אלי אוזן
צילום: יח"צ

עסקת הענק של Screenz בשוק ההודי - וההגעה לפריים-טיים

החברה הישראלית מקימה פלטפורמה דיגיטלית למפעילת הסלולר ה-3 בגודלה בהודו - JIO, ובשבוע הבא תביא שותפות זו להשקת 2 תכניות ב-2 ערוצים מרכזיים במדינה
אלכסנדר כץ | (1)

מפעילת הסלולר השלישית בגודלה בהודו, JIO, מקימה שותפות עם חברת Screenz הישראלית מקבוצת The Box, עבור שוק המדיה ההודי. הפלטפורמה שפותחה על ידי Screenz, אותה מנהל אלי אוזן, מאפשרת יצירת פורמטים ואפליקציות אינטראקטיביות לטלוויזיה ולסלולר.

 

לאייס נודע כי כבר בשבוע הבא יעלו 2 תכניות פריים-טיים חדשות בערוצים הודים מרכזיים - Dus Ka Dam  בערוץ Sony, ושעשועון עם הכוכב הבוליוודי סלמן קאן בערוץ Star. מדובר על 2 מ-4 הערוצים הגדולים במדינת הענק הזו.

 

חברת Jio הוקמה לפני כשנה על ידי Reliance, התאגיד הציבורי הגדול ביותר בהודו, בשליטת מוקש אמבאני, האיש העשיר ביותר בהודו ובין 20 האנשים העשירים בעולם. היא חולשת על תעשיות רבות בשוק ההודי ונסחרת לפי שווי של 110 מיליארד דולר. כבר כיום, אחרי שנת פעילות אחת בלבד משרתת Jio כ-200 מיליון מנויים. החברה גדלה בהתמדה ומשתמשת בעולם הדיגיטלי ובמודלים עסקיים חדשניים כדי לעשות זאת.

 

מאז הקמתה, מפעילה Jio פלטפורמה אינטראקטיבית לתכניות בידור כמו KBC, הגרסה ההודית של 'מי רוצה להיות מיליונר?' ולמשחקי ספורט לליגת הקריקט IPL, בה משחקים למעלה מ-65 מיליון משתמשים.

 

בין לקוחותיה של Screenz, לקוחות כמו דיסני, ABC, Fox, , סוני, Globo, Univision ועוד. מתחילת 2018 חתמה Screenz על הסכמים עם גופי המדיה המובילים בהודו, בהם Star, Viacom וסוני. חלק מתכניות הבידור והספורט במדינה מייצרות תוכן אינטרקאטיבי בעזרת הפלטפורמה של Screenz עם עשרות מיליוני משתמשים פעילים.

 

אלי אוזן, מייסד קבוצת The Box ומנכ"ל Screenz, מסר: "גודלו של השוק ההודי כמעט בלתי נתפס. זו מדינה עם תשוקה גדולה לתוכן איכותי וקהל עצום שנלהב להתנסויות טכנולוגיות. אנחנו נרגשים מההזדמנות לשתף פעולה עם Reliance, חברה אשר אומץ וחדשנות חרוטים על דגלה, ולהביא יחד לשוק ההודי חוויה מתקדמת".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אחד האנשים המבריקים שפגשתי. תמשיך לעשות חיל! (ל"ת)
    יונתן 30/05/2018 17:33
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.