"הדבר הכי טוב שעשינו היה לעזוב את עולם הפרסום"
פודקאסט הפרסום של מירן פחמן EARCATCHER מארח השבוע את יוצרי תכנית המערכונים "היהודים באים" נטלי מרקוס ואסף בייזר. שניהם החלו את דרכם בענף הפרסום בתפקידי קופי (יהושע TBWA ובאומן בר ריבנאי) ומשם עברו לעולם הכתיבה לטלוויזיה לפני יותר מ-10 שנים.
על הפרישה מענף הפרסום והשינוי בקריירה אומרת מרכוס: ""זה הדבר הכי טוב שעשינו...אם אנחנו ממליצים? יש כל כך הרבה אספקטים לבחירה הזאת שקשורים למי אתה כבנאדם. אני מכירה אנשים שהמערכת טובה להם ומפרה אותם. להיות תסריטאי זה מקצוע מאוד בודד ולא יציב וצריך את הבטן בשביל זה".
על ההבדלים בין שני סוגי היצירה הם אומרים: "בכתיבה אין לקוח, במובן הקלאסי של זה והדבר היחיד הוא היצירה. הזכיין או הערוץ מאוד שונה מלקוח כי הוא מאוד מבין תוכן...כל מי שאתה פוגש בהליך הוא איש מקצוע - לא מדובר באנשים שתוכן זה דבר שזר להם".
על שילוב תוכן שיווקי אומר בייזר: "מבחינתי העובדה שאני בא מהעולם הזה הרתיעה אותי בהתחלה, כי זה קצת הרגיש לי כמו להיות הדבר הלא נכון, אבל היום התפיסה שלי היא אחרת, אם זה מה שמזיז את העולם הזה ומישהו נותן לי כמה מיליונים כדי לעשות סדרה. מה שכן מעולם לא הכנסתי לתסריט שלי שורת תוכן שיווקי כלשהו".
הפודקאסט של פחמן שעוסק בנושאי קריאייטיב ופרסום, עולה באופן קבוע באתר אייס. בכל תכנית מתארחת דמות בכירה ומסקרנת מעולם הקריאייטיב והפרסום לשיחת עומק על תפיסת העולם המקצועית, על הדרך המקצועית שעשתה וגם על התחושות האישיות שלה בנוגע למקצוע שבחרה ולברנז'ה. הפודקאסט מוקלט באולפני ישי רזיאל והוא בשיתוף אדיו - רשת הפרסום ברדיו הדיגיטלי.
הפרסומאי מירן פחמן הוא עצמאי כיום, בעל סוכנות הפרסום פונקט ולשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של פוגל ומנהל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל
- 2.אוי נו 13/03/2018 23:35הגב לתגובה זוכי המצב היום הוא הוא שיש גם לקוחות שכבר הפכו לחכמים ומבינים יותר מהמשרדים. עקומת הלמידה של הלקוח בעולם דיגיטלי היא גבוהה יותר מעקומת הלמידה של הקריאטיב הממוצע שעוד בוכה כי פסלו לו מודעה בינונית שגם ככה אף אחד לא רואה. או בקיצור - תתעוררו פרסומאים (אלו שעוד לא ברחו) השנה היא לא 2005
- 1.התמונה מהסבנטיז? (ל"ת)יקי 13/03/2018 10:35הגב לתגובה זו
- שי 13/03/2018 11:33הגב לתגובה זואהבתי
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- הראל: הרווח הנקי עלה ל-840 מיליון שקל, התשואה להון 30%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- הראל: הרווח הנקי עלה ל-840 מיליון שקל, התשואה להון 30%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
