לא לשימוש
צילום: רויטרס
טור

השימוש בפייסבוק בירידה (ומה אתם יכולים לעשות לגבי זה?)

אחוזי המעורבות בפייסבוק בירידה ואנחנו, כמשווקים, צריכים לשאול את עצמינו, מה זה אומר לגבינו והאם יש צורך לבצע שינויים ולתכנן מסלול מחדש. מור מריג' עם שאלות שכדאי להקדיש להן מחשבה
מור מריג' |

2018 התחילה עם כאב ראש למשווקים בפייסבוק. הרשת החברתית החליטה לעשות שינויים ולהדגיש יותר את הקשרים וה"אינטרקציות המשמעותיות" שבין המשתמשים על חשבון עמודים של בעלי עסקים. וזה, כצפוי, הנחית עוד מכה על החשיפות האורגניות (שמתם לב שהמספרים שלכם בירידה לאחרונה?).

עכשיו תשאלו, ובצדק, מה זו "אינטרקציה משמעותית". ובכן, אנחנו לא יודעים כי פייסבוק לא מספרת לנו. משווקים כבר מנסים לפצח את הקוד במטרה להבין מה הם צריכים לעשות כדי לא להיפגע מהעדכון, אבל מעבר לזה חשוב גם להבין מה הסיבה שפייסבוק עושה את זה ולהגיב בהתאם.

דוח חדש מטעם Edison Research חושף שיש נסיגה משמעותית בשימוש בפייסבוק בקרב משתמשים אמריקאים. משנת 2008 פייסבוק גדלה והמספרים עולים בהתמדה. השנה, לראשונה מזה 10 שנים, אחוזי השימוש ירדו מ-62% ל- 67% בקרב אמריקאים בגילאי 12+.

נכון, זו ירידה קלה וזה לא שפייסבוק הולכת לקרוס או משהו, אבל בעוד שאצלה אחוזי השימוש יורדים, ברשתות חברתיות אחרות - הם דווקא עולים. וזה יכול להצביע על מגמה. אז נכון, מדובר בסך הכל בדוח אחד, אבל גם פייסבוק עצמה הודיעה שהיא נלחמת כדי להעלות את אחוזי המעורבות ולשמור את המשתמשים אצלה. כשזו ההתנהלות, אנחנו, כמשווקים, צריכים לשאול את עצמינו, מה זה אומר לגבינו והאם יש צורך לבצע שינויים ולתכנן מסלול מחדש.

הנה כמה שאלות שכדאי להקדיש להן מחשבה

1.אם הקהל נמצא פחות בפייסבוק - איפה הוא מבלה יותר?

יכול להיות שהקהל שלכם מעדיף פלטפורמה אחרת. אינסטגרם נמצאת בעליה ולמען האמת גם סנאפצ'ט, אף על פי שהפופולריות שלה בארץ היא בעיקר בקרב בני נוער. אם זה המצב, יכול להיות שכדאי לשקול מעורבות יתר בפלטפורמות האלה וחיזוק הנוכחות בהן.

2. מה הסיבה שגרמה לכם לפתוח דף עסקי בפייסבוק?

כל מי שבנה על פייסבוק כדי להכניס תנועה לאתר - אתם בבעיה. זה הזמן לשקול יצירת קבוצה על פני דף עסקי. קבוצות יאפשרו לכם לחשוף את המשתמשים לתוכן שלכם, הן מעודדות מעורבות ויגרמו לגלות יותר עניין במותג שלכם.

3. אז מה אתם יכולים (וצריכים) לעשות עם זה?

פייסבוק עושה מה שטוב לאינטרסים שלה, אבל זה לא בהכרח אומר שהיא עושה מה שטוב לאינטרסים שלכם. כדאי שתזכרו את הנקודה הזאת כדי שאף פעם לא תסתמכו על הרשת החברתית יותר מדי. בטח לא כשזה נוגע לתנועה שמגיעה לאתר. לכן, כדאי לחשוב על אפשרויות קידום נוספות שיביאו טראפיק ויחזקו את הקשר עם הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. זה יכול להיות באמצעות קידום אתר בגוגל, פרסום פוסט אורח באתר גדול, פעילות ברשתות חברתיות אחרות, קידום ממומן, בניה של רשימת דיוור וכן הלאה. אל תקפאו על השמרים ואל תתמקדו רק בערוץ שיווק אחד.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מור מריג' היא מנהלת התוכן של חברת TeraLead קידום אתרים השייכת לקבוצת אנגורה מדיה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.