השימוש בפייסבוק בירידה (ומה אתם יכולים לעשות לגבי זה?)
2018 התחילה עם כאב ראש למשווקים בפייסבוק. הרשת החברתית החליטה לעשות שינויים ולהדגיש יותר את הקשרים וה"אינטרקציות המשמעותיות" שבין המשתמשים על חשבון עמודים של בעלי עסקים. וזה, כצפוי, הנחית עוד מכה על החשיפות האורגניות (שמתם לב שהמספרים שלכם בירידה לאחרונה?).
עכשיו תשאלו, ובצדק, מה זו "אינטרקציה משמעותית". ובכן, אנחנו לא יודעים כי פייסבוק לא מספרת לנו. משווקים כבר מנסים לפצח את הקוד במטרה להבין מה הם צריכים לעשות כדי לא להיפגע מהעדכון, אבל מעבר לזה חשוב גם להבין מה הסיבה שפייסבוק עושה את זה ולהגיב בהתאם.
דוח חדש מטעם Edison Research חושף שיש נסיגה משמעותית בשימוש בפייסבוק בקרב משתמשים אמריקאים. משנת 2008 פייסבוק גדלה והמספרים עולים בהתמדה. השנה, לראשונה מזה 10 שנים, אחוזי השימוש ירדו מ-62% ל- 67% בקרב אמריקאים בגילאי 12+.
נכון, זו ירידה קלה וזה לא שפייסבוק הולכת לקרוס או משהו, אבל בעוד שאצלה אחוזי השימוש יורדים, ברשתות חברתיות אחרות - הם דווקא עולים. וזה יכול להצביע על מגמה. אז נכון, מדובר בסך הכל בדוח אחד, אבל גם פייסבוק עצמה הודיעה שהיא נלחמת כדי להעלות את אחוזי המעורבות ולשמור את המשתמשים אצלה. כשזו ההתנהלות, אנחנו, כמשווקים, צריכים לשאול את עצמינו, מה זה אומר לגבינו והאם יש צורך לבצע שינויים ולתכנן מסלול מחדש.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנה כמה שאלות שכדאי להקדיש להן מחשבה
1.אם הקהל נמצא פחות בפייסבוק - איפה הוא מבלה יותר?
יכול להיות שהקהל שלכם מעדיף פלטפורמה אחרת. אינסטגרם נמצאת בעליה ולמען האמת גם סנאפצ'ט, אף על פי שהפופולריות שלה בארץ היא בעיקר בקרב בני נוער. אם זה המצב, יכול להיות שכדאי לשקול מעורבות יתר בפלטפורמות האלה וחיזוק הנוכחות בהן.
2. מה הסיבה שגרמה לכם לפתוח דף עסקי בפייסבוק?
כל מי שבנה על פייסבוק כדי להכניס תנועה לאתר - אתם בבעיה. זה הזמן לשקול יצירת קבוצה על פני דף עסקי. קבוצות יאפשרו לכם לחשוף את המשתמשים לתוכן שלכם, הן מעודדות מעורבות ויגרמו לגלות יותר עניין במותג שלכם.
3. אז מה אתם יכולים (וצריכים) לעשות עם זה?
פייסבוק עושה מה שטוב לאינטרסים שלה, אבל זה לא בהכרח אומר שהיא עושה מה שטוב לאינטרסים שלכם. כדאי שתזכרו את הנקודה הזאת כדי שאף פעם לא תסתמכו על הרשת החברתית יותר מדי. בטח לא כשזה נוגע לתנועה שמגיעה לאתר. לכן, כדאי לחשוב על אפשרויות קידום נוספות שיביאו טראפיק ויחזקו את הקשר עם הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. זה יכול להיות באמצעות קידום אתר בגוגל, פרסום פוסט אורח באתר גדול, פעילות ברשתות חברתיות אחרות, קידום ממומן, בניה של רשימת דיוור וכן הלאה. אל תקפאו על השמרים ואל תתמקדו רק בערוץ שיווק אחד.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
מור מריג' היא מנהלת התוכן של חברת TeraLead קידום אתרים השייכת לקבוצת אנגורה מדיה
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.
