עסקת הענק של Screenz בשוק ההודי - וההגעה לפריים-טיים
מפעילת הסלולר השלישית בגודלה בהודו, JIO, מקימה שותפות עם חברת Screenz הישראלית מקבוצת The Box, עבור שוק המדיה ההודי. הפלטפורמה שפותחה על ידי Screenz, אותה מנהל אלי אוזן, מאפשרת יצירת פורמטים ואפליקציות אינטראקטיביות לטלוויזיה ולסלולר.
לאייס נודע כי כבר בשבוע הבא יעלו 2 תכניות פריים-טיים חדשות בערוצים הודים מרכזיים - Dus Ka Dam בערוץ Sony, ושעשועון עם הכוכב הבוליוודי סלמן קאן בערוץ Star. מדובר על 2 מ-4 הערוצים הגדולים במדינת הענק הזו.
חברת Jio הוקמה לפני כשנה על ידי Reliance, התאגיד הציבורי הגדול ביותר בהודו, בשליטת מוקש אמבאני, האיש העשיר ביותר בהודו ובין 20 האנשים העשירים בעולם. היא חולשת על תעשיות רבות בשוק ההודי ונסחרת לפי שווי של 110 מיליארד דולר. כבר כיום, אחרי שנת פעילות אחת בלבד משרתת Jio כ-200 מיליון מנויים. החברה גדלה בהתמדה ומשתמשת בעולם הדיגיטלי ובמודלים עסקיים חדשניים כדי לעשות זאת.
מאז הקמתה, מפעילה Jio פלטפורמה אינטראקטיבית לתכניות בידור כמו KBC, הגרסה ההודית של 'מי רוצה להיות מיליונר?' ולמשחקי ספורט לליגת הקריקט IPL, בה משחקים למעלה מ-65 מיליון משתמשים.
בין לקוחותיה של Screenz, לקוחות כמו דיסני, ABC, Fox, , סוני, Globo, Univision ועוד. מתחילת 2018 חתמה Screenz על הסכמים עם גופי המדיה המובילים בהודו, בהם Star, Viacom וסוני. חלק מתכניות הבידור והספורט במדינה מייצרות תוכן אינטרקאטיבי בעזרת הפלטפורמה של Screenz עם עשרות מיליוני משתמשים פעילים.
אלי אוזן, מייסד קבוצת The Box ומנכ"ל Screenz, מסר: "גודלו של השוק ההודי כמעט בלתי נתפס. זו מדינה עם תשוקה גדולה לתוכן איכותי וקהל עצום שנלהב להתנסויות טכנולוגיות. אנחנו נרגשים מההזדמנות לשתף פעולה עם Reliance, חברה אשר אומץ וחדשנות חרוטים על דגלה, ולהביא יחד לשוק ההודי חוויה מתקדמת".
- 1.אחד האנשים המבריקים שפגשתי. תמשיך לעשות חיל! (ל"ת)יונתן 30/05/2018 17:33הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
