בתוך עשור: צניחה של 23% בהעסקת עיתונאים בארה"ב
כך עולה מניתוח הלשכה האמריקאית לסטטיסטיקה שמצא כי מאז 2008 מספר המועסקים ב"חדרי החדשות" פחת ב-27 אלף. באחוזים, המצב בישראל כנראה לא שונה בהרבה
הנתונים הבאים מתייחסים לאמריקה הרחוקה, אבל ברור שגם פה אנחנו יכולים להזדהות איתה, ובעיקר לדאוג ממנה. אתר Pew Research Center מפרסם כי משנת 2008 ועד 2017, מספר המועסקים במערכות התקשורת בארה"ב ירד ב-23%, בעיקר בשל ההפסדים הכספיים של העיתונים. נתון זה בולט גם על רקע ההתחזקות של החדשות בדיגיטל, שחוו צמיחה מסוימת בהעסקת עובדים. את הנתון סיפק מרכז המחקר PEW של הלשכה האמריקאית לסטטיסטיקה.
על פי המחקר, בשנת 2008 הועסקו 114 אלף איש בתחום החדשות – כעיתונאים, עורכים, צלמים סטילס וצלמי טלוויזיה, ב-5 ענפים בתקשורת: עיתונים, טלוויזיה, כבלים, רדיו ושירותי מידע. בפחות מעשור, מספרם ירד ב-27 אלף, ועומד כעת על 88 אלף עובדים.
המצב בעולמות הפרינט הוא הקשה ביותר, כאשר מספר המועסקים בו ירד באותה תקופה ב-45% - והנתון 71 אלף עובדים הוא בזמנו, הוא רק חלום רחוק היום, כאשר מספר המועסקים צלל ל-39 אלף איש. גם בתחום הרדיו המצב לא מעלה חיוך: באותה תקופה מספר המועסקים ירד ב-27%, ירידה מ-4,600 עובדים ב-2008 ל-3,300 ב-2017.
נתוני התעסוקה בטלוויזיה ובטלוויזיה בכבלים נשארו יציבים לאורך השנים, אבל בדיגיטל חל זינוק משמעותי של 75% - מ-7,400 לפני עשור ל-13 אלף ב-2017. ועדיין הזינוק בדיגיטל לא מצליח להדביק את הקיטון המדהים בפרינט.
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- איך לבחור את הטלוויזיה הבאה שלכם ולחסוך מאות שקלים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נתונים מספריים לא קיימים בישראל, אולם גם עולם הפרינט הישראלי נמצא במשבר קשה, עם גלי פיטורים חוזרים ונשנים בעיתונים הגדולים, וקיטון משמעותי בחלקו בעוגת הפרסום. בשנת 2017 הנתח של העיתונות בעוגה עמד על 16%, שמתורגמים ל-623 מיליון שקלים, הרבה אחרי הטלוויזיה והדיגיטל. לשם הדגמה: בשנת 2007 הנתח של העיתונים בעוגת הפרסום עמד על 42% ו-374 מיליון דולר (ממוצע הדולר בשנה זו עמד על 4.1 שקל לדולר, כך שמדובר בסכום של בכ-1.5 מיליארד שקלים). כלומר בתוך עשור ירד חלקה של העיתונות בהרבה יותר מ-50%, והעובדים שילמו את המחיר.
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקובראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.
