לא לשימוש
צילום: רויטרס
טור

השימוש בפייסבוק בירידה (ומה אתם יכולים לעשות לגבי זה?)

אחוזי המעורבות בפייסבוק בירידה ואנחנו, כמשווקים, צריכים לשאול את עצמינו, מה זה אומר לגבינו והאם יש צורך לבצע שינויים ולתכנן מסלול מחדש. מור מריג' עם שאלות שכדאי להקדיש להן מחשבה
מור מריג' |

2018 התחילה עם כאב ראש למשווקים בפייסבוק. הרשת החברתית החליטה לעשות שינויים ולהדגיש יותר את הקשרים וה"אינטרקציות המשמעותיות" שבין המשתמשים על חשבון עמודים של בעלי עסקים. וזה, כצפוי, הנחית עוד מכה על החשיפות האורגניות (שמתם לב שהמספרים שלכם בירידה לאחרונה?).

עכשיו תשאלו, ובצדק, מה זו "אינטרקציה משמעותית". ובכן, אנחנו לא יודעים כי פייסבוק לא מספרת לנו. משווקים כבר מנסים לפצח את הקוד במטרה להבין מה הם צריכים לעשות כדי לא להיפגע מהעדכון, אבל מעבר לזה חשוב גם להבין מה הסיבה שפייסבוק עושה את זה ולהגיב בהתאם.

דוח חדש מטעם Edison Research חושף שיש נסיגה משמעותית בשימוש בפייסבוק בקרב משתמשים אמריקאים. משנת 2008 פייסבוק גדלה והמספרים עולים בהתמדה. השנה, לראשונה מזה 10 שנים, אחוזי השימוש ירדו מ-62% ל- 67% בקרב אמריקאים בגילאי 12+.

נכון, זו ירידה קלה וזה לא שפייסבוק הולכת לקרוס או משהו, אבל בעוד שאצלה אחוזי השימוש יורדים, ברשתות חברתיות אחרות - הם דווקא עולים. וזה יכול להצביע על מגמה. אז נכון, מדובר בסך הכל בדוח אחד, אבל גם פייסבוק עצמה הודיעה שהיא נלחמת כדי להעלות את אחוזי המעורבות ולשמור את המשתמשים אצלה. כשזו ההתנהלות, אנחנו, כמשווקים, צריכים לשאול את עצמינו, מה זה אומר לגבינו והאם יש צורך לבצע שינויים ולתכנן מסלול מחדש.

הנה כמה שאלות שכדאי להקדיש להן מחשבה

1.אם הקהל נמצא פחות בפייסבוק - איפה הוא מבלה יותר?

יכול להיות שהקהל שלכם מעדיף פלטפורמה אחרת. אינסטגרם נמצאת בעליה ולמען האמת גם סנאפצ'ט, אף על פי שהפופולריות שלה בארץ היא בעיקר בקרב בני נוער. אם זה המצב, יכול להיות שכדאי לשקול מעורבות יתר בפלטפורמות האלה וחיזוק הנוכחות בהן.

2. מה הסיבה שגרמה לכם לפתוח דף עסקי בפייסבוק?

כל מי שבנה על פייסבוק כדי להכניס תנועה לאתר - אתם בבעיה. זה הזמן לשקול יצירת קבוצה על פני דף עסקי. קבוצות יאפשרו לכם לחשוף את המשתמשים לתוכן שלכם, הן מעודדות מעורבות ויגרמו לגלות יותר עניין במותג שלכם.

3. אז מה אתם יכולים (וצריכים) לעשות עם זה?

פייסבוק עושה מה שטוב לאינטרסים שלה, אבל זה לא בהכרח אומר שהיא עושה מה שטוב לאינטרסים שלכם. כדאי שתזכרו את הנקודה הזאת כדי שאף פעם לא תסתמכו על הרשת החברתית יותר מדי. בטח לא כשזה נוגע לתנועה שמגיעה לאתר. לכן, כדאי לחשוב על אפשרויות קידום נוספות שיביאו טראפיק ויחזקו את הקשר עם הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. זה יכול להיות באמצעות קידום אתר בגוגל, פרסום פוסט אורח באתר גדול, פעילות ברשתות חברתיות אחרות, קידום ממומן, בניה של רשימת דיוור וכן הלאה. אל תקפאו על השמרים ואל תתמקדו רק בערוץ שיווק אחד.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מור מריג' היא מנהלת התוכן של חברת TeraLead קידום אתרים השייכת לקבוצת אנגורה מדיה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.