השימוש בפייסבוק בירידה (ומה אתם יכולים לעשות לגבי זה?)
2018 התחילה עם כאב ראש למשווקים בפייסבוק. הרשת החברתית החליטה לעשות שינויים ולהדגיש יותר את הקשרים וה"אינטרקציות המשמעותיות" שבין המשתמשים על חשבון עמודים של בעלי עסקים. וזה, כצפוי, הנחית עוד מכה על החשיפות האורגניות (שמתם לב שהמספרים שלכם בירידה לאחרונה?).
עכשיו תשאלו, ובצדק, מה זו "אינטרקציה משמעותית". ובכן, אנחנו לא יודעים כי פייסבוק לא מספרת לנו. משווקים כבר מנסים לפצח את הקוד במטרה להבין מה הם צריכים לעשות כדי לא להיפגע מהעדכון, אבל מעבר לזה חשוב גם להבין מה הסיבה שפייסבוק עושה את זה ולהגיב בהתאם.
דוח חדש מטעם Edison Research חושף שיש נסיגה משמעותית בשימוש בפייסבוק בקרב משתמשים אמריקאים. משנת 2008 פייסבוק גדלה והמספרים עולים בהתמדה. השנה, לראשונה מזה 10 שנים, אחוזי השימוש ירדו מ-62% ל- 67% בקרב אמריקאים בגילאי 12+.
נכון, זו ירידה קלה וזה לא שפייסבוק הולכת לקרוס או משהו, אבל בעוד שאצלה אחוזי השימוש יורדים, ברשתות חברתיות אחרות - הם דווקא עולים. וזה יכול להצביע על מגמה. אז נכון, מדובר בסך הכל בדוח אחד, אבל גם פייסבוק עצמה הודיעה שהיא נלחמת כדי להעלות את אחוזי המעורבות ולשמור את המשתמשים אצלה. כשזו ההתנהלות, אנחנו, כמשווקים, צריכים לשאול את עצמינו, מה זה אומר לגבינו והאם יש צורך לבצע שינויים ולתכנן מסלול מחדש.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנה כמה שאלות שכדאי להקדיש להן מחשבה
1.אם הקהל נמצא פחות בפייסבוק - איפה הוא מבלה יותר?
יכול להיות שהקהל שלכם מעדיף פלטפורמה אחרת. אינסטגרם נמצאת בעליה ולמען האמת גם סנאפצ'ט, אף על פי שהפופולריות שלה בארץ היא בעיקר בקרב בני נוער. אם זה המצב, יכול להיות שכדאי לשקול מעורבות יתר בפלטפורמות האלה וחיזוק הנוכחות בהן.
2. מה הסיבה שגרמה לכם לפתוח דף עסקי בפייסבוק?
כל מי שבנה על פייסבוק כדי להכניס תנועה לאתר - אתם בבעיה. זה הזמן לשקול יצירת קבוצה על פני דף עסקי. קבוצות יאפשרו לכם לחשוף את המשתמשים לתוכן שלכם, הן מעודדות מעורבות ויגרמו לגלות יותר עניין במותג שלכם.
3. אז מה אתם יכולים (וצריכים) לעשות עם זה?
פייסבוק עושה מה שטוב לאינטרסים שלה, אבל זה לא בהכרח אומר שהיא עושה מה שטוב לאינטרסים שלכם. כדאי שתזכרו את הנקודה הזאת כדי שאף פעם לא תסתמכו על הרשת החברתית יותר מדי. בטח לא כשזה נוגע לתנועה שמגיעה לאתר. לכן, כדאי לחשוב על אפשרויות קידום נוספות שיביאו טראפיק ויחזקו את הקשר עם הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. זה יכול להיות באמצעות קידום אתר בגוגל, פרסום פוסט אורח באתר גדול, פעילות ברשתות חברתיות אחרות, קידום ממומן, בניה של רשימת דיוור וכן הלאה. אל תקפאו על השמרים ואל תתמקדו רק בערוץ שיווק אחד.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
מור מריג' היא מנהלת התוכן של חברת TeraLead קידום אתרים השייכת לקבוצת אנגורה מדיה
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.25% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
