נתוני התעסוקה בטלוויזיה ובטלוויזיה בכבלים נשארו יציבים לאורך השנים, אבל בדיגיטל חל זינוק משמעותי של 75% - מ-7,400 לפני עשור ל-13 אלף ב-2017. ועדיין הזינוק בדיגיטל לא מצליח להדביק את הקיטון המדהים בפרינט.

 

נתונים מספריים לא קיימים בישראל, אולם גם עולם הפרינט הישראלי נמצא במשבר קשה, עם גלי פיטורים חוזרים ונשנים בעיתונים הגדולים, וקיטון משמעותי בחלקו בעוגת הפרסום. בשנת 2017 הנתח של העיתונות בעוגה עמד על 16%, שמתורגמים ל-623 מיליון שקלים, הרבה אחרי הטלוויזיה והדיגיטל. לשם הדגמה: בשנת 2007 הנתח של העיתונים בעוגת הפרסום עמד על 42% ו-374 מיליון דולר (ממוצע הדולר בשנה זו עמד על 4.1 שקל לדולר, כך שמדובר בסכום של בכ-1.5 מיליארד שקלים). כלומר בתוך עשור ירד חלקה של העיתונות בהרבה יותר מ-50%, והעובדים שילמו את המחיר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.99%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״